Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

dinsdag 13 oktober 2020 om 00:04
Ik heb ze ook nog. Mét slijtageplekken om U tegen te zeggen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

dinsdag 13 oktober 2020 om 00:08
Ja die zijn super! Greep er nét naast laatst op Marktplaats toen er een paar opstond in mijn maat.
Dankzij Stranger Things ben ik ook weer helemaal into the 80s

Mijn zolder is ook een soort tijd capsule helaas te rommelig om er een foto van te maken maar denk jaren 80 kantoor meubilair, typemachine , gettoblaster en mijn jaren 80/90 speelgoed. Denk My little pony ..kuifstaartjes en thunderbirds. Het is hier een soort van museum.

dinsdag 13 oktober 2020 om 00:26
Bedenk me net dat ondanks dat ik zelf dingen verzamel... Ik gruwel van sommige verzamelingen in interieur. Denk aan:
-vitrines met Swarovski beeldjes of hummels
-een verzameling porseleinen clowns
- Reborn poppen in de woonkamer
- stoffige nepbloemen in de vensterbank
-stapels computerspellen
-een verzameling bierglazen
-laven, engeltjes en aanverwanten
En verder qua kleur op de muur gruwel ik van terracotta. Dat Romy Boomsma interieur vind ik echt heel lelijk. Evenals de kleur lichtgeel op de muren.
O en de jaren 90 plavuizen in combi met behang waarin bovenin een behangrand was geplakt brrrr. Vaak bloemetjes of zo'n Grieks patroontje.
Of nog erger een terracotta of geel geverfde gestucte muur met van die getamponneerde sjablonen bovenaan de muur. Vaak deden mensen dit ook op de plee.
-stapels computerspellen
En verder qua kleur op de muur gruwel ik van terracotta. Dat Romy Boomsma interieur vind ik echt heel lelijk. Evenals de kleur lichtgeel op de muren.
O en de jaren 90 plavuizen in combi met behang waarin bovenin een behangrand was geplakt brrrr. Vaak bloemetjes of zo'n Grieks patroontje.
Of nog erger een terracotta of geel geverfde gestucte muur met van die getamponneerde sjablonen bovenaan de muur. Vaak deden mensen dit ook op de plee.

dinsdag 13 oktober 2020 om 01:17
Owwww die rolschaatsen!!Eggo schreef: ↑12-10-2020 18:04https://ibb.co/drqksMh
https://ibb.co/bPLbfRg
https://ibb.co/1nCgTkS
https://ibb.co/fvGCvkL
Nog wat plaatjes van de printjes en planten explosie hier.
Wil wel gezegd hebben dat het hier weliswaar druk en vol is maar wel hartstikke schoon.

dinsdag 13 oktober 2020 om 07:31
Eggo schreef: ↑13-10-2020 00:26Bedenk me net dat ondanks dat ik zelf dingen verzamel... Ik gruwel van sommige verzamelingen in interieur. Denk aan:
-stapels computerspellen
Gelukkig dat smaken verschillen

dinsdag 13 oktober 2020 om 11:10
Die Dalekposter is briljant! Die krijg ik er hier niet door, denk ik. Man vind mijn vijf Tardissen en een Sonic Screwdriver op de schoorsteenmantel Dr. Who genoeg.

Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

dinsdag 13 oktober 2020 om 11:48
Hier staan twee grote, zelfgebouwde boekenkasten. Ik zou niet zonder onze boeken in de woonkamer kunnen. Qua schoonmaken: ik ga er twee-wekelijks even met de plumeau langs en een keer per jaar maak ik de kasten helemaal leeg, poets ze goed uit, stof de boeken af en zet ze weer op de juiste volgorde terug. Tegelijkertijd controleer ik dan of ik alles goed heb staan in Librarything (een website waar je je boeken, cd's en dvd's kan invullen). We hebben zo'n 1500 boeken, dan is het soms handig om op een boekenmarkt even te checken of je een titel al wel hebt, zeker uit bepaalde series). Al onze (bord)spellen staan hier ook in, we zijn nogal fanatieke spelletjes spelers.
Twee jaar geleden ben ik er wel met een fijne stofkam doorheen gegaan en 18 big shoppers weggebracht naar zo'n weggeefboekenkast in onze lokale supermarkt. Onze boekenkast puilde uit en we lazen lang niet alles nogmaals.
Ik zal zo eens kijken of ik er wat foto's van hier krijg. Even uitzoeken hoe dat moet.
Twee jaar geleden ben ik er wel met een fijne stofkam doorheen gegaan en 18 big shoppers weggebracht naar zo'n weggeefboekenkast in onze lokale supermarkt. Onze boekenkast puilde uit en we lazen lang niet alles nogmaals.
Ik zal zo eens kijken of ik er wat foto's van hier krijg. Even uitzoeken hoe dat moet.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 13 oktober 2020 om 11:58
Dat klinkt gezellig Hasse! Ik zou mijn boeken ook niet kunnen missen en ik herlees ze nog regelmatig.
@Eggo, jouw interieur vind ik leuk en helemaal niet druk.
Wat ik echt heel lelijk vind zijn leverkleurige leren bankstellen en hoekbanken met semi-losse kussentjes over de armleuningen. Je ziet ze nog wel eens in huis-aan-huisfolders staan. Zoiets als dit:

Rillingen over mijn rug.
@Eggo, jouw interieur vind ik leuk en helemaal niet druk.
Wat ik echt heel lelijk vind zijn leverkleurige leren bankstellen en hoekbanken met semi-losse kussentjes over de armleuningen. Je ziet ze nog wel eens in huis-aan-huisfolders staan. Zoiets als dit:

Rillingen over mijn rug.

Ik vind hier dingen van.

dinsdag 13 oktober 2020 om 12:47
https://ibb.co/r4pLDN8
https://ibb.co/TPr0LY2
Mijn boekenkasten dus
En nog een hoekje in mijn woonkamer
https://ibb.co/Bwqzwxd
https://ibb.co/TPr0LY2
Mijn boekenkasten dus
En nog een hoekje in mijn woonkamer
https://ibb.co/Bwqzwxd

dinsdag 13 oktober 2020 om 13:24

dinsdag 13 oktober 2020 om 13:25
Voor de vloer vind ik terracotta alleen mooi als het originele plavuizen zijn in een net zo originele boerderij

dinsdag 13 oktober 2020 om 13:27
herfstappeltaart schreef: ↑13-10-2020 13:18@Hasse:wat veel!!
Ik zou hier helemaal gek van worden in mijn eigen woonkamer, te veel, te druk, maar ik weet zeker dat ik heel graag bij jou op visite zou komen want het straalt veel warmte en gezelligheid uit!

dinsdag 13 oktober 2020 om 13:28
Hasse88 schreef: ↑13-10-2020 13:27We hebben de mazzel dat we een héle lange woonkamer hebben. Ooit een kamer en suite met een serre, dus bij elkaar 12 meter. De boekenkasten staan in het midden, in wat vroegah de eetkamer was. Daar staat uiteraard nu ook onze eettafel. In de voorkamer staan onze bank, stoelen, bureau en tv. Dus ik kijk er schuin op en dan valt het heel erg mee
![]()
Aha dat verandert de zaak inderdaad wel een beetje ja. Ik moet het doen met een rijtjeshuis L-woonkamer

dinsdag 13 oktober 2020 om 16:39
Eens! Super leuk om te lezen en stiekem ook om hier en daar wat foto's van woonkamers te zien. Tof hoe ieder zn eigen stijl heeft. Verfrissend, naast het dertien in een dozijn wat je bv op tv ziet of in woontijdschriften.

dinsdag 13 oktober 2020 om 18:37
Waarom quote je het dan?

dinsdag 13 oktober 2020 om 18:42
gruffalo schreef: ↑11-10-2020 09:30ik heb het grootste deel van mijn boeken laatst weg gedaan. ik had zo'n vier billy-boekenkasten vol boeken, en heb nu nog 3 planken over. Voornamelijk kookboeken, dat vind ik onhandig via de e-reader. en daarnaast de boeken die ik het mooiste/beste vond. scheelt veel ruimte en rust in de woonkamer.
Bij mijn laatste verhuizing heb ik al mijn kookboeken weggedaan (behalve die van mijn overgrootoma en het Gastronomisch Bommel boek) De recepten die ik regelmatig gebruik heb ik eruit gescheurd en in showtassen gedaan. Ik heb nu twee ordners in de kast. Een met recepten voor maaltijden en een voor recepten van desserts en gebak. Het recept wat ik gebruik ligt op het aanrecht. Ook makkelijk schoon te poetsen als er een spetter op komt.