Je droom(t)huis
zaterdag 18 september 2010 om 13:15
Naar aanleiding van een ander topic vraag ik me af wat jullie droom(t)huis is.
Ik trap af: Vroeger droomde ik altijd van een huis met hoge plafonds en van die glas in lood ramen. Met krakend houten vloeren en waar het altijd naar appeltaart rook. En ik droomde van een thuis als bij 'het kleine huis op de Prairie'. Een warm nest.
Goed, de realiteit, ik woon in een jaren '80 huis, waar ik me lekker voel, zonder appeltaart en zonder krakende vloeren. Wel helemaal mijn huisje. En toch... als ik ga verhuizen, ik blijf die droom najagen.
Wie volgt?
Ik trap af: Vroeger droomde ik altijd van een huis met hoge plafonds en van die glas in lood ramen. Met krakend houten vloeren en waar het altijd naar appeltaart rook. En ik droomde van een thuis als bij 'het kleine huis op de Prairie'. Een warm nest.
Goed, de realiteit, ik woon in een jaren '80 huis, waar ik me lekker voel, zonder appeltaart en zonder krakende vloeren. Wel helemaal mijn huisje. En toch... als ik ga verhuizen, ik blijf die droom najagen.
Wie volgt?
zondag 19 september 2010 om 09:12
quote:spuka schreef op 18 september 2010 @ 22:49:
Pearl, het gaat om dromen hier hoor en jij mag best luxe dromen Mag ik ook op jouw huis oppassen als je vakantie viert in één van de optrekjes van Iris?
Jahoor, als je de dieren ook verzorgd dan
Ik weet niet of Iris een leuk strandhuisje heeft ergens op een Bountystrand? Wil ik dan graag een paar weken in.
Zonder luxe, want dat heb ik de rest van het jaar al..
Pearl, het gaat om dromen hier hoor en jij mag best luxe dromen Mag ik ook op jouw huis oppassen als je vakantie viert in één van de optrekjes van Iris?
Jahoor, als je de dieren ook verzorgd dan
Ik weet niet of Iris een leuk strandhuisje heeft ergens op een Bountystrand? Wil ik dan graag een paar weken in.

zondag 19 september 2010 om 09:22
Mijn droomhuis. Ik kan er wel een aantal verzinnen. Maar wat ik in ieder geval wil is een oud huis (wel in perfecte staat natuurlijk) met een eigen karakter, houten vloeren, groooote keuken, ruime woonkamer met openhaard en openslaande deuren naar de tuin, 3 of 4 slaapkamers, badkamer met ruim bad voor vriendlief en inloopdouche voor mezelf in 1000-en-1-nacht-stijl. Het liefst aan het water, met een redelijk grote tuin met 1 of meerdere oude bomen erin en een hoop wilde bloemen.
Wij wonen nu in een ieniminie wevershuisje in de binnenstad aan een gracht, met balken aan het plavond en tuintje. Helemaal onze stijl, alleen wel erg klein.
Wij wonen nu in een ieniminie wevershuisje in de binnenstad aan een gracht, met balken aan het plavond en tuintje. Helemaal onze stijl, alleen wel erg klein.
zondag 19 september 2010 om 15:54
ik woon bijna in mijn droomhuis. Althans, mijn huis is bijna droom. Het is oud, 1600 nog wat,helemaal origineel, dus ja krakende vloeren, kleine ruitjes en bovenin met de dakspanten nog allemaal zichtbaar heel hoog (meer dan 4 meter in de punt), midden in het centrum van een niet te grote stad, maar wel stads genoeg, vlakbij de duinen. Enige nadeel: er is geen normale ingang naar mijn illegale dakterras en het is niet van mij, van maar van de stichting.
Ander droomhuis: het 'heksenhuisje" van een vriendin van mij in Friesland (maar ja, Friesland vind ik dan weer een nadeel)
en de boot van een collega. Ja, die boot is wel mijn droomhuis. Midden in het groen,met een grote eigen groene tuin erbij,niet te vinden vanaf de weg en vanaf de boot (een soort van tjalk) kan je lekker de poel in duiken. Op fietsafstand van zowel mijn ideale stad als de hoofdstad. Als hij flink wil stappen, dan legt ie de boot gewoon midden in het centrum aan, dus dat is ook al ideaal.
Dus ja, ik ben een beetje jaloers op die collega.
Bounty-eilanden enzo heb ik eigenlijk helemaal niks mee. Gelukkig maar, dan zijn mijn dromen wat makkelijker te verwezenlijken.
Ander droomhuis: het 'heksenhuisje" van een vriendin van mij in Friesland (maar ja, Friesland vind ik dan weer een nadeel)
en de boot van een collega. Ja, die boot is wel mijn droomhuis. Midden in het groen,met een grote eigen groene tuin erbij,niet te vinden vanaf de weg en vanaf de boot (een soort van tjalk) kan je lekker de poel in duiken. Op fietsafstand van zowel mijn ideale stad als de hoofdstad. Als hij flink wil stappen, dan legt ie de boot gewoon midden in het centrum aan, dus dat is ook al ideaal.
Dus ja, ik ben een beetje jaloers op die collega.
Bounty-eilanden enzo heb ik eigenlijk helemaal niks mee. Gelukkig maar, dan zijn mijn dromen wat makkelijker te verwezenlijken.

zondag 19 september 2010 om 16:04
quote:pearle schreef op 19 september 2010 @ 09:12:
[...]
[afbeelding]Nee, die strand huisjes huur ik dan liever, want dan kan ik naar de Seychellen, de Malediven of Frans Polenesië, net waar ik zin in heb. Met mijn privévliegtuig natuurlijk .
[...]

[afbeelding]Nee, die strand huisjes huur ik dan liever, want dan kan ik naar de Seychellen, de Malediven of Frans Polenesië, net waar ik zin in heb. Met mijn privévliegtuig natuurlijk .
zondag 19 september 2010 om 19:44
zondag 19 september 2010 om 20:52
Spuka, dit is een voorbeeld van een wevershuisje:
http://www.funda.nl/koop/ ... 6551-levendaal-123/fotos/
http://www.funda.nl/koop/ ... 6551-levendaal-123/fotos/
zondag 19 september 2010 om 22:30

maandag 20 september 2010 om 11:35
quote:pearle schreef op 19 september 2010 @ 22:30:
Ik herinner me opeens dat er hier ooit een hilarisch draadje was, ging over te koop staande huizen op sites.
Met foto's erbij van wanstaltijge inrichtingen, slaapkamers waarbij de verzameling vibrators enzo ook op de foto stond.
geweldig!!!!!Jaaa, dat weet ik nog, allemaal van Funda geplukt. Lachen was dat .
Ik herinner me opeens dat er hier ooit een hilarisch draadje was, ging over te koop staande huizen op sites.
Met foto's erbij van wanstaltijge inrichtingen, slaapkamers waarbij de verzameling vibrators enzo ook op de foto stond.
geweldig!!!!!Jaaa, dat weet ik nog, allemaal van Funda geplukt. Lachen was dat .
maandag 20 september 2010 om 13:05
quote:iris1969 schreef op 20 september 2010 @ 11:35:
[...]
Jaaa, dat weet ik nog, allemaal van Funda geplukt. Lachen was dat .
Dat topic loopt nog steeds hoor. Als ik zin heb om te lachen kijk ik er geregeld op. Staat op Fok!forum, onder wonen, en dan heet het topic 'Opmerkelijke foto's van Funda'
Echt te grappig!
[...]
Jaaa, dat weet ik nog, allemaal van Funda geplukt. Lachen was dat .
Dat topic loopt nog steeds hoor. Als ik zin heb om te lachen kijk ik er geregeld op. Staat op Fok!forum, onder wonen, en dan heet het topic 'Opmerkelijke foto's van Funda'
Echt te grappig!
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 20 september 2010 om 13:11
Ik wil van jongs af aan zo graag een huis met een veranda. Als dat huis ook nog een gezellige woonkeuken heeft, top. Maar het gaat mij echt om de veranda.
Waar ik bij mooi weer (wordt dan immigreren denk ik) aan een mooie grote houten tafel wijn kan drinken en lekker hapjes kan eten. En natuurlijk zo'n schommelbank. Als dat huisje ook nog aan zee staat, zou ik nooit meer weg willen.
Ik heb dit plaatje compleet in mijn hoofd, zou het zo uit kunnen tekenen.
Waar ik bij mooi weer (wordt dan immigreren denk ik) aan een mooie grote houten tafel wijn kan drinken en lekker hapjes kan eten. En natuurlijk zo'n schommelbank. Als dat huisje ook nog aan zee staat, zou ik nooit meer weg willen.
Ik heb dit plaatje compleet in mijn hoofd, zou het zo uit kunnen tekenen.
maandag 20 september 2010 om 13:19
dinsdag 21 september 2010 om 10:18
Een woonboot, maar daar doe ik mijn gezin geen plezier mee.
Ons ideale huis lijkt erg veel op het huis waar wij nu in wonen. Het ligt alleen in een andere stad en heeft 2 kamers meer.
Ons huis ligt in een niet te grote stad, met werkelijk alles binnen loopafstand. Leuke tuin, 2 woonkamers.
Een deel van de benedenverdieping is bestemd voor de zaak van mijn vriend. Die 2 kamers meer zou ik graag hebben voor mijn eigen zaak.
Ons ideale huis lijkt erg veel op het huis waar wij nu in wonen. Het ligt alleen in een andere stad en heeft 2 kamers meer.
Ons huis ligt in een niet te grote stad, met werkelijk alles binnen loopafstand. Leuke tuin, 2 woonkamers.
Een deel van de benedenverdieping is bestemd voor de zaak van mijn vriend. Die 2 kamers meer zou ik graag hebben voor mijn eigen zaak.
woensdag 22 september 2010 om 11:18
quote:Hummeltje_ schreef op 20 september 2010 @ 11:44:
Dit vind ik wel een leuk huisje.
Wow, die is gaaf! Ik hou wel van dat moderne. Bijzondere trap en mooie keuken.
Ik zou het wel 'eng' vinden met al die grote ramen. Voor overdag heel mooi, maar 's avonds zou ik het gevoel hebben dat er mensen naar binnen kijken.
Dit vind ik wel een leuk huisje.
Ik zou het wel 'eng' vinden met al die grote ramen. Voor overdag heel mooi, maar 's avonds zou ik het gevoel hebben dat er mensen naar binnen kijken.

woensdag 22 september 2010 om 17:57
Mijn droomhuis is mn huidige woning maar dan minimaal 2 keer groter.. Monumentaal pand uit 1621 van 90M2 met prachtige balken, slaapvide en inloopkast. Badkamer met bad en douche en veel licht. Ik zou dan dus wel een heel huis willen hebben (en geen bovenwoning) zodat ik mn tuin in kan lopen (maar mag nu niet klagen met mn dakterras van 60M2 op het zuidwesten) Dus gewoon wat meer kamers en dan ben ik al gelukkig!
woensdag 22 september 2010 om 21:11
quote:blumpke schreef op 22 september 2010 @ 11:18:
[...]
Ik zou het wel 'eng' vinden met al die grote ramen. Voor overdag heel mooi, maar 's avonds zou ik het gevoel hebben dat er mensen naar binnen kijken.Grappig dat smaken zo verschillen. Ik zal me zo ongemakkelijk voelen in zo'n modern strak huis.
[...]
Ik zou het wel 'eng' vinden met al die grote ramen. Voor overdag heel mooi, maar 's avonds zou ik het gevoel hebben dat er mensen naar binnen kijken.Grappig dat smaken zo verschillen. Ik zal me zo ongemakkelijk voelen in zo'n modern strak huis.
donderdag 23 september 2010 om 09:14
Ik heb mijn droomhuis al ergens voorbij zien komen; zo'n houten huis uit de zuidelijke staten van de VS met veranda (en dan natuurlijk inclusief het witte hekje die bij de veranda hoort!) met schommelstoel en hangmat. Hmmm heerlijk.
Het liefst aan het strand met weinig directe buren (en weinig toeristen) maar wel vlakbij een stad met alle faciliteiten oh en natuurlijk in een land met erg mooi weer.
Huidige situatie: jaren 30 hoekwoning, ver van het strand, minder goed weer, maar wel met plannen om volgend jaar een veranda te maken
Bovendien hebben we een huisje in het buitenland in aanbouw (nog steeds niet direct aan het strand, maar wel dichterbij en het weer is ook een stuk beter). Al zal het wel een 10-jarenplan worden voordat het huisje helemaal af is (tot nu toe staan er alleen een paar muren met wat banenplanten er tussenin :p)
Het liefst aan het strand met weinig directe buren (en weinig toeristen) maar wel vlakbij een stad met alle faciliteiten oh en natuurlijk in een land met erg mooi weer.
Huidige situatie: jaren 30 hoekwoning, ver van het strand, minder goed weer, maar wel met plannen om volgend jaar een veranda te maken
Bovendien hebben we een huisje in het buitenland in aanbouw (nog steeds niet direct aan het strand, maar wel dichterbij en het weer is ook een stuk beter). Al zal het wel een 10-jarenplan worden voordat het huisje helemaal af is (tot nu toe staan er alleen een paar muren met wat banenplanten er tussenin :p)

donderdag 23 september 2010 om 09:22
quote:DeKenau schreef op 18 september 2010 @ 15:36:
[afbeelding]
deze graag voor de deur geparkeerd
Die staat hier sinds twee weken
Nou ja..eentje die erop lijk dan. Was ook een droom sinds jaren.
Qua huis; wij willen graag in Noorwegen gaan wonen op termijn, ik zag hier al een leuk huisje voorbij komen en dat zie ik dus voor me.
[afbeelding]
deze graag voor de deur geparkeerd
Die staat hier sinds twee weken
Nou ja..eentje die erop lijk dan. Was ook een droom sinds jaren.
Qua huis; wij willen graag in Noorwegen gaan wonen op termijn, ik zag hier al een leuk huisje voorbij komen en dat zie ik dus voor me.

donderdag 23 september 2010 om 10:15
Hi Dames,
Om mijn droomhuis te realiseren doe ik mee met een wedstrijd.
Zouden jullie misschien op mij willen stemmen zodat ik een stukje verder op weg ben ernaar?
http://www.basiclabel.nl/game/inzending ... s-paleisje
SUPER BEDANKT!
Om mijn droomhuis te realiseren doe ik mee met een wedstrijd.
Zouden jullie misschien op mij willen stemmen zodat ik een stukje verder op weg ben ernaar?
http://www.basiclabel.nl/game/inzending ... s-paleisje
SUPER BEDANKT!