Is dit zielig?

26-06-2012 19:12 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn (nieuwe) buren hebben een puppie van ongeveer 5/6 maanden. het beest zit sinds een aantal uren alleen thuis, aan een korte riem aan de radiator gebonden, en jankt hart-verscheurend. Ik kan hem zien door het raam....

Ik vind het zoo vreselijk zielig... het gaat me aan het hart en ik ben geneigd om 114 te bellen.

Ik twijfel echter... is dit wel zielig? Of is dit normaal bij de opvoeding van een pup? Ik heb nooit honden gehad dus heb geen idee.....
quote:Nickname00 schreef op 26 juni 2012 @ 19:40:

[...]

Niet in de boom gaan hangen.. open een topic op de psyche pijler.

En Bergje, ik vind je stoer.
Hopelijk hebben ze het beestje niet afgeranseld nadat jij ze hebt verteld dat hij zo aan het piepen was. Ben benieuwd waar ze em nu gaan laten als ze de deur uit gaan, ws op een plek waar niemand hem kan zien. Arm beest. Dit soort mensen zijn geen beestjes waard.
Ook de hondenbescherming kan niets doen.

Er bestaat gewoon geen regelgeving op dit gebied. Falen van de onverschillige overheid.

Ik hoop dat die hond heel snel die lui in de weg zit, zodat ze hem weg doen. Arm dier.
quote:Bergje65 schreef op 26 juni 2012 @ 21:28:

Ben ik weer.... de eigenaren zijn zojuist thuisgekomen en ik ben witheet van woede erheen gegaan...

Hun antwoord:

"tja, het beest heeft zo af en toe zijn nukken".

Ik hou het kritisch in de gaten en neem zonodig stappen..... het beestje ligt nu overigens languit in de tuin te slapen... wat een schatje....

Dat is echt stoer en goed en geweldig en aardig en tof van je!

Zo, steek die maar in je ...

Hoop dat het je buren toch aan het denken heeft gezet.
Ach wat zielig voor zo'n beestje, je snapt toch niet waarom sommige mensen huisdieren nemen
Goed van je zeg. Maar ik denk dat het voor het diertje weinig zin heeft. Net als hiervoor geschreven wordt zal de pup ergens vastgebonden worden waar niemand het ziet of hoort. Belachelijk dat geen instantie hier iets aan doet.

Wat een takketuig heb je toch. Laatst bij de dierenarts werd een jonge maltezer binnengebracht, zogenaamd gevallen voor de 4e keer deze maand. Beestje was niet meer te redden, zo hevig mishandeld. Hoe triest ook ik ben blij dat ze het beestje hebben laten inslapen zo werd verder leed bespaart, maar zulk tuig neemt gewoon het volgende slachtoffer in huis. Ik begrijp je woede heel goed, ben zelf ook op kookpunt bij het lezen van dit topic.
quote:lammy schreef op 27 juni 2012 @ 14:12:

Laatst bij de dierenarts werd een jonge maltezer binnengebracht, zogenaamd gevallen voor de 4e keer deze maand. Beestje was niet meer te redden, zo hevig mishandeld. Hoe triest ook ik ben blij dat ze het beestje hebben laten inslapen zo werd verder leed bespaart, maar zulk tuig neemt gewoon het volgende slachtoffer in huis. Ik begrijp je woede heel goed, ben zelf ook op kookpunt bij het lezen van dit topic.

Voor de VIERDE keer? De dierenarts vermoedde iets en deed niets? hij had wel melding moeten maken bij de (dieren)politie. Ook, omdat daar waar dieren mishandeld worden ook vaak sprake is van vormen van huiselijk geweld.

Dít keer hadden ze misschien WEL iets kunnen doen.

http://nos.nl/audio/33766 ... n-dierenmishandeling.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven