Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
dinsdag 6 oktober 2020 om 18:52
Een partners desk hoort inderdaad vrij in de ruimte te staan, omdat het aan beide zijden identiek is en dus door twee mensen tegenover elkaar gebruikt kan worden. Vandaar ook de naam partners desk.Mouzepoes schreef: ↑06-10-2020 16:11Bij zo'n bureau hoort eigenlijk wel een ruime studeerkamer vind ik. Ik zie dan voor me dat dat bureau vrijstaat, en dat je als je binnenkomt er recht op kijkt.
Ik zou het combineren met warme kleuren (donkerrood of paars, koningsblauw), een vloerkleed en een volle boekenkast in dezelfde stijl.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

dinsdag 6 oktober 2020 om 19:15
Ik zou het wat oplichten door een mooie lichte lamp er op te zetten. Ik zou er om heen wat licht houden dan komt het bureau het mooist naar voren. Mooie zilveren, antieke kandelaars met lichte kaarsen er in lijkt mij ook mooi.Igoa schreef: ↑06-10-2020 15:31Ik lees dit topic al een tijdje mee en aangezien jullie af en toe ook goed advies geven aan mede-forummers, dacht ik: ik vraag het hier eens.
Van mijn vader heb ik een zogenaamde partners desk geërfd. Precies zo een als op het plaatje hieronder. Superklassiek: mahoniehout met ingelegd groen leer en messingkleurig beslag.
Het is absoluut niet mijn smaak. Maar met de juiste 'aankleding' (bureaulamp, plant, vloerkleed, bureaustoel) wordt het wel wat, denk ik. Ik heb alleen geen inspiratie.
Hoe zouden jullie dit aanpakken?
dinsdag 6 oktober 2020 om 19:19
Ik vind de kleur van de muren prachtig, klassiek ossenbloed-rood. De schouw had ik persoonlijk een andere tint gegeven, maar het misstaat zeker niet.
Het kleed zou ik niet hebben gekozen, ziet er teveel uit alsof ik een 17e eeuws bloemenstilleven dat aan de muur hoort te hangen, op de vloer heb gegooid.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 6 oktober 2020 om 20:07
Ja, dat vind ik heerlijk in een kantoor. Spotlight op mijn werk en wat licht op kunst en schilderijen en verder geen afleiding.
Groen combineert ook mooi met roze. Zoiets:

dinsdag 6 oktober 2020 om 20:13
Woon jij ook al in het mooie Twenteiones schreef: ↑05-10-2020 19:34Hier in de buurt in Tubbergen stond precies zo'n huis. Prachtig aan de buitenkant. Binnen meer Jan des Bouvrie. Verschrikkelijk! Wit, strak, kaal, steriel! Echt een deceptie als je dat huis binnen stapt. Heeft ook jaren te koop gestaan. Mensen die van strak en kaal houden, houden van een strak en kaal huis aan de buitenkant.

Voor iedereen een groene tuin
dinsdag 6 oktober 2020 om 20:21
Echt geen plant OP dat bureau! Dat oppervlak zou ik net zo klassiek houden als het bureau zelf. Dus met een mooie lamp, extra lederen bescherming, eventueel twee fotolijsten. Ik zou er mijn vulpennen en inktpot op kwijt kunnen, maar ook alleen maar omdat ik die echt gebruik en niet als 'decoratie'.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 6 oktober 2020 om 21:43
Ik zou er ook een werkkamer van maken helemaal in die sfeer/stijl. Maar moet natuurlijk wel bij de rest van je huis passen (niet alleen qua ruimte maar ook qua stijl huis). Zo'n kamer vind ik in een vrijstaand oud huis helemaal te gek, in nieuwbouwrijhuis geen porem.Igoa schreef: ↑06-10-2020 15:31Ik lees dit topic al een tijdje mee en aangezien jullie af en toe ook goed advies geven aan mede-forummers, dacht ik: ik vraag het hier eens.
Van mijn vader heb ik een zogenaamde partners desk geërfd. Precies zo een als op het plaatje hieronder. Superklassiek: mahoniehout met ingelegd groen leer en messingkleurig beslag.
Het is absoluut niet mijn smaak. Maar met de juiste 'aankleding' (bureaulamp, plant, vloerkleed, bureaustoel) wordt het wel wat, denk ik. Ik heb alleen geen inspiratie.
Onderstaande ruimte vind ik erg mooi erbij passen. Had wel een andere fauteuil bij gemogen, een grote leren. Maar de donkerrode kleuren, open haard en groene lamp op de desk, mooi.

-
dinsdag 6 oktober 2020 om 22:07
Ja, jij ook? Ook nog in de buurt van Tubbergen?
woensdag 7 oktober 2020 om 10:03
Oh wat een mooie! Mijn man heeft iets soortgelijks geërfd, maar dan eiken, met twee kastdeurtjes (met achter eentje van die hele mooie houten laatjes). Hij gebruikt het gewoon als bureau, tegen de muur geplaatst, met computer en twee beeldschermen erop.Igoa schreef: ↑06-10-2020 15:31Ik lees dit topic al een tijdje mee en aangezien jullie af en toe ook goed advies geven aan mede-forummers, dacht ik: ik vraag het hier eens.

Het liefst zou ik 'm inderdaad midden in onze bieb hebben staan, met zo'n ouderwetse bureaustoel erachter:

In onze bibliotheekgedeelte staat onze eettafel/spellentafel. Die kan écht nergens anders... Hij is nogal groot..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

vrijdag 9 oktober 2020 om 08:44
Wat ik ook niet mooi vind is als de hele benedenverdieping is overgenomen door de kinderen. Ik kom vaak bij anderen thuis waar hele dressoirs vol staan met knutselwerkjes, lego bouwstukken etc.
Aan de muren allemaal kindertekeningen.
Vakkenkasten van Ikea met gekleurde bakken, vol met speelgoed.
Ik heb maar 1 kind en een speelkamer. Niet iedereen heeft misschien die "luxe". Maar een woonkamer wat ik het teken staat van de kinderen vind ik niet gezellig, niet opgeruimd en kan me niet voorstellen dat je dan 's avonds gezellig met partner op de bank kruipt met kaarsjes aan.
Ik heb maar 1 kind en een speelkamer. Niet iedereen heeft misschien die "luxe". Maar een woonkamer wat ik het teken staat van de kinderen vind ik niet gezellig, niet opgeruimd en kan me niet voorstellen dat je dan 's avonds gezellig met partner op de bank kruipt met kaarsjes aan.
vrijdag 9 oktober 2020 om 09:07
Aahhh dat vind ik juist zo leuk!!! Juist gezellig. Ik heb geeneens zelf kinderen maar ik pas wel veel op en heb ook speelgoed staan beneden, een klein tafeltje en stoeltjes. Maakt me juist zo gelukkig om te zien. Als ik bij mensen kom waar het steriel opgeruimd oogt maar ze hebben wel kinderen vind ik dat juist ongezellig staan, sneu. Dat ze alleen boven mogen spelen oid.Moeder83 schreef: ↑09-10-2020 08:44Wat ik ook niet mooi vind is als de hele benedenverdieping is overgenomen door de kinderen. Ik kom vaak bij anderen thuis waar hele dressoirs vol staan met knutselwerkjes, lego bouwstukken etc.
vrijdag 9 oktober 2020 om 09:36
vrijdag 9 oktober 2020 om 09:42
Haha, mijn ouders hebben ten tijde van de eerste golf de kinderstoel van mijn dochter met haar knuffel pontificaal in de kamer laten staan (in hun huis). Ze misten haar zo, en zo hadden ze het gevoel dat ze er een beetje bij wasSjulia schreef: ↑09-10-2020 09:07Aahhh dat vind ik juist zo leuk!!! Juist gezellig. Ik heb geeneens zelf kinderen maar ik pas wel veel op en heb ook speelgoed staan beneden, een klein tafeltje en stoeltjes. Maakt me juist zo gelukkig om te zien. Als ik bij mensen kom waar het steriel opgeruimd oogt maar ze hebben wel kinderen vind ik dat juist ongezellig staan, sneu. Dat ze alleen boven mogen spelen oid.

Tja, ik heb geen speelkamer. En mijn kind woont ook in mijn huis. Dus ja, dan liggen er ook spullen van haar in de kamer. Waar moet ik die anders laten? Ik ruim het wel altijd op als ze naar bed gaat, maar je blijft zien dat er een kind woont ja. Alleen laatst voor de funda fotograaf was alles weg, ik vond het ineens heel kaal.
vrijdag 9 oktober 2020 om 09:52
Mijn kinderen zijn gelukkig op een leeftijd dat het enige dat je ziet een telefoonoplader is. Maar voor die tijd moesten ze opruimen voor we gingen eten 's avonds. Ik hou nou eenmaal wel van een etalagewoonkamer
Dochter kan echt heel mooi tekenen, dus haar tekeningen lijst ik regelmatig in en hang ik op.

Dochter kan echt heel mooi tekenen, dus haar tekeningen lijst ik regelmatig in en hang ik op.
vrijdag 9 oktober 2020 om 10:30
Hier logeren de kleinkinderen zeer regelmatig. Ik heb dus een speelhoekje in een hoek van de kamer. Blijft ook gewoon zo staan. Ik heb er verder geen ruimte voor en het staat me niet in de weg. Bij onze oudste staat helemaal geen speelgoed meer in de kamer. Wel knutselspullen en spelletjes etc. Maar die hebben boven een aparte speelkamer. Bij de jongste is het hele huis altijd helemaal bezaaid met speelgoed. Het andere uiterste dus. Maar ja, die woont ook klein.
vrijdag 9 oktober 2020 om 10:48
Eens. Moederschap betekent niet dat je huis opeens een geexplodeerde kleuren en rommel invasie hoeft te zijn. Vind het vaak ook beetje armoedig staan, al het speelgoed overal. Een klein speelhoekje (mooie houten speelkeukentje) en verder speelgoed in 'volwassen' meubelstukken is prima tussenweg. Ook hier een aparte speelkamer. Echt mooie tekeningen/kunstwerkjes komen op de koelkast of in onze antieke kast.Moeder83 schreef: ↑09-10-2020 08:44Wat ik ook niet mooi vind is als de hele benedenverdieping is overgenomen door de kinderen. Ik kom vaak bij anderen thuis waar hele dressoirs vol staan met knutselwerkjes, lego bouwstukken etc.

-
vrijdag 9 oktober 2020 om 10:56
toen de kinderen nog onder de 3 jaar waren had ik ook een speelgoedkast beneden, want dan spelen ze nog niet boven. Heb mij er wel altijd groen en geel aan ge-ergert dus vanaf dat ze een jaar of 4/5 waren ging al het spul naar boven. Af en toe nemen ze wat mee naar beneden, maar dat moet s' avonds weer mee naar boven.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
vrijdag 9 oktober 2020 om 11:22
Ik ken wel meer mensen die dit soort iedeeen hadden over alleen decoratief houten speelgoed. En dan blijken die kinderen dus zelf ook voorkeuren te hebben, die daar niet altijd mee overeen komenPhloxx schreef: ↑09-10-2020 10:48Eens. Moederschap betekent niet dat je huis opeens een geexplodeerde kleuren en rommel invasie hoeft te zijn. Vind het vaak ook beetje armoedig staan, al het speelgoed overal. Een klein speelhoekje (mooie houten speelkeukentje) en verder speelgoed in 'volwassen' meubelstukken is prima tussenweg. Ook hier een aparte speelkamer. Echt mooie tekeningen/kunstwerkjes komen op de koelkast of in onze antieke kast.
![]()

En als je kind met een snoetje stralend van trots met een kunstwerkje thuis komt, is het vrij harteloos als jij die als ‘niet echt mooi, dus niet goed genoeg om op te hangen’ bestempelt. Dat betekent niet meteen dat ze je hele huis over hoeven nemen, maar ik geloof niet dat ik beperkingen ga opstellen aan wat er op de koelkast mag hangen (hooguit hoeveel, onder het motto: iets erbij is iets er af, dat doe ik voor mezelf ook).
Niet iedereen heeft een huis dat groot genoeg is om het helemaal uit zicht te houden. Ik ben best opruimerig, veel mensen vonden mijn huis pre-kind vrij kaal. Dus speelgoed ergens in opruimen, ja zeker. En dat iets zoek ik uit, dus is niet iets wat ik heel vreselijk vindt. Maar het is ook geen mooie design kast waarbij kind er zelf niet eens dingen uit kan halen of in kan doen. En iets als een speel keukentje of poppenhuis staat dus gewoon in zicht, daar heb ik geen andere plek voor (kind is nog te klein om op haar kamer te spelen).
Dat is bij veel van die woonprogramma’s ook. Dan staat er in de ‘voor situatie’ een hondenmand/vogelkooi, een tafeltje met stoeltjes voor de kinderen en een hometrainer in de kamer. En na de make-over is dat allemaal weg, en ook de tv is nergens te vinden. Ja, dan oogt het lekker rustig en gestyled en zo. Maar ja, je spullen moeten ook nog ergens heen. En je hebt weinig aan een tv of knutsel tafeltje die op zolder zijn geparkeerd.
vrijdag 9 oktober 2020 om 11:36
Nausica, wat reageer je overdreven.
'Harteloos', alsof iemand die tot 10 kan tellen tegen een kind zou zeggen dat iets niet mooi genoeg is. Kind weet heel goed zelf wel wat zijn/haar favorieten zijn en die verdienen een plekje. Of dat nu een van Gogh is of 2 strepen op een verder kaal A4tje.
Prima, een gifgroene glitter knuffel, maar je hoeft er niet 17 door de woonkamer hebben slingeren, dat is wat ik zeg. Die krijgen een plekje op de slaapkamer of speelkamer.
Hoezo kan kind in een design kast zelf zn speelgoed niet pakken? Werken deuren van een designkast anders dan die van een ikea kast?
'Harteloos', alsof iemand die tot 10 kan tellen tegen een kind zou zeggen dat iets niet mooi genoeg is. Kind weet heel goed zelf wel wat zijn/haar favorieten zijn en die verdienen een plekje. Of dat nu een van Gogh is of 2 strepen op een verder kaal A4tje.
Prima, een gifgroene glitter knuffel, maar je hoeft er niet 17 door de woonkamer hebben slingeren, dat is wat ik zeg. Die krijgen een plekje op de slaapkamer of speelkamer.
Hoezo kan kind in een design kast zelf zn speelgoed niet pakken? Werken deuren van een designkast anders dan die van een ikea kast?
-