Interieur inspiratie
donderdag 14 mei 2020 om 13:49
Hoi,
Als alles goed gaat, gaan we binnenkort verhuizen. Ik ben al druk op zoek naar inspiratie voor, vooral, de woonkamer. En ik vind het lastig! Ik kom er zelf niet uit wat ik nou mooi vind. Dus omdat ik niet verder kom, wil ik graag aan jullie vragen: wat is voor jullie een mooie (woon)kamer?
Alvast dank voor de inspiratie!
Als alles goed gaat, gaan we binnenkort verhuizen. Ik ben al druk op zoek naar inspiratie voor, vooral, de woonkamer. En ik vind het lastig! Ik kom er zelf niet uit wat ik nou mooi vind. Dus omdat ik niet verder kom, wil ik graag aan jullie vragen: wat is voor jullie een mooie (woon)kamer?
Alvast dank voor de inspiratie!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
donderdag 14 mei 2020 om 13:55
Tuurlijk is dat zo, maar ook dat helpt in het bepalen wat ik dan we mooi vind. En ik ben ook gewoon benieuwd wat anderen leuk vinden en welke mogelijkheden er allemaal zijn. In mijn omgeving heeft iedereen een brocante, er is weinig variatie wat dat betreft. En ik ben echt een leek op het gebied van styling, interieur, etc. Het heeft me tot nu toe nooit veel kunnen schelen. Nu dus wel
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
donderdag 14 mei 2020 om 13:55
Niet al te rommelig, maar ook niet zo'n strakke modelwoonkamer. Heb een vriendin, bij haar ligt echt nooit wat op de bank of op de salontafel. Geen televisiegids, geen puzzelboekje, geen doos tissues, niks! Heel kil vind ik dat.
Een lekkere ruime woonkamer met één of twee banken. Een losse fauteuil is ook heel prettig. De televisie op een mooi tv-meubel, niet hangend aan de muur
Bij ons thuis hebben we een salontafel met een doos tissues, een paar boeken en vaak een bos bloemen (vind ik erg gezellig).
Een lekkere ruime woonkamer met één of twee banken. Een losse fauteuil is ook heel prettig. De televisie op een mooi tv-meubel, niet hangend aan de muur
donderdag 14 mei 2020 om 14:06
Voor mij geldt dat wat ik er mooi uit vind zien, vaak niet pe sé goed voelt. Op het oog vind ik rustige, meer neutrale interieurs mooi. Maar dat 'voelt' niet als mij. Kies vooral ook iets wat goed voelt.
O en wat bij mij ook speelt; ik hecht meer waarde aan individuele items dan aan een hele look. Ik hou van een kleedje met een bepaald patroon, een vaas met een mooie bloem erop, een theekopje met een roodborstje, etc.
O en wat bij mij ook speelt; ik hecht meer waarde aan individuele items dan aan een hele look. Ik hou van een kleedje met een bepaald patroon, een vaas met een mooie bloem erop, een theekopje met een roodborstje, etc.
donderdag 14 mei 2020 om 14:09
Ik vind vaak individuele apullen mooi. Een kast, een vaas, een lamp, een kleed. Bij elkaar wordt dat een rommeltje soms, maar dat bevalt me beter dan een bij elkaar passende set.
Ik houd van perzische tapijten, warm gekleurde muren, poefen en kussens, grote groene planten, bijzettafels, boeken en lampen.
Wat voor tv, bank of eettafel er dan staat vind ik minder interessant.
Ik houd van perzische tapijten, warm gekleurde muren, poefen en kussens, grote groene planten, bijzettafels, boeken en lampen.
donderdag 14 mei 2020 om 14:10
Ik vind het juist heerlijk, zo’n strak huis. Ik heb niks op de bank liggen, op tafel rond slingeren of op de salon tafel. Alleen op elke tafel een plantje of bos bloemen. Verder lekker alles neutraal. Heerlijk
Ik haaaaaaat rommeltjes en felle kleuren.
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 14-05-2020 14:40
0.38% gewijzigd
donderdag 14 mei 2020 om 14:11
Ja, heb precies hetzelfde. Ik zie op funda wel eens van die grijzige interieurs waar dan 1 accentkleur is gebruikt. Turquoise of zo en dat zie je dan in een lamp, een vaasje, een kussentje. Brrrrrrrr....MadameJean schreef: ↑14-05-2020 14:09Ik vind vaak individuele apullen mooi. Een kast, een vaas, een lamp, een kleed. Bij elkaar wordt dat een rommeltje soms, maar dat bevalt me beter dan een bij elkaar passende set.
Ik houd van perzische tapijten, warm gekleurde muren, een bank vol kleurige kussens, grote groene planten, bijzettafels, boeken en lampen.
donderdag 14 mei 2020 om 14:16
Wat mij betreft groeit een mooi interieur in de loop der jaren. Mooie items vind je niet in één dag, maar eigenheid verzamel je langzaamaan. Dan hoeft t geen VT wonen huis te worden waarbij alles strak op elkaar afgesteld is,maar juist een ruimte waarbij spullen met liefde bij elkaar zijn gezocht. Je merkt dat al die spullen bij elkaar in de loop der jaren toch een eigenheid en eenheid vormen. Dan wordt t echt iets van jou!
donderdag 14 mei 2020 om 14:17
Mijns inziens gaat het niet om het goed bij elkaar passen van je meubels. Het gaat om jou en waar jij je fijn in voelt. Wat ik prettig vind, kan voor jou bijvoorbeeld te onrustig zijn.
Persoonlijk hou ik niet van gestylde kamers. Het kan mooi zijn hoor, maar ik vind het zo onpersoonlijk. Een vriendin van mij is een lieverd, maar ik word altijd onrustig in haar huis. Het is te perfect zeg maar. Alles past bij elkaar, is op elkaar afgestemd en nergens ligt een rommeltje. Het boek dat op haar salontafel ligt past zelfs bij de rest van haar interieur. Ik zit daar altijd met samengeknepen billen en ben bang om een vlek te maken of een wind te laten.
Mijn interieur is eclectisch. Op de bank na is niets nieuw en heb ik alles bij elkaar gescharreld. De tv-kast is een oud dressoir van mijn oma, de boekenkasten stonden in het kantoor van mijn opa, de eettafel komt van de veiling, de stoelen zijn de oude eettafelstoelen van mijn ouderlijk huis, de piano stond ook bij mijn ouders (en ik leerde op deze piano mijn eerste liedjes!), de lampen komen van de veiling (Gispen!) en het servies heb ik op de rommelmarkt op de kop getikt.
Alles komt uit de jaren 20 tot 70. De huiskamer staat vol met boeken, foto’s en lp’s. Mijn cd’s staan in een kastje. Ik vind ze niet mooi genoeg op tentoon te stellen en het zijn er best veel.
Wel ben ik nog aan het kijken naar wat voor kunst ik aan de muren wil. We hebben stevig gespaard voor echte kunst en ik ben de kinderkunst van mijn kinderen een beetje zat.
Persoonlijk hou ik niet van gestylde kamers. Het kan mooi zijn hoor, maar ik vind het zo onpersoonlijk. Een vriendin van mij is een lieverd, maar ik word altijd onrustig in haar huis. Het is te perfect zeg maar. Alles past bij elkaar, is op elkaar afgestemd en nergens ligt een rommeltje. Het boek dat op haar salontafel ligt past zelfs bij de rest van haar interieur. Ik zit daar altijd met samengeknepen billen en ben bang om een vlek te maken of een wind te laten.
Mijn interieur is eclectisch. Op de bank na is niets nieuw en heb ik alles bij elkaar gescharreld. De tv-kast is een oud dressoir van mijn oma, de boekenkasten stonden in het kantoor van mijn opa, de eettafel komt van de veiling, de stoelen zijn de oude eettafelstoelen van mijn ouderlijk huis, de piano stond ook bij mijn ouders (en ik leerde op deze piano mijn eerste liedjes!), de lampen komen van de veiling (Gispen!) en het servies heb ik op de rommelmarkt op de kop getikt.
Alles komt uit de jaren 20 tot 70. De huiskamer staat vol met boeken, foto’s en lp’s. Mijn cd’s staan in een kastje. Ik vind ze niet mooi genoeg op tentoon te stellen en het zijn er best veel.
Wel ben ik nog aan het kijken naar wat voor kunst ik aan de muren wil. We hebben stevig gespaard voor echte kunst en ik ben de kinderkunst van mijn kinderen een beetje zat.
donderdag 14 mei 2020 om 14:19
Vreselijk! Sowieso heb ik een hekel aan de term ‘accentkleur’. Het klinkt zo mutsig en kort-rood-haar-met-driekwart-broek.
donderdag 14 mei 2020 om 14:21
Heel herkenbaar, brr.*TanteSjaan* schreef: ↑14-05-2020 14:17Mijns inziens gaat het niet om het goed bij elkaar passen van je meubels. Het gaat om jou en waar jij je fijn in voelt. Wat ik prettig vind, kan voor jou bijvoorbeeld te onrustig zijn.
Wel ben ik nog aan het kijken naar wat voor kunst ik aan de muren wil. We hebben stevig gespaard voor echte kunst en ik ben de kinderkunst van mijn kinderen een beetje zat.![]()
donderdag 14 mei 2020 om 14:22
MadameJean schreef: ↑14-05-2020 14:09Ik vind vaak individuele apullen mooi. Een kast, een vaas, een lamp, een kleed. Bij elkaar wordt dat een rommeltje soms, maar dat bevalt me beter dan een bij elkaar passende set.
Je klinkt als mij!
donderdag 14 mei 2020 om 14:23
Dit!*TanteSjaan* schreef: ↑14-05-2020 14:19Vreselijk! Sowieso heb ik een hekel aan de term ‘accentkleur’. Het klinkt zo mutsig en kort-rood-haar-met-driekwart-broek.
Am Yisrael Chai!
donderdag 14 mei 2020 om 14:24
Klinkt zoals mijn interieur is samengesteld. Achter elk item zit een verhaal en/of emotie. Zou ook heel verdrietig worden als ik door een woonprogramma verrast zou worden met een nieuw interieur en ze al onze spullen weg zouden doen. Ik hecht niet aan dure spullen maar wél aan spullen met een verhaal (zoals t gruwelijk lelijke maar oude beeld wat mijn man vanuit Amerika hier naartoe heeft laten verschepen en wat maanden onderweg is geweest).*TanteSjaan* schreef: ↑14-05-2020 14:17Mijns inziens gaat het niet om het goed bij elkaar passen van je meubels. Het gaat om jou en waar jij je fijn in voelt. Wat ik prettig vind, kan voor jou bijvoorbeeld te onrustig zijn.
Wel ben ik nog aan het kijken naar wat voor kunst ik aan de muren wil. We hebben stevig gespaard voor echte kunst en ik ben de kinderkunst van mijn kinderen een beetje zat.![]()
donderdag 14 mei 2020 om 14:29
donderdag 14 mei 2020 om 14:30
donderdag 14 mei 2020 om 14:32
Planten! Je kunt je huis nog zo mooi inrichten, maar zonder planten wordt het nooit echt gezellig (vind ik). Verder houd ik van kleur en meubels die bij elkaar passen maar niet zo’n set van alles hetzelfde van bijvoorbeeld Leen Bakker. Ik houd van de industriële look, beetje stoer met hout en staal
Sometimes good things fall apart so better things can fall together
donderdag 14 mei 2020 om 14:32
Ik heb ook een VT Wonen huis maar daar zit zeker wel een ziel in, hoor. Ik denk dat ik meer zorgvuldig gekozen items met een verhaal in mijn strak gestileerde VT wonen huis heb dan menig kringloop ratjetoe huis.Sportschoen schreef: ↑14-05-2020 14:29Ja, hier ook eclectisch. Alles rustig bij elkaar gescharreld, gekregen of zelf gemaakt. Bij elk item een verhaal en dan wordt het echt jouw huis.
Ik ken meerdere mensen met een vt wonen huis. Het is mooi alleen zit er geen ziel in.
Zoek spullen die je mooi vindt en maak een mood board.
Am Yisrael Chai!
donderdag 14 mei 2020 om 14:40
fashionvictim schreef: ↑14-05-2020 14:32Ik heb ook een VT Wonen huis maar daar zit zeker wel een ziel in, hoor. Ik denk dat ik meer zorgvuldig gekozen items met een verhaal in mijn strak gestileerde VT wonen huis heb dan menig kringloop ratjetoe huis.
Niks mis met vt-wonen hoor! Wel vind ik persoonlijk heel veel mis met saaiheid en dingen kopen omdat ze nou eenmaal hip zijn. Denk aan die vreselijke hotel mamaborden of die gansjes uit de jaren 90.
Waar ik nog meer mis mee vind is een onpersoonlijk huis en dat heeft niets met vt-wonen te maken. Onpersoonlijk vind ik een kwak grijs op de muur, witte hoogglans keuken, grijze bank, roze kussentjes voor gezelligheid en wat action-decoratie.
Gek genoeg hou ik niet zo van prullaria, maar mijn huis staat er vol mee. Het merendeel komt van mijn familie en de plekken op deze globe waar ik ben geweest.
donderdag 14 mei 2020 om 14:42
Ik hou ook van kleur! Toch heb ik heel lichtgrijs op de muren. Dat heeft een hele simpele reden: al mijn spulletjes zijn vrij druk en kleurrijk. Om niet overprikkeld te raken van mijn eigen huis hebben we voor lichtgrijs gekozen (zonnige woonkamer) en een zandkleurige bank. De lampen, kleden, boeken, foto’s en snuisterijen hebben al een hoop kleur.