Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Qua keuken maakt het mij niet zoveel uit, als het maar ruim is.
Ik kom van een appartementje met een hele smalle keuken, waardoor je er eigenlijk niet met 2 man kon staan want dan stond je elkaar in de weg. Zo een hekel had ik aan die keuken!

We hebben nu een woonkeuken en altijd als mensen voor het eerst bij ons komen zeggen ze 'oh ik had een kookeiland genomen met zoveel ruimte!'
Maar nee, ik wil juist die ruimte. Bovenkastjes heb ik ook niet, want ik ben klein en dan zou ik elke keer op een stoel of trapje moeten.

Verder vind ik een kleur en vorm niet zo belangrijk, als het maar schoon is en niet vol zooi staat.
Voor mij is de keuken heel belangrijk, omdat ik heel graag kook en bak. Mijn keuken is niet zo groot, dus geen plaats voor een kookeiland of eethoek. Had ik die ruimte wel gehad, was er vast wel een kookeiland in gekomen, want ik vind het wel heel erg praktisch. Als je aan dat kookeiland dan ook nog kunt zitten, is het helemaal super. Maargoed, dat was bij ons geen optie. Dus een hoekopstelling. Ik heb ook geen bovenkasten, behalve een antiek hoekkastje. Boven het aanrecht heb ik twee ramen, in elke ´poot´van de L opstelling. Dat vind ik wel heel fijn, want heel veel daglicht.
Witte keukens zijn aan mij niet besteed, veel te besmettelijk. Ik heb massief eikenhouten deuren die met witte olie zijn behandeld zodat ze niet vergelen, en een natuursteen blad in bronskleur. Wel glad afgewerkt , dus goed hygienisch schoon te houden. En plavuizen, niet omdat ik dat perse mooier vind, maar ook omdat het goed schoon te houden is. Heb ooit een houten vloer gehad in de keuken, maar dat werd een vettige bende. In de rest van het huis behalve de badkamer, heb ik wel massief houten vloeren. Beneden eiken, boven in de hal eiken en in de slaapkamers grenen.
Ik houd niet zo van laminaat, zeker als het van dat goedkope is. Dat geluid als je erop loopt... ik krijg er pijn van aan mijn tanden o_o
Ik vind witte keukens ook mooi. Eigenlijk vind ik een keuken niet gauw lelijk, bij mezelf wil ik het wel altijd opgeruimd hebben, maar bij iemand anders vind ik het wel gezellig staan, allerlei potjes en pannetjes die uitgestald staan. Zelfs gordijntjes in plaats van keukendeurtjes kan ik in sommige keukens leuk vinden.
De tweede witte keuken vind ik mooi. En dan zonder bovenkast en dan nog met een zelf geverfde oude servieskast erbij in een aparte kleur, b.v. lavendelblauw.
Kookeiland hoeft ook niet. Wel een grote eettafel.
Ik vind ook veel keukens mooi, behalve strakke zwart/witte keukens.
Of niet mooi......kan mooi zijn maar ik krijg er geen huiselijk gevoel van.

Mijn keuken is in L-vorm waardoor ik twee knusse hoekjes op het aanrechtblad heb waarvan één een koffie/thee-hoekje is geworden met de benodigde apparaten en weckpotten. De andere hoek is tegen een hoge kast en daar heb ik een rieten dienblad staan met hoge rand met o.a. kookboeken erin en er naast een paar houten snijplanken.

De kastdeurtjes zijn van licht hout (huurhuis dus de keuze was beperkt), het aanrechtblad zwart.
De vloer is van witte tegels met een antractiet vloerkleed tegen het keukenblok aan. De muren zijn nog wit, ik denk er aan om ze lichtgroen te maken. Ben ik nog niet uit.
Aan de muur een schoolbord met dikke vergrijsd rieten rand en een rek met landelijke voorraadpotten, gevuld met volkorenpasta, havermout e.d.
Ik probeer wat te maken van de huurkeuken ;) . Het is niet luxe, wel heel gezellig en ik sta er met plezier te koken/bakken.

Edit: ik heb geen bovenkastjes. Boven de hele lengte van het aanrechtblad zit een raam. Dus lekker veel daglicht.
Tegenover het keukenblok staat nog een flinke landelijke ladenkast. Geen eettafel.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 11-09-2020 08:47
9.16% gewijzigd
Je keuken klinkt alsof je je quote waar maakt, herfstappeltaart. Lijkt me een gezellige keuken.
sakamanga schreef:
11-09-2020 08:47
Je keuken klinkt alsof je je quote waar maakt, herfstappeltaart. Lijkt me een gezellige keuken.

:)
Wat ik het ergste vind van mijn keuken, zijn de megaformaat kakkerlakken die vanuit de tuin komen schuilen zodra het regenseizoen begint. We hebben nu gevonden hoe ze binnen komen, dus ik hoop echt dat we dit seizoen kakkerlakloos doorkomen. Griezels.
sakamanga schreef:
11-09-2020 08:51
Wat ik het ergste vind van mijn keuken, zijn de megaformaat kakkerlakken die vanuit de tuin komen schuilen zodra het regenseizoen begint. We hebben nu gevonden hoe ze binnen komen, dus ik hoop echt dat we dit seizoen kakkerlakloos doorkomen. Griezels.
:O waar woon je dan?
Phoolan schreef:
11-09-2020 09:00
:O waar woon je dan?
Afrika. Insectenliefhebbers kunnen hun hart hier ophalen.
Klinkt ongeveer als mijn keuken, herfstappeltaartje. :)
Ik heb alleen geen L. Wel L form maar dan 2 x zelfde formaat.
En ook 2 hoekjes, 1 koffiehoekje en 1 hoekje met retro dienbladen en snijplanken.
Ook plavuizen in de keuken want inderdaad, vind ik hygiënisch. De muren zijn wit maar hangen wel lijsten (in glas).
En wat ik al eerder typte, een woonkeuken. Dus ook de eettafel en stoelen staan er en een theekast.
sakamanga schreef:

Ohhh doodeng!
Overigens wel een bar. In het begin stonden er barstoelen bij maar we zaten er nooit aan, dus de stoelen weggedaan.
Toen wij hier kwamen wonen zat de keuken er al in. Hij is nieuw maar ik zou hem zelf niet uitgekozen hebben. Heel lichtgrijs, bijna wit en greeploos. Een natuursteen lookalike donkergrijs aanrechtblad en spatwand. Maar ik heb wel lekker veel ruimte en ik ga een nieuwe keuken er ook echt niet uitslopen. Het is een hoekopstelling met aan 1 muur 2 van die lage langwerpige bovenkastjes.
Mijn keuken stort inmiddels bijna in elkaar, dus we gaan een nieuwe kopen :yes:

Ik ben me aan het oriënteren wat ik mooi en praktisch vind. Een kookeiland past er helaas niet in, dat zou ik echt gaaf vinden, maar dan moet je daar wel de ruimte voor hebben.
Elizabethie schreef:
11-09-2020 09:27
Toen wij hier kwamen wonen zat de keuken er al in. Hij is nieuw maar ik zou hem zelf niet uitgekozen hebben. Heel lichtgrijs, bijna wit en greeploos. Een natuursteen lookalike donkergrijs aanrechtblad en spatwand. Maar ik heb wel lekker veel ruimte en ik ga een nieuwe keuken er ook echt niet uitslopen. Het is een hoekopstelling met aan 1 muur 2 van die lage langwerpige bovenkastjes.

Dan wil ik even mijn waardering uitspreken voor je: "ik ga een nieuwe keuken er echt niet uitslopen"......
Ik erger me vaak mateloos aan die woonprogramma's waarin mensen heel de tijd roepen: "oooh neej dat is niet mijn smaak, dat gaat er direct uit!" . En dan gaat het inderdaad vaak om best prima splinternieuwe keukens.
Ik mag dat natuurlijk niet bekritiseren, want dat moet iedereen zelf weten, maar ik vind het wel erg verwend klinken soms.
Ik kan het me voorstellen als het een gifgroene of pimpelpaarse vreselijk lelijke keuken is, maar daar gaat het meestal niet om.
VGM1980 schreef:
11-09-2020 09:06
Klinkt ongeveer als mijn keuken, herfstappeltaartje. :)
Ik heb alleen geen L. Wel L form maar dan 2 x zelfde formaat.
En ook 2 hoekjes, 1 koffiehoekje en 1 hoekje met retro dienbladen en snijplanken.
Ook plavuizen in de keuken want inderdaad, vind ik hygiënisch. De muren zijn wit maar hangen wel lijsten (in glas).
En wat ik al eerder typte, een woonkeuken. Dus ook de eettafel en stoelen staan er en een theekast.

Een eettafel er in had ik ook fijn gevonden maar daar is geen plaats voor helaas. Maar ik ben er prima tevreden mee zo :)
sakamanga schreef:

Hè gadver o_o
Cateau, had je nu al een vloerkleed? Vond deze wel iets voor jou, al hou je misschien van fellere kleuren.
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb geen ervaringen met de websites, maar meer items in je stijl, denk ik! www.flatsheep.nl www.merelinwonderland.nl

Ik wil heel graag een kelimkleed in wit/grijs/blauw. Zo moeilijk te vinden...
-
herfstappeltaart schreef:
11-09-2020 10:05
Dan wil ik even mijn waardering uitspreken voor je: "ik ga een nieuwe keuken er echt niet uitslopen"......
Ik erger me vaak mateloos aan die woonprogramma's waarin mensen heel de tijd roepen: "oooh neej dat is niet mijn smaak, dat gaat er direct uit!" . En dan gaat het inderdaad vaak om best prima splinternieuwe keukens.
Ik mag dat natuurlijk niet bekritiseren, want dat moet iedereen zelf weten, maar ik vind het wel erg verwend klinken soms.
Ik kan het me voorstellen als het een gifgroene of pimpelpaarse vreselijk lelijke keuken is, maar daar gaat het meestal niet om.
Nou zelfs dan had ik het niet gedaan, dan had ik hem geverfd.
Elizabethie schreef:
11-09-2020 10:52
Nou zelfs dan had ik het niet gedaan, dan had ik hem geverfd.
:high5:
Phloxx, dat kleed wil ik wel. Echt gaaf :love:
Phloxx schreef:
11-09-2020 10:23
Cateau, had je nu al een vloerkleed? Vond deze wel iets voor jou, al hou je misschien van fellere kleuren.
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb geen ervaringen met de websites, maar meer items in je stijl, denk ik! www.flatsheep.nl www.merelinwonderland.nl

Ik wil heel graag een kelimkleed in wit/grijs/blauw. Zo moeilijk te vinden...
Die bovenste vind ik wel mooi, maar ik wil geen al te lichte kleuren, want daar heb je maar kort echt plezier van.

Heb er al eentje gevonden en deze keer ga ik niet zo duur, dan kan ik nog eens bedenken dat ik een andere wil of meerdere zodat ik nog eens kan wisselen, met de seizoenen ofzo.

Deze wordt het.

Afbeelding
herfstappeltaart schreef:
11-09-2020 10:05
Verwend vind ik het niet, want je moet je wel volledig prettig voelen in de sfeer en stijl van je huis. Maar ik vind het milieutechnisch wel schandalig, vandaar dat wij telkens kiezen voor oude bouwvallen :grin:

Haha Liara ja mooi zijn ze he. Ik kan echt veel verschillende stijlen waarderen, ook als het niet direct bij mij past.
Cateautje, ook een mooi kleed!
-
nou zeker, maar zoveel geld hebben we ook niet om mee te smijten. Dat als de kleur niet bevalt dat het er uit moet en een nieuwe, een keuken is een vrij dure aanschaf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven