Ik zit in de shit!

13-12-2014 11:52 85 berichten
Letterlijk, wel te verstaan! Mijn wc is verstopt en ik wacht op hulp. We hebben uiteraard eerst zelf van alles geprobeerd, zoals de ouderwetse trekveer (yak!) en de nodige chemicaliën. Toen hebben we ons vaste "mannetje voor alles" gebeld. Die stuurde twee man sterk op ons af, en die hebben de boel met hoge druk geprobeerd door te spuiten (resultaat: douche nu ook onder de shit) en mijn tuin afgegraven (om er achter te komen dat dit echt alleen de afvoer van regenwater betrof ). En nu wacht ik op de man met de camera. Wat een ellende, en wat duurt wachten lang in een goor huis!
quote:Ikbenanoniem schreef op 13 december 2014 @ 12:57:

Nummer, het is ook niet echt eerlijk zeg! Neem je het in een ander topic op voor de wc dames en dan heb je dit! Die link had ik nog niet eens gelegd! Maar idd, ik ben erg blij met mensen die helpen! Gister zelf met zo'n trekveer aan de slag gehad, maar laten we het er op houden dat het niet mijn ding is!
quote:parbleumondieu schreef op 13 december 2014 @ 12:59:

Hopelijk wonen er geen katten bij die grote schuur. Dat hoop ik ook niet! Er was er geen eentje te bekennen toen ik de muisjes afzette.
quote:prik schreef op 13 december 2014 @ 13:00:

Oh gatver, ik weet precies wat je meemaakt. Ik had namelijk precies hetzelfde, twintig jaar geleden, de allereerste nacht dat we in ons eerste koophuis overnachtten. Sterkte!En daarna nooit meer? Dat biedt hoop!
quote:parbleumondieu schreef op 13 december 2014 @ 12:59:

Hopelijk wonen er geen katten bij die grote schuur.
Alle reacties Link kopieren
Wat een scheitzooi.

Zit je dan in je vrije weekend tot je oren in de stront... veel succes
Bij ons was de rioleringsbuis afgebroken bij de gevel, waardoor het water de grond instroomde i.p.v. het riool in. En toen de grond verzadigd was stroomden de drollen dus fijn de andere kant op, de wc-pot uit. Achteraf bleken al meerdere buren hier last van gehad te hebben, doordat de straat verzakt was. We hebben de net aangelegde tuin weer opengegooid en de buis gerepareerd. Daarna hebben we er nooit meer last van gehad.
Op het platteland kom je niet van de muizen af (los van het feit dat het verboden is (ff-wet)), is de ene muis weg dan wordt zijn plek ingenomen door een andere (of je ze nou doodslaat, vergiftigt of wegbrengt (wat wel heel lief is)

Succes met het riool

quote:ketller schreef op 13 december 2014 @ 13:08:

Op het platteland kom je niet van de muizen af (los van het feit dat het verboden is (ff-wet)), is de ene muis weg dan wordt zijn plek ingenomen door een andere (of je ze nou doodslaat, vergiftigt of wegbrengt (wat wel heel lief is)

Succes met het riool

Ja, omdat het verboden is breng ik ze dus weg, dat mag wel. (En OK, ook omdat ik het zielig vind!)

We wonen hier al jaren en hebben nooit eerder muizen gehad, dus ik denk wel dat we ze tot een verhuizing kunnen bewegen. In de buurt zijn andere locaties waar meer eten voor ze is, dus ik denk dat dit nestje verdwaald was. Maar als ze er eenmaal zitten, moet je ze dus echt 5 km uitzetten, want anders wandelen ze gewoon weer terug naar huis.
quote:mendy schreef op 13 december 2014 @ 13:06:

Wat een scheitzooi.

Zit je dan in je vrije weekend tot je oren in de stront... veel succes Jij ook dankjewel!
Bedank meneer Zoveel maar

Hij weg, jij in de schijtzooi

Hopelijk weet hij nu echt wel dat een muis door de plee spoelen niet werkt

Sorry, maar ik blijf het wel een klein beetje grappig vinden. Jammer van de afspraak, maar die wordt de komende keer gewoon nog leuker en gezelliger!
Whahaa! Drie dode muizen, hihi. Je zou er een rijmpje van kunnen maken. Leuk om te pesten met kerst. Ik leg dode muizen gewoon in de tuin. Mijn katten eten ze niet maar andere katten wel.

Drie dode muizen in de wc

spoelen met de drollen mee

maar eentje lag op zijn zij

en toen vormden de drollen een lange rij

eentje rolde op zijn rug

toen konden ze niet meer heen en terug

Toen kon er helemaal niks meer door

en rook het huis de hele dag goor

Wat kunnen we hiervan leren

wat nemen we hiervan mee

om niet meer stront te hoeven smeren

Spoel nooit drie muizen door de wc!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
gadver Hoop voor je dat ze het nu snel kunnen oplossen. 1 ding is zeker: je zult je schone en goed werkende toilet straks weer extra waarderen!
quote:gladoortje74 schreef op 13 december 2014 @ 13:15:

Whahaa! Drie dode muizen, hihi. Je zou er een rijmpje van kunnen maken. Leuk om te pesten met kerst. Ik leg dode muizen gewoon in de tuin. Mijn katten eten ze niet maar andere katten wel.

Drie dode muizen in de wc

spoelen met de drollen mee

maar eentje lag op zijn zij

en toen vormden de drollen een lange rij

eentje rolde op zijn rug

toen konden ze niet meer heen en terug

Toen kon er helemaal niks meer door

en rook het huis de hele dag goor

Wat kunnen we hiervan leren

wat nemen we hiervan mee

om niet meer stront te hoeven smeren

Spoel nooit drie muizen door de wc!Het kan zijn dat ik deze van je leen!
quote:Fruity-Pebbles schreef op 13 december 2014 @ 13:14:

Bedank meneer Zoveel maar

Hij weg, jij in de schijtzooi

Hopelijk weet hij nu echt wel dat een muis door de plee spoelen niet werkt

Sorry, maar ik blijf het wel een klein beetje grappig vinden. Jammer van de afspraak, maar die wordt de komende keer gewoon nog leuker en gezelliger!Die afspraak baal ik echt van. Maar verder kan ik er ook wel om lachen.
quote:runningbaleys schreef op 13 december 2014 @ 13:18:

gadver Hoop voor je dat ze het nu snel kunnen oplossen. 1 ding is zeker: je zult je schone en goed werkende toilet straks weer extra waarderen!Absoluut! En vooral ook mijn schone werkende douche, waar ik straks na het schoonmaken nog een minstens een uur onder wil gaan staan!
Muizen door de w.c gespoeld, echt? Hahaha, daar heb ik dan weer overheen gelezen.

Neem dan een voedselvermaler voor in de gootsteen ( naar het model in Amerikaanse films/series), dat werkt vast doeltreffender en geen verstoppingen in de hand.
Wat erg zeg. Tijdje terug ook de wc verstopt. Gelijk dat chemische spul gehaald. Dat moment waarop je dan weer moet spoelen en het water ziet stijgen ipv zakken, richting de rand. En je kunt alleen maar gillen 'Nee, neeeeee'.

Doorspuiten van de buizen heeft het probleem opgelost, wat ben je dan blij als je dat werkbusje ziet voorrijden . Ik heb toen een aantal emmers gevuld met kokend water en een flinke scheut wasverzachter tegen de stank, dat hielp wel redelijk.
quote:Keausje schreef op 13 december 2014 @ 13:22:

Muizen door de w.c gespoeld, echt? Hahaha, daar heb ik dan weer overheen gelezen.

Neem dan een voedselvermaler voor in de gootsteen ( naar het model in Amerikaanse films/series), dat werkt vast doeltreffender en geen verstoppingen in de hand.Getverdemme! Krijg echt horrorplaatjes in gedachten nu! Nee, vanaf nu gaat Mr Zoveel ook gewoon netjes 5 km rijden met levend gevangen muisjes!
quote:lemoos2 schreef op 13 december 2014 @ 13:23:

Wat erg zeg. Tijdje terug ook de wc verstopt. Gelijk dat chemische spul gehaald. Dat moment waarop je dan weer moet spoelen en het water ziet stijgen ipv zakken, richting de rand. En je kunt alleen maar gillen 'Nee, neeeeee'.

Inderdaad, heel herkenbaar!

Doorspuiten van de buizen heeft het probleem opgelost, wat ben je dan blij als je dat werkbusje ziet voorrijden . Ik heb toen een aantal emmers gevuld met kokend water en een flinke scheut wasverzachter tegen de stank, dat hielp wel redelijk.Ik denk dat er hier al zo'n 20 liter kokend water de afvoer in is gegaan inmiddels! En ik durf nu niets meer toe te voegen, want mijn douchebak staat tot de rand. De vlogende druppel gaat de vloer op, en dat wil ik ECHT niet!
Oooow kak zeg!!!!!.

Gedicht is grappig!. Sterkte iig
O wat leuk. Als je mijn rijmpje leent. Bij dit soort machteloze dingen, lach ik er liever om. Maar ik stond ook even te vloeken toen ik allemaal schoon goed op dat water moest gooien. Ik heb nu wel de neiging om op te springen als ik iets hoor borrelen in de keuken. Hier heeft mijn vriend zo'n metalen veer erdoorheen gehaald en toen deed ie het weer. Waarschijnlijk eten we gewoon teveel vet, denk ik. Al hielpen de chemicalien ook niet. Ik wil ook wel zo'n versnipperaar in het putje maar ben bang datik dan mijn vingers ermee afhak.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:NummerZoveel schreef op 13 december 2014 @ 12:00:

Jullie ook bedankt! Wat morele steun is heel fijn in deze donkerbruine tijden! Hahahaha. Sterkte meis !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik wist wel dat witte muizen de pot kunnen verstoppen (tampons), veldmuizen kende ik niet.

Ik kreeg vroeger van de kat wel eens een halfdode/half levende muis, die doodde ik en die ging in de kliko.
Oh wat naar! Wat is je man dan ook een oelewapper, als tampons echt echt echt niet door de wc mogen, dan toch zeker 3 muizen al helemaal niet?!

Ik zou straks een sterkruikende kerstboom neerzetten. Of hyacinten, die kan je nu ook overal krijgen. Bah ik leef echt met je mee!
Zeg maar Spijker.
Yuk wat een vieze ellende. Veel sterkte!

En ik moest idd ook gelijk aan het wc-dames-onderwerp denken. Daar sta je dan met je goeie inborst. Karma heeft zich even vergist in de puntentelling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven