Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Phloxx schreef:
11-09-2020 11:25
Verwend vind ik het niet, want je moet je wel volledig prettig voelen in de sfeer en stijl van je huis. Maar ik vind het milieutechnisch wel schandalig, vandaar dat wij telkens kiezen voor oude bouwvallen :grin:

Haha Liara ja mooi zijn ze he. Ik kan echt veel verschillende stijlen waarderen, ook als het niet direct bij mij past.
Cateautje, ook een mooi kleed!

Klopt maar soms gaat het om een kleinigheid, bijvoorbeeld paneeldeuren/geen paneeldeuren. Hup, sloop er maar uit....
Ik denk dan: vervang de deurtjes en klaar.
Maar nogmaals: moet iedereen zelf weten
slopen snap ik sowieso niet, je kan een ander er nog heel blij mee maken als alles nog heel en schoon is.
Sjulia schreef:
08-09-2020 20:00
Misschien zijn die mensen wel heel monogaam. Zou leuk zijn als daar een onderzoekje naar gestart zou worden. Door Diederik stapel ofzo.
Haha ja! Er is al een onderzoek geweest waarin je iemands politieke voorkeur kan raden adhv je interieur. Maar in ons geval waarin er niks bewust 2 aan 2 staat, zijn wij wel braafjes (zover ik weet haha) met zijn 2.
Ik kan dat ook niet zo goed volgen, goede keukens eruit slopen. Het zal niet altijd helemaal naar je zin zijn, maar je kan dan toch ook gewoon een paar jaar wachten of voorzichtig verwijderen en een ander blij maken.
Wij hebben een tweedehands Bruynzeel keuken. Best een fijn ding. Erg mooi is ie niet (licht hout met wit, maar we hebben er wel een eigen draai aan kunnen geven. Het liefst zou ik een handgemaakte, op de jaren '30 geïnspireerde keuken willen hebben, maar we hebben helaas geen geldboom.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ik zou graag de Piet Zwart keuken van Bruynzeel willen hebben. In het blauw of varen groen. Echt verliefd op die keuken :love:

Ik kan geen plaatjes plakken geloof ik.
Wat eeneuk topic vol herkenning!

Wij hebben de keuken nu een jaar op 10. Ik was de kleur steeds meer zat en vond het een mooi moment om hem te verven. Hij is nu grijs ipv vanille. Dit bij het houten blad en de apparatuur die we erop hebben staan is het een goede zet.

De keuken mankeerde nog helemaal niets dus geen reden tot sloop. We kunnen er weer een paar jaar tegen aan.
Liara schreef:
11-09-2020 14:17
Ik zou graag de Piet Zwart keuken van Bruynzeel willen hebben. In het blauw of varen groen. Echt verliefd op die keuken :love:

Varengroen...... :heart:
Vorig jaar zijn we ingetrokken in dit nieuwbouwhuis (huur). De vorige huurders hebben er slechts 2 maanden gewoond. Zij hebben dus het hele huis toentertijd instapklaar gemaakt. Vloeren gelegd, gordijnen opgehangen, lampen opgehangen, etc. Alleen is het volledig niet mijn smaak. Grijze gordijnen, grijze muur en antracieten tegellook vloer. Zo deprimerend. Maar alles was wel gloednieuw omdat ze er maar 2 maanden hebben gewoond. Wij hadden ook niet het budget alles direct te vervangen. In 2021 komt er een nieuwe vloer en wil ik alles een stuk sfeervoller inrichten :)
Muurbloempje115 schreef:
11-09-2020 14:38
Vorig jaar zijn we ingetrokken in dit nieuwbouwhuis (huur). De vorige huurders hebben er slechts 2 maanden gewoond. Zij hebben dus het hele huis toentertijd instapklaar gemaakt. Vloeren gelegd, gordijnen opgehangen, lampen opgehangen, etc. Alleen is het volledig niet mijn smaak. Grijze gordijnen, grijze muur en antracieten tegellook vloer. Zo deprimerend. Maar alles was wel gloednieuw omdat ze er maar 2 maanden hebben gewoond. Wij hadden ook niet het budget alles direct te vervangen. In 2021 komt er een nieuwe vloer en wil ik alles een stuk sfeervoller inrichten :)

Kan ik me voorstellen....Een vloer is wel een investering maar muurtje verven kan toch wel alvast? Gelukkig is het bijna 2021 :)
Liara schreef:

Afbeelding
Prachtige kleur :heart:
-
De trend van droogbloemen is niet mijn ding. Ik heb liever levende planten en een mooi fris boeket.

Nog veel minder leuk is dat er mensen zijn die prachtige grassen en pluimen uit mijn voortuin knippen vanwege deze trend!!
Zo een Ikea schapenvachtje
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Liara schreef:

Deze?

Afbeelding
Liara schreef:
09-09-2020 13:44
Is het erg afschuwelijk als je twee verschillende banken in je huiskamer zet?

Afschuwelijk is een groot woord,maar ik vind het niet mooi.
Zo'n fornuis op pootjes vind ik ook niet praktisch, komt altijd weer rotzooi onder en vettigheid.
Liara had je nog leuke banken gezien bij de kringloop?
Superhuisvrouw schreef:
11-09-2020 23:07
Zo'n fornuis op pootjes vind ik ook niet praktisch, komt altijd weer rotzooi onder en vettigheid.
Heb ik geen last van hoor. Geen vettigheid te bekennen, en vuil weg ik gewoon een keer in de zoveel tijd weg met de stofzuiger. Of nou ja, dat doet de schoonmaakster.
Phloxx schreef:
11-09-2020 17:21

Prachtige kleur :heart:
Die ja! Geweldig toch om zoiets in je huis te zetten :flirting:
Elizabethie schreef:
11-09-2020 23:35
Liara had je nog leuke banken gezien bij de kringloop?

Nee, nog niet. Wat er nu stond was echt uit oma's huis zeg maar. Niet mijn smaak :proud:
evelien2010 schreef:
11-09-2020 20:08

Nog veel minder leuk is dat er mensen zijn die prachtige grassen en pluimen uit mijn voortuin knippen vanwege deze trend!!

meen je niet!! Wat asociaal!
bij kringloopwinkels moet je geduld hebben, en niet persé heen gaan om te slagen. Soms hebben ze echt helemaal niks leuks en een andere keer zie je van alles.
evelien2010 schreef:
11-09-2020 20:08
De trend van droogbloemen is niet mijn ding. Ik heb liever levende planten en een mooi fris boeket.

Neeeee! Serieus??
Liara schreef:

Heel mooi.
Een voorbeeld van een inrichting waar ik niet van hou:

https://www.youtube.com/watch?v=zK_1JfQlM0c. Inrichting te zien rond 6.42.
Everything you see I owe to spaghetti!
Annapicobella schreef:
12-09-2020 12:18
Een voorbeeld van een inrichting waar ik niet van hou:

https://www.youtube.com/watch?v=zK_1JfQlM0c. Inrichting te zien rond 6.42.

Vreselijk. Veel te veel in een kleine ruimte gepropt, alles beige/bruin en een canvas boven de bank.
Die uiltjes op de vensterbank...
Alsof ik naar een aflevering van Koefnoen zit te kijken.

'vergeten! kadootje van de zalm. Er staat nog een wasmand' (mijn god hahaha)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven