Huis(vrijwillig) in de veiling?

16-08-2010 23:44 17 berichten
Ons huis staat inmiddels al een jaar te koop. En ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het vrijwillig in de veiling doen van je woning?
Alle reacties Link kopieren
http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=23149

Bedoel je zoiets?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk dat je dan wel rekening moet houden dat je er echt de bodemprijs voor ontvangt.
Als het nu al een jaar te koop staat, verwacht je dan dat er op een veiling veel mensen af komen?

Vaak moet er aan het veiligbureau ook nog 10% door de koper betaald worden, dus ik zou het absoluut niet doen.
Diedietje, er zullen wellicht best wat mensen op afkomen (is meestal wel zo bij huizenveilingen). Het punt is echter dat men niet heel veel zal bieden. Een veiling geeft aan dat je snel van de woning afmoet, en dus zal je waarschijnlijk een laag bedrag krijgen.
Wil je écht van je huis af? Heb je dubbele lasten?

Ik wou ook écht van mijn huis af en heb het uiteindelijk met flink verlies verkocht. Ik ging samenwonen aan de andere kant van het land. Ik heb nog in overweging genomen om het te verhuren. Via de hyppotheekverstrekker (bij mij Florius) waren er twee bureau's waarmee ik in zee mocht gaan, waaronder www.huisover.nl Misschien is dit wat voor jullie. Rotsvast doet ook in verhuren van woningen. Ik mocht een redelijke huurprijs vragen en had al na twee weken potentiële huurders. Maar toen werd het verkocht. Kun je niet in plaats van die veiling je vraagprijs belachelijk laag doen? Je krijgt er bij zo'n veiling toch ook veel minder voor. Succes!
Mensen die op een veiling kopen, gaan echt voor de koopjes. De kans is dus groot dat je woning dan een stuk minder oplevert dan de waarde (denk aan 85 tot 90%). Je kunt dan net zo goed aan een opkoper verkopen.
Wat heb je verder al geprobeerd om je huis kwijt te raken? Staat het er netjes bij? Is het onderhoud goed? Heb je er al een verkoopstyliste bij gehaald? Een kritische blik, opknappen wat stuk of erg smaakgebonden is en nieuwe foto's (en nieuwe makelaar) kunnen ook veel verschil maken.
quote:nummerzoveel schreef op 17 augustus 2010 @ 08:39:

Wat heb je verder al geprobeerd om je huis kwijt te raken? Staat het er netjes bij? Is het onderhoud goed? Heb je er al een verkoopstyliste bij gehaald? Een kritische blik, opknappen wat stuk of erg smaakgebonden is en nieuwe foto's (en nieuwe makelaar) kunnen ook veel verschil maken.Idd en in hoeverre is jouw vraagprijs een realistische prijs? Een vriend van ons is makelaar en die geeft aan dat veel mensen nog steeds veel te veel willen hebben voor hun huis. Kijk dus goed of je vraagprijs overeenkomt met de werkelijke waarde van de woning.
Het huis is van 163.000 naar 159.000 gegaan, het huis is in goede staat qua onderhoud. We hebben ook veel bezichtigingen gehad, maar iedereen vindt het te klein. Dat is altijd het probleempunt. We hebben dan ook nog nooit een bod ontvangen. Daarnaast denk ik dat het probleem is dat kopers dus 159.00 voor een huis over hebben, altijd zoeken tussen de 100.000 en 150.000 en daarom misschien over ons huis heen kijken?

En ja, we moeten van het huis af want we wonen inmiddels in ons nieuwe huis.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 augustus 2010 @ 00:40:

http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=23149

Bedoel je zoiets?Ja of via Livy?
Zet het dan voor 149 te koop? Dan krijg je er iig meer voor als op een veiling, en heb je de groep die je nu misloopt toch te pakken??
Ik kom weer terug bij de vraag van de verkoopstyliste, hebben jullie dat al geprobeerd? Zeker in een klein huis kunnen bijv kleuren veel doen. En ook de plaatsing van meubels kan veel verschil maken in hoe ruimtelijk de woning wel of niet aan doet.
We hebben alles al geprobeerd, de woning is sinds kort leeg om zo de kijkers de ruimte te geven om het naar eigen idee in te delen (in hun hoofd)
Een leeg huis wordt juist afgeraden omdat veel mensen een lege ruimte niet goed in kunnen schatten met meubels erin. Die zien een slaapkamer en kunnen zich niet voorstellen of er dan wel of geen 2persoonsbed in past bijv.
Daar heb je gelijk in nummerzoveel. Ik zal morgen eens kijken wat de mogelijkheden van zo'n styliste zijn!
Suikervrij, dit topic laat zien waarom een vrijwillige veiling wel werkt. Mensen hebben het idee dat je dan voor een bodemprijs koopt, dat ze een mazzeltje hebben.

Dit bepaal je natuurlijk altijd zelf. En of je het wilt verkopen voor de geboden prijs, bepaal je ook zelf. Het is namelijk een vrijwillige veiling.

Ik heb gehoord van de plaatselijke makelaar dat het bij hen goed werkte. Mensen kochten vaak juist voor de veiling uit. (want anders was het weg...)

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven