Ik word gek van mijn piepende hond

24-09-2010 09:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al 5 jaar een mops-vlinderhondkruisinkje. Het is een lief, aanhankelijk beestje dat gek is op knuffelen en aandacht(dat vinden wij overigens heel gezellig,) die zich altijd redelijk netjes heeft gedragen. Hij kan goed alleen thuis zijn, blaft alleen als de deurbel gaat en luistert redelijk.

Zo was het althans tot voor kort. Sinds een paar dagen(weekje) piept hij echt constant. Ik heb al gecontroleerd of hij ergens pijn heeft, maar daar lijkt het niet op, mag hem overal aaien en hij is zo actief als altijd. Nu denk ik dat het misschien toch iets hormonaals is. Hij is niet gecastreerd, omdat we hebben gekozen dat alleen te doen als hij lastig gedrag vertoond.

Ik word echt horendol van het gepiep en probeer het te negeren. We zijn echt gek op hem en ik wil graag een oplossing die zowel voor ons goed is, als voor hem. Ervaringsdeskundigen hier?
I choose happy!
Het zou een vorm van aandacht vragen kunnen zijn. Gaat hij door met piepen als je hem negeert? Of hem naar zijn plaats stuurt?

Misschien verveelt hij zich.

Mijn jongste hond kan ook ontzettend piepen als hij aandacht wil. En dat wil hij heel vaak Ik negeer hem dan gewoon (meestal ).

Heel vaak gaat hij het dan proberen bij de andere hond, hem uitdagen om te spelen enzo. Dat lukt ook niet altijd, want die heeft er vaak gewoon geen zin in in dat drukke gedoe

Als je geen reden kan vinden moet je hem misschien toch even na laten kijken door de dierenarts.
Het zou misschien wel kunnen. Ik studeer nog en ik heb 2 maanden vrij gehad. Toen was ik behoorlijk veel thuis en ook mijn vriend heeft zijn vakantie in die tijd gehad. Misschien moet hij weer wennen aan het feit dat ik weer veel weg ben. Ik vind het alleen wel raar, want hij heeft dit in de 5 jaar dat we hem hebben nog nooit zo langdurig gedaan.

Ik probeer ook hem te negeren, al is geduld niet mijn beste eigenschap.
I choose happy!
Ik zou er even mee naar de dierenarts gaan om te laten controleren of hij echt niets lichamelijks mankeert.
The time is now
Ik denk niet dat het lichamelijk is, want piepen uit pijn klinkt anders, dit klinkt mij in de oren als eenzaamheid, verveling en/of verlatingsangst.

Je kunt dit wel negeren, maar daar doe je hem wel mee te kort, want hij voelt dit vervelende gevoel echt omdat het een roedeldier is.

Kun je hem niet ergens onderbrengen als je weg bent of beter nog, er een hondje bij nemen? Dan is hij niet meer zo alleen.
Ik denk dat we dat maar doen. Ik denk zelf dat het geen ziekte of verwonding o.i.d. is, maar ook over die hormonen zal de arts wel wat kunnen vertellen.

Straks even bellen!

Dank jullie wel. Lapin, ondertussen probeer ik hem te blijven negeren als hij piept.
I choose happy!
niks nuttigs toe te voegen maar wat is een vlinderhondje??
quote:iris1969 schreef op 24 september 2010 @ 09:57:

Ik denk niet dat het lichamelijk is, want piepen uit pijn klinkt anders, dit klinkt mij in de oren als eenzaamheid, verveling en/of verlatingsangst.

Je kunt dit wel negeren, maar daar doe je hem wel mee te kort, want hij voelt dit vervelende gevoel echt omdat het een roedeldier is.

Kun je hem niet ergens onderbrengen als je wehg bent of beter nog, er een hondje bij nemen? Dan is hij niet meer zo alleen.

Denk je dat dit zomaar kan opzetten na 5 jaar? Hij heeft hiervoor ook altijd prima alleen kunnen zijn en ik heb niets van de buren gehoord over overlast als ik weg ben. Hij doet het juist als ik thuis ben. Op zich zit hij geen hele dagen alleen. Meestal kunnen mijn vriend en ik het zo combineren dat hij hooguit een uur of 5 per dag alleen is(ik studeer en mijn vriend heeft wat vrijheid in hoe laat zijn werkdag begint.) Als het toch voorkomt dat hij langer alleen is, laat de buurman hem even uit.

Een ander hondje erbij kan hier helaas niet, want ik woon in een appartement waar maar 1 huisdier is toegestaan.
I choose happy!
quote:EssentialBliss schreef op 24 september 2010 @ 09:57:

Ik denk dat we dat maar doen. Ik denk zelf dat het geen ziekte of verwonding o.i.d. is, maar ook over die hormonen zal de arts wel wat kunnen vertellen.

Straks even bellen!

Dank jullie wel. Lapin, ondertussen probeer ik hem te blijven negeren als hij piept.

Dat is helaas niet de oplossing.

(ik ben hondentrainer geweest, dus ik weet wel iets van hondengedrag)
Dit is een vlinderhondje

hij is gekruisd met de mops

Hij ziet er uit als een mops met een wat spitsere neus, lichtere bouw en hogere pootjes.
I choose happy!
Ja dit kan zeker opeens komen, zeker na zo'n periode van intensief contact met jullie. Hij begrijpt dit niet en dat uit hij zo.

Hij is nu natuurlijk stront verwend (), maar hij doet het niet expres.
dubbel.
Ik kan hem helaas nergens onderbrengen als we weg zijn(onze vrienden en familie werken ook) en een hondje erbij kan hier niet.

Ik ben even het nr. van de dierenarts aan het opzoeken om te kijken of we daar volgende week even langs kunnen komen.

Bedankt voor je input, Iris. Wat vind je van dingen zoals de radio aandoen als ik wegga en zo'n knuffel die je op kan warmen? Moet straks naar college, maar vind het rot om hem zo achter te laten.
I choose happy!
Kennissen van mij laten radio of tv aanstaan als ze voor een langere tijd weggaan en hun boxer alleen thuis moeten laten. Voor de hond helpt dat goed.

Lijkt me te proberen?
Ik heb een vlinderhondje en dat is ook zo'n enorme zeikerd.. Jankt echt om ALLÙS..

Geen aandacht aan besteden??

Waarmee stopt het piepen? Als je wat lekkers geeft? Gaat wandelen? Aandacht geven? Of is het gewoon zomaar?
Nee, hij begint zomaar te piepen en hij stopt weer zomaar. Maar het klinkt wel als een 'zeurpiepje' en geen 'pijnpiepje.' Wat ik overigens wel fijn vind, want ik heb liever dat hij zeurt dan dat hij lijdt.

Radio doe ik straks iig even aan. Baadt het niet, dan schaadt het niet.
I choose happy!
Lees net ff de rest van de reacties.. Aangezien je een tijd thuis bent geweest is het beestje daar aan gewend geraakt.

Ik denk dat het inderdaad gewoon om aandacht is.. Je zult toch een manier moeten vinden om je hondje gerust te stellen.. Want een schreeuw om aandacht van een roedeldiertje mag je niet zomaar negeren.

Misschien helpt het om een knuffelspeel uurtje met hem in te lassen als je thuis komt. Lekker elke avond doen, en beginnen met hetzelfde speelgoedje ofzo, zodat hondlief weet dat het weer "tijd" is..

Mijn vlinder is nog steeds een zeikerdje.. Als ze uit wil en ik sta in mijn ondergoed.. Jankt ze net zo hard totdat ik de rest + mijn laarzen aan heb en naar buiten kan.. Ze begint ook standaard te janken als ik aan het koken ben.. Maar janken voor aandacht doet ze niets meer sinds wij een 2e hondje erbij hebben.

Mijn vlinder is 4 en mijn (uit de kluiten gewassen) chihuahua is 2.. En de laatste 2 jaar van mijn vlinders leven zijn zo veel rijker dan de eerste 2.

Ben je in staat er een hondje bij te nemen? Zoals iemand hierboven ook al zei, als hondjelief van jou dan geen aandacht krijgt, probeert hij het wel bij het andere hondje.. Zo hebben ze in iedergeval elkaar.. Ook als jij weg bent..

Xx
In welke stad woon je? Zijn er geen hondenoppassertjes in de buurt?
Totaal off topic maar heb je geen foto van je eigen hondje ben nu zwaar nieuwsgierig heb zelf ook mopsen vandaar.
Jawel, maar mijn hondje heeft zo'n kenmerkend uiterlijk dat het met mijn anonimiteit op het forum geheel gedaan zou zijn als er hier mensen zijn die mij kennen .

@Sweetsummer, een andere hond is geen optie en een hondenoppasser zie ik als een laatste redmiddel. Hij zit geen hele dagen alleen. Een vast uurtje vind ik wel een goed idee.
I choose happy!
Misschien een loopse teef in de buurt? Daar kunnen sommige reuen behoorlijk van over hun toeren raken.
Dit soort minihondjes zijn natuurlijk ontzettend mens- en aandachtsgericht en geboren aanstellers, dus daarom piept hij zo, maar hij voelt het dan echt zo, dus het is voor hem geen aanstellerij. Jullie hebben hem eerst verwend met aandacht en nu even niet en dat wil hij graag terug, 24/7 .

Een radio en een knuffeluurtje bij binnenkomst vind ik uitstekende ideeën en ik sta er ongeveer net zo in als Sweetsummer.
quote:iris1969 schreef op 24 september 2010 @ 10:02:

[...]

Dat is helaas niet de oplossing.

(ik ben hondentrainer geweest, dus ik weet wel iets van hondengedrag)

Ik denk dat het wel een oplossing is.

Ik negeer die van mij meestal een tijdje. En dan roep ik hem als hij ophoudt met piepen en speel dan met hem. Het is niet de bedoeling dat hij bepaalt wanneer ik hem aandacht geef. Dat klinkt harder dan ik het bedoel, want ik geef ze heel graag aandacht. Maar mijn jongste kan nogal nadrukkelijk aanwezig zijn en dat is niet altijd even handig.
Essentialbliss, de radio aanlaten als je weg bent is een heel goed idee. Ik doe het ook altijd. In de kennel waar ik ze breng als ik op vakantie ga staat er ook altijd een radio aan voor de honden.
quote:lapin schreef op 24 september 2010 @ 11:08:

[...]

Ik denk dat het wel een oplossing is.

Ik negeer die van mij meestal een tijdje. En dan roep ik hem als hij ophoudt met piepen en speel dan met hem. Het is niet de bedoeling dat hij bepaalt wanneer ik hem aandacht geef. Dat klinkt harder dan ik het bedoel, want ik geef ze heel graag aandacht. Maar mijn jongste kan nogal nadrukkelijk aanwezig zijn en dat is niet altijd even handig.

Uiteindelijk geef je hem alsnog aandacht. Wij bedoelden wanneer je het compleet en blijvend negeert..

Xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven