Huisje

10-06-2015 15:42 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daag allemaal,

Ik mag volgende week bij een sociale huurwoning komen kijken, ik sta al zo n 3 jaar ingeschreven.

En woon nog thuis, het huis is 10 min van mijn ouderlijk huis.

Het is een groepsbezichtiging, en ik sta op de 4 de plaats.. Nu heb ik wel eens eerder een groepsbezichtiging gehad, waarbij ik op de 6 de plaats stond, maar de eerste nam hem.

2 dingen waar ik over inzit zijn: het is een 2 kamer beneden huisje van 30m2, niet groot dus, iemand hier ervaring mee? Is dat echt klein? Of wel te doen?

2de waar ik over in zit is dat het een groepsbezichtiging is en dat je nu nog niet weet hoeveel er komen hoeveel kans ik maak, en ik heb geen idee waar ik me op moet voorbereiden.. Zo meteen heb ik ineens een huis, dan zal ik van alles moeten regelen. Of de kans is klein, dus ik kan maar beter afwachten, dan al gaan voorbereiden?.

Ik vind het allemaal best spannend! Maar ook leuk.

Ik zou graag jullie ervaringen horen!
quote:Zoranya schreef op 10 juni 2015 @ 16:03:

[...]

Pardon?! Ik hecht nu eenmaal veel waarde aan ruimte. Wie ben jij om mij als verwend te bestempelen? En ik vind 80m2 echt te klein met z'n 2-en. Laat staan 30m2 voor mij alleen. Ik zou nooit thuis willen zijn, omdat de muren op me af komen.Ik woon sinds 8 jaar met partner op 70m2, inclusief balkon. Ruimte zat! Dus 30 in je eentje moet goed te doen zijn.
Mooi dat hofje Kippenmama! Kan me goed voorstellen dat je daar nooit meer weg wil.

Ik heb 7 jaar op 35m2 gewoond met z'n 2en (+hond) en dat beviel me prima.

Het grootste voordeel was toch wel dat je snel klaar bent met je huishouden :-) en dankzij Ikea genoeg inspiratie mbt inrichten en ruimtebesparing.

Succes vrijdag!
Wij hebben een tijd samengewoond op minder dan dertig m2 en daarvoor woonde ik alleen op dertig m2. Klein zeker, maar ook heel fijn. Alles binnen handbereik. In ons nieuwe (grooooote) huis waren we elkaar en spullen regelmatig kwijt.
Ik heb met mijn zoon in een woning gewoond van 70m2. Een theelepeltje vergeten in de keuken stond gelijk aan een dagreis. Ik ben blij dat ik daar van af ben.
Het wordt wel lastig als je vanuit huis werkt, dan is het erg klein. Dat is het enige waar wij nu tegenaan lopen.
quote:isa__88 schreef op 10 juni 2015 @ 16:46:

Het ligt er trouwens ook aan hoe de woning is ingedeeld vind ik altijd

Het is zo ingedeeld: als je ervoor staat.. Woonkamer, achterin de woonkamer keukentje, dan rechts twee deuren rechts halletje en buitendeur. Rechtdoor slaapkamer, in de slaapkamer een deur naar de wc/douche, een kast/berghok, en vanuit de slaapkamer kan je naar een soort tuin, ik weet niet of dat nou gezamenlijk is, denk het wel.

En voor het huis is nog een heel klein tuintje
Leuk!
quote:diamantje123 schreef op 10 juni 2015 @ 16:40:

Ik woon op 30 m2 en ja het is klein maar het is prima te doen, als je het handig inricht heb je genoeg ruimte voor 1 persoon. Ik vind het wel knus om zo te wonen, heb er gelukkig wel een ruim balkon bij. Maar moet eerlijk zeggen nu na 2 jaar wil ik wel heel graag groter wonen. Stel je wacht nog een jaar heb je dan meer kans op een grotere woning? Hoe dringend heb je nu woonruimte nodig. Bedenk wel dat als je de woning accepteert, je weer helemaal onderaan de wachtlijst komt te staan.

Ik zou wel graag op mezelf gaan, ik ben 25 namelijk:p.

In mijn omgeving zijn de huurwoningen wel heel schaars. Ik weet niet hoe lang ik zou moeten wachten op een grotere woning, maar t zou best nog wel jaren kunnen duren ben ik bang.
Ervoor gaan!
Als je je er prettig voelt dan zou ik ervoor gaan. Vind je het niets dan niet.
Klinkt goed! Vooral omdat er nog iets tuinachtigs bij is. Geeft mij altijd een ruimtelijk gevoel, het feit dat je naar buiten kunt, daar een stoeltje neer kunt zetten en een boek kunt lezen. Nu maar hopen dat de rest afhaakt! Waren ze er allemaal?
quote:Stefke schreef op 10 juni 2015 @ 19:01:

Klinkt goed! Vooral omdat er nog iets tuinachtigs bij is. Geeft mij altijd een ruimtelijk gevoel, het feit dat je naar buiten kunt, daar een stoeltje neer kunt zetten en een boek kunt lezen. Nu maar hopen dat de rest afhaakt! Waren ze er allemaal?De bezichtiging is pas volgende week, dus nog even afwachten
Klinkt hartstikke leuk. Ik hoop dat je de nummer een wordt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
En.. hoe is de bezichtiging gedaan Meiss243?

Is het wat?
quote:Kippenmama schreef op 19 juni 2015 @ 15:08:

En.. hoe is de bezichtiging gedaan Meiss243?

Is het wat?Het was leuk en echt wel wat ik zoek, helaas was er wat mis gegaan, iets met de toewijzingregels. Ik hoor volgende week of het doorgaat. Ik hoop het! Leuk dat je er naar vraagt
spannend!
Ik heb samengewoond in 35m2 en zelfs nog even met een baby erbij.

Kan prima.

Natuurlijk wilden we op een gegeven moment wel groter, maar dan geniet je dus ook extra van de stap naar een groter huis.

Ik ben zelf, net als duizenden anderen, begonnen op een kamer van 15m2.

Dus als eerste zelfstandige optrekje een echte woning van 30m2 met eigen keuken, sanitair en tuin vind ik zelfs grote luxe.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:irbaboon schreef op 10 juni 2015 @ 16:41:

Ik vind dit er niet echt klein uitzien, maar het is natuurlijk ook leuk ingericht

http://www.interiorjunkie ... en-compact-huis-van-30m2/Leuk dit! Vooral Kleurrijk wonen!
Ikea heeft leuke en betaalbare woonideeen/ spullen voor 'klein wonen'.

Ik denk dat je voor een sociale huurwoning te veel noten op je zang hebt. Het is allemaal een kwestie van geld. Mocht je de kans krijgen- en ervan uitgaande dat de woning 'leefbaar' is- zou ik hem zeker pakken!

Ik ben ooit begonnen op een studentenkamer van 8m2, tweede woonruimte was 19m2 voor mezelf, derde was 40m2 (jaren met veel plezier gewoond en later zelfs samengewoond), en zo ga je steeds een stapje omhoog. Kanttekening is dat ik nooit gebruik heb gemaakt van een sociale huurwoning. Succes!
30 m2 voor een starter is prima te doen, kijk eens bij de Ikea voor tips.meteen op nieuw inschrijven als woningzoekend.

Wel makkelijk zo dicht bij je ouders.
Wij wonen op 36 vierkante meter met baby:)

Het valt ons heel erg mee. Enige nadeel is dat het snel een bende wordt, maar het is ook zo weer schoon en hopelijk gaan we binnenkort verhuizen.

In je eentje is het prima hoor! Ideaal, wel je eigen voorzieningen, maar niet teveel schoonmaken.
quote:Meiss243 schreef op 21 juni 2015 @ 00:12:

[...]

Het was leuk en echt wel wat ik zoek, helaas was er wat mis gegaan, iets met de toewijzingregels. Ik hoor volgende week of het doorgaat. Ik hoop het! Leuk dat je er naar vraagt

Iets mis gegaan, hopelijk niet in jou nadeel?

Je hoort volgende week of het doorgaat.. nog ff wachten dus.

Dan hoor je dus of de mensen voor jou het wel/niet wilden? Of ben jij inmiddels de eerste geinteresseerde en is het nog wachten op het papierwerk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven