Is dit zielig?
dinsdag 26 juni 2012 om 19:12
Mijn (nieuwe) buren hebben een puppie van ongeveer 5/6 maanden. het beest zit sinds een aantal uren alleen thuis, aan een korte riem aan de radiator gebonden, en jankt hart-verscheurend. Ik kan hem zien door het raam....
Ik vind het zoo vreselijk zielig... het gaat me aan het hart en ik ben geneigd om 114 te bellen.
Ik twijfel echter... is dit wel zielig? Of is dit normaal bij de opvoeding van een pup? Ik heb nooit honden gehad dus heb geen idee.....
Ik vind het zoo vreselijk zielig... het gaat me aan het hart en ik ben geneigd om 114 te bellen.
Ik twijfel echter... is dit wel zielig? Of is dit normaal bij de opvoeding van een pup? Ik heb nooit honden gehad dus heb geen idee.....
dinsdag 26 juni 2012 om 19:35
puppy heef tjou hopelijk niet gezien, toen jij door het raam zat te kijken? want jij loopt weg met een k gevoel en hij zit daar met k gevoel. en ajb niet op de ramen kloppen of muren kloppen! (Doe je waarschijnlijk niet, maar even ter info, word het voor de pup namelijk alleen maar lastiger)
Ik zou vanavond nadat ze gegeten hebben en de koffie op hebben enz. is aan bellen en vragen, dat je snapt dat die piept/jankt omdat het een pup is en het alleen blijven nog moet leren, maar dat je het heel naar vind dat je de pup aan een riem ziet liggen en het arme beesie dus geen kant op kan, behalve zich ophangen?
Ik zou vanavond nadat ze gegeten hebben en de koffie op hebben enz. is aan bellen en vragen, dat je snapt dat die piept/jankt omdat het een pup is en het alleen blijven nog moet leren, maar dat je het heel naar vind dat je de pup aan een riem ziet liggen en het arme beesie dus geen kant op kan, behalve zich ophangen?
dinsdag 26 juni 2012 om 19:50
Waarom bel je straks niet even aan. Niet om te klagen, maar juist allervriendelijkst. Zeg dat de pup erg gepiept heeft en geef de tip dat een bench vaak beter gaat. Wie weet vatten ze dat wel goed op?
En misschien kun je - als je dat zelf tenminste leuk vindt en geen moeite en jouw hond dat ook leuk vind - eventueel ook aanbieden om hun pup mee te nemen als jij met jouw hondje gaat wandelen, als hij eens wat langer alleen moet zijn? Nogmaals, alleen als je dat zelf ziet zitten en je geen problemen verwacht met je eigen hond natuurlijk.
Soms zijn dingen vriendelijk beter op te lossen dan met geklaag. En uiteindelijk is vooral de pup daar bij gebaat.
En misschien kun je - als je dat zelf tenminste leuk vindt en geen moeite en jouw hond dat ook leuk vind - eventueel ook aanbieden om hun pup mee te nemen als jij met jouw hondje gaat wandelen, als hij eens wat langer alleen moet zijn? Nogmaals, alleen als je dat zelf ziet zitten en je geen problemen verwacht met je eigen hond natuurlijk.
Soms zijn dingen vriendelijk beter op te lossen dan met geklaag. En uiteindelijk is vooral de pup daar bij gebaat.
dinsdag 26 juni 2012 om 20:14
dinsdag 26 juni 2012 om 20:18
quote:nummerzoveel schreef op 26 juni 2012 @ 19:50:
Waarom bel je straks niet even aan. Niet om te klagen, maar juist allervriendelijkst. Zeg dat de pup erg gepiept heeft en geef de tip dat een bench vaak beter gaat. Wie weet vatten ze dat wel goed op?
Soms zijn dingen vriendelijk beter op te lossen dan met geklaag. En uiteindelijk is vooral de pup daar bij gebaat.Dit. En als dat niet het gewenste effect heeft naar de wijkagent bellen.
Soms zijn dingen vriendelijk beter op te lossen dan met geklaag. En uiteindelijk is vooral de pup daar bij gebaat.Dit. En als dat niet het gewenste effect heeft naar de wijkagent bellen.
dinsdag 26 juni 2012 om 20:40
'k Zou als ik hen was een vakantietje nemen en in die tijd het diertje trainen. Dat begint met oefeningen "op de plaats blijven". De tijd wordt dan langzaam opgevoerd, ook als de baas uit zicht is. Als hij ervaart dat hij alleen vriendelijk aangesproken wordt als hij is blijven liggen dan heb je het gewonnen.
it's a big club and you ain't in it
dinsdag 26 juni 2012 om 20:47
Ik acht de kans groot dat hij binnenkort weg is naar een andere eigenaar. Als je een hondje vastbindt aan de radiator dan is dat namelijk een symptoom van het feit dat hij aan het vernielen slaat als hij losloopt. Het vastbinden doen ze al omdat ze geen raad meer weten.
it's a big club and you ain't in it
dinsdag 26 juni 2012 om 21:28
Ben ik weer.... de eigenaren zijn zojuist thuisgekomen en ik ben witheet van woede erheen gegaan...
Hun antwoord:
"tja, het beest heeft zo af en toe zijn nukken".
Ik hou het kritisch in de gaten en neem zonodig stappen..... het beestje ligt nu overigens languit in de tuin te slapen... wat een schatje....
Hun antwoord:
"tja, het beest heeft zo af en toe zijn nukken".
Ik hou het kritisch in de gaten en neem zonodig stappen..... het beestje ligt nu overigens languit in de tuin te slapen... wat een schatje....