Huurders-gezeur

30-07-2009 16:49 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is een zakelijke overeenkomst. Welke dingen zijn niet duidelijk? Maak daar nu duidelijke afspraken over en vraag ze anders het huis te verlaten. Je contactpersoon in Nederland moet je hier trouwens wel van op de hoogste stellen, lijkt me wel handig. Al is het maar 'ter info', zodat zij of hij weet wat er speelt.
He bah, net nu ik dacht alles op orde te hebben dient het eerste gezeik zich aan.

Met een gerust gevoel heb ik mijn huis voor een jaar achtergelaten en de verhuur ik het. Een goede indruk had ik van de mensen, maar wat baal ik nu ontzettend van hun houding!

En het ergste is, ik zit ver weg en kan nu weinig doen (contactpersoon wel, maar voor ' gezeur' houd ik liever zelf zo veel mogelijk contact).

Ze vinden het huis niet schoon genoeg achtergelaten (het heeft een tijd leeg gestaan dus kan me voorstellen dat het stoffig is, zeker na de hitte in NL?) en andere zaken waarvan ik dacht dat we ze helder hadden kortgesloten is voor hen nu ineens onduidelijk.

Aarrgh. Ik was hier bang voor en het gebeurt dus ook. Dit voelt niet fijn en ik hoop maar niet dat het erger wordt

Nou, ik geloof dat ik dat even van me af wilde schrijven. Heb er koppijn van. Dat is toch niet normaal!
Hebben jullie zaken op papier staan?
Wat voor soort dingen dan Kym?
Peas on earth!
Ja, we hebben een contract opgesteld, maar de dingen waar zij nu over vallen zijn dingen als 'stof', een lamp die niet werkt en een kast die 'uit elkaar valt' (verhuur is gemeubileerd en de kast mochten ze verplaatsen, maar zouden ze wel eerst uit elkaar halen -op mijn advies-).

Nou, hier kan ik dus niks mee, met deze info van ze en het maakt me alleen maar stressig. Contactpersoon wordt ook op de hoogte gesteld inderdaad, maar voor nu heb ik alleen maar het gevoel dat ik de huurders 'te vriend' moet houden ofzo...
Wat een gemauw om niks. Ik zou maar eens vragen wat ze willen, want hier kun je niks mee. Die lamp is natuurlijk zo gemaakt of vervangen (kast misschien ook). Wat het stof betreft, wat willen ze?
Cum non tum age
Hi Noa

Ja, ik merk dat ik er naast stressy ook lichtelijk pissed van raak. Maar ja. Ik weet niet wat ze willen. Probleem is dat ik ze nog niet persoonlijk heb gesproken (via mail), want nog geen reactie op mijn (zeer cooperatieve mail..).

Stom allemaal he.
Ik zou mn contactpersoonpersoon er naartoe sturen om met ze te gaan praten en het verder te regelen. Die contactpersoon heb is er voor dit soort zaken. Niet leuk natuurlijk, maar daar moet jij je verder niet druk over hoeven maken.
Cum non tum age
Wij huren ook gemeubileerd, maar het zou nooit bij me opkomen om te klagen over stof. Als we in een 'nieuw huis' trekken dan poetsen we het eerst uitgebreid, zelfs als het er schoon uitziet. Ze zijn toch wezen kijken voordat ze besloten het te huren?

Misschien willen ze gewoon proberen om op één of andere manier geld bij je los te trekken. Een vriendin van mij heeft dat eens gehad toen ze het huis had verkocht. De kopers kwamen met een waslijst aan 'verborgen gebreken', die in hetzelfde genre vielen als de klachten van jouw huurders. Haar makelaar maakte er gelukkig meteen korte metten mee.

Ik zou ook de tussenpersoon er op afsturen. Even praten werkt meestal beter dan heen en weer mailen. Dan weet je meteen wat ze nu precies willen.
Hai,

Dank voor jullie reacties nog. Ik heb mailcontact gehad met de huurders en nu lijkt het allemaal toch wat milder. Ze waren nogal blij dat ik zo snel reageerde, gelukkig.

Het blijven rare klachten vind ik en dat heb ik ook subtiel wel duidelijk gemaakt. Mail erna was haast vriendelijk te noemen, dus dat stelt me gerust.

Wat een heisa om niet zeg. Maar wel triggy als je je huis verhuurt. Ik schrok wel even!
pff, ik huur ook gemeubilaird maar heb het vuil er moeten afschrobben...met 'stoffig' had ik een gat in de lucht gesprongen! take it or leave it hoor...
Hoi,

Je moet jezelf goed indekken. Het lijkt nu weer rustiger te zijn, maar straks beginnen ze over een week weer. Dus als ze klachten hebben, laat ze het schriftelijk aan je melden en dan kun je hier op reageren en ook altijd schriftelijk de afspraken op papier zetten.

Ik werk bij een woningcorporatie en wij verhuren ook woningen. Wij verhuren niet gemeubileerd, maar ik ken je probleem wel. In sommige gevallen weigeren huurders om te huur te betalen omdat ze vinden dat de verhuurder in gebreke blijft. Als je alles op papier hebt staan, sta je sterker mocht het een zaak worden. En we hebben ook huurrecht en daar moet je je natuurlijk wel aan houden. Je kunt niet zomaar zelf regels gaan bedenken, ook niet als de huurder daarvoor tekent. Het mag namelijk niet in strijd zijn met de wet.

Is de woning van jezelf of huur jij die woning ook?
Nou en inderdaad hoor: weer een mail gekregen. Twee mensen huren het, afzonderlijk van elkaar. Nu was de volgende aan de beurt blijkbaar: ze mist ruimte voor haar spullen, zegt ze, en is nu genoodzaakt om extra kasten te kopen. En ze hoopt dat we hier financieel uitkomen. Right, dacht het niet. Wat een figuren, zeg. Heb netjes teruggemaild dat het me verbaast dat ze nu tegen zoiets aanloopt, omdat ze mijn huis immers heeft bezichtigd. Ik heb geen meubels weggehaald, maar ook niet toegevoegd. Als zij ruimte mist, mag ze extra spullen plaatsen, maar zijn de kosten voor haar zelf.

Irritant gedoe!

(maar uiteraard gewoon ' uitproberen' )

(en het is mijn huis trouwens)
Ze miste ruimte voor spullen?

Dus???

Dan fietst ze even naar de Ikea en haalt daar een Bjorn of een Benno

Wat een leipgiegel zeg...had ze haar lenzen niet in toen ze kwam kijken?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat voor dummies heb jij in je huis gehaald? Zij heeft veel zooi, dus jij moet kasten kopen? Je kunt best veel vragen aan je verhuurder, nee heb je en ja kun je krijgen gedachte, maar dit is echt gewoon dom.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ja, dit is niet alleen dom, maar ook gewoon haast vals. Ik krijg het gevoel dat ze gewoon geld bij me willen lospeuteren. Ben er totaal niet blij mee!

Nog geen reactie gehad op mijn reactie op haar vraag. Zal mij benieuwen. Maar ze hebben geen poot om op te staan lijkt me toch?
Kym, is het niet beter dat je contactpersoon dit soort dingen gewoon regelt en afhandeld ? Waarom heb je anders die contactpersoon ?

Contactpersoon heeft ook sleutel van je huis ? Om post e.d op te halen en evt oogje in het zeil te houden ?

Jij zit kilometers verderop , als ze morgen je huis leeg halen , kan jij duizenden kilometers verderop weinig doen. Je contactpersoon zal dan in moeten grijpen. Bovendien ben jij nu echt NIET fijn aan het werk duizenden km verderop door telkens van dit soort ongein mailtjes te krijgen. Speel die mailtjes door naar je contact persoon of geef het mailadres van je contactpersoon aan de huurders.
(Hoe gaat het trouwens met je oor? En in welk ver buitenland zit je?)
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Wat een grapjurken. Niet intrappen. Laat 'r lekker een Ikea kast van 100 euro halen, mag ze die na dat jaar fijn in d'r volgende huis zetten.

Pff, wat een geëmmer, zeg.
Hm ja. Bedacht me gister toen ik in bed lag dat ik inderdaad de boel definitief overdraag aan de contactpersoon (familie trouwens), zodra deze terug is van vakantie. Ik kan die shit er nu niet bij hebben, zonde van mijn energie.

En natuurlijk ga ik geen cent betalen voor meubels die de huurders extra nodig hebben. Snap het ook niet, ze zijn immers twee keer komen bezichtigen! Fuckers.

(haha, mijn oor, mwah, klein beetje verbetering, maar ik ben sowieso ziek aan het worden, dus werkt niet echt mee aan een goede weerstand)

(en oh, ik zit ergens in Afrika)
Wat een gek zeg, alsof het jou je hol zal roesten waar zij haar spullen neerzet. Straks zit je nog met kasten opgescheept die je helegaar niet wil hebben

Ze huurt een ruimte, en voor de rest bekijkt ze het maar.
quote:Kym schreef op 30 juli 2009 @ 17:45:

Hi Noa

Ja, ik merk dat ik er naast stressy ook lichtelijk pissed van raak. Maar ja. Ik weet niet wat ze willen. Probleem is dat ik ze nog niet persoonlijk heb gesproken (via mail), want nog geen reactie op mijn (zeer cooperatieve mail..).

Stom allemaal he.Zo te lezen willen ze in jouw huis wonen en nog geld toe krijgen ook.
Hm ja Minny, ik zou willen dat het me niets kon schelen en ik probeer het ook hard voor elkaar te krijgen in mijn kop. Maar op de een of andere manier lukt het niet, het gaat toch om mijn huis. Waar ik aan gehecht ben en waar ik me door hun gelul nu zorgen om maak.

Stom!
Ja vervelend is dat, als je zo ver weg bent en je voelt je feitelijk machteloos...

Maar laat ze maar piepen, ze zijn akkoord gegaan en hebben getekend, dus verder zien ze maar. En meubels ga je al helemaal niet voor ze aanschaffen! Kom zeg, bij de wehkamp heeft ze voor zo'n 50 euro een kast die ze weer uit elkaar kan halen en mee kan nemen.
Ja, klopt. Waarschijnlijk is het ook gewoon testen of er nog geld los te peuteren valt bij me ofzo. Wat ik al zei: fuckers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven