Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

woensdag 9 september 2020 om 10:52
Een vriendin van mij werkte als directiesecretaresse bij een muziektheater en de toenmalige directeur had een art nouveauhuis gekocht, alles eruit gesloopt en er verlaagde plafonds in laten plaatsen. Ik ging regelmatig bij haar op bezoek op het werk en op een dag hebben we die man dusdanig weggehoond dat hij gebogen het hazepad koos. Echt erg.lemoos2 schreef: ↑09-09-2020 10:45Maar die stalen deur meuk hadden ze achterwege moeten laten. Het had er even goed modern uitgezien als ze gewoon het glas in lood hadden laten zitten en maar één binnendeur hadden opgeofferd.
Ik snap niet waarom ze de ‘authentieke details’ zoals glas in lood eruit hebben gesloopt, dat huis brengt toch veel meer op met dan zonder. Geeft zo’n huis net wat meer ‘smoel’ en luxe.

woensdag 9 september 2020 om 10:54
Oh echt ik vond hem vorig jaar op mijn verjaardag bij de plaatselijke rommelmarkt voor 20 cent.herfstappeltaart schreef: ↑09-09-2020 10:52@Mafalda: dat blik links op tafel hadden mijn ouders ook. Zaten altijd koekjes in![]()
Vind hem zo mooi
woensdag 9 september 2020 om 10:55
Ja die stalen deur vind ik ook echt niet mooi en zo grof. Heel apart. En ik zie bijna overal momenteel. Ik wist de benaming er niet voor. Glas in lood eruit vind ik ook zonde. De make-over had niet zo extreem gehoeven.lemoos2 schreef: ↑09-09-2020 10:45Maar die stalen deur meuk hadden ze achterwege moeten laten. Het had er even goed modern uitgezien als ze gewoon het glas in lood hadden laten zitten en maar één binnendeur hadden opgeofferd.
Ik snap niet waarom ze de ‘authentieke details’ zoals glas in lood eruit hebben gesloopt, dat huis brengt toch veel meer op met dan zonder. Geeft zo’n huis net wat meer ‘smoel’ en luxe.

woensdag 9 september 2020 om 10:56
En terecht! Ik vind hem ook nog steeds leuk. Herkende hem direct! Had nog iets toegevoegd in mn vorige post.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 09-09-2020 10:57
7.83% gewijzigd
woensdag 9 september 2020 om 10:57
Ons hutje heeft momenteel geen dak of ramen hahaha, het is echt een bouwval, maar zodra we erin gaan ga ik fotos delen!
Mafalda, wat ontzettend sfeervol is je huis, geweldig. En wat pas je er zelf perfect in. Hond idem.

phloxx wijzigde dit bericht op 09-09-2020 11:00
18.77% gewijzigd
-
woensdag 9 september 2020 om 10:58
Ja zo een wijk hebben ze hier ook gebouwd, we hebben zelfs nog op de lijst gestaan om ervoor in aanmerking te komen. Uiteindelijk niet gedaan.
Soms droom ik van nieuwbouw hoor het heeft zeer zekern niet sijn charme.
Maar oude huizen zijn vaak stoffig en te warm of te koud en stukken kleiner en minder praktisch.
We hebben beneden flink aangebouwd maar boven blijft het gewoon behelpen met de ruimte.
woensdag 9 september 2020 om 11:00
Ja die zitten erin!herfstappeltaart schreef: ↑09-09-2020 10:52@Mafalda: dat blik links op tafel hadden mijn ouders ook. Zaten altijd koekjes in
Daar zitten allemaal van die reliëf-bobbeltjes op hè?
woensdag 9 september 2020 om 11:00
OefffElizabethie schreef: ↑09-09-2020 10:51Zo zonde. Wij hebben ooit, heel lang geleden toen we jong en onbezonnen waren, in ons eerste koophuis 1 van de 2 zwartmarmeren schouwen uitgebroken. Zo'n spijt van gehad....
Eeuwig zonde zeg

woensdag 9 september 2020 om 11:04
Ik pas er zelf in? Haha zo heb ik het nooit bekeken.
Terugkomend op wat ik eerder schreef dat het blijkbaar toch klopt dat je aan iemands uiterlijk kan zien in wat voor soort huis en inrichting ze wonen
Ja echt. Gelukkig hebben we veel oorspronkelijke details toen wel laten zitten. In heel veel van dje zelfde huizen hadden mensen bijvoorbeeld ook de suitedeuren uitgebroken. Gelukkig hadden wij die laten zjtten.
En laatst is het weer verkocht zag ik op Funda en de schuifdeuren zitten er nog steeds in gelukkig.
Omschrijving van ons huis en hoe het wordt:
Buitenkant is klassiek amerikaanse stijl, met hout bekleed en we hebben er een veranda voor aan gebouwd. Binnen zijn alle muren ook bekleed met hout in een zachte mint. De hal komen blauwe sterrentegels te liggen. Woonkamer krijgt een hongaarse punt en een wit balkenplafond (origineel). Er komt een ingebouwde kast met antieke franse paneeldeuren. Open keuken is wit hout met een v groef en een zachtgrijs marmeren blad. Op de achterwand zachte mint metrotegel. Ramen worden bedekt met shutters, bij de tuindeuren linnen gordijnen.
Wij passen trouwens denk ik ook precies in ons huis, met onze 2 Golden Retrievers. The American dream
Buitenkant is klassiek amerikaanse stijl, met hout bekleed en we hebben er een veranda voor aan gebouwd. Binnen zijn alle muren ook bekleed met hout in een zachte mint. De hal komen blauwe sterrentegels te liggen. Woonkamer krijgt een hongaarse punt en een wit balkenplafond (origineel). Er komt een ingebouwde kast met antieke franse paneeldeuren. Open keuken is wit hout met een v groef en een zachtgrijs marmeren blad. Op de achterwand zachte mint metrotegel. Ramen worden bedekt met shutters, bij de tuindeuren linnen gordijnen.
Wij passen trouwens denk ik ook precies in ons huis, met onze 2 Golden Retrievers. The American dream

phloxx wijzigde dit bericht op 09-09-2020 11:06
8.72% gewijzigd
-

woensdag 9 september 2020 om 11:06
Phloxx schreef: ↑09-09-2020 11:04Omschrijving van ons huis en hoe het wordt:
Ik kan niet wachten op de foto's

woensdag 9 september 2020 om 11:07
Ik kan ook niet wachten om er te wonen.
Ik hou heel veel van mijn ouders, maar bivakkeren er nu al 3maand en ik ben er wel een beetje klaar mee

-

woensdag 9 september 2020 om 11:10
Ik zag gisteren in een winkeltje hier in de buurt een reproductie van Le Menagerie van Melchior d'Hondecoeter. Vanmiddag gaan man en ik hem even van nabij bekijken. Ik vind hem ontzettend mooi maar moet even kijken hoe en wat.
Cateautje zou jij.....?
Cateautje zou jij.....?
elizabethie wijzigde dit bericht op 09-09-2020 11:14
5.91% gewijzigd