Ik word oma!

18-02-2009 11:06 1206 berichten
Mijn grijze poes is zwanger!

Ik denk een week of drie, vier, 21 of 28 dagen dus en dan moet ze tussen de 59ste en 70ste dag bevallen las ik.

Hoewel ik 40 ben en al mijn hele leven katten heb, is er nog nooit een nest poezen in mijn nabijheid geboren en al helemaal niet bij mij in huis. Ik vind het dus ontzettend spannend.

Wat kan ik doen voor mijn zwangere lieve dier? Waar moet ik op letten? Do's en dont's, voeding, voorbereidingen en omgang met de andere 4 katten.

Kunnen jullie met me meedenken?
Alle reacties Link kopieren
La Vie, ik vind het heel erg dat je droom niet kan waarmaken. Maar echt, het is beter zo.

Mijn moeder en haar vriend hebben 3 jaar geleden 2 ontzettend lieve poezenbaby's in huis gehaald. En na een jaar werd de vriend van mijn moeder ineens ontzettend allergies voor katten. Het ging op een gegeven ogenblik helemaal niet meer, tranende ogen, niezen en erg benauwd.

Na veel rommelen met medicatie (die uiteindelijk niet meer hielp) hebben ze de katten weg moeten doen. En dat heeft ze zoveel veel verdriet gedaan. Het heeft bijna een jaar geduurd voordat ze er overheen waren dat hun beestjes niet meer bij ze konden wonen.

och Roseke wat rot voor je
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Vietje, woon je in de buurt van 030? Anders willen mijn poezekids best een keertje bij jou logeren
Nou, inmiddels ook mijn dochter verteld en die dacht dat ik een grapje maakte. Ze geloofde me niet..

Maar nee, geen grapje dus en ohhh wat was ze teleurgesteld! Zo zielig. We hebben daarom net wat kleinigheidjes gekocht voor de katjes 'als afscheidscadeautje' en dat gaan we opsturen naar Drenthe.

Earth, da's natuurlijk een vreselijk verhaal ja en stel dat het ook zo bij mij had gelopen, dan had ik dat niet op mijn geweten willen hebben. Maar stel dat het wél goed was gegaan en dat ik zelfs over mijn allergie heen was gegroeid, dat is ook een mogelijkheid! Ik als kind, leefde ook met twee katten en toen had ik er op een gegeven moment geen last meer van. Dus tja, wat is wijsheid. Ik blijf er dus wel een onbevredigend gevoel aan over houden eigenlijk. Maar goed, omdat ik niet in de toekomst kan kijken en geen risico's kan en mag nemen is het zo maar 'het beste' dus.

En misschien moest het maar zo zijn ook. Bij Sarah hebben ze inderdaad een enorme tuin á la Leo in Drenthe en dat is natuurlijk een waar paradijs voor katten. Mijn tuin is leuk, maar dat kon ik ze niet bieden Dus dat is een fijn gevoel, ook voor mij. Ben blij dat ze goed terecht komen daar!

Shebyte, ja..ik woon best vlak bij 030! Wat lief dat je dat aanbied en wat leuk! Heb je twee katten? En je zoekt af en toe een oppas dus?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik heb 2 katten ja, alleen is 1 daarvan langharig (Ragdoll). Weet niet of dit extra belastend is voor jouw allergie? De Ragoll is er rustig en houdt niet zo van gepluk, mijn andere (kruising Maincoon) is net een schaapje, loopt overal achter je aan En hij babbelt erg graag Hij is bijna 2 en nog erg speels.

Ik zoek inderdaad af en toe een oppas, en hoewel ik je alleen maar 'ken' van het forum kom je mij erg betrouwbaar over
La Vie wat ontzettend sneu voor je dat het niet door kan gaan! Maar ik vind wel dat je huisarts gelijk heeft, al bracht hij het misschien wat bot. Het is ook een beetje de omgekeerde wereld als je bewust iets aangaat waarmee je een beroep moet doen op verzekeringsgeld. Wellicht was het een optie geweest dat je wel de goede medicijnen had gekregen, maar ze dan zelf had betaald. Maar dan nog. Je eigen gezondheid is belangrijk hoor.

Maar dan nog weet je niet of de poesjes uiteindelijk hadden kunnen blijven, ondanks medicijnen. Jullie hebben een goede beslissing genomen. Fijn dat de poesjes een goed huis krijgen bij Sarah!

-Die vergelijking met hooikoorts en pollen is absurd. Daar kan je echt niks aan doen en dat haal je niet zelf in huis.-
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Het heeft te maken met de huidschilfers (zo heb ik gelezen) en niet zo zeer met het haar an sich. Bij de ene kat heb ik meer last dan bij de ander. Maar, zoals ik al aangaf werken de Zyrtec pilletjes uitermate goed bij mij. En als het voor een korte periode is, dan dus helemaal.

Maar lief dat je het zegt, ik ben ook heel betrouwbaar hoor en helemaal wég van katten! Klinkt daarom wel echt heel leuk wat je zegt.

Eerst dit maar even laten bezinken, maar wie weet voor in de toekomst? Als het niet fulltime kan, waarom dan niet voor zo nu en dan als oppas? Lijkt me het einde. En je vindt het dan geen probleem om ze in een andere omgeving onder te brengen voor de periode dat je oppas nodig hebt? Daar kunnen ze wel tegen/ aan wennen?

Nou, misschien moeten we er maar eens over mailen tzt!
I know, Poez. Is ook zo. Het is ook allemaal waar!

Maar toch.. hoe kan het hè? Uitgerekend een allergie voor wat je zó graag in je leven zou willen hebben. GRRR.

Tis niet anders, kan d'r niets aan doen.
Ik zie hier meerdere berichten langskomen over langharige katten, naaktkatten etc. en of je daar wel of niet meer of minder allergisch voor zou zijn.

Maar mensen die allergisch zijn voor katten, zijn dat niet voor de haren maar voor de huidschilfers. De vachtstructuur van de verschillende rassen kan wel bepalend zijn voor de mate van allergie, maar dat heeft met andere dingen te maken.

Voorbeeld: voor chinchilla's (knaagdieren) zijn maar heel weinig mensen allergisch. En die hebben juist heeeeel veel haar! Katten hebben gemiddeld 6 haren per haarzakje, mensen maar 1. Chins hebben er zo'n 60 per haarzakje! Maar ondanks dat ze zoveel haar hebben produceren ze (bijna) geen huidschilfers. (Een allergie voor chins is daarom vaak eerder een allergie voor het hooi wat ze nodig hebben, of voor het stof van hun zandbad. )
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Oh nee, wat een ontzettend naar nieuws La Vie! Ik, en iedereen met mij, leefden zo met de verwezenlijking van je droom mee...

Je huisarts heeft ergens natuurlijk wel gelijk, maar ik vind het stiekem toch wel een beetje bot van hem op deze manier.

Ik ben overigens (niet zo heel zwaar, maar toch) allergisch voor aardbeien. Iedere keer weer rode vlekken of jeuk, maar ik laat ze er niet om staan. Heel onverantwoordelijk, maar ik heb alleen mezelf ermee. Jouw keuze betreft ook nog je kinderen en de twee kittens. Ik kan me heel goed voorstellen dat je dit besluit neemt. Heel dapper!

Sarah, ondanks het dubbele gevoel naar La Vie. Van harte gefeliciteerd met deze twee prachtbeestjes!
La Vie, ik kan me je teleurstelling zo voorstellen.

Heb zelf een kattenallergie die soms mild aanwezig, soms zeer ernstig is. En wilde zoooo verschrikkelijk graag een poes.

Eerst afgewezen door het asiel (kattenallergie is een nogo voor ze) en daarna ook door mijn huisarts. Die me overigens wees op het risico dat de allergie zou overgaan in astma bij voortdurend contact.

Inmiddels ben ik de zeer tevreden eigenaresse van een heel lief konijntje. En 's zomers ook in de gelukkige omstandigheid dat mijn buren wel vijf poezen hebben die graag in mijn tuin en huis rondscharrelen (dat levert me alleen wat niesbuien en een kriebelend gehemelte op).

Als ik jou was zou ik via internet op zoek gaan naar de desensibilisatiekuur. Duurt wel drie jaar maar hopelijk heb je daarna ook wat. Een keer kattenknuffelen in het asiel als nulmeting (dan weet je ook weer waarom de dokter je zo adviseerde) en na de kuur nogmaals een aantal keer daar gaan om te zien of het geholpen heeft.

Nu ik mij ben heb ik de desensibilisatiekuur niet verder overwogen omdat het wel een paar duiten kost. Ben overigens inmiddels verslingerd aan mijn konijntje, dus zou best wel eens definitief een konijnenmens kunnen zijn.
Mamz, ik wilde dat al voorstellen of het er over hebben met mijn huisarts. Want ik had daar al over gelezen namelijk en het leek me echt wat voor mij. Maar ik ben niet zover gekomen helaas, door zijn afstandelijke houding zeg maar. Ik denk ook niet dat hij mij daarvoor in aanmerking wil laten komen, voor precies dezelfde reden als de medicijnen; graspollen e.d. zou mijn eigen schuld niet zijn, maar katten hóef ik niet zelf op te zoeken.

Dus ik zou het zelf moeten betalen, dat kan dus ook? Hoeveel kost zoiets eigenlijk?

Wat konijn betreft, of een ander vervangend huisdiervriendje, daar heb ik helaas niets mee. Het is echt een kat wat ik ontzettend leuk vind. Ik hou ook van honden, maar dat is absoluut geen optie. Het is echt een kat, of niets.
quote:La Vie en Rose schreef op 24 april 2009 @ 20:07:

Nou, inmiddels ook mijn dochter verteld en die dacht dat ik een grapje maakte. Ze geloofde me niet..

Maar nee, geen grapje dus en ohhh wat was ze teleurgesteld! Zo zielig.

Vind het zóóó erg voor je dochter......!

Voor jou ook natuurlijk maar voor je dochter......
Oooh arme dochter

Ik begin steeds meer aan het idee te wennen dat er hier straks weer kattepootjes door het huis zullen gaan!

Kattenbakken hadden we al nieuw gekocht laatst, morgen ga ik shoppen met mijn mams voor de tuin, zal dan gelijk even kijken voor een mooie krabpaal enzo
La Vie, lees nu pas alles. Meid, wat sneu En wat ontzettend zielig voor je dochter, die had zich er zo ontzettend op verheugd. Ik begrijp dat het voor jou niet alleen 2 poezen in huis halen was, het was meer, een soort nieuwe start?! Iets leuks wat echt van jullie samen was. Ik hoop dat het je lukt dat gevoel ergens anders op te richten, iets anders te doen wat voor jullie diezelfde verbondenheid kan betekenen.

In alle eerlijkheid denk ik wel dat je huisarts verstandig is met zijn beslissing, al had hij het anders kunnen brengen. Je lijf moedwillig provoceren en er dan medicijnen in gaan stoppen doet iets met je lijf. En dat ene lijf moet je ook zuinig op zijn, voor jezelf en je dochter. Maar dat maakt de teleurstelling niet minder.
Alle dingen die ik wil zeggen zijn al gezegd.

Maar voor jou La vie en je dochter vind ik het heel erg

Je verheugd je er erg op en nu gaat het niet door

En je HA zal best wel gelijk hebben maar hoe ie het brengt?? Wat een ashole
Ja, tis ook echt heel erg jammer en sneu. Ze was er echt beduusd van, voornamelijk omdat ze het in de eerste instantie niet geloofde. Ik moest echt drie keer zeggen dat het écht zo was. Uitgebreid over gehad natuurlijk, en uiteindelijk was ze het wel eens met de uitleg van de dokter. Vond ik wel knap van d'r eigenlijk.

Maar zoals ik al zei, we hebben wat gezelligs gekocht voor de katjes en er een kaartje bij gedaan. Daar heeft ze ook wat op geschreven. Dat voelde wel goed, in het kader van 'het hoofdstuk afsluiten'

Gaat morgen op de bus Leo, hoop dat je het goed ontvangt!

Verder maar gewoon niet te veel aan denken enzo. Proberen dat beeld van die twee spelende moppies in onze huiskamer even los te laten.

Tja.
Pfffffffffff....misschien moet ik ongesteld worden maar ik blijf maar snotteren....

Ik vind je dochter een knoeperd La Vieke.

Zeg dat maar tegen haar.
Lieve Vie,

Neem alle tijd die je nodig hebt om dit te verwerken, het is niet niks.. En mochten jij en jouw kinderen over een tijdje willen komen katten-knuffelen zijn jullie van harte welkom!

Ja, dat mag bij mij ook Rose, vanzelfsprekend.......
Ahhhh, nou, dat vind ik echt, echt lief. Van allebei.

En niet snotteren Leo! Die kleintjes gaan nu toch een mooi huis krijgen met een heel spannend leven. Een echt kattenleven. Lekker struinen door een heerlijke tuin. Achter muizen gaan enzo, en keihard rennen zonder bang te zijn om te worden overreden door auto's. Da's alleen maar goed!

Heel, heel mischien kom ik alsnog langs maandag? Kweenie of het een goed idee is, en of je er op zit te wachten, maar ik zou het wel graag willen op de een of andere manier. En ik heb vandaag de auto opgehaald. Moet er even over denken. Ben wel nog steeds vrij van mijn werk die dag en zou wel diep in mijn hart tóch nog even willen knuffelen.

Maar of het een goed idee is....

Nou. Dit doet me wel wat hoor. Jemig...Sorry.
Ja!

Tuurlijk!

Als jij het wil doe het dan.....

En als je het morgen of overmorgen toch geen goed idee vindt, dan doe je het gewoon niet, dan bel je me gewoon af. Ik heb er alle begrip voor.
Punt is gewoon dat ik me niet wil opdringen of al die dingen. Daar hou ik echt niet van.

Ik kijk nog wel even morgen, overmorgen. Eigenlijk had ik me al ingesteld op een avontuurlijk tripje richting Drenthe a.s. maandag. Net een jaar mijn rijbewijs, richtingsgevoel van lik me vessie. Dan zou het echt zo'n uitgeprinte routeplanner worden die mijn dochter

zou vasthouden en waar ik dan stressvol om zou schreeuwen vragen.

'Rij ik zo goed, waar moeten we nu heen?!! Welke afslag dit en dat, zus en zo''

Met een appelvlaai in de achterbak en de verlepte (want lange rit) bloemen on the backseat. Niet te vergeten de gesmolten kitten snoepjes.

Het lijkt me alsnog leuk. .

Tis alleen een ander verhaal nu... en dat is toch veel en veel minder leuk.
quote:Poezewoes schreef op 24 april 2009 @ 20:59:

Ik zie hier meerdere berichten langskomen over langharige katten, naaktkatten etc. en of je daar wel of niet meer of minder allergisch voor zou zijn.

Maar mensen die allergisch zijn voor katten, zijn dat niet voor de haren maar voor de huidschilfers. De vachtstructuur van de verschillende rassen kan wel bepalend zijn voor de mate van allergie, maar dat heeft met andere dingen te maken.

Voorbeeld: voor chinchilla's (knaagdieren) zijn maar heel weinig mensen allergisch. En die hebben juist heeeeel veel haar! Katten hebben gemiddeld 6 haren per haarzakje, mensen maar 1. Chins hebben er zo'n 60 per haarzakje! Maar ondanks dat ze zoveel haar hebben produceren ze (bijna) geen huidschilfers. (Een allergie voor chins is daarom vaak eerder een allergie voor het hooi wat ze nodig hebben, of voor het stof van hun zandbad. )Toch heeft een bekende van mij 2 naaktkatten en er geen last van. Als hij bij mij is dan heeft hij toch behoorlijk last van mijn 3 katten. Ik weet niet of je verschillende soorten allergie hebt?
Je kunt inderdaad allergisch zijn voor de haren of de huidschilfers. 2 verschillende allergien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven