Ik word gek van mijn piepende hond

24-09-2010 09:27 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al 5 jaar een mops-vlinderhondkruisinkje. Het is een lief, aanhankelijk beestje dat gek is op knuffelen en aandacht(dat vinden wij overigens heel gezellig,) die zich altijd redelijk netjes heeft gedragen. Hij kan goed alleen thuis zijn, blaft alleen als de deurbel gaat en luistert redelijk.

Zo was het althans tot voor kort. Sinds een paar dagen(weekje) piept hij echt constant. Ik heb al gecontroleerd of hij ergens pijn heeft, maar daar lijkt het niet op, mag hem overal aaien en hij is zo actief als altijd. Nu denk ik dat het misschien toch iets hormonaals is. Hij is niet gecastreerd, omdat we hebben gekozen dat alleen te doen als hij lastig gedrag vertoond.

Ik word echt horendol van het gepiep en probeer het te negeren. We zijn echt gek op hem en ik wil graag een oplossing die zowel voor ons goed is, als voor hem. Ervaringsdeskundigen hier?
I choose happy!
quote:Sweetsummer89 schreef op 24 september 2010 @ 11:23:

[...]

Uiteindelijk geef je hem alsnog aandacht. Wij bedoelden wanneer je het compleet en blijvend negeert..

XxDat bedoel ik ook. Ik roep hem niet gelijk na het stoppen met piepen bij me. Het stond er een beetje ongelukkig. Ik speel met hem als het mij uitkomt
Je hoeft ook niet naar zijn pijpen te dansen hoor Lapin, daar heb je helemaal gelijk in.

Dit hondje is wat verwend geraakt. Nu moet dat afgebouwd worden, langzaam en met beleid. Volledig negeren zou dan wreed zijn.

Zelf de regie weer in handen nemen is wel heel goed, vandaar ook dat knuffeluurtje.
quote:cynba schreef op 24 september 2010 @ 11:03:

Misschien een loopse teef in de buurt? Daar kunnen sommige reuen behoorlijk van over hun toeren raken.

Ik dacht ook meteen aan een loopse teef in de buurt.

Als je hond al jaren prima alleen heeft kunnen zijn, dan zou ik niet meteen denken aan verlatingsangst of aandacht vragen o.i.d. ook al ben je net een poos veel thuis geweest.

Sommige reuen kunnen inderdaad behoorlijk over hun toeren raken van een loopse teef in de buurt. Wat er naast piepen ook bij kan horen is klappertanden en kwijlen bij lekkere tevenluchtjes buiten, tevenplasjes oplikken en ook wel eens slecht eten. Weet niet of jouw hondje dat nu toevallig ook doet?

Ik ken verhalen van mensen die deze klachten heel simpel wisten te onderdrukken met behulp van een homeopathisch middel. Welk middel weet ik niet, maar dat is misschien te vinden op bijvoorbeeld het hondenforum (www.hondenforum.nl) of barfplaats (www.barfplaats.nl).
quote:leyla abla schreef op 24 september 2010 @ 10:28:

Totaal off topic maar heb je geen foto van je eigen hondje ben nu zwaar nieuwsgierig heb zelf ook mopsen vandaar.

Ik ook! Ik vind het een hele aparte kruising en ik denk dat het een heel leuk hondje is om te zien.

Ik betwijfel of het te maken het met eenzaamheid overigens, dat piepen. Het lijkt me meer een vorm van rusteloosheid. Hoe gedraagt hij zich daar nog bij? Loopt hij te ijsberen of ligt hij rustig als hij zo piept? Hij moet wel ergens over in zitten. En naburige loopse teef zou dit gedrag ook kunnen veroorzaken.
Gisteren heb ik even de dierenarts gebeld. Die gaf aan dat hij dacht dat het ging om een loopse teef in de buurt. Binnen een week of 2 moet het gedrag afgelopen zijn.

Toevallig kwam mijn vriend bij het avondrondje een hondje tegen dat hier op de 2e verdieping woont, zij is loops.

Ik hoop dat dit het dus inderdaad is.

Dank jullie wel voor alle input. Mocht hij over 2 weken nog steeds niet normaal doen of in de tussentijd andere rare dingen doen dan ga ik weer even bij de dierenarts te rade.

Bedankt voor alle hulp!
I choose happy!
Nou, ik ben benieuwd! LAten we maar hopen dat het daar aan ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven