in de tuin bezig

11-06-2013 13:14 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje bezig met de tuin op orde te krijgen maar lukt mij niet.

Heeft iemand voor mijn tips?

Ik wil namelijk in de tuin waar nu planten zitten helemaal bestrating hebben liggen. En uiteindelijk in de hoek tussen schuur en heg een plekje maken voor mijn konijnen (zodat ze soort van vrij rond kunnen huppelen) daar komt om het konijnenhok een hek omheen.

Iemand ideeën hoe ik het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt!
Bestratingsbedrijf zoeken, tegels uitzoeken, offerte vragen

zoiets?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat lukt er niet?

Als je bestrating wil is het een kwestie van alle planten weghalen en iemand vinden die de tuin wil bestraten.

Konijnen zij enorme gravers. Houdt daar rekening mee. Leg ook op de grond kippengaas.
Afgraven, wit zand erop en straten maar. En gaas ingraven daar waar je de konijnen los laat lopen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Mooi man alleen maar bestrating... waarom geen asfalt?
quote:danielle91 schreef op 11 juni 2013 @ 13:14:

Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje bezig met de tuin op orde te krijgen maar lukt mij niet.

Heeft iemand voor mijn tips?

Ik wil namelijk in de tuin waar nu planten zitten helemaal bestrating hebben liggen.

Huh, hier snap ik niets van. Je wilt alleen maar tegels, je hele tuin door. Dat bestel je toch een vracht en ga je die tegels leggen? Of zie ik iets over het hoofd.

Kleine tip trouwens: als je in de zomer graag in de tuin zit wil je misschien wel iets anders dan alleen tegels, dat is echt ontzettend warm. Ook erg sneu voor de konijnen.
Dan zoek je iemand die dat voor je kan doen?
Gezellig!

Vogels houden ook zo van die stenen.
De konijnen zitten beschut in de schaduw van de heg en schuur, en voor hun wil ik dan een verlaagde houten zandbak neerzetten zodat ze kunnen graven.

En is het soms erg om wat minder onderhoud te willen hebben aan de tuin?

Aangezien ik een hond heb die nukken heeft om in planten en gras te graven.
Trek het je niet aan meid. Het is jóuw tuin, wat anderen daar ongevraagd van vinden is helemaal niet interessant.

Als je zelf niet kunt tegelen zou ik een aantal stratenmakers bellen voor offertes. Dan kun je met hun uitzoeken wat je wil en vertellen zij jou hoeveel het gaat kosten.
quote:danielle91 schreef op 11 juni 2013 @ 13:48:

De konijnen zitten beschut in de schaduw van de heg en schuur, en voor hun wil ik dan een verlaagde houten zandbak neerzetten zodat ze kunnen graven.

En is het soms erg om wat minder onderhoud te willen hebben aan de tuin?

Aangezien ik een hond heb die nukken heeft om in planten en gras te graven.Waarom noem je het dan een tuin?
Ik wil ook zo'n tuin: geen gras, geen beplanting, alleen klinkers er in. Ik wil een tuin om in te zitten en niet één om in te werken. Werken doe ik al genoeg.

Ik laat het doen, heb hulp er bij gevraagd. Afgraven, zand storten en vervolgens de stenen er in. Ik heb er zelf niet genoeg ervaring mee om dit allemaal alleen te doen en ken ook geen mensen die verstand hebben van tuinen/bestratingen.

Ik zal blij zijn als ik gewoon lekker achter het huis kan zitten!
Ik hou ook niet van tuinieren maar heb nog wel twee borders in mijn tuin. Helemaal tegels vind ik dan weer te saai.

Ik zou de klus op Werkspot zetten.

Maar wat lukt er eigenlijk precies niet??
Ik vind de titel ook zo briljant gekozen!
Daniëlle, is een verhoogd bordertje iets? Heb je toch nog een beetje plant.
Ik heb in het midden sierbestrating en aan de zijkanten een vijver met vaste planten eromheen.

Als je echt geen onkruid en mos tussen de tegels door wilt hebben doe dan dit:

Envirobond introduceert uniek, biologisch voegzand voor terrassen, tuin- en garagepaden dat onkruid geen kans geeft. Het nieuwe voegzand is een 100% natuurproduct en dus milieuvriendelijk. Het flexibele voegzand van Envirobond vermindert bovendien erosie en geeft mieren geen kans.

Veel tuinbezitters hebben last van mosvorming, onkruid en mieren onder en tussen de bestrating. Dat komt doordat regulier voegzand in feite ‘los zand’ is waardoor mos, onkruid en mieren zich gewoon een weg banen. Dat is niet het geval met het nieuwe voegzand van Envirobond. Dit zand wordt namelijk (onder invloed van water) een flexibele voeg waarbij binnen 24 uur volledige werking optreedt. Vervelende klusjes als onkruid verwijderen en (chemische) mierenbestrijding behoren dus definitief tot het verleden! De voeg blijft flexibel en is zelfherstellend. Als de voeg toch mocht scheuren (bijvoorbeeld door grondverzakking), herstelt hij zich door toevoegen van water of door regen. Grotere ‘gaten’ kunnen met het biologisch voegzand ook eenvoudig worden gerepareerd.
Miep1971 dat zou best leuk kunnen staan (zal dat in gedachten houden)

Bibaatje Ik zie het overzicht niet meer, ik wil teveel te snel daarom vraag ik hier om tips
Zet dan eerst eens op een rijtje wat je wilt. Doe dit even op papier. Dan bepaal je de volgorde van de klussen. Vervolgens schakel je hulp in voor de klus.

Konijnen graven echt als gekken. Dus echt goed afzetten zo'n hok, ook onder de grond! Je zal niet de eerste zijn waar het konijn ontsnapt is door zijn eigen graafwerk.
Moeten we ook voor je de advertentie op werkspot zetten? Je handje vasthouden als je naar de wc gaat?
Je wilt dus eigenlijk geen tuin maar gewoon een achterthuis?

Ik heb ook gewoon een achterthuis met alleen klinkers erin. Geen gras geen bomen geen bloemen. Alleen een heg. Saai maar wel makkelijk. Ik heb alles gelijk gemaakt. En daarmee bedoel ik waterpas. Toen geel zand erover gegooid weer alles waterpas gemaakt en daarna de klinkers gelegd. Gratis van marktplaats) Alle benodigdheden kun je kopen en of huren bij de bouwmarkt. ( of lenen van je vader zoals ik in dit geval met de waterpas heb gedaan) Alleen het trillen dat heb ik uitbesteed aan mijn vader verder heb ik het allemaal zelf gedaan. Het heeft er jaren goed in gelegen maar nu verzakt het wel steeds meer.
Spectral als je zo vriendelijk wilt zijn graag ;) krijg je gelijk een ego-boost.

Voor de anderen die het wel serieus nemen bedankt voor jullie reacties!
Heb je een beetje budget? Viel mij nog vies tegen hoe duur klinkertjes zijn, maar als je goed zoekt kan je ze ook wel van marktplaats halen (maar dan moet je wel gelegenheid hebben om ze zelf op te halen, in plaats van dat ze bezorgd worden zoals wanneer je ze bestelt).

Ben je handig? Waar je moet beginnen is: planten verwijderen die je niet meer wil. En dan misschien iets afgraven en egaliseren. Het is best zwaar werk, dus je zou het ook kunnen uitbesteden als je dat niet ziet zitten.
Zeg maar Spijker.
Ik vind tegels ook mooi, en ..... makkelijk
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik heb nog wel een stel klinkers over, mogen gratis uit de tuin worden gehaald. Kunnen tussen 8 en 19 juli opgehaald worden in Vianen

Hier gaat de tuin dus ook op de schop. Wij hebben op een rijtje gezet wat we wilden en hebben een hovenier in de arm genomen. We hebben met hem overlegd wat we nodig hebben daarvoor en dat regelen wij allemaal. Hij komt het daarna dan erin leggen enzo.

Hier komen ook tegels, 1 border langs de schutting en aan de andere kant kunstgras (met rubberen tegels eronder). Ik laat overal antiworteldoek onder leggen en de tegels worden gevoegd met een combi van zand en cement voor zo min mogelijk onkruid. Ook lekker onderhoudsvrij dus
Bij de Gamma heb je nu of morgen 25 % korting op stenen.

Vergeet niet een afwateringsgoot in te voegen.

Het regenwater moet ergens heen en bij voorkeur niet naar de buren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven