Huisdieren verzekering of niet?

donderdag 23 november 2017 om 09:02
Hoi allemaal.
Ik heb even een vraagje over huisdieren. Mijn ( ex ) kater Jaime komt via via van MP. Zijn vorige eigenaren claimden dat hij erg ziek was toen ze hem kregen en dat ze een jaar bezig geweest waren om hem helemaal gezond te krijgen. Volgens hun is hij nu dus helemaal tip top in orde. Toen ik hem overnam ben ik vergeten te vragen naar een paspoort, omdat zei beweerden dat hij dat niet had. Maar als je naar de dierenarts moet, ben je dan niet verplicht om er een te laten aanmaken? Zeker als mijn kater nu al zoveel behandelingen gehad heeft? Dat moet toch ergens opgeslagen worden neem ik aan? Afijn, ik heb hem nu dus 2,5 maand en op zich lijkt hij erg gezond. Mooie vacht, lekker actief voor een acht jarige, en nergens wondjes of oneffenheden. Hij eet en drinkt goed, en hij plast en poept prima.
Maar nu zag ik dus gisteren in zijn oor een soort bultje zitten, wit en klein. Mijn eerste ingeving is dat het een teek is. Maar het is wel echt klein voor een teek. Hij krabte gisteren aardig vaak aan dat oor, veel vaker dan normaal en hij was nogal rusteloos en pieperig. Vandaag lijkt er echt niks aan de hand met hem.
Laatst heb ik blaadjes naar binnen gehaald voor hem om mee te spelen ( eikenbladeren, iemand op het Kattenforum had me aangeraden om het buiten naar binnen te halen ) zou ik daarmee een teek meegenomen kunnen hebben? Ik maak me nu dus een beetje zorgen over dat oor. Als het een teek is moet ik het eruit halen, maar als ik dat niet zeker weet zit ik hem misschien onnodig pijn te doen. Hij vond het gisteren al niet leuk toen ik even aan zijn oor zat om beter te kijken.
Sowieso wil ik nog met hem naar de DA om hem gewoon even te laten checken, voor de zekerheid. Vorige baasjes kunnen zoveel zeggen natuurlijk. Nu vraag ik me af of het verstandig is om een huisdieren verzekering te nemen. Ik las dat die niet alles dekken, maar omdat ik toch een wat oudere kater heb is het misschien wel verstandig. Financieel zit ik echt niet breed momenteel, dus honderden euros voor DA kosten zou nogal pijn doen. Ik zou natuurlijk wel gaan, ook al kost het me al mijn spaargeld. Zolang mijn schat maar gezond is. Maar met een verzekering is dat misschien minder. Een tientje per maand is nog te overzien.
Ik ben gewoond benieuwd hoeveel van jullie een verzekering hebben voor de kat ( of andere dieren ) en wat je ervan vind. Oh en bij welke verzekeraar doe je dat dan?
Bedankt voor de tips.
Ik heb even een vraagje over huisdieren. Mijn ( ex ) kater Jaime komt via via van MP. Zijn vorige eigenaren claimden dat hij erg ziek was toen ze hem kregen en dat ze een jaar bezig geweest waren om hem helemaal gezond te krijgen. Volgens hun is hij nu dus helemaal tip top in orde. Toen ik hem overnam ben ik vergeten te vragen naar een paspoort, omdat zei beweerden dat hij dat niet had. Maar als je naar de dierenarts moet, ben je dan niet verplicht om er een te laten aanmaken? Zeker als mijn kater nu al zoveel behandelingen gehad heeft? Dat moet toch ergens opgeslagen worden neem ik aan? Afijn, ik heb hem nu dus 2,5 maand en op zich lijkt hij erg gezond. Mooie vacht, lekker actief voor een acht jarige, en nergens wondjes of oneffenheden. Hij eet en drinkt goed, en hij plast en poept prima.
Maar nu zag ik dus gisteren in zijn oor een soort bultje zitten, wit en klein. Mijn eerste ingeving is dat het een teek is. Maar het is wel echt klein voor een teek. Hij krabte gisteren aardig vaak aan dat oor, veel vaker dan normaal en hij was nogal rusteloos en pieperig. Vandaag lijkt er echt niks aan de hand met hem.
Laatst heb ik blaadjes naar binnen gehaald voor hem om mee te spelen ( eikenbladeren, iemand op het Kattenforum had me aangeraden om het buiten naar binnen te halen ) zou ik daarmee een teek meegenomen kunnen hebben? Ik maak me nu dus een beetje zorgen over dat oor. Als het een teek is moet ik het eruit halen, maar als ik dat niet zeker weet zit ik hem misschien onnodig pijn te doen. Hij vond het gisteren al niet leuk toen ik even aan zijn oor zat om beter te kijken.
Sowieso wil ik nog met hem naar de DA om hem gewoon even te laten checken, voor de zekerheid. Vorige baasjes kunnen zoveel zeggen natuurlijk. Nu vraag ik me af of het verstandig is om een huisdieren verzekering te nemen. Ik las dat die niet alles dekken, maar omdat ik toch een wat oudere kater heb is het misschien wel verstandig. Financieel zit ik echt niet breed momenteel, dus honderden euros voor DA kosten zou nogal pijn doen. Ik zou natuurlijk wel gaan, ook al kost het me al mijn spaargeld. Zolang mijn schat maar gezond is. Maar met een verzekering is dat misschien minder. Een tientje per maand is nog te overzien.
Ik ben gewoond benieuwd hoeveel van jullie een verzekering hebben voor de kat ( of andere dieren ) en wat je ervan vind. Oh en bij welke verzekeraar doe je dat dan?
Bedankt voor de tips.

donderdag 23 november 2017 om 10:26
Ja ik doe mijn best om alles goed op orde te hebben. Juist omdat ik goed voorbereid wil zijn. En ja ik had beter moeten informeren toen ik Jaime kreeg, maar dat is heel achteraf nu. Hij is er nou eenmaal en ik ben echt heel blij met hem.Splinter_ schreef: ↑23-11-2017 10:19Ik vraag me af of je een kat kunt verzekeren als zijn medische achtergrond niet bekend is. Denk eigenlijk dat dat een groter probleem is dan zijn leeftijd.
Sowieso goed om hem te laten checken door de da. Dat heb ik altijd direct gedaan met een nieuwe asielkat.
Een teek is trouwens toch niet wit?
Wat betreft husdieren als je weinig geld hebt: dat kán lastig zijn. Vergelijking met mensen en kinderen gaat niet op, want die zijn altijd verzekerd.
Risico is dat je niet de juiste zorg kunt betalen als de kosten oplopen. En je hebt de verantwoordelijkheid en plicht om wél de juiste zorg te geven. Je wilt niet in de situatie terecht komen dat je een behandeling niet kunt betalen die wel nodig is.
Dus als je minder geld hebt, moet je vooraf zorgen dat je backup hebt.
En dat ben je volgens mij nu aan het doen.
Volgens de websites die ik zag, kan ik hem wel verzekeren, ook als hij geen paspoort heeft. Maar ga die mensen nogmaals mailen om te vragen om de naam van hun DA. Krijg er nu wel een beetje een wantrouwend gevoel bij. Dat vind ik wel naar.
donderdag 23 november 2017 om 10:28
Omdat ze daarna weer gezond zou zijn en ik haar niet zou laten inslapen voor iets wat gewoon behandeld kan worden?redbulletje schreef: ↑23-11-2017 10:24En waarom laat jij je beest dan toch lijden door die behandeling aan te gaan?
donderdag 23 november 2017 om 10:28
TO; mochten de mensen de naam niet willen geven, kun je de DA's in de buurt van hun huis bellen en vragen of ze de kat hebben behandeld. Mensen kiezen vaak gewoon de dichtstbijzijnde DA. Ze zullen je de patientenkaart niet geven zonder toestemming van de eigenaar die bij hun genoteerd staat, maar als je het uitlegt en lief vraagt wil de DA misschien wel beamen dat de kat is behandeld of juist bepaalde aandoeningen heeft.
-
donderdag 23 november 2017 om 10:31
Een paard opereer je niet omdat het herstel zeer moeizaam gaat. Het paard mag namelijk niet te lang liggen ivm het verdrukken van de eigen organen. Het zou dan als het niet zelf kan blijven staan na de OK in een beugel moeten blijven hangen waardoor het minder eet. Daar een paard heel gevoelig voor koliek en verstoppingen is welke bij een paard levensbedreigend zijn, is dit geen reeele oplossing.redbulletje schreef: ↑23-11-2017 10:23Een veearts beveelt geen dure operatie aan bij 'n kat, zelfs bij 'n paard geven ze je de optie 'm af te maken als de operatie veel gaat kosten. Ik heb in mijn omgeving alleen maar met vee-artsen te maken (die soms ook huisdieren erbij doen) En ik ken geen verhalen dat zij zelf dure operaties aansmeren aan de klant. Hooguit dat 'n onrealitische klant uit zichzelf graag nog 1000 euro over heeft voor oplappen van 10 jaar oude Poekie met allerhande botbreuken.
Het heeft dus NIKS te maken met kosten.
phloxx wijzigde dit bericht op 04-04-2018 11:57
7.80% gewijzigd
-

donderdag 23 november 2017 om 10:33
Aan 'n koliek zijn paarden toch regelmatig wél geopereerd ondanks hoge kosten en twijfelachtige uitkom, maar dan wél op uitdrukkelijk verzoek van de eigenaar, niet op aandringen van de veearts.Phloxx schreef: ↑23-11-2017 10:31Een paard opereer je niet omdat het herstel zeer moeizaam gaat. Het paard mag namelijk niet te lang liggen ivm het verdrukken van de eigen organen. Het zou dan in een beugel moeten blijven hangen waardoor het minder eet. Daar een paard heel gevoelig voor koliek en verstoppingen is welke bij een paard levensbedreigend zijn, is dit geen reeele oplossing.
Het heeft dus NIKS te maken met kosten.
Nogmaals, hou alsjeblieft op met je domme teksten te spuien over zaken waar je zo overduidelijk niks vanaf weet.
donderdag 23 november 2017 om 10:34
donderdag 23 november 2017 om 10:36
Ik ben het wel een beetje met redbulletje eens, al beschrijft ze het wat kort door de bocht
Het blijft een dier, waar ik natuurlijk graag voor zorg en ook mee naar de DA ga (mijn 2 kittens volgen netjes het vaccinatieschema en worden ontwormd met ontwormingsspul van de DA, etc). Echter, als er 1 wordt aangereden waarbij de kansen op totale genezing klein zijn en/of een ziekte krijgt waar voor 1000-en euro's aan behandeld moet worden dan hoop ik dat ik toch nuchter genoeg ben daar niet in mee te gaan. Ik bespaar zowel het dier als mezelf toch liever alle leed van eindeloos meeslepen, operaties en weet ik veel wat nog meer. Eerlijk gezegd vind ik dat we daarin (ook met mensen) redelijk zijn doorgeslagen met z'n allen. Maaar dat is natuurlijk persoonlijke mening. Ik ben misschien (als bioloog) wat meer van het grotere plaatje (zo werkt de natuur en/of kijk eens naar hoe 'we' over het algemeen met dieren omgaan).
Anyway, toen mijn kittens laatst voor het eerst bij de DA waren voor hun vaccinatie vroeg de DA of ik een vaccinatieboekje voor ze wilde aanschaffen. Paspoort was alleen nuttig als ik naar het buitenland zou willen met ze gaf zij aan. En vaccinatieboekje was ook niet verplicht.

Anyway, toen mijn kittens laatst voor het eerst bij de DA waren voor hun vaccinatie vroeg de DA of ik een vaccinatieboekje voor ze wilde aanschaffen. Paspoort was alleen nuttig als ik naar het buitenland zou willen met ze gaf zij aan. En vaccinatieboekje was ook niet verplicht.
donderdag 23 november 2017 om 10:43
Werd alles vergoed dan?BahcoBarbie schreef: ↑23-11-2017 09:47Wij hebben een verzekering bij de Hema voor onze twee katten.
Ze zijn nu 6 en we hebben de premie er dik uit.. De ene kat lazerde van een keukenkast en bleef met een poot aan een klink hangen. 3 dierenarts bezoeken, pijnmedicatie, ontstekingsremmer en fysio. De andere bleek na aanschaf een hartruis te hebben. Die echo’s waren naast hilarisch ook €110 per keer x 3 bezoeken. En er had er eentje knoop ingeslikt. Dus die bleef een nachtje tot die knoop er uit was.
Dus ik zou de verzekering wederom afsluiten![]()
Ik vind zo'n verzekering meestal vooral een geldvreter die meer kost dan hij oplevert.
Nu heb ik tot nu toe toevallig alleen katten gehad die pas op latere leeftijd klachten kregen.

donderdag 23 november 2017 om 10:43
De hele discussie over wel of niet behandelen van een dier vind ik ook niet echt nodig hier eerlijk gezegd. Dat vraag ik toch helemaal niet? Ik vraag naar ervaringen over verzekeringen. Niet over of ik met minder inkomen wel een huisdier mag hebben en of ze het behandelen wel waard zijn.
En goede tip om de DA in de buurt te gaan bellen! Ga ik zeker doen als ze niet reageren.
En goede tip om de DA in de buurt te gaan bellen! Ga ik zeker doen als ze niet reageren.
donderdag 23 november 2017 om 10:49
Mijn manier van beslissen bij verzekeringen is altijd als ik het zonder verzekering ook kan betalen neem ik geen verzekering. Dat zou ik dus als afweging voor jezelf nemen. Het hangt dan af van je buffer of je ergens wel/geen verzekering voor neemt.
Een andere optie is zelf geld opzij te zetten ipv een verzekering te nemen, maar dan nog is de vraag of je op tijd genoeg geld bij elkaar hebt mocht er een duurdere behandeling nodig zijn binnen bv 2 jaar. En je moet de discipline hebben om dat geld niet ergens anders voor te gebruiken.
Een andere optie is zelf geld opzij te zetten ipv een verzekering te nemen, maar dan nog is de vraag of je op tijd genoeg geld bij elkaar hebt mocht er een duurdere behandeling nodig zijn binnen bv 2 jaar. En je moet de discipline hebben om dat geld niet ergens anders voor te gebruiken.

donderdag 23 november 2017 om 10:52
Ik zou hem wel verzekeren. Hier een kat die met een gebroken poot thuis kwam
Kosten: €2500
Was even slikken toen ik hoorde dat ik een deel vergoed had kunnen krijgen als hij verzekerd was geweest.
En ja natuurlijk heb je dat over voor je kat. Als je een dier neemt weet je dat je daarvoor moet zorgen, wat de kosten ook zijn. Mensen die met gemak hun dier zo in laten slapen zijn geen dieren waard.
Was even slikken toen ik hoorde dat ik een deel vergoed had kunnen krijgen als hij verzekerd was geweest.
En ja natuurlijk heb je dat over voor je kat. Als je een dier neemt weet je dat je daarvoor moet zorgen, wat de kosten ook zijn. Mensen die met gemak hun dier zo in laten slapen zijn geen dieren waard.
donderdag 23 november 2017 om 10:53
Ik denk dat men hier met paspoort vaak ook het vaccinatieboekje bedoelt, daar staan de belangrijkste vaccinaties in en de chipcode e.d., de rest zit bij de dierenarts in hun systeem, zij kunnen dat doorgeven aan een nieuwe dierenarts. Vaccinatieboekjes heb ik altijd gratis gekregen.florita schreef: ↑23-11-2017 10:36Ik ben het wel een beetje met redbulletje eens, al beschrijft ze het wat kort door de bochtHet blijft een dier, waar ik natuurlijk graag voor zorg en ook mee naar de DA ga (mijn 2 kittens volgen netjes het vaccinatieschema en worden ontwormd met ontwormingsspul van de DA, etc). Echter, als er 1 wordt aangereden waarbij de kansen op totale genezing klein zijn en/of een ziekte krijgt waar voor 1000-en euro's aan behandeld moet worden dan hoop ik dat ik toch nuchter genoeg ben daar niet in mee te gaan. Ik bespaar zowel het dier als mezelf toch liever alle leed van eindeloos meeslepen, operaties en weet ik veel wat nog meer. Eerlijk gezegd vind ik dat we daarin (ook met mensen) redelijk zijn doorgeslagen met z'n allen. Maaar dat is natuurlijk persoonlijke mening. Ik ben misschien (als bioloog) wat meer van het grotere plaatje (zo werkt de natuur en/of kijk eens naar hoe 'we' over het algemeen met dieren omgaan).
Mijn kat kost me momenteel duizenden euro's, maar dat heb ik graag voor haar over. Ze kan nog jaren mee en is met de juiste medicijnen totaal symptoomvrij en dartelt rond als een kitten. Nou scheelt het dat ik mezelf ook al jaren duizenden euros kost, begon al als tiener te kwakkelen met mijn gezondheid en ben blij dat men de 'die is het geld niet waard want ziek' ideologie niet op mij heeft toegepast

Kat is voor mij een eerste levensbehoefte, dus zolang zij niet nodeloos en eindeloos lijdt gaan we vrolijk verder samen.

donderdag 23 november 2017 om 10:56
Zelfs als het volledig vergoed zou worden vind ik een gebroken huisdierpoot geen 2500 euro waard.jolie123 schreef: ↑23-11-2017 10:52Ik zou hem wel verzekeren. Hier een kat die met een gebroken poot thuis kwam
donderdag 23 november 2017 om 11:02
Ik vind jouw gebroken poot ook geen 2500 euro waard, maar gelukkig hoef ik niet voor jou te betalen als je oooit iets krijgt.redbulletje schreef: ↑23-11-2017 10:56Zelfs als het volledig vergoed zou worden vind ik een gebroken huisdierpoot geen 2500 euro waard.

donderdag 23 november 2017 om 11:14
Bedoel je hiermee dat je je dier zou laten inslapen?redbulletje schreef: ↑23-11-2017 10:56Zelfs als het volledig vergoed zou worden vind ik een gebroken huisdierpoot geen 2500 euro waard.
Als ik jouw reacties lees komt het bij mij over alsof dieren voor jou voorwerpen zijn. Leuk om te hebben maar is die kapot, smijt je 'm weg en koop je een nieuwe. Hopelijk gaat die langer mee.

donderdag 23 november 2017 om 11:17
Onze honden zijn in een uitgebreid pakket verzekerd bij Proteq. Kater sponsort alles, dus dat is fijn. Elk kwartaal heb je een eigen risico en komen de kosten daarboven, dan worden ze vergoed. We hebben ervoor gekozen zodat áls er een hele dure ingreep moet gebeuren, dit zeker kan. Ook als het financieel wat minder gaat. Omdat we toen al wisten dat er een stuk minder inkomen zou zijn (ik ging wegens ziekte mijn baan verliezen). En waarschijnlijk dus minder reserves. Zul je net zie dat alles tegelijk komt... Dat wilden we voor zijn. Het is wel een stuk duurder dan een spaarpotje voor je dier.
Ons paard staat met pensioen en is heel beperkt verzekerd. Keert op deze leeftijd nauwelijks nog uit als als ze dood zou gaan. Dat zien we als een soort uitvaartverzekering. Bij ons andere paard konden we daarmee de kosten voor de onderzoeken en van het inslapen betalen. Toen ze jonger waren hebben we voor verzekeren gekozen omdat een ander paard kopen na overlijden dan een stuk haalbaarder werd.
Ons paard staat met pensioen en is heel beperkt verzekerd. Keert op deze leeftijd nauwelijks nog uit als als ze dood zou gaan. Dat zien we als een soort uitvaartverzekering. Bij ons andere paard konden we daarmee de kosten voor de onderzoeken en van het inslapen betalen. Toen ze jonger waren hebben we voor verzekeren gekozen omdat een ander paard kopen na overlijden dan een stuk haalbaarder werd.

donderdag 23 november 2017 om 11:17

donderdag 23 november 2017 om 11:27
Ik ga idd geen duizenden euros uitgeven aan een huisdier. Sec gezien is een dier ook een gebruiksartikel. Aan een wedstrijdpaard waarin je veel geinvesteerd hebt zul je ongetwijfeld meer uit willen geven bij kans op volledig herstel. Maar voor een gezelschapsdier ga ik niet zover. Het krijgt de juiste zorg maar geen dure operaties of medicatie op structurele basis.Doubletree20 schreef: ↑23-11-2017 11:14Bedoel je hiermee dat je je dier zou laten inslapen?
Als ik jouw reacties lees komt het bij mij over alsof dieren voor jou voorwerpen zijn. Leuk om te hebben maar is die kapot, smijt je 'm weg en koop je een nieuwe. Hopelijk gaat die langer mee.
donderdag 23 november 2017 om 11:34
Nogmaals ik hoop niet dat je moeder ziek wordt. Want mensen gebruiken dan vaak ook medicijnen op structurele basis. Of als jij je been breekt? Dan mogen we jou ook gewoon laten gaan?redbulletje schreef: ↑23-11-2017 11:27Ik ga idd geen duizenden euros uitgeven aan een huisdier. Sec gezien is een dier ook een gebruiksartikel. Aan een wedstrijdpaard waarin je veel geinvesteerd hebt zul je ongetwijfeld meer uit willen geven bij kans op volledig herstel. Maar voor een gezelschapsdier ga ik niet zover. Het krijgt de juiste zorg maar geen dure operaties of medicatie op structurele basis.
Serieus, mensen zoals jij zouden geen huisdieren mogen hebben. Gezonde beesten (ja een gebroken poot is niet ziek) laat je niet zomaar inslapen.
donderdag 23 november 2017 om 11:46
BabyGroot schreef: ↑23-11-2017 11:34Nogmaals ik hoop niet dat je moeder ziek wordt. Want mensen gebruiken dan vaak ook medicijnen op structurele basis. Of als jij je been breekt? Dan mogen we jou ook gewoon laten gaan?
Serieus, mensen zoals jij zouden geen huisdieren mogen hebben. Gezonde beesten (ja een gebroken poot is niet ziek) laat je niet zomaar inslapen.
Mensen zoals jij stellen huisdieren blijkbaar op hetzelfde niveau als mensen, familieleden. Prima dat jij dat voor jezelf zo ziet, maar accepteer dat er heel veel mensen zijn die dat anders zien. Je vergelijking met haar moeder slaat helemaal nergens op. En vind ik nogal ongepast, aangezien RedBulletje nog niet zolang geleden een ouder heeft verloren.
donderdag 23 november 2017 om 11:54
Dat redbull een ouder heeft verloren wist ik niet. Daarvoor bied ik mijn excuses aan. Maar hoe zij over dieren praat, vind ik gewoon heel respectvol. Het is geen gebruiksvoorwerp. En mensen die niet kunnen begrijpen dat mijn dieren belangrijker vind dan veel mensen, moeten dat ook kunnen accepteren. Als je geen geld wil uitgeven aan een dier, moet je er gewoon geen een nemen. Het is wel een leven waar jij over beslist._Marana_ schreef: ↑23-11-2017 11:46Mensen zoals jij stellen huisdieren blijkbaar op hetzelfde niveau als mensen, familieleden. Prima dat jij dat voor jezelf zo ziet, maar accepteer dat er heel veel mensen zijn die dat anders zien. Je vergelijking met haar moeder slaat helemaal nergens op. En vind ik nogal ongepast, aangezien RedBulletje nog niet zolang geleden een ouder heeft verloren.
donderdag 23 november 2017 om 11:55
Redbulletje gedraagt zichzelf net zo ongepast. Er zijn heel veel mensen - bijvoorbeeld oudere mensen die bijv hun partner hebben verloren - voor wie een dier inderdaad een familielid is. Dat mag dan net zo goed geaccepteerd worden, ipv hier indirect te insinueren dat het belachelijk is als je goed voor je dier zorgt. Als Redbulletje geen ongepaste opmerkingen wil, moet ze ze zelf ook niet maken._Marana_ schreef: ↑23-11-2017 11:46Mensen zoals jij stellen huisdieren blijkbaar op hetzelfde niveau als mensen, familieleden. Prima dat jij dat voor jezelf zo ziet, maar accepteer dat er heel veel mensen zijn die dat anders zien. Je vergelijking met haar moeder slaat helemaal nergens op. En vind ik nogal ongepast, aangezien RedBulletje nog niet zolang geleden een ouder heeft verloren.
TO, sorry dat we je topic een andere kant op hebben gestuurd, ik zal het verder alleen op verzekeringen houden

-

donderdag 23 november 2017 om 12:00
Dieren met mensen vergelijken vind ik te ver gaan. We hebben tenslotte ook geen mensenbiefje op ons bord liggen vanavond.
En ik zou willen dat voor een mens die lijdt een makkelijkere snelle uitweg mogelijk was zoals gelukkig bij dieren.
En tuurlijk sta ik met mn nijn bij de dierenarts als ie zn poot breekt, maar als de dierenarts dan zegt dat dat grapje 2500 euro gaat kosten dan is t toch bye bye bunnie hoor!
En ik zou willen dat voor een mens die lijdt een makkelijkere snelle uitweg mogelijk was zoals gelukkig bij dieren.
En tuurlijk sta ik met mn nijn bij de dierenarts als ie zn poot breekt, maar als de dierenarts dan zegt dat dat grapje 2500 euro gaat kosten dan is t toch bye bye bunnie hoor!