Interieur inspiratie

14-05-2020 13:49 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Als alles goed gaat, gaan we binnenkort verhuizen. Ik ben al druk op zoek naar inspiratie voor, vooral, de woonkamer. En ik vind het lastig! Ik kom er zelf niet uit wat ik nou mooi vind. Dus omdat ik niet verder kom, wil ik graag aan jullie vragen: wat is voor jullie een mooie (woon)kamer?

Alvast dank voor de inspiratie!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
fashionvictim schreef:
15-05-2020 09:34
Maar dat maakt mij of mijn huis dus zielloos? En bedankt.
Maak je het niet te persoonlijk? Waar jij een interieur rommelig of gedateerd vindt, mist een ander in een ander interieur misschein een 'ziel'.
Dat is toch allemaal persoonlijke smaak/mening. Ik vind het trouwens wel suf wanneer mensen een direct verband leggen tussen een interieur en iemands persoonlijkheid; ik geloof daar niet in (dat iemand met een wit interieur kil van aard zou zijn ofzo :facepalm: ).
apiejapie schreef:
15-05-2020 08:10
Haha, jij zit nu waarschijnlijk helemaal hyper te wachten. Veel plezier ervan! Warme uitstraling heeft t kleed!
Tot mijn grote schande heb ik mij 3uur!!! overslapen, dus zo lang heb ik me niet druk kunnen maken. ;-)
Positivevibes schreef:
15-05-2020 09:03
Oh echt? Ik ken dat alleen van pinterest.

Ik hou zelf enorm van een cleane stijl maar kinderen die alleen maar zwart wit speelgoed mogen oid, daar heb ik inderdaad ook niks mee. Ik vind een speelgoedkeukentje ook gewoon gezellig staan eigenlijk.
Ons speelgoedkeukentje is inderdaad grijs met wit om in mijn grijze interieur te passen. En alles wat van dochter beneden mag zijn mag alleen grijs, wit of zwart zijn. En ik koop ook expres niks van Ikea, dus hier geen speeltafeltje van Ikea maar wel een schoolstoeltje van HK Living.

Overigens mag alles wat op haar eigen kamer staat juist weer niet grijs of zwart zijn, maar moeten die spullen juist weer in het kleurenschema van haar kamer passen. Gekleurde opbergkisten of dozen van beneden mogen dus niet mee naar boven en andersom. En heeft ze bijvoorbeeld ook alleen maar hetzelfde beddengoed wat ik gewoon keer 3 heb gekocht zodat haar bed er altijd hetzelfde uitziet en niet vloekt bij haar kamertje.

Dat heb ik trouwens in al onze kamers, dat alles in het juiste kleurenschema moet passen.
fashionvictim wijzigde dit bericht op 15-05-2020 09:45
4.09% gewijzigd
Am Yisrael Chai!
Ik hou van strak en opgeruimd. Geen felle kleuren en vloerkleden of oude meubelen en zeker geen antiek of riet. Op de salontafel staat een asbak, een tafelaansteker, een kaarsenstandaard en een schaal met chocolaatjes. Mijn man gooit zijn sleutels vaak op de salontafel als hij thuis komt en die ruim ik dan gelijk op en stop het in de la. Ik zou onrustig worden van een huiskamer zoals hier op sommige foto's.
Cateautje schreef:
15-05-2020 09:43
Tot mijn grote schande heb ik mij 3uur!!! overslapen, dus zo lang heb ik me niet druk kunnen maken. ;-)
Haha, goed toch als je nog even extra hebt kunnen slapen?
Sabeltandcavia schreef:
15-05-2020 09:26
Dit ook. Een landelijke boerderijtjessfeer komt in een nieuwbouw vinex rijtjeshuis niet tot zijn recht maar kan prachtig zijn in een oud arbeidershuisje. Wat voor soort huis is het TO? :)
Ik sleep mijn interieur al mijn hele leven mee. Afgelopen 10 jaar in 3 totaal verschillende huizen gewoond: jaren ‘30, modern en nu jaren ‘70.
Ik vind mijn design meubels en ouwe prullen echt overal passen.
Mijn interieur is gegroeid in de loop der jaren tot iets waar ik me echt heerlijk in voel.
Ik heb verschillende soorten interieur gehad en daar is steeds iets van overgebleven en hoewel ik het vaker heb gedacht dat het af is, kan het zomaar zijn dat ik over een paar jaar weer iets anders bedenk of de sfeer helemaal verander door de aanschaf van een andere bank.
Als hier een interieurdesigner binnen zou komen, zou deze, denk ik, geen kritiek uiten, want alles dat ik heb is tijdloos, misschien dattie een druppeltje zou laten vallen vanwege mijn hocker, want die dingen zijn nu echt not done, maar verder, nope, ik denk het niet.
fashionvictim schreef:
15-05-2020 09:44
Ons speelgoedkeukentje is inderdaad grijs met wit om in mijn grijze interieur te passen. En alles wat van dochter beneden mag zijn mag alleen grijs, wit of zwart zijn. En ik koop ook expres niks van Ikea, dus hier geen speeltafeltje van Ikea maar wel een schoolstoeltje van HK Living.

Overigens mag alles wat op haar eigen kamer staat juist weer niet grijs of zwart zijn, maar moeten die spullen juist weer in het kleurenschema van haar kamer passen. Gekleurde opbergkisten of dozen van beneden mogen dus niet mee naar boven en andersom. En heeft ze bijvoorbeeld ook alleen maar hetzelfde beddengoed wat ik gewoon keer 3 heb gekocht zodat haar bed er altijd hetzelfde uitziet en niet vloekt bij haar kamertje.

Dat heb ik trouwens in al onze kamers, dat alles in het juiste kleurenschema moet passen.
Nou oké ik heb ook inderdaad wel een mooi keukentje en een mooie kast voor het speelgoed gekocht en we kopen idd ook vrijwel niks bij Ikea.

Maar verder denk ik dat wij gewoon een andere aanpak hebben qua interieur. Ik heb bijvoorbeeld geen kleurenschema's per kamer, maar meer een stijl door het hele huis waar bepaalde kleuren bij passen en in terugkomen. Dus bv mijn lievelingsstoel uit de woonkamer zou ook zo in onze slaapkamer ingepast kunnen worden.

Overigens krijg ik met regelmaat te horen dat we een VT wonen huis hebben, en dan met name de babykamer (met juist kleur en familiestukken). Maar dat vind ik dus wel een compliment :)
Ook zoiets. Ik heb in mijn hele huis één vloer liggen en heb in het hele huis hetzelfde overschilderbare behang dat in de woonkamer een kleur heeft en in de andere kamers eierschaal is geschilderd. Dat geeft rust in mijn hutje en geeft me de ruimte om met andere dingen creatiever te zijn.
SweetFirefly schreef:
14-05-2020 15:08
Een VT wonen huis is onpersoonlijk, gekochte trendy dingen. Dus nu de stalen industriele kast met gouden accenten. De smaragdgroen of poederroze velours stoelen. De aap die een peertje in zijn hand houdt als lamp, twee vloerkleden over elkaar heen, twee of drie kleine tafeltjes in plaats van een grote salontafel, de ovalen eettafel met matrixpoot en verschillende stoeltjes. Kan de 'barnschuifdeur' nog, of is die inmiddels echt te erg. De in een stalen frame gehulde glasdeur naar de woonkamer, de onhandige ei hangstoel, de planten in een macramehanger, Ikeaprenten in zwarte Ribbalijstjes, goedkope salontafels van Leen Bakker, cheape Actionmeuk etc.etc. Ik hou meer van persoonlijke en unieke meubels en asseccoires. Liever het theetafeltje van oma met een moderne kleur verf of een unieke lamp of een echt mooie designbank. Maar smaken verschillen. En gelukkig maar..
Van dit lijstje heb ik overigens niks. Ik heb zelfs nog nooit iets bij Action of Leen Bakker gekocht.

Ik moest er wel om lachen :) En op zich begrijp ik ook wel wat je bedoelt.

Maar het theetafeltje in een moderne kleur samen met een designbank, dát is nou echt typisch VT wonen. Dus volgens mij bedoelen mensen ook wel verschillende dingen.
En juist het proces van trial en error heeft ook wel weer iets charmants, er achter komen waar je je prettig bij voelt!

Ik was er van overtuigd dat ik zo'n fijne lichte, witte, Scandinavische slaapkamer zou willen. Met witte lakens want dat voelt zo lekker fris. Nou daar was ik na 1 keer mijn mascara niet helemaal goed te hebben afgehaald al klaar mee.

Nu heb ik deze kleur op de muur; https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... lsrc=aw.ds
en het beddengoed in dezelfde tinten. Ik houd van een heerlijk donker hol als slaapkamer met warme (geen LED), knusse verlichting :heart: .
Timetraveler schreef:
15-05-2020 11:10

Nu heb ik deze kleur op de muur; https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... lsrc=aw.ds
en het beddengoed in dezelfde tinten. Ik houd van een heerlijk donker hol als slaapkamer met warme (geen LED), knusse verlichting :heart: .
Mooie kleur! Zoiets wil ik straks ook op onze slaapkamer! Heb je alle muren die kleur, of eentje maar?
fashionvictim schreef:
Oh, dat is bij mij ook. Het speelgoed wat beneden mag zijn past of qua kleur in het interieur, of moet uit het zicht zijn. Ik heb bijvoorbeeld speciaal dit kastje

Afbeelding

gekocht voor knutselspul en speelgoed van dochter. Daarop staan een grote vaas, een designlamp en er hangt een schilderij van Corneille boven, dus aan de buitenkant zie je echt niet dat dat de speelgoedhoek is.

Ik heb geen kinderen, maar ik zou het denk ik ook zo oplossen :lol:
Ik heb wel meer kleur in huis en neig ( op de boekenkasten na) meer richting de foto’s van Tyche, maar kinderspeelgoed is over het algemeen lelijk van kleur en rommelig.
Dus ik zou dat ook zo wegwerken in plaats van een bontgekleurde kinderhoek in de kamer.
Het hoeft natuurlijk geen mega bontgekleurde speelhoek te zijn in de woonkamer. Maar ik hou er persoonlijk niet van als kinderen in hele 'volwassen' kleuren/stijlen geduwd worden.

Bijvoorbeeld hele grijze kinderkamers ofzo. Terwijl ik dus wel dol ben op scandinavische en bijna minimalistische stijl. Maar niet voor kinderen.

Ga nu wel een beetje offtopic, sorry.

Heb je al instagram en pinterest TO? Gewoon beginnen met pinnen wat je mooi vindt en daarna eens rustig kijken wat de grote gemene delers zijn.
Positivevibes schreef:
15-05-2020 10:53

Maar verder denk ik dat wij gewoon een andere aanpak hebben qua interieur. Ik heb bijvoorbeeld geen kleurenschema's per kamer, maar meer een stijl door het hele huis waar bepaalde kleuren bij passen en in terugkomen. Dus bv mijn lievelingsstoel uit de woonkamer zou ook zo in onze slaapkamer ingepast kunnen worden.
Kleurenschema is misschien een groot woord, maar je moet het meer zo zien:

De kamer van mijn dochter heeft zeg maar dit behang op de muur:

Afbeelding

Dan ben ik dus zo'n type dat ik dan de kasten die tegen de witte wand staan roze, paars en turquoise schilder, en dat in de kast roze, paarse en turquoise kleerhangers hangen.

En dat doe ik dan ook met accessoires: een paarse rieten wasmand en turquoise houten kisten en roze plastic bakken voor speelgoed. En aan de muur hangen een roze, paars en turquoise vogelhuisje waar ik met witte haken een kapstok van heb gemaakt. Op haar witte bankje liggen roze, paarse en turquoise kussentjes en op haar bed ligt een wit dekbedovertrek met paarse, turquoise en roze dunne streepjes. Daar was ik zo gelukkig mee dat ik die tegen het lijf liep dat ik die gelijk 3 keer heb gekocht zodat ze altijd een bijpassend dekbedovertrek heeft liggen.

Etcetera.

Er komt dan dus ook letterlijk echt geen enkel rood item de kamer in, en ik ben dus zo iemand die ook allerlei dingen zelf maakt, zoals een meetlat met verschuifbare vogeltjes en een lamp gemaakt van een antiek vogelkooitje enzo. En bijvoorbeeld pennenbakjes van glazen potjes die ik dan ook echt roze, paars en turquoise spuit voor ze in gebruik genomen worden.

Maar goed, ik vind kinderkamers inrichten ook echt heel leuk.
Am Yisrael Chai!
Positivevibes schreef:
15-05-2020 12:13
Het hoeft natuurlijk geen mega bontgekleurde speelhoek te zijn in de woonkamer. Maar ik hou er persoonlijk niet van als kinderen in hele 'volwassen' kleuren/stijlen geduwd worden.

Bijvoorbeeld hele grijze kinderkamers ofzo. Terwijl ik dus wel dol ben op scandinavische en bijna minimalistische stijl. Maar niet voor kinderen.

Ga nu wel een beetje offtopic, sorry.

Heb je al instagram en pinterest TO? Gewoon beginnen met pinnen wat je mooi vindt en daarna eens rustig kijken wat de grote gemene delers zijn.
Dat geldt voor mij dus ook, zoals je aan mijn vorige post kon zien :) .
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
Oh, dat is bij mij ook. Het speelgoed wat beneden mag zijn past of qua kleur in het interieur, of moet uit het zicht zijn. Ik heb bijvoorbeeld speciaal dit kastje

Afbeelding

gekocht voor knutselspul en speelgoed van dochter. Daarop staan een grote vaas, een designlamp en er hangt een schilderij van Corneille boven, dus aan de buitenkant zie je echt niet dat dat de speelgoedhoek is.

Nou dat ik zeg dat ik een interieur zielloos vind, maakt niet dat dat een universele waarheid voor iedereen is natuurlijk. En dat je dat dan doortrekt naar jou als persoon, dat jíj zielloos zou zijn, dat gaat m.i. helemaal wat ver.

Maar keukentjes aanpassen op het interieur en en speelgoed dat niet naar beneden ‘mag’ omdat het qua kleur niet bij het interieur past klinkt mij idd niet heel gezellig.

En ik heb ook een normale kast waarin de meeste spulletjes opgeborgen worden, maar ik maak me dus niet druk om het duplokasteel of de wheelybug bij, ook al zou ik die hier niet neerzetten als er geen peuter in huis was. En de miniparkeergarage ook niet.

Maar goed, ik heb dan ook geen strak kleurenplan in mijn huis, daar hou ik helemaal niet van. Toch heb ik niet het idee dat ik dingen heb die echt enorm vloeken met elkaar. Elke kleur komt wel ergens terug. Ik heb wel dingen waarvan ik denk ‘dat mag eigenlijk wel weg’, maar zolang ik niks beters ervoor in de plaats heb gevonden laat ik het nog maar even staan.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
15-05-2020 13:18

Maar goed, ik heb dan ook geen strak kleurenplan in mijn huis, daar hou ik helemaal niet van. Toch heb ik niet het idee dat ik dingen heb die echt enorm vloeken met elkaar. Elke kleur komt wel ergens terug. Ik heb wel dingen waarvan ik denk ‘dat mag eigenlijk wel weg’, maar zolang ik niks beters ervoor in de plaats heb gevonden laat ik het nog maar even staan.
Tja, ik snap dan weer niet waarom je bruine houten hangers in een kast zou doen als er ook roze, witte of blauwe houten hangers bestaan die wél bij je behang passen. Of waarom je een groene plastic bak zou gebruiken voor de Lego als de rest van de spullen in de kamer blauw of wit is.

Dat is niet per se een strak kleurenschema, maar waarom zou je niet gewoon de versie die bij je vloerkleed of je behang of bij je muurverf en bij je bank past kiezen?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
15-05-2020 13:22
Tja, ik snap dan weer niet waarom je bruine houten hangers in een kast zou doen als er ook roze, witte of blauwe houten hangers bestaan die wél bij je behang passen. Of waarom je een groene plastic bak zou gebruiken voor de Lego als de rest van de spullen in de kamer blauw of wit is.

Dat is niet per se een strak kleurenschema, maar waarom zou je niet gewoon de versie die bij je vloerkleed of je behang of bij je muurverf en bij je bank past kiezen?
Tja. In de natuur staat ook alles kriskras door elkaar denk ik dan. Ik vind het natuurlijker ogen als je dat loslaat. Had ik als kind al, dat ik mijn tekening niet in evenwicht vond als ik - ik noem maar wat - geen geel had gebruikt. Dan tekende ik er een zon bij.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik vind brocante en Scandinavisch echt vreselijk saai. Maar ik hou van weer echt van kleur "dat typische VT wonen zielloze" met een velvet bank en stoel, love it. Daarnaast vul ik het aan met dingen van de kringloop en zelfgemaakte dingen. Ik hou ervan.
fashionvictim schreef:
15-05-2020 12:47
Dat geldt voor mij dus ook, zoals je aan mijn vorige post kon zien :) .
Ja, ik zie het. Klinkt alsof je erg creatief bent, tof!

Zoals je het hier uitlegt snap ik het ook veel beter. Dat is meer met een bepaald idee gelijk all-out gaan. Zeker voor een kinderkamer kan ik dat wel waarderen.
Los van dat ik niet zo weg ben van dit soort kasten, en er natuurlijk nooit alleen zo’n ringentoren ligt met kleine kinderen in huis, vind ik dit een mooi voorbeeld. Rustig, clean, maar alle kleuren van de regenboog vertegenwoordigd.

https://cdn.homedit.com/wp-content/uplo ... tment6.jpg

Dit is meer een speelkamer maar zou zo in mijn woonkamer mogen:

https://imagesvc.meredithcorp.io/v3/mm/ ... 764363.jpg

‘t Is allemaal wel erg gestyled en met kind blijft dat in mijn ervaring 10 seconden intact, maar ik vind dit veel prettiger dan dit:

https://i0.wp.com/happynewday.nl/wp-con ... 24x786.jpg

Ook rustig, ook clean. Ook gestyled. Maar ook niet kind en voor mij voelt die hele woonkamer heel onnatuurlijk.

Dit is het ook niet voor mij:

https://lh3.googleusercontent.com/proxy ... 8lCbu-Gz5w

Of dit:

https://www.kidstravelservice.nl/wp-con ... huizen.jpg

Maar zoiets als dit is denk ik het schrikbeeld van iedere ouder, welke smaak je ook hebt:

https://st.hzcdn.com/fimgs/88a2cccc0b8d ... 0-p0--.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... W&usqp=CAU
Het vloerkleed waar ik zo enthousiast over was bleek een kneus van de eerste orde. Echt, heb nooit zoiets slechts en lelijks gezien, zelfs de Action weigert zoiets te verkopen.
Wat een teleurstelling Cateau! :-|
Cateautje schreef:
15-05-2020 19:59
Het vloerkleed waar ik zo enthousiast over was bleek een kneus van de eerste orde. Echt, heb nooit zoiets slechts en lelijks gezien, zelfs de Action weigert zoiets te verkopen.
Ah wat jammer nou! Wat een teleurstelling. Ik hoop dat ze een goed retourbeleid hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven