Ingebroken

18-10-2013 15:56 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het risico op herkenbaarheid even negerend. Wil het toch kwijt.

Er is eergisternacht bij ons ingebroken. Ik was alleen thuis met de jonge dame. Vriend in buitenland.

'S ochtends werd ik wakker en op weg naar de douche viel het me op dat het zo koud was. Wellicht stond er een raam open. Maar het was de voordeur. Wagenwijd. Ruitje ingetikt, slot geforceerd en huppekee. Binnen in de huiskamer bleek dat de laptop van de dame weg was. Boven in de werkkamer van vriend was zijn hele (unieke) collectie gameconsoles weggenomen. Die spaart hij. 40 stuks vanaf eind jaren 70. Antiek of zorgvuldig door hem gemodificeerd, of op veilingen gekocht, opgesteld in diverse vitrine kasten (hij koopt ze, speelt er niet op). Om daar te komen moet je langs onze slaapkamer. En ik slaap met de deur open. Ze moeten dus meermaals langs zijn gelopen. En ik heb dus NIKS gehoord!! NIKS. IK! Die normaal al wakker wordt als huppeltje naar de wc moet. We hebben houten vloeren thuis. Ik heb niks gehoord!! Hoe kan dat nou??

Nu niet zeggen dat dat maar goed is ook, want dat besef ik me heel goed. Wat had ik moeten doen? Met de strijkbout in de hand (enige wapen op de slaapkamer) in mijn onderbroek, Tshirt en met mijn haar omhoog roepen "scheer je weg tuig van de richel!" Nee dat had indruk gemaakt met mijn 1.65...

Maar wat me dwars zit.... Mijn autosleutels lagen op de tafel. Niet meegenomen. Op de werkkamer van vriend staan open en bloot twee macbooks (nieuw). Niet meegenomen. Dure cameras. Niet meegenomen. Mijn Iphone (en die van de huppel), en de 2 Ipads van mij en vriend lagen naast haar laptop. Ook NIET meegenomen. Het lijkt wel alsof ze wisten waar ze voor kwamen. Die collectie consoles dus. En dat vind ik best eng. Want dat zegt me dat het mensen zijn die we (via via) kennen!!

De politie is natuurlijk geweest maar namen alleen de aangifte op. Geen onderzoek oid. Echt op zoek naar de daders zullen ze dan ook niet gaan vermoed ik. We houden marktplaats/ebay in de gaten maar toch. Het feit dat ze wisten waar ze voor kwamen zit me gigantisch dwars!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik denk omdat een deur die in het slot valt nogal veel herrie maakt. Ze willen niet dat je wakker wordt terwijl zij de deur uitgaan. Als ze eenmaal de straat uit zijn met de spullen maakt het niet zoveel meer uit hoe lang het duurt voor ze ontdekt worden. De achtervolging wordt toch niet meteen ingezet.

Denk ik.
quote:adorabull schreef op 18 oktober 2013 @ 16:12:

Dat is het rare!!! Hij wist die ochtend pas dat hij wegmoest die middag. Is nog met spoed naar huis gegaan voor zijn spullen die mee moesten. Hij handelt wel heel actief op een speciale site voor deze console 'freaks'. En er zijn leden die dus ivm ruil oid wel eens bij ons thuis zijn geweest.

Aangezien hij onverwachts weg is gegaan en eigenlijk alleen zijn collega's en jij dit wisten (ga ik even vanuit, vooral als hij in verband met werk weg moest), kan het dan niet een collega zijn? Neem aan dat je man trots is op zijn verzameling en hier misschien iets op zijn werk over gezegd heeft? Foto's laten zien oid? Maar ja, dan moet de dief ook net weten waar hij de consoles precies bewaard in huis..

Wil je nu niet compleet paranoia maken hoor TO
quote:zoembaya schreef op 18 oktober 2013 @ 17:39:

Ik denk omdat een deur die in het slot valt nogal veel herrie maakt. Ze willen niet dat je wakker wordt terwijl zij de deur uitgaan. Als ze eenmaal de straat uit zijn met de spullen maakt het niet zoveel meer uit hoe lang het duurt voor ze ontdekt worden. De achtervolging wordt toch niet meteen ingezet.

Denk ik.Ahh dit klinkt inderdaad heel logisch! Thanks
Bah, eng idee inderdaad dat het (op aanwijzing van) bekenden kan zijn geweest... Daar gaat je gemoedsrust

In mijn stad zijn inbraken helemaal "hot and happening" helaas. Ik ben elke dag weer blij als er niets is gebeurd.
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Neem een alarm..ik heb er vorige week een gekocht..zou me niet veilig voelen meer.
Ik zou hier best nog een bezoekje politiebureau voor over hebben. 80.000 euro is niet niks.
Ik schrik er eigenlijk van dat je spullen van zoveel waarde in huis hebt zonder alarm of kluis. Achteraf makkelijk praten natuurlijk, maar jeetje...
quote:Blue_Yoshi schreef op 18 oktober 2013 @ 17:50:

In mijn stad zijn inbraken helemaal "hot and happening" helaas. Ik ben elke dag weer blij als er niets is gebeurd.

Gadver, hier ook!

Hoor het overal om me heen en nu al 2 keer in korte tijd een brief op de mat van de politie dat er inbrekers in de wijk bezig zijn.

Helaas, ik heb momenteel het geld niet om mijn huis beter te beveiligen. En tja, als ze binnen willen komen lukt het ze toch wel..

Sterkte adorabull!
Als ze écht binnen willen komen lukt het ze wel, maar als het bij jou moeilijker is dan bij de rest van de buren slaan ze jou doorgaans over.
De Lidl verkoopt deurstoppers met een alarm. Die kan je achter de deur leggen en als ze verschoven worden maken ze een hels kabaal. Beveiliging hoeft niet altijd duur te zijn.
In mijn vorige huis zijn ze trouwens via het raam binnen gekomen, glas ingetikt. Waar het hele aanrecht bomvol stond met afwas.

Alle bordjes, kopjes en bestek hebben ze opgestapeld en opzij geschoven. En nog netjes ook...

Dan denk ik ook: hoe kan ik dat niet gehoord hebben?!

Ik sliep er zowat naast!

Ik werd dan wel weer wakker toen de brommer uit de tuin gejat werd. En het erge, ik herkende de dader..
quote:yoshe schreef op 18 oktober 2013 @ 19:57:

De Lidl verkoopt deurstoppers met een alarm. Die kan je achter de deur leggen en als ze verschoven worden maken ze een hels kabaal. Beveiliging hoeft niet altijd duur te zijn.Oh, bedankt!
quote:diana_banana schreef op 18 oktober 2013 @ 19:58:

Ik werd dan wel weer wakker toen de brommer uit de tuin gejat werd. En het erge, ik herkende de dader..Dat lijkt me juist eerder handig.
Wat naar is dat, dat er ingebroken is! Ik ken het, bij ons is er ook al eens ingebroken. Gelukkig weinig meegenomen, alleen wat contant geld.

Ik heb er trouwens geen last van gehad en slaap er niet minder om. Gelukkig.

Is het wat om op de sites waar jouw man actief is mbt zijn verzameling, te melden wat er gestolen is? Zodat medeverzamelaars dit ook weten? Mocht er dan ergens wat aangeboden worden, dan wordt het hopelijk herkend.

Maar misschien hebben jullie dat al bedacht.
Wie was het, Diana?
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Misschien is dit keurmerk nu wat om je veiliger te voelen in je huis: http://www.politiekeurmerk.nl/index

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven