Interieur inspiratie

14-05-2020 13:49 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Als alles goed gaat, gaan we binnenkort verhuizen. Ik ben al druk op zoek naar inspiratie voor, vooral, de woonkamer. En ik vind het lastig! Ik kom er zelf niet uit wat ik nou mooi vind. Dus omdat ik niet verder kom, wil ik graag aan jullie vragen: wat is voor jullie een mooie (woon)kamer?

Alvast dank voor de inspiratie!
“The snow doesn't give a soft white damn whom it touches.”
apiejapie schreef:
14-05-2020 15:45
Het is je onwijs gegund :heart:
Dankjewel! :bigkiss:
Cateautje schreef:
14-05-2020 15:35
Ik herken me daarin. Ik hou van dezelfde soort zaken als jij en daarom heb ik een trendloos huis met alles erin dat ik echt mooi vind en goed bij elkaar past. Maar goed, daar heb ik wel 35 jaar over gedaan om het te krijgen zoals ik het echt fijn vind.
Haha ja ik kan nu eindelijk langzaam van het interieur dat nog voor de helft wat-onze-ouders-nog-hadden-staan-want-geen-geld-als-student is af haha. De bank, eettafel en eetkamerstoelen zijn écht hard aan vervanging toe. Dus ik denk dat ik daar eens ga beginnen :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
*TanteSjaan* schreef:
14-05-2020 15:35
Lux, ik heb ook geen planten in huis. De reden is tweeledig: ik kan planten niet in leven houden en mijn kind is allergisch.
Ik heb 2 planten die blijven leven zonder dat ik er ook maar iets aan doe haha, behalve 1x per week een slok water. De rest sterft. Mijn planten in de tuin doen het wel goed, dus ik geniet van het uitzicht op een groene tuin ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
14-05-2020 15:59
Haha ja ik kan nu eindelijk langzaam van het interieur dat nog voor de helft wat-onze-ouders-nog-hadden-staan-want-geen-geld-als-student is af haha. De bank, eettafel en eetkamerstoelen zijn écht hard aan vervanging toe. Dus ik denk dat ik daar eens ga beginnen :)
Niet naar zoeken. Wacht rustig af tot je er tegenaan loopt, want door zoeken raak je op een gegeven moment verblind en weet je het één van het ander niet meer te onderscheiden. :)
Succes ermee en met de verrassingen die je te wachten staan.
Dank jullie wel voor de vele reacties! En wat een mooie foto's komen er voorbij. Mooi om te zien hoe iedereen zo een eigen stijl heeft. Ik heb dat eigenlijk helemaal niet. Het meeste van mijn interieur nu heb ik van anderen gekregen (en hou ik ook aan voor het nieuwe huis). Alleen zie ik het nu wel als kans om iets op te gaan bouwen en een eigen stijl misschien te ontwikkelen. Het enige waar ik tot nu toe bij kom is dat ik groen mooi vind als kleur in de woonkamer. Ach.. het is een start. ;-)
Het help heel erg om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien.
lux- schreef:
14-05-2020 15:30
Haha zo herkenbaar.

Ken iemand bij wie in de straat 5 buren dezelfde lamp hebben hangen, not kidding. En dat groen en poederroze van nu idd. Die kuipstoeltjes had ik ook níks mee :P

@TO: ik herken je probleem, ik heb uiteindelijk maar geconcludeerd dat er geen enkele stijl is waarin ik echt pas. Ik hou van het exotische van boho chic en juist niet van het rommelige en donkere ervan. Ik hou van de kleur van eclectisch maar ik heb een hekel aan vintage kastjes en ook dat is me te vol. Scandi vind ik prachtig qua rust in het interieur maar te saai qua kleur.

Die grijze interieurs met 1 accentkleur, zielloze VT-wonen inrichtingen en lelijke landelijke brocantetroep is het ook niet voor mij.

Ik denk dat ik meer scandinavisch met een vleugje Boho/eclectisch ben. Niet zo’n wiebelkastje op dunne pootjes uit de jaren 50, maar een robuuste kast van onbewerkt hout. Maar dan wel graag m’n Japanse waaiers aan de muur en m’n maffe rommelmarkt lampenkapje. Maar vooral niet te vol. Zo’n bank vol kussens is ook niks voor mij, veel te druk, weg met al die troep. Maar als ik dus google dan vind ik ook nooit iets van mijn gading. Of het is too much voor de minimalist in mij, of too little voor het gezelligheidsdier. Het luistert nauw bij mij :$

Oh en ik vind planten in huis vaak helemaal niet mooi. Maar dat komt misschien omdat het mij niet lukt om planten mooi te houden ;-D
Haha ja dit is precies omschreven hoe het nu bij mij is! Vooral ook dat stukje over het Scandinavische. Prachtig, maar te "leeg". Ik ben zelf trouwens best rommelig, dus mijn interieur moet wel rustig zijn. Anders word ik echt helemaal knettergek. En kleuren als rood, geel en oranje trek ik daarom ook niet goed in mijn woonkamer.
Mijn inspiratie voor ons huis:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn dingen die steeds terugkomen: hout, witte basis, zacht licht, boeken, kunst aan de muur, zachte materialen. Dat pas ik dan toe in ons eigen huis. Niet alles past bij elk huis of budget. Of soms is iets onpraktisch, ik zou bijvoorbeeld nooit een loper in de keuken leggen ook al ziet het er gezellig uit.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Cateautje schreef:
14-05-2020 16:08
Niet naar zoeken. Wacht rustig af tot je er tegenaan loopt, want door zoeken raak je op een gegeven moment verblind en weet je het één van het ander niet meer te onderscheiden. :)
Succes ermee en met de verrassingen die je te wachten staan.
Oh ja hoor absoluut geen haast! Ik kijk rustig rond. Ben laatst tegen een bank aangelopen die me wel wat leek, maar moet ‘m nog eens gaan ‘proeven’. Kan nooit in 1 dag kiezen of een meubelstuk wat voor me is. Eettafel staat meer op de lijst, nog niet eens mee bezig haha.
Prachtige voorbeelden, Tyche. Mijn vorige huis had ook een dergelijke sfeer. Hoge plafonds en schouwen zijn heerlijk. Ik heb nu een nieuwer en modern huis en die sfeer moet ik nu echt zelf creëren. Wel erg leuk om mee bezig te zijn.
MadameJean schreef:
14-05-2020 14:09
Ik vind vaak individuele apullen mooi. Een kast, een vaas, een lamp, een kleed. Bij elkaar wordt dat een rommeltje soms, maar dat bevalt me beter dan een bij elkaar passende set.

Ik houd van perzische tapijten, warm gekleurde muren, poefen en kussens, grote groene planten, bijzettafels, boeken en lampen.

Wat voor tv, bank of eettafel er dan staat vind ik minder interessant.
O ja, hier ook zo! Ik ga dat straks allemaal combineren met een betonlookvloer en ik wil heel graag een aubergine kleurige muur.
Sommige mensen verklaren me voor gek als ik de plannen vertel, maar ik zie het zo voor me!!

@to, heb je pinterest? Daar kun je onwijs veel inspiratie opdoen.
lux- schreef:
14-05-2020 16:55
Oh ja hoor absoluut geen haast! Ik kijk rustig rond. Ben laatst tegen een bank aangelopen die me wel wat leek, maar moet ‘m nog eens gaan ‘proeven’. Kan nooit in 1 dag kiezen of een meubelstuk wat voor me is. Eettafel staat meer op de lijst, nog niet eens mee bezig haha.
Geweldig! :-D
Tropischvisje schreef:
14-05-2020 15:37

Ik moet nu eenmaal alles nieuw, en iedereen heeft Ikea.
Dit is natuurlijk onzin.
Ik heb in de afgelopen 5 jaar alleen een nieuwe boxspring gekocht en deZe komt NIET van Ikea.

Marktplaats, 2ehandszaken, brocantes, marketplace, braderieën, markten enz kan natuurlijk ook gewoon.
tyche schreef:
14-05-2020 16:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn dingen die steeds terugkomen: hout, witte basis, zacht licht, boeken, kunst aan de muur, zachte materialen. Dat pas ik dan toe in ons eigen huis. Niet alles past bij elk huis of budget. Of soms is iets onpraktisch, ik zou bijvoorbeeld nooit een loper in de keuken leggen ook al ziet het er gezellig uit.
Prachtig dit! Bedankt voor het delen! Die boekenkasten, dat is wel echt een droom ja
Heel mooi Tyche.
Nu nog zelf voor elkaar krijgen. :P
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik heb wel een accentkleur, maar wél verschillende tinten. 3 witte muren, 1 jeansblauwe. Chocolakleurige bank en fauteuil, 1 fauteuil in andere bruintint. Blauw vloerkleed en verschillende soorten blauwe kussens op de bank.

Onze meubels zijn oud, sommigen zelfs antiek. Zo is ons tv meubel een omgebouwde dekenkist. Alle meubels zijn niet bijpassend dus ook niet dezelfde kleur, vandaar dat ik het bij 1 accentkleur wilde houden.

Aan de muur hangt weinig. 1 grote oude spiegel met brede lijst van hout. 1 schilderij gemaakt door dochter dus uniek. Een klok ook met houten lijst. Verder her en der wat 'oude meuk', spinnewiel, petroleumstellen, oude melkbussen die blauw is geverfd.

En prachtige glas-in-lood ramen die best een eyecatcher zijn.
drominique schreef:
14-05-2020 17:12
Dit is natuurlijk onzin.
Ik heb in de afgelopen 5 jaar alleen een nieuwe boxspring gekocht en deZe komt NIET van Ikea.

Marktplaats, 2ehandszaken, brocantes, marketplace, braderieën, markten enz kan natuurlijk ook gewoon.
Nieuw als in, voor mij nieuw. Alleen mijn bank en matras wil ik echt nieuw nieuw, de rest heeft 1 eis, en dat is dat ik het mooi vind.
Wat een mooie voorbeelden, Tyche!
tyche schreef:
14-05-2020 16:39

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die met die oranje stoel 😍

Ga nu toch weer twijfelen aan een aubergine muur haha...
Toch eventjes mijn nieuwe kleed met jullie delen. :-D

Afbeelding
Mooi Cateautje! Sfeervol. :thumbsup:
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Serengeti schreef:
14-05-2020 18:16
Mooi Cateautje! Sfeervol. :thumbsup:
Ja hè. Ben er helemaal huppelig van. :-D

Hij wordt tussen 11 en 2 gebracht, dus ik sta om 6 uur op. ;-)
Cateautje schreef:
14-05-2020 18:17
Ja hè. Ben er helemaal huppelig van. :-D

Hij wordt tussen 11 en 2 gebracht, dus ik sta om 6 uur op. ;-)

:biggrin:
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Cateautje schreef:
14-05-2020 18:14
Toch eventjes mijn nieuwe kleed met jullie delen. :-D

Afbeelding
Wauw, ik vind ‘m prachtig!!
Mooi kleed Cateau!

Ik heb een Pers op de grond liggen. Hij is nog van mijn ouders geweest en kostte destijds een vermogen, waardoor mijn vader nog steeds heel voorzichtig is. Hij trekt altijd zijn schoenen uit als hij binnen komt en moppert als de kinderen spelend op het kleed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven