Je droom(t)huis

18-09-2010 13:15 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een ander topic vraag ik me af wat jullie droom(t)huis is.

Ik trap af: Vroeger droomde ik altijd van een huis met hoge plafonds en van die glas in lood ramen. Met krakend houten vloeren en waar het altijd naar appeltaart rook. En ik droomde van een thuis als bij 'het kleine huis op de Prairie'. Een warm nest.

Goed, de realiteit, ik woon in een jaren '80 huis, waar ik me lekker voel, zonder appeltaart en zonder krakende vloeren. Wel helemaal mijn huisje. En toch... als ik ga verhuizen, ik blijf die droom najagen.

Wie volgt?
quote:pearle schreef op 18 september 2010 @ 21:41:

Durf het bijna niet zeggen:

Binnen en buitenzwembad

Binnen en buiten jacuzzi

Warmwater buitendouche

Weitje met 2 ezels.

Grote eendenvijver

Luxe loungeset buiten

Veranda

Voor de zoons zaaltje met fitnessaparaten.

Grote slaakamer met balkon en inloopkast voor mezelf

Aparte badkamer voor zoons.

Grote keuken met kookeiland.

Werkster!

Verwend nest! Natuurlijk kan je dat wel zeggen, het gaat toch om je droom(t)huis?!

Enneuh een balkon wil ik inderdaad ook nog wel, lijkt me heerlijk smorgens opstaan, deur openzwaaien en even wakker worden op het balkon als de natuur ontwaakt....heerlijk!
Uiteraard heb ik ook huizen in andere landen: een industriele loft in New York, een huis met uitzicht op zee in Schotland waar ik op de hei kan lopen met de honden, een modern huis met 1 grote raam partij in Sydney en natuurlijk een chateau in Frankrijk met mijn eigen wijngaard.

Maar ja, wie heeft dan niet?
@ Iris

Eugh dat is niet zoals ik het in gedachten had. Ik had een schattig wit huisje met ingelegde schelpen in gedachten zoals in t boek. Dit komt helemaal niet in de buurt.

Maar bedankt voor t plaatje :-)
Wat een leuk topic, Spuka

Mijn droomhuis..... Eigenlijk heb ik er niet eentje specifiek in gedachten. Mijn droomhuis wisselt per seizoen, per levensfase, per stemming, per vakantie.

Ik kom uit een koophuis van 1926. Met houten vloeren, met een keuken met schouw, met kamers en suite, de schuifseparatie met glas in lood er nog in, met muren zo hoog dat je slechts 2 banen uit een rol behang kunt halen, met marmeren schouwen en gaskachels, met openslaande deuren naar balkons, met zgn. oorlogsglas in de ramen vanwege stuk bombarderen in de oorlog.

Voor rust, ruimte en frisse lucht verhuisden we naar de andere kant van het land. Nu wonen we in een fijne huur-eensgezinswoning met open haard en cv, twee badkamers, voor- en achtertuin. Maar wat mij betreft, is dat in elk geval wel tijdelijk.

Nu precies op dit moment wil ik aan zee in Scheveningen wonen!

Mijn droomhuis is nu een flatje op de eerste verdieping al waar ik binnenkort naar toe verhuis.

Ik hoef geen buitenhuis of iets anders luxe, ik wil alleen rust in mijn huis.

Naar eigen smaak inrichten....it's my dream
Mooi gezegd Oranjjemuts
quote:oranjemuts schreef op 18 september 2010 @ 22:04:

Mijn droomhuis is nu een flatje op de eerste verdieping al waar ik binnenkort naar toe verhuis.

Ik hoef geen buitenhuis of iets anders luxe, ik wil alleen rust in mijn huis.

Naar eigen smaak inrichten....it's my dreamBen ook héél happy hoor, met mijn huis. Maar dromen mag altijd, toch?!
Oranjemuts, gefeliciteerd! Ik hoop dat je droom helemaal uit mag komen.

Iris, je bent nog een continent vergeten, Afrika En natuurlijk hebben we dat allemaal

Sarah, dat met wow wat een ruimte hebben mensen ook als ze bij mij aanbellen, alleen dan op een hele andere manier. Gewoon, omdat ze een ander soort huis verwachten.

Hela, is dat niet dat beroemde hotel in Scheveningen? Wel cool om daar te wonen! Neem je dan ook het personeel over?

Pearl, het gaat om dromen hier hoor en jij mag best luxe dromen Mag ik ook op jouw huis oppassen als je vakantie viert in één van de optrekjes van Iris?
quote:Hebbes schreef op 18 september 2010 @ 21:10:

Voor de kenners, ' De Schelp' van Bill en Fleur uit Harry Potter lijkt me ook zo mooi!Ja, al heb ik ook een enorme zwak voor het huis van Arthur en Mollie Weasley. Dat lijkt me zo gezellig.
quote:Gewoon, omdat ze een ander soort huis verwachten.

Ja dat is het ook meer denk ik ja Leuk dat je dat herkent

Oh en dromen....och dan wil ik nog wel een verviervoudiging van mijn tuin (én heel veul geld om het naar mijn dromen in te richten allemaal )
Voorlopig volstaat een enkele suite
quote:Garden_of_Sarah schreef op 18 september 2010 @ 22:52:

[...]

Ja dat is het ook meer denk ik ja Leuk dat je dat herkent

Oh en dromen....och dan wil ik nog wel een verviervoudiging van mijn tuin (én heel veul geld om het naar mijn dromen in te richten allemaal )Als je plannen lukken (met dat adviesbureau) dan wie weet Sarah, wie weet... dan ligt het misschien gewoon in je bereik. En, dan kom ik kijken en neem ik voor jou een tuin, zodat je mij kunt adviseren. [huur Friez wel in om te tuinieren dan]
quote:Helaholalalala schreef op 18 september 2010 @ 22:52:

Voorlopig volstaat een enkele suite Bescheidenheid siert de mensch
Maar dit is ook zo lieflijk, heel hééééél klein maar zo schattig!

Grinnik! Deal, Spuka! (enneuh, dat adviesbureau komt er hoor, vroeger of later )
Dit spreekt me ook wel aan:

@ Spuka: dom, dom, dom, vergeet ik helemaal mijn range in Kenia, helemaal van hout met zo'n fan aan het plafond en witte kussens. Natuurlijk lopen er allemaal wilde dieren door mijn tuin, maar uiteraard geen schorpioenen en de leeuwen zijn tam.
Met dit uitzicht.... *zwijmel*

Ja prachtig!
En wat Iris bedoelt.... Zo'n huis als in Out of Africa
quote:spuka schreef op 18 september 2010 @ 22:51:

[...]

Ja, al heb ik ook een enorme zwak voor het huis van Arthur en Mollie Weasley. Dat lijkt me zo gezellig.

Ja leuk!

quote:Helaholalalala schreef op 18 september 2010 @ 23:06:

En wat Iris bedoelt.... Zo'n huis als in Out of Africa

Precies, hier staat mijn bediende op de veranda, maar hij is natuurlijk ook gelijk een goede vriend .

Ik ga dromen. Over alle dromen. Welterusten!
Slaap zacht Spuka!
Voor later, een reizend huis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven