Je droom(t)huis
zaterdag 18 september 2010 om 13:15
Naar aanleiding van een ander topic vraag ik me af wat jullie droom(t)huis is.
Ik trap af: Vroeger droomde ik altijd van een huis met hoge plafonds en van die glas in lood ramen. Met krakend houten vloeren en waar het altijd naar appeltaart rook. En ik droomde van een thuis als bij 'het kleine huis op de Prairie'. Een warm nest.
Goed, de realiteit, ik woon in een jaren '80 huis, waar ik me lekker voel, zonder appeltaart en zonder krakende vloeren. Wel helemaal mijn huisje. En toch... als ik ga verhuizen, ik blijf die droom najagen.
Wie volgt?
Ik trap af: Vroeger droomde ik altijd van een huis met hoge plafonds en van die glas in lood ramen. Met krakend houten vloeren en waar het altijd naar appeltaart rook. En ik droomde van een thuis als bij 'het kleine huis op de Prairie'. Een warm nest.
Goed, de realiteit, ik woon in een jaren '80 huis, waar ik me lekker voel, zonder appeltaart en zonder krakende vloeren. Wel helemaal mijn huisje. En toch... als ik ga verhuizen, ik blijf die droom najagen.
Wie volgt?

zaterdag 18 september 2010 om 16:32
Droomhuis ja toch die oude antieke huisen met hoge plafonds glas in lood veel licht in het huis ik heb het nog niet ik ga wel naar een fijne licht zonnige huisje verhuizen en daar ben ik eigenlijk ook al heel blij mee dus daar maak ik maar me droomhuisje van met een droom tuintje volgend jaar en dat is veel bloemen en een druivenplant en nog veel meer fruit

zaterdag 18 september 2010 om 18:07
quote:Ratteke schreef op 18 september 2010 @ 16:22:
[afbeelding]
Mijn droomhuis, en dan dit zo samen op de bank.
[afbeelding]
Leuk Topic Spuka!
Ratteke, hoe kom jij aan een foto van mijn droom huis.?
Ik heb je niet gezien met je camera in de tuin .
Maar dit is het helemaal voor mij, Hans & Grietje.
En ook met een krakende houten vloer als het kan.
En een lekker stukje grond, zodat ik veel liefs uit het asiel kan ophalen.( en elke dag kan vertroetelen.
Realiteit.
Woning boven café, wel heel groot, met hoge plafonds, en mijn buurtjes staan altijd aan de tap.
* droomt weer verder*
[afbeelding]
Mijn droomhuis, en dan dit zo samen op de bank.
[afbeelding]
Leuk Topic Spuka!
En een lekker stukje grond, zodat ik veel liefs uit het asiel kan ophalen.( en elke dag kan vertroetelen.
Realiteit.
Woning boven café, wel heel groot, met hoge plafonds, en mijn buurtjes staan altijd aan de tap.
* droomt weer verder*
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter

zaterdag 18 september 2010 om 19:27
quote:binkie14 schreef op 18 september 2010 @ 18:07:
[...]
Leuk Topic Spuka!
Realiteit.
* droomt weer verder*
Ik heb ff gewacht achter de mooie boom in je tuin tot je boodschappen ging halen.
Mooi he. Het lijkt me helemaal super om zo te wonen. Paar honden en katten die thuis lekker rondscharrelen. Ik zou ook het halve asiel leegplunderen hoor. Misschien nog wat nijnen er bij.
En dan graag eentje die ook nog een paar honderd jaar oud is. Met die mooie oude balken en een grote open haard.
[...]
Leuk Topic Spuka!
Realiteit.
* droomt weer verder*
Ik heb ff gewacht achter de mooie boom in je tuin tot je boodschappen ging halen.
Mooi he. Het lijkt me helemaal super om zo te wonen. Paar honden en katten die thuis lekker rondscharrelen. Ik zou ook het halve asiel leegplunderen hoor. Misschien nog wat nijnen er bij.
En dan graag eentje die ook nog een paar honderd jaar oud is. Met die mooie oude balken en een grote open haard.
zaterdag 18 september 2010 om 20:00
quote:Ratteke schreef op 18 september 2010 @ 19:27:
[...]
Prachtig inderdaad, en natuurlijk hebben wij geen zicht op buren.
En zij niet op ons!
En al dat heerlijke lieve spul, op van die lekkere dikke kussens om je heen.
Maar ze mogen ook op de bank hoor!
[...]
Prachtig inderdaad, en natuurlijk hebben wij geen zicht op buren.
En zij niet op ons!
En al dat heerlijke lieve spul, op van die lekkere dikke kussens om je heen.
Maar ze mogen ook op de bank hoor!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
zaterdag 18 september 2010 om 20:29
quote:Kym schreef op 18 september 2010 @ 19:29:
Spuka, woon je daar al? Want zoiets is toch best te realiseren lijkt me?
Nee, zie OP.
In de regio waar ik woon zijn dat soort appartementen met net zo veel ruimte als ik hier heb, want qua ruimte wil ik er niet op achteruitgaan... lichtelijk boven t budget.
Spuka, woon je daar al? Want zoiets is toch best te realiseren lijkt me?
Nee, zie OP.
In de regio waar ik woon zijn dat soort appartementen met net zo veel ruimte als ik hier heb, want qua ruimte wil ik er niet op achteruitgaan... lichtelijk boven t budget.

zaterdag 18 september 2010 om 20:39
Ik woon (min of meer) inmiddels in mijn droomhuis...
Met tzt nog een fikse verbouwing boven (waardoor kamer zoon/badkamer/onze kamer uitgebreid worden) en het bijtrekken van nu onze werkkamer (waar we nooit zitten ) bij de woonkamer (al wordt ie dan wel errug groot-maar het lijkt me zo handig! ) en een nieuwe keuken, ben ik helemaal tevreden. Op de inrichting na, maar dat komt steeds stukje bij beetje
Mijn schuur zal mijn kantoor worden en wellicht oooooooit nog een stuk land erbij van de buren (da's mijn droom) zodat de tuin nog groter wordt en écht een formaat 'bezoektuin' wordt
Met tzt nog een fikse verbouwing boven (waardoor kamer zoon/badkamer/onze kamer uitgebreid worden) en het bijtrekken van nu onze werkkamer (waar we nooit zitten ) bij de woonkamer (al wordt ie dan wel errug groot-maar het lijkt me zo handig! ) en een nieuwe keuken, ben ik helemaal tevreden. Op de inrichting na, maar dat komt steeds stukje bij beetje
Mijn schuur zal mijn kantoor worden en wellicht oooooooit nog een stuk land erbij van de buren (da's mijn droom) zodat de tuin nog groter wordt en écht een formaat 'bezoektuin' wordt

zaterdag 18 september 2010 om 20:55
Leuk topic!
Mijn droomhuis: een groot oud huis met veel karakter bijv. Jugendstil met veel gezellige hoekjes en gaatjes, met een lapje grond erom heen met konijnen, geiten, schapen en kippen en met aangrenzend een beekje en een boomgaard met veel bloezem in het voorjaar. Natuurlijk ook wat honden en katten die 's-avonds gezellig in de woonkeuken bij de potkachel liggen.
Mijn echte huis: een etage uit 1903 met veel oorsponkelijke details dat ik helemaal zelf (met hier en daar wat hulp ) heb opgeknapt.
Ongeveer zoiets (niet mijn woonkamer, maar lijkt er sterk op):
Mijn droomhuis: een groot oud huis met veel karakter bijv. Jugendstil met veel gezellige hoekjes en gaatjes, met een lapje grond erom heen met konijnen, geiten, schapen en kippen en met aangrenzend een beekje en een boomgaard met veel bloezem in het voorjaar. Natuurlijk ook wat honden en katten die 's-avonds gezellig in de woonkeuken bij de potkachel liggen.
Mijn echte huis: een etage uit 1903 met veel oorsponkelijke details dat ik helemaal zelf (met hier en daar wat hulp ) heb opgeknapt.
Ongeveer zoiets (niet mijn woonkamer, maar lijkt er sterk op):
zaterdag 18 september 2010 om 20:59
quote:Hebbes schreef op 18 september 2010 @ 13:26:
Mijn droomhuis is een mooie grote jaren 30 woning met veel glas in lood, houten vloeren en veel licht. Mooie witte houten meubels en niet teveel kleur.
Huidig huis is een jaren 30 woning met veel glas in lood en witte meubels. Alleen is t niet supergroot maar ik ben er wel heel gelukkig.bovenstaande klopt helemaal voor mij. Aanvulling bij droomhuis: een grote tuin, met een moestuin en een geitenweitje.
Mijn droomhuis is een mooie grote jaren 30 woning met veel glas in lood, houten vloeren en veel licht. Mooie witte houten meubels en niet teveel kleur.
Huidig huis is een jaren 30 woning met veel glas in lood en witte meubels. Alleen is t niet supergroot maar ik ben er wel heel gelukkig.bovenstaande klopt helemaal voor mij. Aanvulling bij droomhuis: een grote tuin, met een moestuin en een geitenweitje.
zaterdag 18 september 2010 om 21:41
Durf het bijna niet zeggen:
Binnen en buitenzwembad
Binnen en buiten jacuzzi
Warmwater buitendouche
Weitje met 2 ezels.
Grote eendenvijver
Luxe loungeset buiten
Veranda
Voor de zoons zaaltje met fitnessaparaten.
Grote slaakamer met balkon en inloopkast voor mezelf
Aparte badkamer voor zoons.
Grote keuken met kookeiland.
Werkster!
Binnen en buitenzwembad
Binnen en buiten jacuzzi
Warmwater buitendouche
Weitje met 2 ezels.
Grote eendenvijver
Luxe loungeset buiten
Veranda
Voor de zoons zaaltje met fitnessaparaten.
Grote slaakamer met balkon en inloopkast voor mezelf
Aparte badkamer voor zoons.
Grote keuken met kookeiland.
Werkster!

zaterdag 18 september 2010 om 21:51
Leuk topic!
Ik droom van een ruim huis. Het hoeft niet groot te zijn, maar wel zo open mogelijk met hééééél grote ramen zodat het er heel licht is. Bij voorkeur een modern huis of een voormalig industrieel gebouw. Met dakterras. En dan dicht bij een grote stad, maar met uitzicht op zee OF op een bovenste verdieping (loft!) in een grote stad, maar dan dichtbij zee. Inrichting met veel 2e hands design (eames, saarinen, jacobsen), in neutrale kleuren. Er hoeft niet zoveel in te staan.
Realiteit is een appartement in stad. Niet groot, maar wel licht en met 2e hands design in neutrale kleuren. Helaas geen dakterras, maar wel een balkon.
Ik droom van een ruim huis. Het hoeft niet groot te zijn, maar wel zo open mogelijk met hééééél grote ramen zodat het er heel licht is. Bij voorkeur een modern huis of een voormalig industrieel gebouw. Met dakterras. En dan dicht bij een grote stad, maar met uitzicht op zee OF op een bovenste verdieping (loft!) in een grote stad, maar dan dichtbij zee. Inrichting met veel 2e hands design (eames, saarinen, jacobsen), in neutrale kleuren. Er hoeft niet zoveel in te staan.
Realiteit is een appartement in stad. Niet groot, maar wel licht en met 2e hands design in neutrale kleuren. Helaas geen dakterras, maar wel een balkon.