Irritante huisvuilcontainters

30-12-2013 18:23 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
nina*89 wijzigde dit bericht op 02-11-2017 23:31
99.80% gewijzigd
Kun je niet pontificaal jouw fiets daar neer zetten op die dagen?
Is het niet zo dat er een locatie is aangewezen voor het neerzetten van de containers en de zakken? Dus dat door de gemeente gezegd wordt: daar moet het staan, en dat dit net voor jouw huis is?
Wees de eerste die zijn zak neerzet, en zet die bij de buurvrouw voor, meestal zetten andere mensen hun huisvuil daar dan wel tegenaan. En zet inderdaad je fiets oid bij jezelf voor.
Of het hele gedeelte aftekenen met stoepkrijt net als op Koninginnedag
quote:Biebeliee schreef op maandag 30 december 2013 18:26 Kun je niet pontificaal jouw fiets daar neer zetten op die dagen?Of je fiets juist voor t raam bij de buurvrouw. Want tja, door zie vuilniszakken is er geen plek.
.
99.74% gewijzigd
.
99.74% gewijzigd
Meestal is er 1 vaste plek in een straat (of meerdere vaste plekken bij langere straten) waar iedereen zijn container neer moet zetten, zodat de vuilniswagen niet om de meter hoeft te stoppen, maar per stopbeurt gelijk een hele verzameling huisvuil kan innemen.

Maar ik snap het probleem niet zo. OK, dan staan er containers. Eén dagje. Buiten. Ze staan niet in je huis, ze blokkeren je voordeur niet, en ik neem niet aan dat je elke woensdag niks anders te doen hebt dan de godsganse dag uit het raam te kijken. Ik zou me daar niet zo druk over maken.

Bovendien: waar moeten ze dán staan zonder dat iemand ze ziet? Of is het wel OK als een ander ze voor zijn raam heeft, zolang jij het maar niet bent?

Wees blij dat je huisvuil opgehaald wordt, zou ik zeggen, je zou een groter probleem hebben als niemand het kwijt kon en de hele buurt een stinkende troep werd, toch?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Bij ons in de straat is een van de verzamelpunten ook recht voor ons raam. Dat was al zo gegroeid voor dat wij er gingen wonen.

En ja, dinsdagavond, woensdagochtend en woensdagavond hoor je wekelijks de containers rijden. Persoonlijk stoor ik mij er niet zo aan. De containers moeten toch ergens verzameld staan. Wanneer iedereen maar alleen zijn eigen container/zak aan de weg zet, dan is de vuilophaaldienst veel langer bezig, en zullen de kosten een stuk hoger liggen.

Heb jij een voorstel waar dit wel zou kunnen bij jullie in de straat, zonder dat het voor iemand zijn deur/raam is?

En de containers hoor je toch, ook als ze 10 meter verder gezet worden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Misschien een creatief (en niet al te onvriendelijk) briefje op je raam doen?

Dat jij een fijn uitzicht ook prettig vind en het fijn vind als niet alles voor jouw raam geplant wordt?
Als er voor jouw huis geen auto´s geparkeerd staan en voor de andere huizen wel dan vind ik het eigenlijk vrij logisch dat het vuilnis bij jou voor de deur wordt gezet. Dan kan de vuilniswagen er makkelijk bij. Je kan ook niet van de vuilnismannen verwachten dat ze met containers over de stoep gaan rijden naar een plek voorbij de auto´s waar ze hem kunnen legen.

Waarom dan niet bij de buurvrouw voor de deur? Tja dat zal zo gegroeid zijn en de buurtbewoners gaan echt niet onthouden dat ze hem de ene week bij jou en de andere week bij de buurvrouw voor de deur moeten zetten.

Apart trouwens dat in jouw gemeente zowel containers als huisvuilzakken mogen.
Normaal staat er een bord voor vuilcontainers en een waarschuwing dat er niet geparkeerd mag worden op huisvuil ophaal dagen, dus ff bellen naar de gemeente, kan natuurlijk verschillen per gemeente.

Zou het ook niet leuk vinden die containers voor mijn raam.
Bij jou staan geen auto's, wordt het vuil dan niet daar neergezet omdat de vuilnisophalers er dan goed bij kunnen?

En als iedereen het vuil wèl voor de eigen deur neer zou zetten, blijft er dan nog wel iets van de stoep over, als er ook nog auto's staan?

Als er twee verzamelpunten in een straat zijn, hoeft de vuilniswagen ook maar twee keer te remmen en weer op te trekken in plaats van 20 keer. Beter voor het milieu, voor de snelheid waarmee de ophalers hun wijk af hebben, voor de automobilisten die achter die wagen moeten wachten. Maar vooral ook prettig voor de ophalers zelf. En als je die te vriend houdt, levert dat alleen maar voordelen op.
In plaats van je fiets een grote bak met planten of gezellige bloemen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
.
99.89% gewijzigd
.
nina*89 wijzigde dit bericht op 02-11-2017 23:32
99.85% gewijzigd
quote:nina*89 schreef op 30 december 2013 @ 18:42:

Wat ik zelf als (enige) oplossing kan bedenken is om ze neer te zetten op plekken waar ze niet direct voor het raam van iemand mij staan. Ik heb namelijk ook een heel stuk bakstenen muur zonder raam, maar daar zetten de buren het vuil precies niet neer

Als ik een briefje in de bus kreeg van een buurvrouw met het vriendelijke verzoek mijn container voor dat stuk muur te zetten ipv voor het het raam zou ik daar zeker gehoor aan geven.

Waarom probeer je dat niet gewoon?
Maak dan een vriendelijk briefje, met de vraag om voortaan het bij de muur neer te zetten zodat jij weer naar buiten kan kijken. Dan is iedereen blij.
.
99.76% gewijzigd
Ik heb achterburen die hun vuilniscontainer altijd voor mijn pad aan de zijkant van huis parkeren. Op zich kan dat, ware het niet dat die er vervolgens twee dagen staat! Ik was het een keer zo beu dat ik die container precies in de opening van hun voordeur heb geplaatst. Dit in de wetenschap dat ze de volgende ochtend tegen de container aan zouden botsen en hem met veel moeite weg zouden moeten schuiven.
quote:nina*89 schreef op 30 december 2013 @ 18:50:

[...]

Ja, denk je? Voel me er gewoon een beetje raar over omdat woorden op papier vaak 'botter' overkomen (hoe aardig je het ook probeert te zeggen). En omdat het niet alleen om haar container gaat, maar ook de rest. Dus dan moet ik bij die mensen aan gaan bellen, terwijl ik ze verder niet ken, gelijk gaan 'zeuren' over de containers en dan ben ik voor altijd 'die zeur-buurvrouw' Maar ja, misschien moet ik daar maar gewoon maling aan hebben want ik vind het echt geen gezicht, al dat vuil voor mijn huis!Even gelukkig nieuwjaar kaartjes kopen (Hema) en daar een persoonlijke boodschap in zetten van "de nieuwe buuv" én je verzoek
quote:troelalaaaatje schreef op 30 december 2013 @ 18:51:

Ik heb achterburen die hun vuilniscontainer altijd voor mijn pad aan de zijkant van huis parkeren. Op zich kan dat, ware het niet dat die er vervolgens twee dagen staat! Ik was het een keer zo beu dat ik die container precies in de opening van hun voordeur heb geplaatst. Dit in de wetenschap dat ze de volgende ochtend tegen de container aan zouden botsen en hem met veel moeite weg zouden moeten schuiven.Dat is helemaal irritant ja! En, hielp je actie?
.
99.37% gewijzigd
Oh die containers, hier ook een irritatiepunt. Ze zetten 'm hier altijd precies neer voor het pad naar mijn achtertuin (en de achtertuin van anderen) zodat ik me met fiets er langs moet worstelen. En de vuilnismannen zetten ze ook daar weer neer, soms nog meer in de weg dan ze al stonden. Sommige containers blijven ook rustig drie dagen staan nadat het vuil is opgehaald.

Geen idee wat je eraan kan doen, briefje is misschien wel een goeie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven