Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
donderdag 10 september 2020 om 18:32
donderdag 10 september 2020 om 18:38
Omdat hout zelf schijnbaar heel goed isoleert! Heb er een boek over met diverse complete houten huizenskeletten.
Ik kijk het liefst Fixer Upper! Met Chip en Joanna.

-
donderdag 10 september 2020 om 18:58
Ja ik ook! Hopelijk binnenkort eens weer een nieuw seizoen!
Nog veel werk te verzetten. Mooi de deuren!
donderdag 10 september 2020 om 19:16
Die huizen vind ik ook (bijna) altijd mooi.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
donderdag 10 september 2020 om 20:02
Ik heb geen tv-aansluiting meer, maar Grand Designs vond ik echt fantastisch, de versie uit Engeland. Vaak ook geweldige locaties en verschillende stijlen.Hasse88 schreef: ↑10-09-2020 16:28Kijken jullie ook veel huizenprogramma's? TLC heeft er zoveel die ik leuk vind. Good Bones (met die roodharige moeder en dochter) is wel mijn favoriet op het moment. Ook (weet ff niet meer welke zender) Grand Design Australië kijk ik erg graag. Die laatste heeft vaak hele originele ontwerpen voor huizen en inrichtingen. Ik doe daar best wel eens ideetjes op.
Ik moet wel zeggen dat ik regelmatig met open mond naar de Amerikaanse versies zit te kijken: hout, hout en nog meer hout, maar nauwelijks isolatie. Waarom toch?
This is an unacceptable timeline

donderdag 10 september 2020 om 20:45
Stiekem vind ik veel van de hype's wel leuk, want ik hou van een gek element in een verder stylish verantwoorde inrichting. Maar omdat al die hype's in willekeurig welk rijtjeshuis dan ook te vinden is, vind ik het niet meer leuk. Dat haalt het bijzondere eraf.
Ik vind veel hypes ook zeer geschikt voor kinderkamers. Maar stel je hebt een stijlvol (whatever that means) inrichting met wat roze accenten en als je dat roze dan nog eens leuk herhaald met een maffe flamingo in een kastje als blikvanger, dan zou dat normaal gesproken echt een opmerking verdienen. "wat leuk, wat grappig, hoe verzin je het, etc.".
Punt is dat het dus niet verzonnen is, maar dat je er bij elke Leenbakker, kwamtum, action mee doodgegooid wordt. Het is copy paste winkel - huis
Maar die cactussen vond ik dus écht oprecht leuk (cactusvazen of nepgebreide cactussen in de vensterbank) en past ook binnen mijn stijl. Maar ik wil geen cactus die iedereen ook al heeft (inmiddels is de hype voorbij dus alweer wegedaan vast).
Ik vind veel hypes ook zeer geschikt voor kinderkamers. Maar stel je hebt een stijlvol (whatever that means) inrichting met wat roze accenten en als je dat roze dan nog eens leuk herhaald met een maffe flamingo in een kastje als blikvanger, dan zou dat normaal gesproken echt een opmerking verdienen. "wat leuk, wat grappig, hoe verzin je het, etc.".
Punt is dat het dus niet verzonnen is, maar dat je er bij elke Leenbakker, kwamtum, action mee doodgegooid wordt. Het is copy paste winkel - huis
Maar die cactussen vond ik dus écht oprecht leuk (cactusvazen of nepgebreide cactussen in de vensterbank) en past ook binnen mijn stijl. Maar ik wil geen cactus die iedereen ook al heeft (inmiddels is de hype voorbij dus alweer wegedaan vast).

donderdag 10 september 2020 om 20:51
Wat ik zelf (grote) onbegrijpelijke ontwerpkeuzes vind, zijn de witte keukens en de kookeilanden.
Ik snap best dat je in een grote ruime keuken een keukeneiland kwijtkunt. Maar waarom er dan ook een boel veel te kleine huizen zo'n trend overnemen, snap ik dan weer niet. Vaak is de keuken in een hoekopstelling dan vele malen praktischer. Maar omdat het zo hip is, moet er een eiland in.
En de witte keuken? Nooit begrepen. Ik vind het er super goedkoop uitzien. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik wit vaak niet zo'n interessante kleur vind. Doe dan een off white, creme, beige of lichtgrijs. Maar dat (hoogglans) wit, blegh. En superbesmettelijk. Zeker als je dan ook nog een wit aanrechtblad hebt. Why? Dan kook je vast niet, want een beetje kerriepoeder of bietensap en je hebt vlekken die er niet meer uitgaan.
Sommige materialen of kleuren zijn gewoon niet handig in bepaalde ruimtes. Dus wie dat verzonnen heeft, snap ik niet.
Ik snap best dat je in een grote ruime keuken een keukeneiland kwijtkunt. Maar waarom er dan ook een boel veel te kleine huizen zo'n trend overnemen, snap ik dan weer niet. Vaak is de keuken in een hoekopstelling dan vele malen praktischer. Maar omdat het zo hip is, moet er een eiland in.
En de witte keuken? Nooit begrepen. Ik vind het er super goedkoop uitzien. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik wit vaak niet zo'n interessante kleur vind. Doe dan een off white, creme, beige of lichtgrijs. Maar dat (hoogglans) wit, blegh. En superbesmettelijk. Zeker als je dan ook nog een wit aanrechtblad hebt. Why? Dan kook je vast niet, want een beetje kerriepoeder of bietensap en je hebt vlekken die er niet meer uitgaan.
Sommige materialen of kleuren zijn gewoon niet handig in bepaalde ruimtes. Dus wie dat verzonnen heeft, snap ik niet.

donderdag 10 september 2020 om 20:59

donderdag 10 september 2020 om 21:15

donderdag 10 september 2020 om 21:26
Zeker, als het dan ook écht steriel zou zijn (bijv. een rvs aanrechtblad). Maar het zijn of vaak (kwetsbare) natuurstenen witte aanrechtbladen óf een soort kunststof die -tenzij echt kwalitatief- helemaal niet geschikt zijn voor vlekken. Maar prima als je dat mooi vindt. Als je dus écht steriel wilt werken, heb je er ook hoogglanzende tegeltjes bij die je makkelijk kunt afnemen. Maar mooi vind ik het niet. En ik weet dat een boel mensen het wél mooi vinden, want anders zou het niet verkopen haha.
donderdag 10 september 2020 om 21:37
Ik heb net een nieuwe keuken uitgezocht (ivm nieuw huis), en zwart is inderdaad helemaal in. Op zich kan het best mooi zijn, maar je moet wel de ruimte hebben, want het oogt al snel heel donker. Als je echt een hele grote keuken hebt, vind ik het wel mooi.
Mijn nieuwe keuken lijkt wel een beetje op dat plaatje van die ‘lelijke witte keuken’ eigenlijk. Alleen dan met, jawel, een kookeiland (nou ja, een spoel eiland eigenlijk, de kookplaat zit er niet in). Zeker niet omdat het hip is, maar we hebben tig indelingen geprobeerd, en dit was de enige waarbij er een aantal dingen konden die ik wel graag wilde. Ik denk dat voor jou het enige positieve is dat het geen hoogglans is, daar hou ik niet van. En dat het blad donker is.

donderdag 10 september 2020 om 21:46
Wit is wel neutraal qua kastjes. Alles wit zou ik nooit doen, want je zal altijd zien dat er dan iets verkleurd en dan valt het extra op als de rest wel gewoon wit is.
Een keuken in een andere kleur vind ik heel gaaf, maar ik veel huizen is de keuken maar kleine en dan wordt het al snel donker en klein. Zeker als er dan ook bovenkastjes (tot het plafond) zijn.
Een keuken in een andere kleur vind ik heel gaaf, maar ik veel huizen is de keuken maar kleine en dan wordt het al snel donker en klein. Zeker als er dan ook bovenkastjes (tot het plafond) zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

donderdag 10 september 2020 om 21:51
Ik vind het alleen jammer dat ze het altijd in dezelfde stijl doen. In een aantal van die programma's waar ze huizen opknappen voor de verkoop snap ik de redelijk uniforme stijl wel, want moet verkocht worden tegen de hoogste prijs en zoveel mogelijk mensen aanspreken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 10 september 2020 om 23:16
Zwart is alweer op zn retour krijg ik het idee als ik rondkijk in bladen.. Ik zet er mijn geld op in dat de volgende trend zachte kleuren voor de keuken worden. Zachtgroen, zachtgrijs, etc. Ik wilde heel graag zachtgroen maar we wilden ook kleur op de wanden en dat werd teveel van het goede.
Ik vind wit juist prachtig voor de keuken. Zeker ook met een licht blad, al staat een donkere steen ook heel mooi voor contrast.
Hebben wij uitgekozen voor het huis, witte kastjes (RAL9016 dus puur wit) van echt hout met een v-groef en een heel zachtgrijs marmerlook natuursteen blad. Tijdloos en zo mooi, past bij zowel klassiek als strandsfeertje.
Lijkt hier op:

Iemand hier zei trouwens dat natuursteen vlekt, dat is niet zo, zeker gepolijst is het een van de meest hygienische keuzes omdat er niks in kan trekken (en dus niks kan vlekken). Bij marmer kan dat wel, dus dat is idd risicovolle keuze. RVS keukens doen me denken aan mijn vakantiebaantje bij Van Der Valk
Ik vind wit juist prachtig voor de keuken. Zeker ook met een licht blad, al staat een donkere steen ook heel mooi voor contrast.
Hebben wij uitgekozen voor het huis, witte kastjes (RAL9016 dus puur wit) van echt hout met een v-groef en een heel zachtgrijs marmerlook natuursteen blad. Tijdloos en zo mooi, past bij zowel klassiek als strandsfeertje.
Lijkt hier op:

Iemand hier zei trouwens dat natuursteen vlekt, dat is niet zo, zeker gepolijst is het een van de meest hygienische keuzes omdat er niks in kan trekken (en dus niks kan vlekken). Bij marmer kan dat wel, dus dat is idd risicovolle keuze. RVS keukens doen me denken aan mijn vakantiebaantje bij Van Der Valk
-