Huisje
woensdag 10 juni 2015 om 15:42
Daag allemaal,
Ik mag volgende week bij een sociale huurwoning komen kijken, ik sta al zo n 3 jaar ingeschreven.
En woon nog thuis, het huis is 10 min van mijn ouderlijk huis.
Het is een groepsbezichtiging, en ik sta op de 4 de plaats.. Nu heb ik wel eens eerder een groepsbezichtiging gehad, waarbij ik op de 6 de plaats stond, maar de eerste nam hem.
2 dingen waar ik over inzit zijn: het is een 2 kamer beneden huisje van 30m2, niet groot dus, iemand hier ervaring mee? Is dat echt klein? Of wel te doen?
2de waar ik over in zit is dat het een groepsbezichtiging is en dat je nu nog niet weet hoeveel er komen hoeveel kans ik maak, en ik heb geen idee waar ik me op moet voorbereiden.. Zo meteen heb ik ineens een huis, dan zal ik van alles moeten regelen. Of de kans is klein, dus ik kan maar beter afwachten, dan al gaan voorbereiden?.
Ik vind het allemaal best spannend! Maar ook leuk.
Ik zou graag jullie ervaringen horen!
Ik mag volgende week bij een sociale huurwoning komen kijken, ik sta al zo n 3 jaar ingeschreven.
En woon nog thuis, het huis is 10 min van mijn ouderlijk huis.
Het is een groepsbezichtiging, en ik sta op de 4 de plaats.. Nu heb ik wel eens eerder een groepsbezichtiging gehad, waarbij ik op de 6 de plaats stond, maar de eerste nam hem.
2 dingen waar ik over inzit zijn: het is een 2 kamer beneden huisje van 30m2, niet groot dus, iemand hier ervaring mee? Is dat echt klein? Of wel te doen?
2de waar ik over in zit is dat het een groepsbezichtiging is en dat je nu nog niet weet hoeveel er komen hoeveel kans ik maak, en ik heb geen idee waar ik me op moet voorbereiden.. Zo meteen heb ik ineens een huis, dan zal ik van alles moeten regelen. Of de kans is klein, dus ik kan maar beter afwachten, dan al gaan voorbereiden?.
Ik vind het allemaal best spannend! Maar ook leuk.
Ik zou graag jullie ervaringen horen!
woensdag 10 juni 2015 om 15:47
Het komt vaak genoeg voor dat de mensen die het hoogst op de lijst staan niet eens op komen dagen en het komt ook veel voor dat mensen op een huis reageren alleen maar om er eventjes binnen te kunnen kijken, dus dat je op de vierde plek staat zegt niets, het kan zomaar gebeuren dat het huisje van jou wordt.
30 m2 is inderdaad niet heel groot, maar een mooi begin. Ik zou het zeker doen.
Veel succes met de bezichtiging en ik hoop dat het het voor je wordt.
30 m2 is inderdaad niet heel groot, maar een mooi begin. Ik zou het zeker doen.
Veel succes met de bezichtiging en ik hoop dat het het voor je wordt.
woensdag 10 juni 2015 om 15:50
woensdag 10 juni 2015 om 15:57
woensdag 10 juni 2015 om 15:57
quote:Zoranya schreef op 10 juni 2015 @ 15:53:
Ik vind 30m2 echt niet te doen.
Woon nu op 80m2 en dat vind ik al te klein, zou er niet aan moeten denken om met z'n 2-tjes daar te moeten wonen
Nouja als eerste "huisje" was het echt wel leuk! Dat ik na een jaar gillend gek werd, laat ik ook maar even achterwegen
Nu woon ik ook op ongeveer 80m2 en ik vind t nu ook te klein, of heb te veel spullen...
Maar als eerste huis vind ik 30m2 echt prima, zeker als je 2 kamers hebt.
Woon nu op 80m2 en dat vind ik al te klein, zou er niet aan moeten denken om met z'n 2-tjes daar te moeten wonen
Nouja als eerste "huisje" was het echt wel leuk! Dat ik na een jaar gillend gek werd, laat ik ook maar even achterwegen
Nu woon ik ook op ongeveer 80m2 en ik vind t nu ook te klein, of heb te veel spullen...
Maar als eerste huis vind ik 30m2 echt prima, zeker als je 2 kamers hebt.
woensdag 10 juni 2015 om 15:58
quote:Zoranya schreef op 10 juni 2015 @ 15:53:
Woon nu op 80m2 en dat vind ik al te klein, zou er niet aan moeten denken om met z'n 2-tjes daar te moeten wonenWij wonen al 31 jaar op 75 m2, nu met z'n tweetjes en de hond, heel goed te doen.
Woon nu op 80m2 en dat vind ik al te klein, zou er niet aan moeten denken om met z'n 2-tjes daar te moeten wonenWij wonen al 31 jaar op 75 m2, nu met z'n tweetjes en de hond, heel goed te doen.
verba volant, scripta manent.
woensdag 10 juni 2015 om 15:59
Een bezichtiging is precies wat het zegt, ja gaat een woning bezichtigen / bekijken. Je zou van te voren kunnen kijken in welke buurt dit ligt.
Tijdens de bezichtiging kan je kijken of dat er iets is wat je over zou kunnen nemen; ligt er een redelijk goede vloer in, gordijnen, etc. Ook kan je kijken in welke staat het huis is. Zie je enkel glas, kan je vragen wanneer dit vernieuwd wordt etc.
30 m2 voor een eerste woonplek is niet slecht. Groter dan je kamer thuis denk ik. Mooi begin. De huur is ook lager dan voor een heel huis en je hebt minder spullen nodig om in te richten. Prima begin.
Tijdens de bezichtiging kan je kijken of dat er iets is wat je over zou kunnen nemen; ligt er een redelijk goede vloer in, gordijnen, etc. Ook kan je kijken in welke staat het huis is. Zie je enkel glas, kan je vragen wanneer dit vernieuwd wordt etc.
30 m2 voor een eerste woonplek is niet slecht. Groter dan je kamer thuis denk ik. Mooi begin. De huur is ook lager dan voor een heel huis en je hebt minder spullen nodig om in te richten. Prima begin.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 10 juni 2015 om 15:59
woensdag 10 juni 2015 om 16:03
quote:Cateautje schreef op 10 juni 2015 @ 15:56:
[...]
Doe niet zo verwend!Pardon?! Ik hecht nu eenmaal veel waarde aan ruimte. Wie ben jij om mij als verwend te bestempelen? En ik vind 80m2 echt te klein met z'n 2-en. Laat staan 30m2 voor mij alleen. Ik zou nooit thuis willen zijn, omdat de muren op me af komen.
[...]
Doe niet zo verwend!Pardon?! Ik hecht nu eenmaal veel waarde aan ruimte. Wie ben jij om mij als verwend te bestempelen? En ik vind 80m2 echt te klein met z'n 2-en. Laat staan 30m2 voor mij alleen. Ik zou nooit thuis willen zijn, omdat de muren op me af komen.
woensdag 10 juni 2015 om 16:05
Ik heb ook op zo'n 30 m2 gewoond. Ik woonde super mooi, monumentaal in een hofje, en daar waren meiden die woonden er al 15 jaar. Allemaal ongeveer 30m2. Kijk hier hoe mooi!
Twee kamers, 1 woonkamer met keuken en 1 grote slaapkamer met aparte badruimte.
Ik heb er met heel veel plezier gewoond.
De grootste voor en nadelen die ik heb ervaren.
Voordelen weinig ruimte:
[1 Je bent in no-time klaar met schoonmaken en kan makkelijk ff snel de stofzuiger erdoor halen
[2]Je bent weinig geld kwijt aan inrichting
Nadelen:
[1] Je hebt niet veel ruimte voor visite
[2] Samenwonen kan, maar is niet echt ideaal
Twee kamers, 1 woonkamer met keuken en 1 grote slaapkamer met aparte badruimte.
Ik heb er met heel veel plezier gewoond.
De grootste voor en nadelen die ik heb ervaren.
Voordelen weinig ruimte:
[1 Je bent in no-time klaar met schoonmaken en kan makkelijk ff snel de stofzuiger erdoor halen
[2]Je bent weinig geld kwijt aan inrichting
Nadelen:
[1] Je hebt niet veel ruimte voor visite
[2] Samenwonen kan, maar is niet echt ideaal
woensdag 10 juni 2015 om 16:08
woensdag 10 juni 2015 om 16:13
Ik zou wel ff afwachten., als blijkt dat je het huisje hebt, is er vaak nog een tijdje voordat je de sleutel krijgt. Een maand ofzo.
In die tijd kan je genoeg zaken regelen en aanschaffen. Dump het tijdelijk in het huis van je ouders (vinden ze zoooo leuk
) en zodra je de sleutel hebt kan je erin.
Aan de andere kant.. Je woont nu bij je ouders (toch?) en hebt onderdak. Een dag of week langer nodig hebben voor de aanschaf van spulletjes maakt dan niet uit.
Maar ik begrijp dat je er natuurlijk zsm in wil als het kan... Dat deed ik ook
In die tijd kan je genoeg zaken regelen en aanschaffen. Dump het tijdelijk in het huis van je ouders (vinden ze zoooo leuk
Aan de andere kant.. Je woont nu bij je ouders (toch?) en hebt onderdak. Een dag of week langer nodig hebben voor de aanschaf van spulletjes maakt dan niet uit.
Maar ik begrijp dat je er natuurlijk zsm in wil als het kan... Dat deed ik ook
woensdag 10 juni 2015 om 16:15
Een kennis woont in een studio die bijna even groot is als mijn woonkamer, die is 42 m2 maar het is wel één ruimte waarin ze alles moet doen, wonen, koken en slapen. Bed heeft ze afgescheiden met een half open kast en de kookhoek met een inklapbaar kamerscherm. Nadeel is dat ze geen vrij uitzicht heeft, dat heb ik wel en daardoor lijkt je ruimte niet klein.
verba volant, scripta manent.
woensdag 10 juni 2015 om 16:22
woensdag 10 juni 2015 om 16:24
ik zou niet weten hoe groot mijn huis is. Ik woon in een duplex woning(beneden met tuin) heb woonkamer, keukentje, slaapkamer met een kast waar je maar 2 planken in hebt verder niet, aparte kast voor je wasmachine, daar zit ook gelijk de cv ketel en wc met douche. Deze huizen zijn erg gewild voor alleenstaande en eventueel voor 2 personen, maar niet geschikt als je een kinderwens hebt, dan is het te klein. Overigens is mijn tuin 50 m2
woensdag 10 juni 2015 om 16:40
Ik woon op 30 m2 en ja het is klein maar het is prima te doen, als je het handig inricht heb je genoeg ruimte voor 1 persoon. Ik vind het wel knus om zo te wonen, heb er gelukkig wel een ruim balkon bij. Maar moet eerlijk zeggen nu na 2 jaar wil ik wel heel graag groter wonen. Stel je wacht nog een jaar heb je dan meer kans op een grotere woning? Hoe dringend heb je nu woonruimte nodig. Bedenk wel dat als je de woning accepteert, je weer helemaal onderaan de wachtlijst komt te staan.
♡
woensdag 10 juni 2015 om 16:41
Ik vind dit er niet echt klein uitzien, maar het is natuurlijk ook leuk ingericht
http://www.interiorjunkie ... en-compact-huis-van-30m2/
http://www.interiorjunkie ... en-compact-huis-van-30m2/
Just because your past has been damaged doesn’t mean your future has to be worthless