huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:Joni_de_tweede schreef op 23 februari 2016 @ 21:22:

Van de week moest ik aan dit topic denken. Ik ging groentensoep maken, ik had de bouillon met groentenaftreksel een paar uur laten borrelen. Toen moest ik het afgieten door een vergiet waar een natte theedoek op lag. Ik giet, en heel mijn bouillon loopt over het aanrechtblad. Oh nee! Ow wat erg hihi, ik zie het al gebeuren... grrrrr...
Tvp
De eerste keer dat mijn moeder lasagne maakte in de nieuwe combimagnetron koos ze per ongeluk voor de magnetronstand ipv de oven. Resultaat: groene rookwolken in de magnetron en oneetbare lasagne.

Ikzelf: het ovenrooster uit een voorverwarmde oven willen halen zonder ovenhandschoenen aan. Ik zag nog lange tijd de afdruk ervan op mijn handen...

Frietpan verschonen en hem op een wankel stapeltje spullen neerzetten in de garage. Dat viel om, hele inhoud over de garagevloer. Sindsdien hebben wij geen frietpan meer.

Recent: na ruim 9 jaar eindelijk de handgrepen op de klerenkast gemaakt. Zorgvuldig uitgemeten met een malletje van Ikea. Maar bij het vastschroeven blijkt 1 gat te ver naar rechts te zitten. Foutje... Het is gelukkig in een van mijn lades, man heeft het nog niet gezien en ik ga het hem niet vertellen. Hij ging er al van uit dat ik ergens de mist in zou gaan...
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Juultje schreef op 24 februari 2016 @ 09:24:

Ikzelf: het ovenrooster uit een voorverwarmde oven willen halen zonder ovenhandschoenen aan. Ik zag nog lange tijd de afdruk ervan op mijn handen...

Heeft iedereen niet weleens zoiets gehad?

Ik bedenk opeens een leuke blunder van mij. Vrouw had een pan pompoensoep op de kookplaat staan en ik was ondertussen aan het koken. Dus terwijl ik aan het koken was, zou ik wel even de staafmixer in de soep zetten. Niet nadenken natuurlijk en zo die staafmixer erin. Ook niet even geroerd.....

Dus *poef* deed de pompoensoep (onderin kookte het uiteraard) en op m'n arm is nu (pak 'm beet een half jaartje later) nog steeds te zien waar de blaar zat.....
Oh dear, how sad, never mind.
misschien al wel geplaatst, maar kan het niet terugvinden.

Ik maak zo nu en dan een taco schotel.. nacho chips in een ovenschaal doen, kaas er over en even in de oven om de kaas te smelten.

De ovenschaal met ovenwanten of een doek uit de oven halen en een gehaktmengsel erbij doen en aftoppen met nog meer nacho chips en kaas en dan de hete ovenschaal met je blote handen beetpakken om hem weer in de oven te zetten...

dat mijn schaal nog heel is is een wonder want ik heb hem al zeker 10 keer op mijn stenen aanrechtblad laten vallen.

ik heb alleen praktisch geen vingerafdrukken meer geloof ik.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 24 februari 2016 @ 09:41:

ik heb alleen praktisch geen vingerafdrukken meer geloof ik.Ik zat net eens naar mijn vingertoppen te kijken, maar op de topjes van m'n duimen en wijsvingers zijn m'n vingerafdrukken serieus een aardig eind weg.....
Juultje, Biol en Hayek, ik heb al pijn als ik het lees..
Ik heb een IKEA onderzetter die aan de pan blijft kleven, zodat je de pan met onderzetter en al kan verplaatsen, zo van het aanrecht naar de tafel. NIET van het aanrecht weer op het vuur... TJonge wat kan dat roken!

Het onderzettertje heeft het min of meer overleefd, hij kleefde nog een poosje, maar dat is er door met een schuursponsje stevig te schrobben weer afgegaan.

Ik vraag me af hoe vaak ik dat nog fout ga doen en of ik 'm beter toch niet weg kan doen.
Ik dacht een keer: kom laat ik de badkuip eens goed schoonmaken.

Dus ik pak de wc bleek en laat mijn bad even lekker een uurtje inweken....

Doe dat dus nooit want het beschermende vuilafstotende laagje gaat er dan af en dan moet je elke dag je badkuip poetsen
OMG
quote:Hayek schreef op 24 februari 2016 @ 09:53:

[...]

Ik zat net eens naar mijn vingertoppen te kijken, maar op de topjes van m'n duimen en wijsvingers zijn m'n vingerafdrukken serieus een aardig eind weg..... Ik heb laatst van mijn rechtermiddelvinger mijn vingerafdruk verwijderd met zo'n mooi nieuw scherp AH-mes. Man was natuurlijk net niet thuis, ben maar even naar een buurvrouw gelopen voor een verbandje, bloedde als een rund.
quote:Juultje schreef op 24 februari 2016 @ 11:01:

[...]

Ik heb laatst van mijn rechtermiddelvinger mijn vingerafdruk verwijderd met zo'n mooi nieuw scherp AH-mes. Man was natuurlijk net niet thuis, ben maar even naar een buurvrouw gelopen voor een verbandje, bloedde als een rund.

Me in m'n vingers snijden doe ik vrijwel nooit, hooguit af en toe eens een oppervlakkig sneetje. Maar branden des te meer.

Overigens geeft een goed scherp mes minder kans op snijwonden (een bot mes glijdt makkelijker weg) en de wonden zijn ook minder rafelig, waardoor de mooier genezen. Maar als je net je vinger gefileerd hebt, is dat niet echt informatie waar je veel mee kunt......
Ik heb heel vaak perongeluk iets met mijn blote handen uit de warme oven gepakt. Ook vaak mijn handen/polsen gebrand aan een hete (braad)pan
Ik heb er nog een bedenk ik me net. We hebben boven onze eettafel 2 lampen hangen met glazen kapjes. Met een gezellig dinertje hadden we daar zo'n kandelaar met meerdere armen op gezet, precies onder een van die kapjes. Na het eten hoorden we ineens 'pang!' Glas kan niet zo goed tegen hitte dus.... nu hangt er nog maar 1 lamp met een kapje, maar die heeft een barst die bijna door is, omdat man het nodig vindt die te koppen met zijn notebook Hoog tijd voor vervanging dus, maar we kunnen niets vinden dat we mooi vinden.
Mijn blunder van vanmiddag. Ik moest nog aardappels schillen en boontjes punten/tippen. Ik denk doe dat lekker makkelijk op de bank terwijl ik tv kijk. Voor het gemak ook maar 1 pan meegenomen, de aardappels nadien wel in de anderen pan gegooid worden. Toen ik klaar was met de pan en de afvalbak met schillen naar de keuken, zet de bak met schillen op het aanrecht, loop naar buiten en gooi de pan met geschilde aardappels en de boontjes zo leeg in de vuilnisemmer

Vriend is maar naar de snackbar gefietst

Het overkomt me wel dat ik af en toe tijdens het schillen een aardappel in het gft bakje gooi en de schillen in de pan, maar zo bont als jij heb ik het nog nooit gemaakt. Wat ben ik toch blij met dit topic om te zien dat dit soort dingen echt niet alleen mij overkomen!
quote:ismijnnaam schreef op 24 februari 2016 @ 19:24:

Mijn blunder van vanmiddag. Ik moest nog aardappels schillen en boontjes punten/tippen. Ik denk doe dat lekker makkelijk op de bank terwijl ik tv kijk. Voor het gemak ook maar 1 pan meegenomen, de aardappels nadien wel in de anderen pan gegooid worden. Toen ik klaar was met de pan en de afvalbak met schillen naar de keuken, zet de bak met schillen op het aanrecht, loop naar buiten en gooi de pan met geschilde aardappels en de boontjes zo leeg in de vuilnisemmer

Vriend is maar naar de snackbar gefietst Zo herkenbaar dit
Paar jaar geleden, we woonden net samen en we hadden vrienden op bezoek. Ik wilde natuurlijk een goede gastvrouw zijn, dus had gezorgd voor allerlei lekkere hapjes. Dat ging goed, totdat ik de piccolini's uit de oven moest halen. Het rooster van de oven kan er niet helemaal uit, er zit een soort knik in. Ik hield het rooster dus iets te schuin, waardoor ik alle piccolini's één voor één van het rooster zag glijden aan de achterkant, dus in de warme oven. Wat een troep! En ik baalde zo, want ik wilde zo graag goed zorgen voor onze gasten.
quote:aviv_13 schreef op 24 februari 2016 @ 10:30:

Ik heb een IKEA onderzetter die aan de pan blijft kleven, zodat je de pan met onderzetter en al kan verplaatsen, zo van het aanrecht naar de tafel. NIET van het aanrecht weer op het vuur... TJonge wat kan dat roken!

Het onderzettertje heeft het min of meer overleefd, hij kleefde nog een poosje, maar dat is er door met een schuursponsje stevig te schrobben weer afgegaan.

Ik vraag me af hoe vaak ik dat nog fout ga doen en of ik 'm beter toch niet weg kan doen.

Over dingen in de biobak gooien: check. Gisteren ook gedaan, iets dat in de vuilnisbak hoorde in de bio-kliko gegooid. Die net was geleegd een paar dagen terug, dus het lag helemaal op de bodem en de kanten waren onwijs vies. Op z'n kop houden ook geen optie, want er lagen inmiddels natuurlijk wel net te veel dingen in die dan weer er uit zouden vallen. Adem in gehouden en toch maar op z'n kop er uit gevist.
Ik heb wel een blunder maar is niet van huishoudelijke aard.

Jaren geleden ging ik altijd met de brommer naar mijn werk - maar die wou niet starten. Nou ja dan maar op de fiets. Het viel mij op dat ik raar werd aangekeken - tot er iemand riep: "Manji heb jij het nou zo koud". Zat ik daar midden in de zomer op de fiets met mijn helm op.
quote:Manji schreef op 27 februari 2016 @ 00:15:

Jaren geleden ging ik altijd met de brommer naar mijn werk - maar die wou niet starten. Nou ja dan maar op de fiets. Het viel mij op dat ik raar werd aangekeken - tot er iemand riep: "Manji heb jij het nou zo koud". Zat ik daar midden in de zomer op de fiets met mijn helm op.

Ik ben ook een keer bijna naar mijn werk gegaan met mijn sloffen nog aan, alles ingepakt, netjes klaargemaakt voor de dag, hoppa deur uit en de auto in. Toen merkte ik bij het starten dat het indrukken van de koppeling wat gek voelde.... Kon ik weer terug naar binnen om mijn schoenen aan te gaan trekken Gelukkig nog wel op tijd dus haha.
Ik heb nog een hele domme kookblunder. Laten we het er maar op houden dat gekookte soep niet eerst in een plastic zak en dan pas in bak de vriezer moet (ipv gelijk in een bak), en als je dat wel doet de zak uitgebreid de tijd moet krijgen om te ontdooien voor je hem in de pan gooit.

Anders krijg je geen mooi vierkant bevroren soep, maar een bijzondere vorm waarbij een deel van het plastic er in wordt geplooid. En een kliederboel als je met grote honger de half uitgepakte bevroren soep in de pan doet.
quote:Manji schreef op 27 februari 2016 @ 00:15:

quote:Yinx schreef op 27 februari 2016 @ 08:31:

[...]

Ik ben ook een keer bijna naar mijn werk gegaan met mijn sloffen nog aan, alles ingepakt, netjes klaargemaakt voor de dag, hoppa deur uit en de auto in. Toen merkte ik bij het starten dat het indrukken van de koppeling wat gek voelde.... Kon ik weer terug naar binnen om mijn schoenen aan te gaan trekken Gelukkig nog wel op tijd dus haha.

Hahaha Manji

Ik kwam er halverwege een werkdag achter dat ik 2 verschillende kleuren schoenen aan had, 2 paar dezelfde schoenen maar 1 paar in het blauw en 1 paar in het zwart

Was gelukkig verder niemand opgevallen dus ik heb niet echt voor aap gelopen.
haha, heb het al eens eerder opgeschreven, maar mijn oom is dus op pantoffels getrouwd.
quote:paper-clip schreef op 02 maart 2016 @ 16:49:

[...]

Hahaha Manji

Ik kwam er halverwege een werkdag achter dat ik 2 verschillende kleuren schoenen aan had, 2 paar dezelfde schoenen maar 1 paar in het blauw en 1 paar in het zwart

Was gelukkig verder niemand opgevallen dus ik heb niet echt voor aap gelopen.Nou ik fietste dus wel voor aap. Want dit viel wel op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven