Ideeen keukenachterwand

20-02-2012 16:02 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een nieuwe keuken gekocht. Hij is hoogglans wit en greeploos. Ziet er superstrak en modern uit. Alleen weten we niet wat we met onze keukenachterwand willen. Tegels vinden we niet mooi en rvs is zo moeilijk schoon te houden. Heeft iemand ideeen?
quote:blueberrymuffin schreef op 20 februari 2012 @ 16:18:

een fotoprint!

http://www.pimpyourkitchen.nlKan uit ervaring spreken, helemaal top!
Wij hebben ook glas. Even voor rondshoppen, dat loont soms best wel. Als je extra gehard neemt, 8 mm dik dan zit je wel goed qua hitte bestendigheid.

Onze achterwand ( 80 cm hoog, 3 meter lang) was ongeveer 500 euro.. Is wel gefolied glas ivm de kleur die we wilden hebben..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wij hebben gehard glas. Maar dus wel barsten!
Wij hebben gezandstraald glas laten plaatsen, glas zit in een aluminium frame als afwerking. We hebben het inmiddels 16 jaar en het bevalt super. Je ziet er niks op.

Destijds was het behoorlijk duur en lastig te plaatsen. De glasboer heeft er op moeten toeleggen volgens mij, want het glas is tot 3 keer toe gesneuveld bij het plaatsen. Maar goed: de techniek is inmiddels vast verbeterd.

Ik zou het qua gebruiksvriendelijkheid en tijdloosheid absoluut aanraden! Ideaal voor luie huisvrouwen/mannen
Ter aanvulling :

Geen barsten in het glas hier, maar achter kookplaat zit paneel RVS in het glas. Misschien daardoor.
Bij ons ook geen barsten maar geen rvs erachter hoor. Je moet ook

Extra gehard hebben, geen gewoon gehard.. En de dikte is wel belangrijk. 8 mm is veilig en dik genoeg. Zou echt goed moeten gaan.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik heb wat offertes opgevraagd dus ben benieuwd! Dank je wel allemaal voor het meedenken. Ben er erg mee geholpen.
.
quote:Soley schreef op 20 februari 2012 @ 21:21:

@cezanex, hebben wij nu, maar vetspatten blijf je zien.Bij ons niet, maar het scheelt wel dat tussen gasplaat en achterwand nog een extra ruimte zit (hebben extra diep aanrecht).
Wij hebben een curlz visuall besteld bij http://www.visualls.nl

wilden eigenlijk een fotoprint als achterwand bij hun bestellen, maar zagen toen dit. Wij vinden het héél origineel en het bevalt geweldig, ook met schoonmaken.
Wij hebben een glasplaat, melkglas, de muur erachter is wit. Ik vind het wel mooi, makkelijk schoon te houden, het glanst een beetje. We hebben het gekocht bij een bedrijf in Belgie
..
Geen idee of ik nog kan helpen, maar heb nog wel een leuk idee: mijn ouders hebben traanplaat laten plaatsen als achterwand in de keuken. Staat erg stoer. Zij hebben een landelijke keuken, maar zeker bij een strak witte keuken zou dat erg mooi staan denk ik.
Ik net eens even gekeken naar deze site. Wat ontzettend orgineel. Ben over niet al te lange tijd ook aan een nieuwe keuken toe.deze tip is zeker bruikbaar.quote:lassie31 schreef op 21 februari 2012 @ 12:16:

Wij hebben een curlz visuall besteld bij http://www.visualls.nl

wilden eigenlijk een fotoprint als achterwand bij hun bestellen, maar zagen toen dit. Wij vinden het héél origineel en het bevalt geweldig, ook met schoonmaken.
toen ik de mensen leerde kennen,kreeg ik de dieren lief
mijn ervaring van een half jaar een geborstelde rvs achterwand, is dat het juist heel makkelijk schoon en streepvrij te houden is. ik gebruik het dreftsopje van de aanrecht hiervoor en droog het na met een theedoek. 1x per maand doe ik er babyolie op, dan krijg je weer een mooie glans terug. de plaat (0.2mm dik) heb ik op maat laten maken inclusief 2 plinten van 7.5 cm hoog (was 125 euro kwijt). ben er erg tevreden over. ik wil je wel een afbeelding laten zien van mijn keuken als je geinteresseerd bent.

glas was voor mij ook een optie geweest, maar dat is wel een dure optie. je moet dan gehard glas nemen en gekleurd/gecoat aangezien je door transparant glas beestjes en stofjes kunt gaan zien.

ter verduidelijking, de rvs plaat hangt onder de afzuigkap, voor de andere hoek boven het aanrecht heb ik van www.pimpyourkitchen.nl een mooie print op aluplaat met bloemen (2.40x60 ca. 500 euri). niet goedkoop maar wel mooi !
anoniem_148384 wijzigde dit bericht op 14-03-2012 13:11
Reden: aanvulling bericht
% gewijzigd
quote:blueberrymuffin schreef op 20 februari 2012 @ 16:18:

een fotoprint!

http://www.pimpyourkitchen.nldat is vet zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven