Ideeen keukenachterwand
maandag 20 februari 2012 om 16:02
maandag 20 februari 2012 om 16:05
Hier ook pas een nieuwe keuken, met TerraStone tegen de achterwand. Heel erg mooi resultaat, allerlei kleuren mogelijk. Had er voorheen ook nog nooit van gehoord.
(Terrastone is een natuurlijke wandafwerking, welke bestaat uit zuivere pigmenten van gemalen natuursteen gecombineerd met een minerale mortel.)
Google maar eens!
(Terrastone is een natuurlijke wandafwerking, welke bestaat uit zuivere pigmenten van gemalen natuursteen gecombineerd met een minerale mortel.)
Google maar eens!
maandag 20 februari 2012 om 16:18
maandag 20 februari 2012 om 16:41
Um, ik zelf heb tegels, mijn vriendin heeft een afgelakte achterwand... Tja...
Ik zou parketlak ofzo nemen, waterafstotend, of waterproof. Of trappenlak. Eierlak? Botenlak?
Zoveel keus in... Durf ik niet goed te zeggen...
Ze heeft dus eerst van dat glasvezelbehang, en dan antracietgrijs of iets lichter, verf erover...
Witte hooglans keuken met rvs grepen...
Ik vind het wel mooi staan... Juist omdat het behang wat reliëf heeft. Maar je zou de muur ook kunnen stucen en dan met verf erover. Als je het wit wil laten/maken, moet je ook eens kijken voor, ik geloof, straatverf. Is wit en weert schimmels.
Hoop dat je mijn warrig verhaal snapt....
Succes!
Ik zou parketlak ofzo nemen, waterafstotend, of waterproof. Of trappenlak. Eierlak? Botenlak?
Zoveel keus in... Durf ik niet goed te zeggen...
Ze heeft dus eerst van dat glasvezelbehang, en dan antracietgrijs of iets lichter, verf erover...
Witte hooglans keuken met rvs grepen...
Ik vind het wel mooi staan... Juist omdat het behang wat reliëf heeft. Maar je zou de muur ook kunnen stucen en dan met verf erover. Als je het wit wil laten/maken, moet je ook eens kijken voor, ik geloof, straatverf. Is wit en weert schimmels.
Hoop dat je mijn warrig verhaal snapt....
Succes!
maandag 20 februari 2012 om 16:49
maandag 20 februari 2012 om 16:50
quote:Soley schreef op 20 februari 2012 @ 16:14:
@ uncharted Dat Terrastone, is dat dan wel goed schoon te houden? Ook vetspetters enzo?
Kan je gewoon met een doekje overheen. Er wordt een soort vocht- en waterbestendige techniek gebruikt (je kunt namelijk ook Terrastone gebruiken in je badkamer.)
Enige nadeel is dat het teveel vetspetters niet kan hebben, maar daar hebben ze een oplossing voor: er komt een vet- en vuilbestendige finishlaag achter de kookplaat. Hier zit echter een composieten plaat tegen de muur, van hetzelfde materiaal als het composieten aanrechtblad en de 'plinten' tegen de achterwand. Een glasplaat kan ook.
@ uncharted Dat Terrastone, is dat dan wel goed schoon te houden? Ook vetspetters enzo?
Kan je gewoon met een doekje overheen. Er wordt een soort vocht- en waterbestendige techniek gebruikt (je kunt namelijk ook Terrastone gebruiken in je badkamer.)
Enige nadeel is dat het teveel vetspetters niet kan hebben, maar daar hebben ze een oplossing voor: er komt een vet- en vuilbestendige finishlaag achter de kookplaat. Hier zit echter een composieten plaat tegen de muur, van hetzelfde materiaal als het composieten aanrechtblad en de 'plinten' tegen de achterwand. Een glasplaat kan ook.
maandag 20 februari 2012 om 17:52
beton stuc daarna overschilderen met matte transparante lak tegen vet en vuil,glaswand,schoolbordverf daar kan je dan ook recepten of boodschappen op schrijven,horizontaal geplakte keramische houtlooktegels (daar is steeds meer keuze in wat betreft structuur en kleur)Vlies behang dat kun je ook met een doekje schoonmaken.
toen ik de mensen leerde kennen,kreeg ik de dieren lief
maandag 20 februari 2012 om 19:08
Pas met glas wel weer op.. moet ook hitte bestendig zijn.
Anders trekt daar zo een gigantische barst in.
Wij zijn zelf ook opzoek naar een nieuwe achterwand voor de keuken, wil graag mooie portugese of spaanse tegels, of van die zelliges... maar is ook zo duur.
Weet iemand nog een goed adresje voor Spaanse, Marokkaanse of Portugese tegeltjes?
Anders trekt daar zo een gigantische barst in.
Wij zijn zelf ook opzoek naar een nieuwe achterwand voor de keuken, wil graag mooie portugese of spaanse tegels, of van die zelliges... maar is ook zo duur.
Weet iemand nog een goed adresje voor Spaanse, Marokkaanse of Portugese tegeltjes?