ijs op spullen vriezer

11-04-2014 12:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik haal net kip uit de vriezer maar in het bakje zit nu ook wit ijs waar de kip in zit. Normaal zie ik dit eigenlijk nooit is het nog veilig om te laten ontdooien en te eten?
Lijkt mij wel, misschien wat condens van het afkoelen van de kip in het bakje voordat je het invroor?
Dat is heel normaal.
Ja hoor. Wel even zoveel mogelijk eraf halen, anders wordt je kip zompig. En misschien is het weer eens tijd om je vriezer te ontdooien.
De kip zal waarschijnlijk wat wateriger zijn.
Volgens mij heeft het niet te maken met de staat van je vriezer. Onze vriezer hoeft namelijk nooit ontdooit te worden en mijn kip ziet er ook zo uit als het uit de vriezer komt.
Ja lopt Doreia daarom ging ik de kip nu ook eten, ga me vriezer leeg eten :-)
AH Bootje, bij mij gebeurt het altijd wanneer het weer eens tijd wordt Rare dingen, die vriezers!
Maar zo handig
Als je de vriezer open doet dan zuigt de kou het vocht in de omgeving aan en dat slaat neer op je eten en bevriest. Daar komt dat laagje vandaan. Niets aan de hand dus.
quote:Cateautje schreef op 11 april 2014 @ 13:05:

Als je de vriezer open doet dan zuigt de kou het vocht in de omgeving aan en dat slaat neer op je eten en bevriest. Daar komt dat laagje vandaan. Niets aan de hand dus.Slim! Weer wat geleerd vandaag
I've got nothing to do today but smile.
En kip bevat misschien wel heel veel water. Hoe meer water, hoe meer ijs. Ik doe altijd flesjes water - maar moeten wel stevige zijn - in de vriezer en koelkast om te zorgen dat hij minder hard staat te werken. Hoe leger hoe meer ijs er wordt aangemaakt.

http://www.voedingscentru ... -eten/veilig-bewaren.aspx

Via sites als hierboven kan je meer informatie opzoeken over houdbaarheid na het invriezen. Daar zijn tabellen voor.
Ach, er zit een prijs aan gekoppeld.

Maar er zijn andere site. Heb nu geen tijd om te zoeken. Ik heb thuis zo'n lijstje op de vriezer. (zijkant)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven