Jacuzzi/buiten spa ervaring?

17-01-2022 19:06 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik houden heel erg van bubbel baden tijdens bezoek aan een spa, nu leek het mij heerlijk om dit thuis te hebben zeker in deze tijden. Ik kan erg weinig ervaringen vinden, wel mensen met van die index achtige dingen maar ik ben benieuwd naar een vierkant hard exemplaar. We hebben er een overdekt plekje voor buiten, in de zomer lijkt het me ook heel fijn om hem te gebruiken om af te koelen en hem dus niet zo warm te stoken.

Is het veel werk om hem schoon te houden en maak je er veel gebruik van? Dat zijn mijn grootste zorgen, het zijn dure dingen. We hebben 3 jonge kinderen trouwens zij zouden er ook gebruik van gaan maken onder toezicht uiteraard.
Alle reacties Link kopieren
Kost een hoop aan stroom en je buren zullen gek worden van het geluid van pomp , gebubbel en gekakel als je erin zit. Schoonhouden lijkt me ook een gedoe
Eens met bovenstaande reactie

Heb je directe naaste buren?
Niet iedere buur wordt hier namelijk blij van.
Geeft veel geluidsoverlast
Alle reacties Link kopieren
Hier in de buurt hebben toch wel een aantal mensen er eentje in de corona crisis aangeschaft. Ik heb er echt geen last van. Mijn een-na-buren (dus 1 huis ertussen) hebben er een en ik hoor er echt nauwelijks wat van. Ze zitten er heel regelmatig in. Meer dan wat geklets zachtjes hoor ik niet. Dat hoor ik van andere buren ook die met vrienden in de tuin staan te borrelen of roken.
Een vriendin van me heeft een hele grote (voor 6 personen - dus een half zwembad) en die zit er winter en zomer elke dag na het werk in en is er enorm enthousiast over. Dak ligt vol panelen dus zo duur is het niet volgens haar. Ik ben er ook wel eens in geweest en ik kan zeggen: het is echt verrukkelijk.
We hebben het zelf ook overwogen maar toch te weinig tuin ervoor (stad) maar ik ben dus wel enthousiast ;-)
Alle reacties Link kopieren
We hebben een groot perceel dus de buren zullen er niet veel last van hebben, niet anders dan als we een zwembad in de tuin zouden nemen of een BBQ hebben. Even er vanuit gaande dat het geen bizarre hoeveelheid geluid maakt.
Alle reacties Link kopieren
We hebben er binnen eventueel ook wel plek voor maar logistiek wordt dat vrij lastig om binnen te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me vreselijk, maar ik vind het sowieso een vies idee. Ik hoor weleens mensen die met vrienden in zo’n ding gaan zitten. Nou, mij niet gezien.

Maar mensen zijn er dol op, dus als je er van houdt is het helemaal top natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Vind t heerlijk! Tis niet goedkoop maar als je hem regelmatig gebruikt vind ik het t wel waard. Kids vinden m ook super trouwens. Die noemen hem het “zwembad” en plonzen er in de zomer graag in rond!
Alle reacties Link kopieren
Onze buren heb er ook een aan de andere kant van hun huis. Ik persoonlijk heb er geen last van maar de buren aan de kant van het bubbelbad wel. Door het geluid van de bubbels ga je harder praten en zeker in de avond als het stil is valt dat extra op.
mevrouwiglesias wijzigde dit bericht op 17-01-2022 21:21
0.80% gewijzigd
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Zoals je zegt hebben jullie een groot perceel, dus waarom niet dan?

Wij hebben zo'n opblaasbare en zetten deze alleen in het late voorjaar tot vroege herfst op.
Onderhoud is wel een dingetje. Je moet goed de waardes van het water in de gaten houden en ja, regelmatig verversen, maar daar zou ik me over laten inlichten door de winkel waar je hem wellicht aan gaat schaffen.

En wat betreft geluidsoverlast: als je een wat kleinere tuin hebt, kan je ook rekening houden met je buren. Dus pomp niet dag en nacht laten draaien: wij zetten hem een uurtje voor we erin gaan aan alshij op moet warmen, wat in de zomer vaak niet nodig is.
Na ons bad laten we de pomp wel altijd draaien zodat het water ook weer gezuiverd wordt door de filter. We spoelen elke dag het filter en zetten er regelmatig, lees elke week, een nieuwe in. Dat kan ook een met chloor goed schoongemaakt gebruikt filter zijn.
En bubbelen niet na 21u en niet vaker dan totaal een uur per dag of de buurtjes moeten en vacance zijn ;-)
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
17-01-2022 20:11
Zoals je zegt hebben jullie een groot perceel, dus waarom niet dan?

Wij hebben zo'n opblaasbare en zetten deze alleen in het late voorjaar tot vroege herfst op.
Onderhoud is wel een dingetje. Je moet goed de waardes van het water in de gaten houden en ja, regelmatig verversen, maar daar zou ik me over laten inlichten door de winkel waar je hem wellicht aan gaat schaffen.

En wat betreft geluidsoverlast: als je een wat kleinere tuin hebt, kan je ook rekening houden met je buren. Dus pomp niet dag en nacht laten draaien: wij zetten hem een uurtje voor we erin gaan aan alshij op moet warmen, wat in de zomer vaak niet nodig is.
Na ons bad laten we de pomp wel altijd draaien zodat het water ook weer gezuiverd wordt door de filter. We spoelen elke dag het filter en zetten er regelmatig, lees elke week, een nieuwe in. Dat kan ook een met chloor goed schoongemaakt gebruikt filter zijn.
En bubbelen niet na 21u en niet vaker dan totaal een uur per dag of de buurtjes moeten en vacance zijn ;-)
Wat een fijne buur ben je, daar kan menigeen nog van leren!
Alle reacties Link kopieren
Machutookunbietjemeerzijn schreef:
17-01-2022 20:11
Zoals je zegt hebben jullie een groot perceel, dus waarom niet dan?

Wij hebben zo'n opblaasbare en zetten deze alleen in het late voorjaar tot vroege herfst op.
Onderhoud is wel een dingetje. Je moet goed de waardes van het water in de gaten houden en ja, regelmatig verversen, maar daar zou ik me over laten inlichten door de winkel waar je hem wellicht aan gaat schaffen.

En wat betreft geluidsoverlast: als je een wat kleinere tuin hebt, kan je ook rekening houden met je buren. Dus pomp niet dag en nacht laten draaien: wij zetten hem een uurtje voor we erin gaan aan alshij op moet warmen, wat in de zomer vaak niet nodig is.
Na ons bad laten we de pomp wel altijd draaien zodat het water ook weer gezuiverd wordt door de filter. We spoelen elke dag het filter en zetten er regelmatig, lees elke week, een nieuwe in. Dat kan ook een met chloor goed schoongemaakt gebruikt filter zijn.
En bubbelen niet na 21u en niet vaker dan totaal een uur per dag of de buurtjes moeten en vacance zijn ;-)
Maakt het filter systeem veel geluid of alleen de jets?
Alle reacties Link kopieren
Gizmoreturns schreef:
17-01-2022 20:22
Wat een fijne buur ben je, daar kan menigeen nog van leren!


Zeldzaam idd. De meeste wonen op postzegel en maken de godganse avond herrie met die overkappingen, buiten tv’s , eeuwige geborrel In de late uurtjes en die jacuzzi’s :/.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een grote. Zitten er vaak in! Schoonmaken moet je wel elke week doen en koop een set extra filters zodat je ze om en om kunt gebruiken. Het kost wel echt veel stroom, zeker 50 euro in de maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven