Huis-verkopen-flauwekul

14-05-2019 13:22 101 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zijn in het proces om ons huis te verkopen.

Leuk allemaal, en nieuw voor ons.

1 ding begrijp ik echter niet, wind ik me over op, en (zie titel) vind ik flauwe kul.

De makelaar heeft een rondje door ons huis uit 1932 gelopen, een inschatting gemaakt can prijs en ons een paar tips gegeven om het huis aantrekkelijker te maak. Tor zo ver alle goed. Maar toen begin de makelaar ineens over schilderen...... huh?? Schilderen?

Het zit namelijk zo; obs huis is 4 jaar geleden van binnen geschilderd, vlak daarna zijn we gestopt met roken, en er lopen 2 kinderen van nog geen 10 door dit huis. En dan is je schilderwerk na 4 jaar niet nieuw meer. Voor de duidelijkheid, nergens bladert de verf af of is het kaal en versleten, maar wij leven wel in dit huis. Het is geen museum. Dus een deukje of krasje heb je wel eens te pakken.

Komt nog eens bij dat alles wat ik nu schilder, waarschijnlijk direct na de verkoop g3schuurt en overgeschilderd wordt omdat nieuwe eigenaren een andere kleur wensen. Lijkt me kapitaalvernietiging en alecht voor milieu.

Mijn vraag; is dit normaal?

Wat kapot en/of beschadigd is, repareer je, maar je hele huis schilderen vanwege gebruikssporen?

We heeft er suggesties?
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
louisanne schreef:
11-07-2019 10:12
Dus een lage vraagprijs, veel kijkers, bieden en dan verkopen ver boven de vraagprijs zou in zo'n geval een goede tactiek zijn.
Ja vooral om zn eigen zak te spekken.

Als hij eerlijk zou zijn naar de verkoper deed hij marktconforme vraagprijs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven