januari

23-12-2012 23:41 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik het ontzettend gezellig vind de december maand, ben ik ook weer blij als het weer Januari is. Alles weer lekker gewoon. Wie heeft dit ook?
Ik! Ik vind het ook een gezellig idee de kerst en oud en nieuw maar in de praktijk een hoop stress en poeha alleen omdat de dagen een naam hebben. Ik doe er zelf aan mee, moet de rust nog leren vinden tijdens de decembermaand. Naast feestdagen heb ik ook nog 5 verjaardagen dus januari is altijd een verademing!
Ik zal ook blij zijn als alle gedoe weer achter de rug is. Gewoon weer gewoon doen. Geen kerstgekte, geen geknal van dat klote vuurwerk. Gewoon de hond weer uit kunnen laten (ze is als de dood voor vuurwerk) Dat het weer lichter wordt 's avonds, dat het weer warmer wordt. Lekker in de eerste lentezon kunnen zitten zonder jas. Daar heb ik zin in!
quote:Ratteke schreef op zondag 23 december 2012 23:47 Ik zal ook blij zijn als alle gedoe weer achter de rug is. Gewoon weer gewoon doen. Geen kerstgekte, geen geknal van dat klote vuurwerk. Gewoon de hond weer uit kunnen laten (ze is als de dood voor vuurwerk) Dat het weer lichter wordt 's avonds, dat het weer warmer wordt. Lekker in de eerste lentezon kunnen zitten zonder jas. Daar heb ik zin in!Ja precies, lekker langer licht weer buiten, voel me net zo'n mol nu.
Amen!
IK!

Stiekem krijg ik stress van al die feestdagen, de verplichte nummers en ook de verwachtingen van iedereen. En het ergste is oud en nieuw, alsof je ieder jaar weer en beter feestje moet hebben dan vorig jaar....

In januari, heb ik dan alleen maar tentamens, ik heb dan wel een iets normaler sport en eet ritme. En leren natuurlijk
Ik heb zeker zin in januari! Een heel nieuw jaar en 2012 achter me laten. Kerst heb ik besloten te gaan negeren. Oud en nieuw vind ik dan wel weer leuk.
Ik niet. Ik heb een hekel aan de winter maar vind de feestdagen heerlijk, dus dat is eigenlijk het enige waar ik van geniet dit seizoen. Ik vind januari dan ook de meest deprimerende maand van het jaar, ik zie er echt tegenop.
Hier durf ik de vraag wel te stellen geloof ik: Wie moet er om klokslag twaalf ook altijd huilen?
ik ook hoor. Vind het leuke dagen, maar het is gewoon altijd een tijd van de moedjes. Je moet dit, je moet dat. Eten koken, uitgebreid hapjes maken, familie op bezoek, oud en nieuw, iedereen nieuwjaar wensen, ik word al moe als ik eraan denk. En ook ik ben blij als het januari is. Nog blijer als het zomer word! hahah
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Blegh nee ik vind januari en februari echt de 2 meest deprimerende maanden van het jaar. Koud, nat, grijs, de winter duurt dan al te lang en is nog lang niet voorbij en ook nog geen leuke lichtjes om het allemaal een beetje gezellig te maken.
Moi!
Hou op zeg! Ik moet nog ten volle genieten van de kerst met die sprookjessfeer en gezelligheid. Genoeg 'gewone' saaie dagen in het jaar toch.
wat je water geeft, groeit
Ja, ik begin klokke twaalf spontaan te janken.

En nee, ik ben helemaal niet blij als het januari is... zo'n dooie maand.

Misschien dat ik daarom zo moet janken op 01-01 00.00 .
Haha dat kan ook idd Voldemort.

Ik van emotie, want december voelt altijd 'zwaar', ondanks de gezelligheid soms.

En januari is inderdaad ook donker en kil, maar ik hou wel van het gewone zeg maar, beetje rust in de tent.
quote:molly74 schreef op zondag 23 december 2012 23:54 Hier durf ik de vraag wel te stellen geloof ik: Wie moet er om klokslag twaalf ook altijd huilen?Niet echt huilen, maar ben wel heel emotioneel dan! Snap ook eigenlijk niet waarom!
quote:Lady-Voldemort schreef op 24 december 2012 @ 00:02:

Ja, ik begin klokke twaalf spontaan te janken.

En nee, ik ben helemaal niet blij als het januari is... zo'n dooie maand.

Misschien dat ik daarom zo moet janken op 01-01 00.00 .

Haha, ik ben ook altijd wat teleurgesteld als het eenmaal 1 januari is.

Ik geniet zo van de decembermaand. Gezelligheid, heel kneuterig.

Januari staat voor mij voor regen, guurheid en kou.
Januari is juist mega druk bij mij.
quote:dirtsa41 schreef op 24 december 2012 @ 00:13:

[...]

Niet echt huilen, maar ben wel heel emotioneel dan! Snap ook eigenlijk niet waarom!Zou het met loslaten van het oude te maken hebben? Of teleurstellingen/verdriet uit het oude jaar, waarvan je hoopt dat het nieuwe jaar beter wordt.... ieder jaar weer, en ieder jaar blijken sommige zaken toch weer niet uit te komen.

(schiet nu al vol, pfff)
Januari is heerlijk, schone lei, nieuwe plannen, rustige weekenden en dan februari, dan komt de dip.
Ja ontlading van het jaar zou heel goed kunnen. Ik heb dat ook wel op oud en nieuw, dan sta ik met dierbaren : gelukkig nieuw jaar! Glas omhoog en iedereen een zoen en uitspreken wat je de ander in het nieuwe jaar wenst en dan word ik emotioneel.
quote:CM_89 schreef op maandag 24 december 2012 00:27 Ja ontlading van het jaar zou heel goed kunnen. Ik heb dat ook wel op oud en nieuw, dan sta ik met dierbaren : gelukkig nieuw jaar! Glas omhoog en iedereen een zoen en uitspreken wat je de ander in het nieuwe jaar wenst en dan word ik emotioneel.Ja denk dat dat het is, ontlading van het jaar
En Oud en Nieuw is ook iets wat iedereen op hetzelfde moment meemaakt. Dat zorgt bij mij ook altijd wel voor een traantje.

Leve de champagne daarna!
Ik houd wel van januari, feestdagen weer gehad en alles gaat weer van start. Maar ook een beetje wat waterplant zegt.

Deze keer is januari nog heel erg leeg, tot nu toe. De planning liep tot de kerst zo'n beetje,
Nee, ik kijk er juist niet naar uit. December vind ik lekker met veel vrije dagen enzo. Stress rond de feestdagen heb ik geen last van, want ik doe niet mee aan de verplichte nummertjes. Alleen wat ik zelf wil.

In januari begint de gewone sleur weer. En dan duurt het weer zo'n tijd voor je vakantie hebt.

Dus ik geniet nog eventjes. Mogen jullie straks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven