huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:renske1975 schreef op 02 maart 2016 @ 17:59:

haha, heb het al eens eerder opgeschreven, maar mijn oom is dus op pantoffels getrouwd. Hahaha, en wanneer kreeg hij dat zelf in de gaten?
quote:Juultje schreef op 24 februari 2016 @ 14:51:

Ik heb er nog een bedenk ik me net. We hebben boven onze eettafel 2 lampen hangen met glazen kapjes. Met een gezellig dinertje hadden we daar zo'n kandelaar met meerdere armen op gezet, precies onder een van die kapjes. Na het eten hoorden we ineens 'pang!' Glas kan niet zo goed tegen hitte dus.... nu hangt er nog maar 1 lamp met een kapje, maar die heeft een barst die bijna door is, omdat man het nodig vindt die te koppen met zijn notebook Hoog tijd voor vervanging dus, maar we kunnen niets vinden dat we mooi vinden.Dit doet me denken aan iets van jaren geleden. Vroeger hadden we zo'n ouderwetse lampen hangen boven de eettafel, ook met glazen kapjes. M'n moeder had voor een familiefeest een grote pot spaghettisaus gemaakt en de pot op tafel onder die lampen gezet. Toen m'n oom recht stond om te bedienen, stootte hij met z'n hoofd één van die kapjes af, recht in de pot. Resultaat: spaghettisaus met stukjes glas in. En dat was het dan, geen spaghettisaus meer. Wat we toen wel gegeten hebben, weet ik niet meer...
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
quote:Manji schreef op 02 maart 2016 @ 23:49:

[...]

Hahaha, en wanneer kreeg hij dat zelf in de gaten?

Toen het te laat was

Waarschijnlijk op het moment dat hij zijn bruid ophaalde en van het koetsje afstapte....
quote:renske1975 schreef op 03 maart 2016 @ 09:45:

[...]

Toen het te laat was

Waarschijnlijk op het moment dat hij zijn bruid ophaalde en van het koetsje afstapte....
om pinkel voor te zijn, als je blokjes voor vaatwasser op zijn, gebruik waspoeder, zelfde spul. alleen niet samengeperst
quote:Manji schreef op 27 februari 2016 @ 00:15:

Ik heb wel een blunder maar is niet van huishoudelijke aard.

Jaren geleden ging ik altijd met de brommer naar mijn werk - maar die wou niet starten. Nou ja dan maar op de fiets. Het viel mij op dat ik raar werd aangekeken - tot er iemand riep: "Manji heb jij het nou zo koud". Zat ik daar midden in de zomer op de fiets met mijn helm op. Ow wat erg.... niet schadelijk, niks stuk maar ziet er zo lullig uit. Je hebt wel veel mensen die dag een plezier gedaan :D
Uit het Lidl stampotten boek spinazie met garnalen erg lekker overigens alleen die garnalen wel pellen, is zo 'n gedoe als ze eenmaal in de stamppot zitten😂
quote:Manji schreef op 27 februari 2016 @ 00:15:

Ik heb wel een blunder maar is niet van huishoudelijke aard.

Jaren geleden ging ik altijd met de brommer naar mijn werk - maar die wou niet starten. Nou ja dan maar op de fiets. Het viel mij op dat ik raar werd aangekeken - tot er iemand riep: "Manji heb jij het nou zo koud". Zat ik daar midden in de zomer op de fiets met mijn helm op.
Pivot! PIVOT!!!
quote:ismijnnaam schreef op 24 februari 2016 @ 19:24:

Mijn blunder van vanmiddag. Ik moest nog aardappels schillen en boontjes punten/tippen. Ik denk doe dat lekker makkelijk op de bank terwijl ik tv kijk. Voor het gemak ook maar 1 pan meegenomen, de aardappels nadien wel in de anderen pan gegooid worden. Toen ik klaar was met de pan en de afvalbak met schillen naar de keuken, zet de bak met schillen op het aanrecht, loop naar buiten en gooi de pan met geschilde aardappels en de boontjes zo leeg in de vuilnisemmer

Vriend is maar naar de snackbar gefietstGelukkig is eten van de snackbar ook erg lekker
Oi, ik was bezig met mijn mise-en-place en tot slot de uien... kieper ik zo de gesneden uien in de prullenbak en de schillen in de pan... Gelukkig was het maar ui, kon ik het makkelijk opnieuw snijden (altijd uien in huis).
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik wilde vandaag ijsmaken voor een etentje morgen. Eergisteren de bak in de vriezer gezet, twee uur geleden het mengsel erin gedaan. Normaal is het binnen 20 minuten goed om over de scheppen en te bewaren.

Nu stong het ding al meer dan een uur te draaien en nog steeds vloeibaar. Ik kreeg het idee dat de koelfunctie kapot is. Maar dat kan niet Je vriest een bak in, hoe kan dat nou kapot zijn?

Even aan manlief gevraag dhoe hij hem vorige maand heeft schoongemaakt. Met kokend heet water omdat dat sorbetmengsel zo plakkerig was. Juist. Om de koelvloeistof intact te houden afwassen met koud of lauw water. Zegt ie geen wonder dat je er altijd gewoon een emmer water voor tapte en dan de volgende dagtijdens het koken de emmer leeggoot en die bak afwaste. Eerst ontdooien en dan weken. Dat ie dus wel weet wat ik ermee deed, maar dat ie er nooit bij stilstond dat het een reden had.

Nu wil een nieuwe maar dan 1 die actief koelt op stroom. Die ik had koelde passief.
quote:Christiana schreef op 03 maart 2016 @ 18:20:

Uit het Lidl stampotten boek spinazie met garnalen erg lekker overigens alleen die garnalen wel pellen, is zo 'n gedoe als ze eenmaal in de stamppot zitten😂

Doet mij denken aan mijn ex. Had nota bene een koksopleiding. Kip in braadzak uit de supermarkt. Kip in braadzak dus maar daar zit ook nog een styropor (of hoe schrijf je dat? dun schuimpieper) schaaltje onder en daar weer een plastic zak omheen. (Leve het milieu )

Na een kwartiertje begint de oven verschrikkelijk te stinken. Had hij de kip met het plastic schaaltje er nog onder in de oven gezet.

Hij mocht mooi zelf boenen
nou ja, ook een blunder van mijzelf maar niet huishoudelijk. Er op de parkeerplaats van het winkelcentrum, vlak voordat ik bij mijn auto ben. Er achter komen dat er nog een mandje van de drogisterij aan mijn arm hangt...
quote:pokkewijf schreef op 03 maart 2016 @ 22:29:

nou ja, ook een blunder van mijzelf maar niet huishoudelijk. Er op de parkeerplaats van het winkelcentrum, vlak voordat ik bij mijn auto ben. Er achter komen dat er nog een mandje van de drogisterij aan mijn arm hangt...
Mijn man heeft bij het gehakt rul bakken het plastic folie meegebakken, gehakt kon weggegooid worden en de pan had ook zijn beste tijd gehad..😊
Hee zo'n man heb ik ook. Dan "vergeet" hij het plastic eraf te halen of hij denkt dat het erbij hoort. Dat hebben een hoop pannen niet overleefd.
quote:Juno87 schreef op 24 februari 2016 @ 10:47:

Ik dacht een keer: kom laat ik de badkuip eens goed schoonmaken.

Dus ik pak de wc bleek en laat mijn bad even lekker een uurtje inweken....

Doe dat dus nooit want het beschermende vuilafstotende laagje gaat er dan af en dan moet je elke dag je badkuip poetsen Ik doe dit dus altijd.. En ik me maar afvragen waarom hij altijd zo snel vies is
Tenminste, dat is wat ik de buurvrouw heb horen zeggen.
Niet echt een huishoudelijke blunder... wel een blunder in huis.

Dochterlief vergeet vrijdag boterhammendoos op school. Maandag na school krijg ik in de keuken een boterhamdoos in handen geduwd. Dochter is voor haar en vriendinnetje iets te drinken aan het pakken. Ik open onnadenkend de boterhammentrommel en zie er nog een boterham inliggen...

En zeg " kreeg je niet alles op?" En hap smakelijk in de boterham.

Die blik bij mij dochter toen ze zei dat het boterhammen van vrijdag waren 😁 en de horror op het gezicht van haar vriendin 😨.

Ik heb voor schut zetten tot een nieuw level getild denk ik.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Een poosje geleden hebben we een nieuwe bank gekocht, een hoekbank.

Midden in een fikse regenbui stopte de vrachtauto voor de deur.

Ik zag de bui al hangen, dus ik bood de bezorgers eerst een bakkie koffie aan. Toen dat op was, was de fikse regenbui overgegaan in een hoosbui. Maar de bezorgers hadden nog meer te doen en er zat toch plastik om de bank, dus hup.

Het eerste deel werd binnen gedragen, en op z'n plaats gezet.

Toen kwam het tweede en grootste deel...

En daarmee kregen ze de draai niet tussen gang en woonkamer. Wat ze ook probeerden, het ging niet.

Dus achterom, (het regende nog steeds) over de oprit, door de tuin via de keuken. En dat paste ook niet...

De bezorgers parkeerden het stuk van de bank onder het afdak buiten op de tuintafel, met de mededeling: bel maar een glaszetter, het grote woonkamerraam moet eruit.

Zucht. Vloek.

Ik naar binnen en wil even bijkomen op het stuk bank wat wèl naar binnen kon. Maar dat was het deel zonder pootje bij het hoekgedeelte. En stond dus schuin.

Oké. Een glaszetter...Hoe komt men daaraan? Google bood uitkomst en na 6 bedrijven te hebben gebelt die over een week wel tijd hadden kreeg ik een vriendelijke en begripvolle (maar ik hoorde haar ingehouden lach heus wel) mevrouw aan de lijn. Ze zou meteen iemand sturen.

Breed lachend stonden de 2 glaszetters inderdaad binnen een half uur op de stoep. Het raam was er binnen 5 minuten uit. Ze wilden ook wel helpen met de bank naar binnen tillen. Maar goed ook want ik was alleen thuis, en had anders dus geen bank en geen raam gehad.

Zij stonden buiten, en ik zou 'm binnen aanpakken en op de eettafel schuiven. Dat ging prima, gedurende 1 minuut. Toen een hoop gekerm en gevloek. Hevig geschrokken stoof ik naar buiten, staat daar een hevig bloedende glaszetter op mijn tegels te druppelen. Hij had zijn neus gestoten tegen mijn bank. Ik naar binnen voor keukenrol, waarop zijn collega roept: let niet op hem, laat maar bloeden, je bank word zeiknat.

Oh ja. Bank naar binnen en op zijn plek. Raam er weer in. Ook weer 5 minuten werk.

Alles bij elkaar zijn ze 20 minuten hier geweest. De rekening? 180 Euro...

Mochten we ooit gaan scheiden dan weten we al wie de bank krijgt. Degene die hier blijft wonen.
Omg sjansje! Hahaha! Wat een verhaal!
@ Sjansje: kan me voorstellen dat het op dat moment echt niet grappig was, maar dat je er inmiddels hartelijk om kunt lachen. Ik heb er in elk geval dubbel om gelegen. Je bent trouwens niet de eerste van wie ik hoor dat de bank niet naar binnen kon.

Bij mij vroegen ze er in de meubelzaak ook gericht naar; schijnt best vaak voor te komen dat ze hoekbanken een huis niet in kunnen krijgen. Hier ging het gelukkig moeiteloos. Maar dan wel weer andere huishoudelijke blunders.

1. Deze in mijn huis, maar niet door mezelf veroorzaakt. Ik was net geopereerd aan mijn galblaas, mijn ouders kwamen mij uit het ziekenhuis halen en naar mijn huis brengen. Terwijl ik in bed ging liggen om te rusten, dacht mijn moeder erg behulpzaam te zijn, want bovenop de keukentrap klimmen om keukenkastjes schoon te maken, leek haar direct na een operatie niet echt handig. Dus zij had de gehele keukenkastjes schoongemaakt, zowel van binnen als bovenop, aanrecht gereinigd e.d. Nou houd ik dat zelf ook altijd goed bij, maar zij vond het een leuke verrassing voor mij. Dat was het waarschijnlijk ook geweest, als ik bij terugkomst na het rusten niet het WC-sponsje en WC-doekje in een bakje op het aanrecht zag liggen... Had ze de hele keuken met de WC-spullen schoongemaakt. Kon ze dus weer opnieuw beginnen.

2. Heb astma en krijg het erg benauwd van verflucht. Gelukkig heb ik er erg behulpzame vrienden en familie. Zij hadden dus de muren geschilderd, terwijl ik buitenshuis was. Toen de verflucht verdwenen was, zou ik als bedankje (naast een kadobon) nog even voor ze koken. Iedereen gek op zalm; dus een eenvoudige keuze. Ben zo dom geweest om te vragen hoe ze de zalm gebakken/gegrild o.d. wilde hebben. Dat heb ik dus voorgoed afgeleerd. Voortaan bak ik zalm alleen nog maar op mijn eigen manier. Want bakken in roomboter, bleek een vetvlekkenschilderij op mijn door hen geschilderde behang te hebben veroorzaakt. Nu kunnen we erom lachen; toen waren ze niet blij. En ondanks veel lagen verf, zie je het nog altijd.

.
quote:sjansje schreef op 04 maart 2016 @ 01:28:

Een poosje geleden hebben we een nieuwe bank gekocht, een hoekbank.

Midden in een fikse regenbui stopte de vrachtauto voor de deur.

Ik zag de bui al hangen, dus ik bood de bezorgers eerst een bakkie koffie aan. Toen dat op was, was de fikse regenbui overgegaan in een hoosbui. Maar de bezorgers hadden nog meer te doen en er zat toch plastik om de bank, dus hup.

Het eerste deel werd binnen gedragen, en op z'n plaats gezet.

Toen kwam het tweede en grootste deel...

En daarmee kregen ze de draai niet tussen gang en woonkamer. Wat ze ook probeerden, het ging niet.

Dus achterom, (het regende nog steeds) over de oprit, door de tuin via de keuken. En dat paste ook niet...

De bezorgers parkeerden het stuk van de bank onder het afdak buiten op de tuintafel, met de mededeling: bel maar een glaszetter, het grote woonkamerraam moet eruit.

Zucht. Vloek.

Ik naar binnen en wil even bijkomen op het stuk bank wat wèl naar binnen kon. Maar dat was het deel zonder pootje bij het hoekgedeelte. En stond dus schuin.

Oké. Een glaszetter...Hoe komt men daaraan? Google bood uitkomst en na 6 bedrijven te hebben gebelt die over een week wel tijd hadden kreeg ik een vriendelijke en begripvolle (maar ik hoorde haar ingehouden lach heus wel) mevrouw aan de lijn. Ze zou meteen iemand sturen.

Breed lachend stonden de 2 glaszetters inderdaad binnen een half uur op de stoep. Het raam was er binnen 5 minuten uit. Ze wilden ook wel helpen met de bank naar binnen tillen. Maar goed ook want ik was alleen thuis, en had anders dus geen bank en geen raam gehad.

Zij stonden buiten, en ik zou 'm binnen aanpakken en op de eettafel schuiven. Dat ging prima, gedurende 1 minuut. Toen een hoop gekerm en gevloek. Hevig geschrokken stoof ik naar buiten, staat daar een hevig bloedende glaszetter op mijn tegels te druppelen. Hij had zijn neus gestoten tegen mijn bank. Ik naar binnen voor keukenrol, waarop zijn collega roept: let niet op hem, laat maar bloeden, je bank word zeiknat.

Oh ja. Bank naar binnen en op zijn plek. Raam er weer in. Ook weer 5 minuten werk.

Alles bij elkaar zijn ze 20 minuten hier geweest. De rekening? 180 Euro...

Mochten we ooit gaan scheiden dan weten we al wie de bank krijgt. Degene die hier blijft wonen.

Doet me denken aan een bank die ik ooit had gekocht.

Bank paste niet door het trapgat, alles geprobeerd maar nee, hij bleef steeds haken.

Toen maar de complete trapleuning eraf geschroefd, maar dat hielp ook niet.

Uiteindelijk maar een oom gebeld om te helpen, want het was niks al dat getob.

Wat denk je, binnen 5 minuten stond de bank boven op zijn plek.
Dat verhaal van die bank doet me denken aan een stunt van mijn toen 7-jarige zoon:

Die vond er niks beters op dan een frisbee op de vensterbank te zetten en te proberen die er met petanqueballen af te gooien.

De frisbee was nog heel, de ruit helaas niet
quote:MonicaGeller schreef op 04 maart 2016 @ 08:55:

Dat verhaal van die bank doet me denken aan een stunt van mijn toen 7-jarige zoon:

Die vond er niks beters op dan een frisbee op de vensterbank te zetten en te proberen die er met petanqueballen af te gooien.

De frisbee was nog heel, de ruit helaas niet . Ik weet dat ik er eigenlijk niet om moet lachen, maar krijg hiervan een deja vu moment. Mijn kind heeft ook een keertje zoiets leuks bedacht maar dan met een bowling kegel en een bowlingbal
Aardappels aan laten branden: check

Glaswerk uit handen laten vallen: check

Hand/vingers gebrand aan oven: check

Wasbak te vol laten lopen (en dus overstroming in de keuken): check

Te veel zout doen bij eten: check

In vingers gesneden: check

Sommige blunders heb ik helaas vaker meegemaakt, ben dus overduidelijk nogal een kluns.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven