Ik zit in de shit!

13-12-2014 11:52 85 berichten
Letterlijk, wel te verstaan! Mijn wc is verstopt en ik wacht op hulp. We hebben uiteraard eerst zelf van alles geprobeerd, zoals de ouderwetse trekveer (yak!) en de nodige chemicaliën. Toen hebben we ons vaste "mannetje voor alles" gebeld. Die stuurde twee man sterk op ons af, en die hebben de boel met hoge druk geprobeerd door te spuiten (resultaat: douche nu ook onder de shit) en mijn tuin afgegraven (om er achter te komen dat dit echt alleen de afvoer van regenwater betrof ). En nu wacht ik op de man met de camera. Wat een ellende, en wat duurt wachten lang in een goor huis!
Hartelijk dank voor alle steunbetuigingen en de broodnodige afleiding! De rioolmannen hadden een donkerbruin vermoeden wat er mis was en hebben het opgelost. Helaas doen ze niet aan schoonmaken, dus ik ben ff bezig nu!
Alle reacties Link kopieren
Oeh das kak zeg!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Een grote fles Dettol en je ruikt straks niets meer, nou ja, een ziekenhuisgeurtje maar dat is altijd nog beter dan poep.
verba volant, scripta manent.
Heb geen verstopte wc maar wel een enorme stank in de badkamer. Iemand enig idee hoe je dit kan verhelpen? Of waar het vandaan kan komen?

Voordat er een duur mannetje moet komen?
Het ruikt weer naar roosjes. Ik hoef er vast niet bij te vertellen dat ik nu door al mijn schoonmaakmiddelen heen ben?

Terwijl Mr Zoveel op stap was, heb ik het even geregeld allemaal. "He owes me one!"
quote:muurbloempje66 schreef op 13 december 2014 @ 15:10:

Heb geen verstopte wc maar wel een enorme stank in de badkamer. Iemand enig idee hoe je dit kan verhelpen? Of waar het vandaan kan komen?

Voordat er een duur mannetje moet komen?Weet je waar het vandaan komt? En is het altijd? Wij hebben dat wel eens als het hard geregend heeft en dat heeft dan te maken (heb ik me laten vertellen) met het feit dat de riolering niet zoveel waterdruk aankan. Door de druk wordt dan het water uit je zwanenhals getrokken. Wat dan helpt is om alle kranen (wastafel, douche, eventueel bad als je dat ook hebt) even te laten lopen, zodat er weer water in de zwanenhalzen en afvoeren komt de staan.
quote:muurbloempje66 schreef op 13 december 2014 @ 15:10:

Voordat er een duur mannetje moet komen?

Is het doucheputje wel goed aangesloten?? Als ik het schoonmaak en niet goed terug zet, nou, berg je dan maar.

Heb je de laatste tijd nog wel eens wat water laten lopen door de afvoer van het bad? Als je dat lange tijd niet gebruikt gaat het ook heerlijk ruiken namelijk.
Kan zijn dat de zwanenhals (stankafsluiter) van je afvoer niet goed werkt. Dan krijg je de rioollucht binnen.
Ik denk inderdaad het doucheputje. Ik heb daar chloor in gegoten en met volle kraan doorgespoeld, en weer goed op gezet. En het lijkt wel minder geworden. Ik dacht echt dat het van de wc kwam, blijkt dus van niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven