Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Nog van harte met je diploma.

Allemaal rechte lantarenpalen na het stappen is wel saai hoor, een beetje schwung erin
Snjókorn falla, á allt og alla
ik heb deze ring nog gemaakt, een plantje ingegoten ;)

Wauw, die is gaaf craftygirl.
Mooi, Crafty!
Haha; Liquorice! Proost!
Mooi craftygirl. Wat maak je nog meer?

Nou ibi, hier dan een foto van mijn handgreep. Omdat het zo'n saai onderwerp is, heb ik de foto maar gepimpt om er nog wat van te maken

De andere greepjes liggen nu te drogen. Heb nu 5 verschillende kleuren.

En nog bedankt ibi, dat je niet eerder zei dat die transferpapieren bij het garen ligt. De enige plaats waar ik niet gezocht heb! Nu moet ik terug en dat gaat mij geld kosten! Je hebt toch geen aandelen bij de Action he

Arm sneeuwvlokje tussen de verhuisdozen, wanneer verhuis je?

Ik wil ook naar de rommelmarkt! Kom je laten zien wat je gescoord hebt Kanon?

Welkom terug dreamer.

Is alles weer een beetje recht getrokken dropje ?

Nou Akakia, waar wcht je nog op, kom maar op met die foto's
Not my circus. Not my monkeys.
Minas: leuke foto (en leuk gepimpt handgreepje).

De container komt volgende week vrijdag. Zelf ga ik over 2 weken weg.
Minas; superleuk!!! Dat je met zo'n kleine aanpassing toch meteen zo'n groot effect kan hebben.

Enne...aandelen bij de Action..? Mmm, die heb ik nog niet, maar dat is mss niet eens zo'n gek idee, hahaha!
dank jullie wel, minas, leuk die handgrepen!

hierbij nog enkele creaties van mij:

Polymeerklei aardbeitjes

Een zwarte boom getekend in oost indische inkt

Glitter oorbelletjes

Mooi, Crafty! (Ik zie alleen de aardbeitjes niet zo duidelijk op de foto)
bericht aangepast
Wow crafty, wat maak jij mooie dingen! Helemaal gemist hoe je dat doet.

Leuke handgreepjes :-)
Later is nu
quote:dreamer schreef op 25 augustus 2012 @ 15:40:

Wow crafty, wat maak jij mooie dingen! Helemaal gemist hoe je dat doet.

Leuke handgreepjes :-)ik gebruik hars om voorwerpjes te gieten
Ha, en hoe krijg ik hars uit m'n kleren? Weet jij dat? Of is dat een ander soort hars. Ik heb met vakantie op een houten bankje gezeten, waar dus hars uitkwam. Nu heb ik 2 inmiddels witte plekken (na het wassen) precies op de kontplek van een leuk jurkje. ~zucht~

Enneh.. hoe doe je zoiets verder?
Later is nu
quote:dreamer schreef op 25 augustus 2012 @ 15:55:

Ha, en hoe krijg ik hars uit m'n kleren? Weet jij dat? Of is dat een ander soort hars. Ik heb met vakantie op een houten bankje gezeten, waar dus hars uitkwam. Nu heb ik 2 inmiddels witte plekken (na het wassen) precies op de kontplek van een leuk jurkje. ~zucht~

Enneh.. hoe doe je zoiets verder?

Ik ben bang dat de vuilnisbak het enige antwoord is, zelf werk ik altijd met handschoenen. Ik giet voorwerpen in een gietmal, laat het hard worden en schuur en polijst het resultaat daarna flink bij. Het minste werkt zit in het ingieten, het meeste werk en het bedenken van iets leuks en de afwerking

werkje met ecoline

Echt mooi!

EN ja.. iets bedenken, dat is aldoor lastig.

Kijk wat ik op internet vond:

Heb je per ongeluk met je kleren in de hars gezeten ? Geen nood! Pak een wit a4 vel papier en strijk met een strijkijzer over de plek waar de hars zit. De hars word vloeibaar en door het papier opgenomen. Weg vlek!

Toch maar proberen voordat ik de prullebak verkies.

~gaat strijkijzer uit stof halen~
Later is nu
Heel mooi crafty. Hoe polijst jij je werk?

Hier hopelijk een foto van mijn handgreepjes:

handgreepjes

Ik heb er van elk 2 gemaakt.

Ik zeg hopelijk, omdat ik zag dat de plaatjesplakker weer bezig is. Afschuwelijke plaatjes zeg.
anoniem_149694 wijzigde dit bericht op 25-08-2012 21:51
Reden: link aangemaakt
% gewijzigd
Niet dus, nou die houden jullie dan nog tegoed.
quote:minas-tirith schreef op 25 augustus 2012 @ 19:47:

Niet dus, nou die houden jullie dan nog tegoed.Je kan er wel even een link van maken. Ze zijn hardstikke leuk!!!
quote:minas-tirith schreef op 25 augustus 2012 @ 19:45:

Heel mooi crafty. Hoe polijst jij je werk?

Hier hopelijk een foto van mijn handgreepjes:

[img]https://www.mijnalbum.nl/Foto-G478TINL.jpg[/img]

Ik heb er van elk 2 gemaakt.

Ik zeg hopelijk, omdat ik zag dat de plaatjesplakker weer bezig is. Afschuwelijke plaatjes zeg.ik vind ze mooi! en leuk gefotografeerd!
quote:dreamer schreef op 25 augustus 2012 @ 18:46:

Echt mooi!

Heb je per ongeluk met je kleren in de hars gezeten ? Geen nood! Pak een wit a4 vel papier en strijk met een strijkijzer over de plek waar de hars zit. De hars word vloeibaar en door het papier opgenomen. Weg vlek!

dus toch ? succes! hopelijk gaat het eruit, ik weet het niet zeker maar het zou best kunnen dat je erna een olie achtige vlek achter houd ? Wie weet kan dat er gewoon af gewassen worden.

enne strijkijzer uit het stof halen ... ?
craftygirl

Toen wij 35 jaar geleden trouwden had mijn man het plan om mijn bruidsboeket in hars te gieten, en dat blok als boekensteun te gebruiken. Voor een vermogen hars gekocht en een accubak.

Na twee weken begon het boeket te schimmelen. Denk dat we het hadden moeten laten drogen voor we het gingen gieten .Hij wordt er nog wel mee geplaagd
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Leuke greepjes, Minas! De groene en rode vind ik het allermooist!

Marcellav; hahaha! Sorrie dat ik lach, maar zoiets zou mij dus ook kunnen overkomen! (geweldig) leuk verhaal!

Crafty; wat voor soort giethars gebruik je dan..? Ik ben nog steeds moed aan het verzamelen om mijn ongeopende verpakking giethars te openen. Het is een geel blikje emt een minflesje er aan vast. Verhouding schijnt nogal nauw te komen. Nu durf ik niet meer. Maar jouw werkjes verleiden me wel om er toch aan te beginnen...
quote:dreamer schreef op 25 augustus 2012 @ 18:46:

Echt mooi!

"oma's raad" (gegoogeld) zegt wasbenzine...

*heeft strijkijzer gisteren in een verhuisdoos gezet.... welke dat weet ik niet meer *
Wasbenzine was ook mijn eerste idee. Nouja, terpentine eigenlijk, dat wordt namelijk van hars gemaakt. Leek me logisch dat als oplosmiddel te gebruiken

EN ja, ik strijk nooit. Dat klopt. Een vetachtige vlek maakt niet zo uit, het is een zwart jurkje en op die plek zitten ook net naden. EN hé, het is op m'n kónt. Mag hopen dat men daar geen vlekken ontdekt, die gewoon zwart zijn. Nu zijn het witte plekjes, dat valt wel op

Wat jammer van dat bruidsboeket! Leuk idee van je man.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven