januari

23-12-2012 23:41 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoewel ik het ontzettend gezellig vind de december maand, ben ik ook weer blij als het weer Januari is. Alles weer lekker gewoon. Wie heeft dit ook?
Neh, heb ik niet. Ik vind januari altijd zo'n domper na de decembergezelligheid.

De kerstspullen opruimen vind ik bijvoorbeeld afschuwelijk. Zo kaal weer.

De seizoenen maken me niet zo veel uit maar ik moet heel januari altijd wennen aan het nieuwe jaar. En ik heb een hekel aan oud en nieuw. Zó geen feest.
Ik ben heeeel blij met januari..Na een anderhalve maand met een beginnend bedrijfje heb ik dan eindelijk zicht in januari op meerdere opdrachten! Dus januari klinkt voor mij als kerstmuziek
Luister naar je hart, want dat klopt
Ik vind de feestagen heel gezellig en ben altijd een beetje opgelucht als de kinderen weer naar school gaan. Effe flink opruimen en schoonmaken zonder de kinderen om mij heen, of tegenwoordig zonder de kinderen die in de weg liggen. In de vakanties moeten ze hun eigen kamer bijhouden, maar daarna doe ik het weer, wordt het toch nét even nétter. En dan ook weer de regelmaat van het gewone leven, bevalt me beter dan de vakantie met uitslapen en opblijven en eten als je zin hebt.
Voor mij mag het ook achter de rug zijn, dat gedoe.

Ik kan bijna niet wachten tot ik de kerstboom de deur uit kan doen dit jaar.

Misschien omdat ik hem deze keer al meteen na de sinterklaas heb neergezet, en hij er op dit moment al verdord uitziet.

Ik heb zin in een frisse start, rouzen door mijn woonkamer, weer wat nieuwe planten, een rustig beeld.

De feestdagen op zich zijn bij ons thuis altijd wel knus, de donkere dagen voor kerst, de kerst zelf vrij relaxed, twee dagen niets hoeven en doen waar we zin in hebben,ben ik uit huis dan is het bij naaste familie, geen opgeprikt gedoe.

Maar ik vind dat sfeertje buiten mijn eigen kringetje steeds minder prettig, als ik de mensen buiten zie, wat een feest.... al die gejaagdheid, als je naar de gezichten kijkt, allemaal in de stress.

Ik was gisteren even in de hele grote supermarkt en daar duwden ze elkaar gewoon opzij om in de schappen te kunnen komen. Geirriteerdheid alom en onderling bij het volladen van de wagens.

Wat maak je je nou druk om die twee dagen?

Bang dat je niet genoeg te 'vreten' hebt, niet luxe genoeg, niet anders dan anders genoeg?

Scoor zo veel mogelijk en sleep het snel naar je hol, stelletje beesten, denk ik dan.

Zo wilde ik net een van de twee laatste verpakkingen van iets uit een koeling pakken toen er van achteren ineens een arm als een reptielentong er eentje weggristte, hebbes!

In tijden van oorlog kan ik me voorstellen dat mensen zo worden, maar we hebben het hier toch over feestdagen?

Nou, mijn kerst wordt gezellig en warm en knus en ik heb ook lekkere dingen in huis, maar als het voorbij is wil ik wel weer fris aan het nieuwe jaar beginnen.

Ik kijk uit naar iets verder, naar het voorjaar, naar het plannen maken voor de tuin dit jaar, naar licht en naar lente.

Januari en februari hou ik nog wel een beetje winterslaap.
Ik heb helemaal geen kerststress, ga alleen maar leuke dingen doen. Vandaag trouwens ook, lekker erop uit met het gezin.

Januari is drukke maand met ieder weekend een verjaardag, wat gezellig is en hoef ik meniet druk te maken over: 'wat eten we vanavond?'.

Bij mij is de dip februari, dat is zo'n van alles niet maand.

Nog steeds nat en koud en dan is het wel weer tijd dat de zon en haar warmte meer komen. Het is gelukkig niet voor niets dat het zo'n korte maand is.

En dan komt die heerlijke lente er al bijna weer aan.
quote:Eleonora schreef op 24 december 2012 @ 02:12:

Neh, heb ik niet. Ik vind januari altijd zo'n domper na de decembergezelligheid.

De kerstspullen opruimen vind ik bijvoorbeeld afschuwelijk. Zo kaal weer.

De seizoenen maken me niet zo veel uit maar ik moet heel januari altijd wennen aan het nieuwe jaar.Dit dus.
Ook ik zal blij zijn als het weer januari is, heb helemaal niks met al dat kerst gedoe.
Hoe gezellig ik het ook vind met de kerstboom, als ik hem kan opruimen is het weer een stuk leger in de kamer.

heerlijk, meestal maak ik gelijk goed schoon, ramen wassen, overal stofzuigen.

Potten met voorjaarsbolletjes neerzetten. alles weer opgeruimd en fris
Ik heb precies hetzelfde als TO.

Ik heb een ****hekel aan dat verplichte gedoe, al valt het dit jaar

wel mee, ik blijf namelijk lekker thuis al komen er wel wat eters. (iedereen neemt wat mee)

Moet ook nog 2 dagen werken deze week, niet ideaal maar ook gaan drama.

Ik kijk dus ook wel uit naar januari moet ik zeggen... al duurt de winter dan nog wel ontzettend lang....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven