Huurhuis bezichtigen

03-08-2009 11:22 9 berichten
Hai,

wij vertrekken over 6 weken naar onze nieuwe huurwoning. De (particuliere) verhuurder van onze huidige woning is dus bezig nieuwe huurders te vinden. Hij maakt dus afspraken voor bezichtigen. Op zich begrijpelijk maar ik zit nu met 3 x per week met mensen die 's avonds komen bezichtigen met de verhuurder.

Ik baal er een beetje van, overdag is voor veel mensen moeilijk maar 's avonds zit ik er dus niet echt op te wachten.

De huurwoningen die ik zelf bezichtigd heb stonden allemaal leeg, ik weet dus niet of ik me aanstel of dat deze wijze fair/normaal is.

Ik vind het ook wel een redelijke inbreuk op m'n privacy, ik betaal gewoon tot half sept. huur en nu zit ik dus 3 keer per week me redelijk ongemakkelijk te voelen als ze komen kijken.

Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met je verhuurder vaste tijden afspreken. zo kan jij je (mentaal) voorbereiden. Ik vind het wel logisch dat er mensen komen kijken alleen vind ik 3x per week wel erg veel. Wij hebben 1 bezichtiging gehad voor onze flat (niet particulier). Maar waarschijnlijk woon jij ergens waar de huizen erg gewild zijn.

Ik geloof wel dat het gebruikelijk is dat woningen bezichtigd worden als ze nog bewoond zijn. Vooral bij de wat gewildere huizen.
Tja, ik zal vanavond eens een balletje opgooien over bijv. 1 vaste avond p/w tussen 1900 en 2130 ofzo.

Ik hoop dat er gewoon snel iemand tussen zit die er in wil en mag!
Beste Kettle,

Als je het particulier huurt dan staat er waarschijnlijk in je huurcontract dat je je woning altijd beschikbaar moet houden voor bezichtiging als je de huur opgezegd hebt.

Hoewel ik jou begrijp is de andere kant ook logisch: ze willen het zo snel mogelijk opnieuw verhuren, want anders kost jou straks leegstaande appartement de verhuurder geld.

Kortom, denk niet dat je er veel tegen kunt doen.
idd vaste avonden en tijden afspreken... en dan zelf ervoor zorgen dat je die avond buiten de deur iets te doen hebt?!
Joh, het is nog maar een paar weken...wat wordt er precies van jou verwacht? moet je het huis boenen en alles aan kant hebben of is dat niet nodig? Hoe lang blijven ze gemiddeld in huis?
Misschien is het juist wel handig in verband met overname van je spullen. Kun je direct een balletje opgooien.

Ik denk dat je er wel een beetje aan vast zit. Je kunt het natuurlijk proberen te sturen naar 1 a 2 avonden in de week. Maar ik denk het nogal mee zal vallen.
Alles schoon hebben hoeft niet, het is immers geen eigen koophuis waarvoor je de beste prijs wil hebben. Je hebt er zelf geen enkel voordeel bij die bezichtingen.

Maar ik kan me voorstellen dat je ook geen zin hebt dat andere mensen je vieze onderbroeken, bergen afwas en haren in je doucheputje zien. Dus je voelt wel een soort van sociale druk om geen zwijn te zijn.

En ik weet niet of ze met de verhuurder langskomen of dat je ze zelf moet binnelaten. Maakt nogal uit.

Ik denk dat het gewoon moet bespreken met je verhuurder om de bezoekjes te beperken tot 1-2 keer per week een avond, evt een paar bezichtigingen achter elkaar inplannen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
3 avonden per week thuis moeten zijn voor bezichtigingen van nieuwe bewoners vind ik wel erg veel hoor!

Ik ga binnenkort ook verhuizen. Ga ook huren via een particulier. Ben al wezen kijken naar het huis en we nemen het. De huidige bewoners hebben maximaal 2x iemand in huis gehad. Als er zoveel mensen moeten komen kijken, lijkt het mij dus niet zo'n heel 'gewild' huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven