Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
pejeka schreef:
11-10-2020 22:27
Ik ook. En allemaal van die synthetische vanillegeuren en jasmijngeuren en lavendelgeuren, ik kreeg er gewoon koppijn van, zo smerig, dus haar vriendelijk verzocht, áls ze al kaarsjes mocht willen opsteken, gewoon een geurloos waxinelichtje te doen. Helemaal beledigd was ze...

Nou dat dus inderdaad. 9 van de 10 x ruikt het synthetisch. Ik word er misselijk van en krijg koppijn.
herfstappeltaart schreef:
12-10-2020 07:16
Wat geurkaarsen betreft: er zijn geuren die ik best lekker vind, maar niet langer dan tien minuten want dan wordt het te sterk aanwezig. Ik heb er ook altijd gemengde gevoelens bij omdat ik het gezondheidsaspect niet vertrouw. Hoe schadelijk ze zijn voor het binnenklimaat.

Het is inderdaad schadelijk voor je gezondheid. Geurkaarsen zijn vaak gemaakt van paraffine. Als die stof wordt aangestoken, komen er vaak chemicaliën zoals aceton, benzeen en kleine roetdeeltjes vrij. Die zijn net zo ongezond voor je als uitlaatgassen.
VGM1980 schreef:
12-10-2020 08:22
Het is inderdaad schadelijk voor je gezondheid. Geurkaarsen zijn vaak gemaakt van paraffine. Als die stof wordt aangestoken, komen er vaak chemicaliën zoals aceton, benzeen en kleine roetdeeltjes vrij. Die zijn net zo ongezond voor je als uitlaatgassen.

Weet je toevallig ook hoe dat zit met gewone waxinelichtjes? Die gebruik ik een paar keer per week.
Ik ben dol op geurkaarsen.
Kunnen inderdaad super synthetisch ruiken en schadelijk zijn. Blokker kaarsen ofzo vind ik ook stinken. Schadelijk heeft te maken met lood in de lonten en een bepaalde type wax.
Wij hebben veel Yankee Candles, die geuren zijn echt fantastisch en hun wax is gemaakt van katoen. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik er niet zo onwijs veel bij stilsta.. tenzij je 24/7 kaarsen brandt en nooit lucht lijkt het me weinig zoden aan de dijk zetten...
-
Yankee Candles ken ik niet, daar zal ik 's naar op zoek gaan.
12-10-2020 08:29
Weet je toevallig ook hoe dat zit met gewone waxinelichtjes? Die gebruik ik een paar keer per week.
Bij onvolledige verbranding komen altijd schadelijke stoffen vrij. Altijd. Dus ook bij gezellige kaarsen, houtkachel of barbecue. Het is alleen niet zo schadelijk dat je er direct een gevolg aan kan koppelen, zoals op de manier dat roken schadelijk is. Maar nee, heel sec gezien is een waxinelichtje niet goed voor je. (Maar je zal hoogstwaarschijnlijk aan iets anders doodgaan ;) )

Wat werk betreft ben ik overigens heel blij met flexplekken en clean desk policies. Alsjeblieft richt je kantoor niet zo in als een dependance van je huiskamer.
12-10-2020 08:29

De goedkope sowieso. Waxinelichtjes worden vaak gemaakt van paraffine. Brand je die kaarsjes binnen dan vervuil je de lucht in huis, en kunnen er giftige stoffen zoals benzeen en tolueen vrijkomen. Maar je hebt ook handgemaakte, met natuurlijke ingrediënten.
Deze bijvoorbeeld, zijn niet schadelijk:

https://www.bol.com/nl/p/plantaardige-w ... KHEALw_wcB

"240 stuks plantaaridge waxinelichtjes in doos van gerecycled karton. De waxinelichtjes zijn gemaakt van hoofdzakelijk koolzaadwas en een klein beetje soja was, 100% plantaardig en de koolzaadwas is geteeld binnen Europa.

De Koolzaadwas theelichten branden in circa 5,5 uur mooi op en kennen nagenoeg geen roetvorming.

Jouw Vegan alternatief voor de gebruikelijke paraffine waxinelichtjes. De cupjes hebben een diameter van 37,5 mm en zijn 24mm hoog.

Al onze kaarsen worden lokaal met de hand gemaakt door mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt"
of deze 80 stuks voor 21 euro. composteerbare theelichtjes

https://www.amazon.nl/Composteerbare-Th ... 3891&psc=1
Yankee kaarsen zijn ook van paraffine
Phloxx schreef:
12-10-2020 08:39

Wij hebben veel Yankee Candles, die geuren zijn echt fantastisch en hun wax is gemaakt van katoen. Al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik er niet zo onwijs veel bij stilsta.. tenzij je 24/7 kaarsen brandt en nooit lucht lijkt het me weinig zoden aan de dijk zetten...

Ze zijn inderdaad gemaakt van katoen maar ook van paraffine.

Your Yankee Candles of the world still rely on Paraffin wax, which throws scent well, but produces numerous toxic carcinogens and emits harmful vapors into the air. These toxins are very unsafe and can even cause cancer if too much is ingested.
Nou, mijn dressoir is nu net een altaar, het regenseizoen komt eraan, en dan valt de elektriciteit regelmatig uit, dus dan gaan de kaarsjes aan. De generator stinkt, en maakt zoveel herrie. En omdat de katholieke kerk dichtbij is, kopen we daar vaak de kaarsen. Zijn ze nog gewijd ook.
sakamanga schreef:
12-10-2020 09:19
Nou, mijn dressoir is nu net een altaar, het regenseizoen komt eraan, en dan valt de elektriciteit regelmatig uit, dus dan gaan de kaarsjes aan. De generator stinkt, en maakt zoveel herrie. En omdat de katholieke kerk dichtbij is, kopen we daar vaak de kaarsen. Zijn ze nog gewijd ook.
Dan kunnen ze ook niet ongezond zijn 😉
Bedankt voor de info dames.
Ik ben wel heel erg van het ventileren en luchten dus dat zal ook wel een beetje helpen. Altijd luchtkokers open en ramen op een kiertje ook bij slecht weer.
Heb voor aan de tafel onder mijn buisframebureaustoel een kleed besteld dat vreselijk vloekt met het kleed dat in de kamer ligt en ik kan niet wachten om ze samen te zien. :-D

Edit: Oh wacht, ik kan ze natuurlijk wel samen zien....

Afbeelding
Afbeelding
sakamanga schreef:
:rofl: Houdt de zombies buiten! Of zijn het vampieren...
ClumsyNinja schreef:
12-10-2020 08:50
[...]
Wat werk betreft ben ik overigens heel blij met flexplekken en clean desk policies. Alsjeblieft richt je kantoor niet zo in als een dependance van je huiskamer.
Ja, echt hè. Waarom moet je een foto van je kinderen op je bureau hebben staan? :wtf:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
sakamanga schreef:

:HA: . Dat móet dan wel goed gaan, kan niet anders. :P
dianaf schreef:
12-10-2020 14:15
:rofl: Houdt de zombies buiten! Of zijn het vampieren...

Demonen! (6)
Gave kleden Cateautje das echt helemaal mijn smaak.

Ik heb boven zo'n metalen baantjer jaren 80 politie bureau staan met een hele versleten aftandse versie maar zelfde idee.
Eggo schreef:
12-10-2020 14:38
Gave kleden Cateautje das echt helemaal mijn smaak.

Ik heb boven zo'n metalen baantjer jaren 80 politie bureau staan met een hele versleten aftandse versie maar zelfde idee.
Ja hè? :D Ze komen bij elkaar in 1 kamer, dus da's wel heftig natuurlijk
Cateautje schreef:
12-10-2020 14:43
Ja hè? :D Ze komen bij elkaar in 1 kamer, dus da's wel heftig natuurlijk
Ik vind het kunnen hoor❤️

Maar ja ik woon ook in een kakelbonte explosie van patroontjes dus wellicht niet objectief
VGM1980 schreef:
12-10-2020 14:30
Demonen! (6)
:HA: :cheer2:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Eggo schreef:
12-10-2020 15:11
Ik vind het kunnen hoor❤️

Maar ja ik woon ook in een kakelbonte explosie van patroontjes dus wellicht niet objectief
Inderdaad niet objectief nee. :-D

Mijn huis is altijd vol geweest van structuur, maar wel allemaal effen, dus dat grote kleed was al een hele uitdaging, maar ik merk dat het me wel bevalt, maar wel op de vloer. Het kleed wordt vanaf 5 uur bezorgd, dus ik hoop dat het nog licht is als ze komen, dan kan ik het gelijk goed zien.
Ben er helemaal huppelig van. :blob: :jump:
Geesten, demonen, vampieren ;-D ..nee joh, heksen. Hier bescherm je jezelf tegen heksen. Ik krijg ook regelmatig rituele plantjes enzo om ze buiten de deur te houden. Had ik dat maar geweten met mijn ex-schoonmoeder.
https://ibb.co/drqksMh
https://ibb.co/bPLbfRg
https://ibb.co/1nCgTkS
https://ibb.co/fvGCvkL

Nog wat plaatjes van de printjes en planten explosie hier.

Wil wel gezegd hebben dat het hier weliswaar druk en vol is maar wel hartstikke schoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven