Huren in private sector?

07-02-2011 17:03 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje: ik woon noodgedwongen nog thuis. Ik kom niet uit een 'warm nest' om het zo maar eens te zeggen en ben begin 20, dus hoogste tijd om het huis te verlaten.

Ik sta bij alle woningbouwverenigingen in de buurt ingeschreven maar heb nog lang niet voldoende meettijd. Een jaar of 7 heb je wel nodig. Het zal dus private sector moeten worden. Maar waar vind je zoiets?

Ik heb op Funda gekeken, daar staan advertenties van lokale makelaars maar daar worden absurde inkomenseisen gesteld (loon minimaal 5x huur etc.) Er komen regelmatig geschikte woningen voorbij (zoals vandaag nog een 2kamerappartement, leuke buurt, huur incl. 480 euro) maar vanwege het hoge eisenpakket van de verhuurder (vast contract + 5x de huur verdienen) kom ik wederom niet in aanmerking terwijl ik het zeker wel kan betalen.

In lokale krantjes staan er hier geen advertenties voor woonruimte en ook op marktplaats is niets te vinden. Studentenhuizen etc. zijn er op het platteland natuurlijk ook niet.

Ik hoor hier op het forum vaak genoeg dat je 'dan maar in de private sector moet gaan huren' - dus wie kan mij helpen? Wat doe ik verkeerd?? Ik ken verder ook niemand die in de private sector huurt, dus alle hulp is welkom!

Mijn "eisenpakket"

* Ik verdien ongeveer 1200 euro per maand, leef heel sober dus houd maandelijks heel veel over

* Ik heb geen vast contract, ik ben uitzendkracht maar wel vaste uren en al een hele tijd bij dezelfde werkgever, kan daar voorlopig ook nog blijven

* Heb wel een flinke spaarrekening (bedrag van 5 cijfers) en evt. ouders die garant zouden willen staan

* Ik ben ivm ziekenhuis gebonden aan Oost-Brabant

* Ik werk in een van de grotere plaatsen in de regio en ben afhankelijk van OV

*Ivm gezondheid moet ik wel volledig mijn eigen voorzieningen hebben (dus eigen douche/toilet/keukentje).

Verder maakt het me niet zoveel uit - slechte wijk, klein, slecht onderhoud etc. Waar kan ik beginnen met zoeken????
Ik geef hem hier nog maar eens, www.pararius.nl dat is een verzamelplek van al het aanbod aan particuliere woningen en kamers. Kun je op stad zoeken en je maximale prijs en eisen e.d. invullen. Dan zie je meteen wat er te krijgen is.

Als je in Den Bosch iets zoekt, dan weet ik nog wel iemand waar je in ieder geval NIET van moet gaan huren namelijk mijn huurbaas...
quote:Immaculata schreef op 07 februari 2011 @ 17:03:

Er komen regelmatig geschikte woningen voorbij (zoals vandaag nog een 2kamerappartement, leuke buurt, huur incl. 480 euro) maar vanwege het hoge eisenpakket van de verhuurder (vast contract + 5x de huur verdienen) kom ik wederom niet in aanmerking terwijl ik het zeker wel kan betalen.

*knip*

* Heb wel een flinke spaarrekening (bedrag van 5 cijfers) en evt. ouders die garant zouden willen staan

Je geeft toch zelf de oplossing al? Bespreek met de verhurende partij of het mogelijk is dat jouw ouders garant staan, en overleg des noods een bewijs van je spaargeld. Hier gaan de meeste verhurende partijen wel mee akkoord hoor! (ik heb maar een huur van 350,- en een borg van 250,- maar ook ik voldoe niet aan de inkomenseis en dus moesten mijn ouders garant staan. pas de probleme).
al wat mogelijkheden bekeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven