Ja, ik knutsel!

16-06-2012 14:57 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nog erger, ik ben korte tijd geleden fanatiek aan het Fimo-kleien geslagen. Moest voor het werk met klei gaan werken, ben toen over gestapt op Fimo en sindsdien is het hek van de dam...

Zijn er meer van die suftrutten hier met van die übersuffe en stoffige hobbies, of wordt het tijd voor een enkeltje Libelle?
668, the neighbour of the Beast
Mijn popje is geadopteerd! Een meisje werd er meteen verliefd op en vroeg of ze haar mocht hebben. Ze heeft mijn echte naam gekregen en woont nu weer in NL . Leuk!

Ben halverwege een trui en er komt nog een broek en sokken, die stuur ik haar na.

Mijn moeder heeft er ook twee gemaakt, maar die heeft mooier garen (acryl, ik heb alleen puur wol kunnen vinden hier) en kan mooier breien.

Heb het nog even heel druk, maar zal nog een nieuwe pop maken. Wil graag eens zo'n mooie marsepeintaart maken.. dat is het nieuwe project .
quote:ikbenik schreef op 26 augustus 2012 @ 12:51:

Kanon; ik kreeg gisteravond een heeeeeeeeel verbaasde en blije schoonmoeder aan de foon!!! Hahahahaha!! Die was helemaal verrast dat iemand die haar niet kent toch zo lief was om wel 100 (!!! heb je nog goed gedaan joh!!! ) van die blikjes-lipjes voor haar te verzamelen! Ze was helemaal ontroerd! Zo lief!

Echt SUPER dat je dat voor haar hebt willen doen! Wat leuk dat ze zo enthousiast was! Ik vond het leuk om mee te sparen (en was best trots op mijn ruim 100 lipjes ) , dus wordt een beetje verlegen van de complimenten hier. Ontzettend lief dat ze mij wil bedanken, dat hoeft toch helemaal niet!
Ik weet trouwens even niet meer wie haar keukengreepjes aan het pimpen is, maar daardoor heb ik het nu ineens op mijn heupen gekregen en wil nu ook mijn keuken gaan pimpen. Zit al een uur te googlen op plakfolie, maar kan geen folie vinden dat breed genoeg is *zucht*.
VAn de week moest ik voor dochteeren broek repareren. Bellek de naaimachine overleden! Op MP een andere gevonden om de hoek, en ik ben blij! Dus nu slaap ik niet meer, want de naaimachine roept!

Vandaag 6 slabbetjes dubbelzijdig te gebruiken genaaid en 4 glazen flessen in de jeans gezet als kaarsenkandelaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En omdat jeans mijn project voor de winter is heb ik me verdiept in de aanschaf van jeansnaalden voor de naajmasjien. Duur!

Kom ik op MP 100 doosjes met 5 stuks voor 45 euro tegen! Inclusief verzending! Dus 500 naalden! Ik hoop niet dat ik die in het winterseizoen allemaal ga breken, maar er is dus voorlopig geen paniek bij gebroken naalden.
Mèn, wat wordt hier hard gewerkt! Leuk Noppies, dat je popje een goed onderkomen heeft gekregen. En van Fame wil ik heel graag foto's zien (kan dat alweer?). Hoe is het met je katten-jeans-huisje?

De gepimpte handgrepen was ik vergeten te melden maar vind ik helemaal geweldig Minas!

Snjokorn, dat je stresst is uitermate logisch. Ik hoop dat je je Zen weet te behouden!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Nou Fame, 500 naalden, kun je daar niet 10 jaar mee vooruit? Dat wordt nog heeel veeeel jeans naaien....

Trouwens, als ik kapotte jeans heb van de kinderen, heb je daar dan belangstelling voor? Ik gooi het anders weg.
quote:marcellav schreef op 25 augustus 2012 @ 20:43:

craftygirl

Toen wij 35 jaar geleden trouwden had mijn man het plan om mijn bruidsboeket in hars te gieten, en dat blok als boekensteun te gebruiken. Voor een vermogen hars gekocht en een accubak.

Na twee weken begon het boeket te schimmelen. Denk dat we het hadden moeten laten drogen voor we het gingen gieten .Hij wordt er nog wel mee geplaagdzonde , zelf droog ik idd alle plantjes eerst
quote:ikbenik schreef op 25 augustus 2012 @ 21:12:

Leuke greepjes, Minas! De groene en rode vind ik het allermooist!

Marcellav; hahaha! Sorrie dat ik lach, maar zoiets zou mij dus ook kunnen overkomen! (geweldig) leuk verhaal!

Crafty; wat voor soort giethars gebruik je dan..? Ik ben nog steeds moed aan het verzamelen om mijn ongeopende verpakking giethars te openen. Het is een geel blikje emt een minflesje er aan vast. Verhouding schijnt nogal nauw te komen. Nu durf ik niet meer. Maar jouw werkjes verleiden me wel om er toch aan te beginnen...vanalles gewoon blijven uitproberen tot je ziet wat wel en niet werkt ;)
quote:helena2 schreef op 26 augustus 2012 @ 11:48:

Wat mooi Craftygirl!

En waar vind je die mooie houdertjes om je hars in te gieten? Die maken het wel helemaal af zeg. Wow.

Succes met pakken Snjokorn!sieraden winkeltjes , de markt
quote:kanon schreef op 26 augustus 2012 @ 11:49:

@Crafty, in een woord: wauw! Ik vind het echt heel gaaf wat je maakt.dank je wel
quote:Marels schreef op 26 augustus 2012 @ 11:55:

Craftygirl, ik heb een ketting van jou, als ik me niet heel erg vergis je nickname komt me ook erg bekend voor
@ Akakia: eigenlijk is alles van Stephen King wel enigszins griezelig. Ik kan er inmiddels goed tegen maar als je echt niets hebt met horror zou ik hem afraden.

@ Noppies: wat leuk! Ik weet niet of ik Poppy ter adoptie af zou kunnen staan, ik heb me al te veel aan haar gehecht. Bovendien wil ze per se mee als ik ga verhuizen .

@ Snjokorn: dat klinkt professioneel. Mijn verhuizing wordt iets minder groots (ik ga in een gemeubileerde kamer wonen en hoef dus weinig mee te nemen). Maar nu de datum steeds dichterbij komt wordt het toch wel spannend. Ik ga zo ver weg wonen dat ik niet zomaar even langs kan komen bij vrienden en familie, zoals nu. Dat zal wel even wennen zijn.
Ik knutsel ook sinds kort. Ik knutsel met vilt. Gewoon simpel met naald en draad (met de hand).

Op advies van hier koop ik mijn vilt bij Action (zeer goedkoop) en soms eens een los stuk bij een hobbywinkel.

Maar weten jullie misschien waar je vilt kun kopen met een printje? Zoals rood met witte bolletjes/stippen...

En bij Xenos hebben ze leuke knutselboekjes voor 3,99
Ik moest ook even slikken hoor! Dat ze ineens weg ging. Maar het meisje wilde haar zo graag en vroeg het zo spontaan, dat ik niet kon weigeren. Ze mocht ook meteen mee in bed om te slapen en in de auto kreeg ze ook een eigen plekje. Als ze ergens paste, was het bij dit meisje! Zo leuk!

Die sierraden zijn prachtig! Heb ik die foto's ook al eens op FOK langs zien komen? Kan dat? Of hier? Het komt me zo bekend voor ergens. Maar ontzettend mooi vind ik het!!

Stephen King is eng. Een vriendin heeft een paar nachten niet geslapen na het lezen van een King, die is er meteen mee gestopt . Maar gaaf zijn ze wel, als je ze kan hebben!
Welkom Emma77emma. Ik kan je helaas niet helpen met vilt-met-een-printje.

Liquorice: ik zou me dus aan kunnen gaan bieden als professioneel verhuizer . Spannend voor jou ook!

Bed ligt inmiddels in losse delen beneden, heb de slaapbank uitgeklapt. Dat wordt m'n bed, stoel, eettafel en computertafel voor de komende week
Snjókorn falla, á allt og alla
Mooi compliment Noppie, dat ze je pop wilde adopteren! En lief van je dat je haar de pop gegeven hebt.
Snjókorn falla, á allt og alla
Wat leuk, een geadopteerd popje!

Stephen King roules! Ik heb (bijna) alles gelezen. In m'n vakantie 22-11-1963 nog. Heerlijk! En eigenlijk vind ik ze helemaal niet zo erg eng.

Stom he, van die plaatjes. Grommm
Later is nu
Ik trek persoonlijk de Stephen King-boeken beter dan de verfilmingen. Toen ik The Shining las heb ik daar geen nacht minder om geslapen, hoe anders was dat toen ik de film had gezien. Zal wel komen doordat je je bij het boek alles zelf moet voorstellen en de film je meteen met de beelden confronteert.
Wat een ontzettend Nuttig Topic dit! Ik weet dus nu zeker dat ik Stephen King niet ga lezen!

Je zou ook haast denken dat we hier ActionAandelen hebben. In ieder geval, als dit topic zo goed blijft lopen als nu, dan ga ik serieus overwegen ze aan te schaffen

Emma, wat maak je van vilt? Ik heb ook veel vilt, vind het erg leuk materiaal (want kan met de hand genaaid, en ik snap mijn naaimachine niet...) maar vaak vind ik het resultaat wel erg tuttig. Dat kan uiteraard ook erg aan mijn patronen liggen.

Kunnen we alweer plaatjes plakken hier? [img]http://vadrouilles.moto.free.fr/smileys ... ilepig.gif[/img]

(zo niet: dit was mijn test-smiley: test)
JEANS, ja, als iemand ze over heeft wil ik ze graag. Portokosten vergoed ik graag, maar het is al snel pakketpost en gezien de vrek die ik ben, graag minimaal 7 stuks per pakket. (want ik koop ze voor 1 euro per stuk momenteen; )
Stephen King is goed joh!

Alleen de Donkere Toren kwam ik niet doorheen.

Wat een mutsen zijn jullie, als je dat al eng vindt

Ik vond Pet Sematary ook ooit heeeeeeeeeeel eng, maar toen was ik 14 ofzo

Hier wordt zonder blikken of blozen de meest ranzige horror gekeken. Niet dat ik daar echt vrolijk van wordt hoor, van echte splatter, maar ik heb er geen moeite mee.
quote:Akakia schreef op 26 augustus 2012 @ 20:15:

Emma, wat maak je van vilt? Ik heb ook veel vilt, vind het erg leuk materiaal (want kan met de hand genaaid, en ik snap mijn naaimachine niet...) maar vaak vind ik het resultaat wel erg tuttig. Dat kan uiteraard ook erg aan mijn patronen liggen.

Ik wil schilderijtjes maken met zo'n uil erop, zoals dit:

http://www.marktplaza.nl/ ... rij-uil-roze-22196331.jpg

Of dit:

http://static.mijnwebwink ... lenco/article23474168.jpg

Of een leuke mobile met eendjes voor boven een bed/box.
Marels! Ik was vroeger bang van E.T. en moet nog steeds huilen als ik die film zie! En ik heb nachtmerries gehad van het boek It (verder dan een-derde kwam ik niet). In mijn latere jaren heb ik 3 (!) keer geprobeerd From Dusk till Dawn uit te kijken, het is me drie keer niet gelukt.

Volgens mij ben ik gewoon HoogSensitief en heb ik een te levendige verbeelding (lees: ik ben een OpperSchijtLuis).

Sinds een aantal jaren heb ik besloten dat ik dit soort films / boeken gewoon maar links moet laten liggen. Ik word er gewoon écht bang van! (maar ja, as dat Mutserig is, dan past dat weer uitermate goed bij dit topic, toch?). Ik durf dan wel weer grote spinnen en muizen buiten te zetten, en heb meerdere malen slangen om me heen gehad. Dat vind ik dan weer helemaal niet eng!
From Dusk Till Dawn heb ik gisteren nog geslapen.

Verhelderende ervaring weer.

It, als je dat bij een derde al te eng vond is het goed dat je het eind niet gehaald hebt

De climax, die was eng (toen ik zestien was toch).

Ik moest vroeger ook huilen als Bigfoot terug naar zijn familie ging, maar horror kan ik uitermate goed hebben.

De laatste tijd kijk ik niet zoveel horror meer, komt er niet van, maar ik vind het altijd wel leuk.

Ik ben maar bij één film echt afgehaakt en dat was House of 1000 Corpses. Niet omdat ie te eng was of te ranzig, maar omdat ie zó ziek was dat ik geen zin had om er mijn tijd mee te verdoen.

Ter illustratie; ik ben afgehaakt ná de scene waarin er een compleet dood gezin als een poppenhuis opgezet bleek te zijn in een garage, gevild en al.

De scene daarna kwam één van de bad guys met de gevilde huid van één van de dode gezinsleden in de garage om zich heen gewikkeld aanlopen. Toen had ik zoiets van; goh, ik geloof dat ik mijn tijd beter kan besteden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven