Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

donderdag 10 september 2020 om 10:30

donderdag 10 september 2020 om 10:32
GinnyJones schreef: ↑10-09-2020 10:16Er is best veel dat ik echt verschrikkelijk vind.. Echter het meest simpele is een zwart leren bankstel.. Ik asocieer dat met tokkie, geen idee waarom. Ik vind het ook oprecht heel ongezellig.
Verder vind ik te drukke interieurs echt verschrikkelijk.. sommige mensen weten echt geen goede verhouding aan te houden en vullen elk leeg stukje op met vanalles en nogwat.
Zo heb ik een hekel aan bordeauxrood met zwart. Heeft bij mij ook onaangename associaties. Kantoor van de Maffia ofzo (beetje overdreven maar toch)
donderdag 10 september 2020 om 10:33
Ehm... ehm... ik vind een leren bank eigenlijk niets. Want zodra deze een beetje gebruikt is, dan gaat dat leer rimpelen en vind ik zo'n bank lelijk.
Helemaal in deze stijl: Bank
En helemaal als het een bankstel is...
Helemaal in deze stijl: Bank
En helemaal als het een bankstel is...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 10 september 2020 om 10:34
Ik heb een voersilo voor de mussen in de tuin en ze vinden het erg fijn. Dus ook maar een vogelbadje aangeschaft, daar zijn ze ook er blij. Leuk om zoveel leven in de tuin te hebben.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

donderdag 10 september 2020 om 10:38
Dat is wel gaaf, daarvoor woon ik teveel in een gewone woonwijk.
De afgelopen dagen heb ik wel een koolmeesje bij de silo gespot!

donderdag 10 september 2020 om 10:41
Gezellig hoor. Ik heb een tuin (ook in een gewone wijk) met heel veel vogels. Musjes, koolmeesjes, eksters, zelfs een keer een specht gezien (1x maar). Voor een tuinhuisje hebben we geen plaats helaas, wel een pergola met in de winter vetbollen en pinda's en een vogeldrinkbak. Daar was het druk van de zomer

donderdag 10 september 2020 om 11:08
Ik vind het ook een gezellig topic geworden! Hoera voor ons!
Tuin: wij zijn zó geen tuiniers.. Jaren lang hadden we een heus oerwoud, de risee van de buurt. Een paar jaar geleden hebben we geïnvesteerd in high end kunstgras en de hele tuin (tussen ons terras en het toenmalige schuurtje) mee bedekt. Er staat langs de rand nog een larix en een vlier, bij het terras een bejaarde druif en zo'n beetje midden achter nog een kronkelhazelaar. De schuur is ondertussen afgebroken en daarvoor in de plaats een kapschuur gebouwd. Tussen terras en kunstgras hebben we nog een grote langwerpige bak waar ik lavendel in heb staan en wisselende 1-jarigen. Op het terras staat mijn kruidentuintje. Gelukkig hebben we veel buren met groene vingers, dus om ons heen groeit en bloeit van alles. Daardoor sterft het van de vogels, bijen, vlinders en ander wild spul in onze tuin. Vooral veel kool- en pimpelmeesjes. En zwaluwen. Daar word ik harstikke blij van. Een fijne tegenhanger voor de enorme hoeveelheden roeken die ons stadje rijk is. (vind ik ook mooi hoor, maar soms word je knettergek van dat schorre gekras).
Tuin: wij zijn zó geen tuiniers.. Jaren lang hadden we een heus oerwoud, de risee van de buurt. Een paar jaar geleden hebben we geïnvesteerd in high end kunstgras en de hele tuin (tussen ons terras en het toenmalige schuurtje) mee bedekt. Er staat langs de rand nog een larix en een vlier, bij het terras een bejaarde druif en zo'n beetje midden achter nog een kronkelhazelaar. De schuur is ondertussen afgebroken en daarvoor in de plaats een kapschuur gebouwd. Tussen terras en kunstgras hebben we nog een grote langwerpige bak waar ik lavendel in heb staan en wisselende 1-jarigen. Op het terras staat mijn kruidentuintje. Gelukkig hebben we veel buren met groene vingers, dus om ons heen groeit en bloeit van alles. Daardoor sterft het van de vogels, bijen, vlinders en ander wild spul in onze tuin. Vooral veel kool- en pimpelmeesjes. En zwaluwen. Daar word ik harstikke blij van. Een fijne tegenhanger voor de enorme hoeveelheden roeken die ons stadje rijk is. (vind ik ook mooi hoor, maar soms word je knettergek van dat schorre gekras).
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
donderdag 10 september 2020 om 11:28

donderdag 10 september 2020 om 11:33

donderdag 10 september 2020 om 11:40

donderdag 10 september 2020 om 11:49
En het is de ruimte die de buurvrouw veel ziet door het raam heen.

donderdag 10 september 2020 om 12:06
Hoeft niks te betekenen, wij woonden in hartje Utrecht, maar hadden als enige een groene tuin en hadden een egeltje

In het najaar en voorjaar zette ik egelvoer klaar, en hij scharrelde heerlijk door ons tuintje.
Ik heb de koper erover ingelicht, hopelijk zet deze de trend voort.
-
donderdag 10 september 2020 om 12:08
Inderdaad liever oerwoud. Om in kader van topic te blijven: kunstgras vind ik echt verschrikkelijk.
Het ziet er altijd nep uit, maar het is vooral een waar drama en tragedie voor de insecten en fauna...
-

donderdag 10 september 2020 om 12:27

donderdag 10 september 2020 om 12:29
Kunstgras heb ik ooit vorig jaar overwogen.
Zo blij dat we dat niet gedaan hebben, we hebben een prachtige tuin met struiken, mooie planten, echt heel sfeervol.
En dan had ik daar plastic gras bijgelegd...waar zat ik met mijn verstand
Nu blij met ons mooie gewone echte gras
Trouwens net 2 pauwenveren gekocht. In geen jaren gezien, stonden opeens weer in de bloemenwinkel
Zo blij dat we dat niet gedaan hebben, we hebben een prachtige tuin met struiken, mooie planten, echt heel sfeervol.
En dan had ik daar plastic gras bijgelegd...waar zat ik met mijn verstand

Nu blij met ons mooie gewone echte gras
Trouwens net 2 pauwenveren gekocht. In geen jaren gezien, stonden opeens weer in de bloemenwinkel

donderdag 10 september 2020 om 12:31