Ideeen keukenachterwand

20-02-2012 16:02 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een nieuwe keuken gekocht. Hij is hoogglans wit en greeploos. Ziet er superstrak en modern uit. Alleen weten we niet wat we met onze keukenachterwand willen. Tegels vinden we niet mooi en rvs is zo moeilijk schoon te houden. Heeft iemand ideeen?
oei, ik wilde bij de titel al meteen 'kleine tegeltjes' roepen, maar dat si dus niet je smaak. Wil je die wand ook wit, of mag een ander kleurtje ook?
Hier ook pas een nieuwe keuken, met TerraStone tegen de achterwand. Heel erg mooi resultaat, allerlei kleuren mogelijk. Had er voorheen ook nog nooit van gehoord.

(Terrastone is een natuurlijke wandafwerking, welke bestaat uit zuivere pigmenten van gemalen natuursteen gecombineerd met een minerale mortel.)

Google maar eens!
Achterwand verven in gewenste kleur en glasplaat ertegen...

Of lakken na het verven...

Is mooooooi!
Ik heb ook witte hooglans keuken greeploos. Ik heb wit glas tegen de achterwand. Ziet er strak uit.
RVS moeilijk schoon te houden? Valt wel mee hoor.
Spiegel.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hier dezelfde vraag.

@ uncharted Dat Terrastone, is dat dan wel goed schoon te houden? Ook vetspetters enzo?

@ secondhandsuus waarmee heb jij afgelakt dan?
glasvezelbehang in een kleur (afneembare latex)
een fotoprint!

http://www.pimpyourkitchen.nl
Ik heb de keukenwand met betonverf geverfd. Ziet er ook strak uit en is prima schoon te houden, je zou er zelfs met je auto overheen moeten kunnen rijden zonder dat het beschadigt
Spiegel als achterwand......zoooo mooi
Um, ik zelf heb tegels, mijn vriendin heeft een afgelakte achterwand... Tja...

Ik zou parketlak ofzo nemen, waterafstotend, of waterproof. Of trappenlak. Eierlak? Botenlak?

Zoveel keus in... Durf ik niet goed te zeggen...

Ze heeft dus eerst van dat glasvezelbehang, en dan antracietgrijs of iets lichter, verf erover...

Witte hooglans keuken met rvs grepen...

Ik vind het wel mooi staan... Juist omdat het behang wat reliëf heeft. Maar je zou de muur ook kunnen stucen en dan met verf erover. Als je het wit wil laten/maken, moet je ook eens kijken voor, ik geloof, straatverf. Is wit en weert schimmels.

Hoop dat je mijn warrig verhaal snapt....

Succes!
Wow wat een reacties. Dank jullie wel! hier kan ik wel iets mee. Glas had ik nog niet aan gedacht. Lijkt me een hele mooie optie en spiegel ook trouwens. Onze keuken is niet zo groot. Glas heeft dan denk ik wel een mooi effect. Ik zal eens googlen.
quote:Soley schreef op 20 februari 2012 @ 16:14:

@ uncharted Dat Terrastone, is dat dan wel goed schoon te houden? Ook vetspetters enzo?

Kan je gewoon met een doekje overheen. Er wordt een soort vocht- en waterbestendige techniek gebruikt (je kunt namelijk ook Terrastone gebruiken in je badkamer.)

Enige nadeel is dat het teveel vetspetters niet kan hebben, maar daar hebben ze een oplossing voor: er komt een vet- en vuilbestendige finishlaag achter de kookplaat. Hier zit echter een composieten plaat tegen de muur, van hetzelfde materiaal als het composieten aanrechtblad en de 'plinten' tegen de achterwand. Een glasplaat kan ook.
Wij hebben een grote plaat daar wat een soort laminaat is. Wij zijn er nog erg blij mee. Makkelijk schoon te houden het oogt erg modern en straks. Als je wil kan ik je een foto mailen.
beton stuc daarna overschilderen met matte transparante lak tegen vet en vuil,glaswand,schoolbordverf daar kan je dan ook recepten of boodschappen op schrijven,horizontaal geplakte keramische houtlooktegels (daar is steeds meer keuze in wat betreft structuur en kleur)Vlies behang dat kun je ook met een doekje schoonmaken.
toen ik de mensen leerde kennen,kreeg ik de dieren lief
Pas met glas wel weer op.. moet ook hitte bestendig zijn.

Anders trekt daar zo een gigantische barst in.

Wij zijn zelf ook opzoek naar een nieuwe achterwand voor de keuken, wil graag mooie portugese of spaanse tegels, of van die zelliges... maar is ook zo duur.

Weet iemand nog een goed adresje voor Spaanse, Marokkaanse of Portugese tegeltjes?
Ik heb wat mooie voorbeelden gevonden van glazen achterwanden. Superstrak. Weet iemand hoe glazen achterwanden prijstechnisch liggen?
Moet idd hittebestendig zijn, maar dat is volgens mij geen probleem. Als je hierop googled kom je al snel te weten dat je dan gehard glas moet hebben.
Wij hebben witte kastjes met zwart/spiegelend glas. Ideaal om schoon te houden en het staat heel chique.
Ozo.
quote:hallekie schreef op 20 februari 2012 @ 20:11:

Wij hebben witte kastjes met zwart/spiegelend glas. Ideaal om schoon te houden en het staat heel chique.Wat was je kwijt voor deze glaswand?
geen achterwand is ook erg strak, maar dan wel verven met 'glansverf', heeft beetje een satijnachtige glans (zie je bijna niet) en is gewoon afneembaar met water/sop.
@cezanex, hebben wij nu, maar vetspatten blijf je zien.
Geen idee wat ons glas kostte, zat in de totaalprijs van de keuken.

Je kan even googlen op:

Glazen keuken achterwanden

Wij hebben hoog witglans.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven