Je droom(t)huis

18-09-2010 13:15 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic vraag ik me af wat jullie droom(t)huis is.

Ik trap af: Vroeger droomde ik altijd van een huis met hoge plafonds en van die glas in lood ramen. Met krakend houten vloeren en waar het altijd naar appeltaart rook. En ik droomde van een thuis als bij 'het kleine huis op de Prairie'. Een warm nest.

Goed, de realiteit, ik woon in een jaren '80 huis, waar ik me lekker voel, zonder appeltaart en zonder krakende vloeren. Wel helemaal mijn huisje. En toch... als ik ga verhuizen, ik blijf die droom najagen.

Wie volgt?
Alle reacties Link kopieren
Mijn droomhuis staat op dit moment te koop en ik kan het niet betalen. Een witte vrijstaande woning, buiten het dorp, met uitzicht tot het volgende dorp en meer dan 5000 meter grond erbij. Met een grote schuur, groenentuin, boomgaard, enorme tuin, 4 slaapkamers, aparte keuken, diverse authentieke details. Buitenkant moet gerenoveerd worden, maar dat is wel te doen. Alleen de vraagprijs is te hoog voor ons, misschien dat we het met heel veel pijn en moeite zouden kunnen financieren, maar dan wordt ons droomhuis een gevangenis en dat is het ons niet waard. Hopelijk komt ooit de dag dat we zo'n huis kunnen betalen zonder dat we financieel aan de galg hoeven te bungelen.

We wonen nu ook mooi hoor, groot rijtjeshuis, tuin aan een sloot, bijna alles is inmiddels nieuw in en aan ons huis, 2 parkeerplaatsen voor de deur, 5 slaapkamers, en heel ruim ingedeeld. En met de lasten die we nu hebben kunnen we nog een heerlijk leven leiden vol met vakanties, uitstapjes, af en toe een etentje, leuke kleren, etc. En dat is voor ons heeeeeel belangrijk.
..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven