Je droom(t)huis
zaterdag 18 september 2010 om 13:15
Naar aanleiding van een ander topic vraag ik me af wat jullie droom(t)huis is.
Ik trap af: Vroeger droomde ik altijd van een huis met hoge plafonds en van die glas in lood ramen. Met krakend houten vloeren en waar het altijd naar appeltaart rook. En ik droomde van een thuis als bij 'het kleine huis op de Prairie'. Een warm nest.
Goed, de realiteit, ik woon in een jaren '80 huis, waar ik me lekker voel, zonder appeltaart en zonder krakende vloeren. Wel helemaal mijn huisje. En toch... als ik ga verhuizen, ik blijf die droom najagen.
Wie volgt?
Ik trap af: Vroeger droomde ik altijd van een huis met hoge plafonds en van die glas in lood ramen. Met krakend houten vloeren en waar het altijd naar appeltaart rook. En ik droomde van een thuis als bij 'het kleine huis op de Prairie'. Een warm nest.
Goed, de realiteit, ik woon in een jaren '80 huis, waar ik me lekker voel, zonder appeltaart en zonder krakende vloeren. Wel helemaal mijn huisje. En toch... als ik ga verhuizen, ik blijf die droom najagen.
Wie volgt?

zaterdag 18 september 2010 om 14:42
Ik vind zo'n Engelse cottage zo mooi. Met een grote tuin er bij vol bloemen en struiken en bomen. Waar je lekker kan zitten in de zomer, poezen en hond harmonieus samen slapen op de bank en spelen met elkaar. Wat ook zo is ingericht met robuuste meubelen die uitnodigen om er op te gaan zitten of liggen. Grote keuken met zo'n mooie oude houten tafel waar iedereen aan kan zitten.
Dat huis mag in Engeland staan of in Ierland of Schotland. Helemaal super lijkt me dat.
Realiteit: een samengevoegde beneden- en bovenwoning in een rijtje. Uit 1932. Alles is hout en daardoor is het een mega stoffig huis. En gehorig. Als ik boven tegen de katten praat kan mijn vriend in de woonkamer horen wat ik zeg. Het is wel groot, ruime woonkamer, ruime slaapkamers (5). En een heel klein tuintje waar ik haast niks mee kan.
Dat huis mag in Engeland staan of in Ierland of Schotland. Helemaal super lijkt me dat.
Realiteit: een samengevoegde beneden- en bovenwoning in een rijtje. Uit 1932. Alles is hout en daardoor is het een mega stoffig huis. En gehorig. Als ik boven tegen de katten praat kan mijn vriend in de woonkamer horen wat ik zeg. Het is wel groot, ruime woonkamer, ruime slaapkamers (5). En een heel klein tuintje waar ik haast niks mee kan.
zaterdag 18 september 2010 om 14:45
Mijn droomhuis: Een grote vrijstaande woonboederij, Met rietenkap. Veel kamers, Een walk-inn Kast.. Badkamer met sauna & bubbelbad. Grote open woonkeuken en een openhaard.
Liefst met een bijgebouwtje voor de honden.
Een bioscoopruimte. Grote kelder. En een grote garage/schuur.
Veel tuin voor eventuele dieren, En een beetje landelijk gelegen.
Helaas het blijft bij dromen.
Huidige woning: Een rijtjeshuis uit de jaren 50. Met 3 slaapkamers en een mini badkamertje.
Een redelijke grote woonkamer, En een redelijk ruime keuken!
De toilet is ook erg mini.. Zie als (zit met de knieen tegen de deur op het toilet)
En 25 meter voortuin, En 14 meter achtertuin!
Liefst met een bijgebouwtje voor de honden.
Een bioscoopruimte. Grote kelder. En een grote garage/schuur.
Veel tuin voor eventuele dieren, En een beetje landelijk gelegen.
Helaas het blijft bij dromen.
Huidige woning: Een rijtjeshuis uit de jaren 50. Met 3 slaapkamers en een mini badkamertje.
Een redelijke grote woonkamer, En een redelijk ruime keuken!
De toilet is ook erg mini.. Zie als (zit met de knieen tegen de deur op het toilet)
En 25 meter voortuin, En 14 meter achtertuin!
zaterdag 18 september 2010 om 14:50
Ik woon in een jaren 30 appartement, met 2 balkonnen, openslaande deuren, glas in lood, oroginele paneeldeuren etc.
Nog druk aan het opknappen (alles met de hand en zelf) want sinds de jaren 50 was er niks meer aan gedaan (behalve de ensuite die men eruit heeft gesloopt en vernielde plafonds).
Voor nu mijn droomhuis en 'later' zou ik wel een grotere woning in dezelfde stijl willen.
Nog druk aan het opknappen (alles met de hand en zelf) want sinds de jaren 50 was er niks meer aan gedaan (behalve de ensuite die men eruit heeft gesloopt en vernielde plafonds).
Voor nu mijn droomhuis en 'later' zou ik wel een grotere woning in dezelfde stijl willen.
zaterdag 18 september 2010 om 15:01
Mijn droomhuis is een herenhuis in de stad met hoge plafonds met ornamenten, krakende houten vloeren, kamer ensuite met schouwen en een serre met schuifdeuren naar veranda. Keuken met schouw en orginele buffetkast. Souterrain, tuin met stadsmuren en ouderwetse klinkers.
Ik woon nu in een nieuwbouwhuis in een buitenwijk en voel me daar niet op mijn plek. Als de huizenmarkt weer een beetje op orde is en we ons huis makkelijker kunnen verkopen dan gaan we ervoor.
Ik woon nu in een nieuwbouwhuis in een buitenwijk en voel me daar niet op mijn plek. Als de huizenmarkt weer een beetje op orde is en we ons huis makkelijker kunnen verkopen dan gaan we ervoor.

zaterdag 18 september 2010 om 15:12
het klinkt misschien gek maar ik heb er nog nooit overna gedacht eigenlijk. Ben ik nu dus aan het doen en ik kom uit op een leuk huisje in Oostenrijk in de bergen lekker groot met mooie houten vloeren en mooie lichte meubels. Leuke bloembakken aan de buitenkant van het huis. Die huisjes zijn altijd zo schattig vind ik. En het kost daar ook heel weinig.
Huisje vlakbij Zell am See of Salzburg lijkt me wel wat. Ik hou van de bergen.
Huisje vlakbij Zell am See of Salzburg lijkt me wel wat. Ik hou van de bergen.
zaterdag 18 september 2010 om 15:19
Mij lijkt zo'n prachtig houten huis in koloniale stijl met enorme veranda geweldig. Zo'n huis als je in het zuiden van de VS wel ziet. Mooie houten vloeren, en een schommelbank op de veranda. Grote ramen met wapperende lichte vitrageachtige dingen ervoor.
Realiteit: klein, redelijk oud maar oergezellig flatje met een kilometers ver wijds uitzicht.
Realiteit: klein, redelijk oud maar oergezellig flatje met een kilometers ver wijds uitzicht.
Ik ben mijn eigen bananenschil
zaterdag 18 september 2010 om 15:20
Mijn droomThuis:
Met een moderne witte inrichting, grote bovenramen en uiteraard voorzien van alle gemakken en luxe.
De werkelijkheid: een banaal appartement in een grote stad. Een fijn thuis, maar wel voor tijdelijk. Over een aantal jaar gaan we beginnen aan de bouw van ons droomthuis. Of het uiteindelijk wordt wat ik wens is niet belangrijk, een simpele versie is ook goed
Met een moderne witte inrichting, grote bovenramen en uiteraard voorzien van alle gemakken en luxe.
De werkelijkheid: een banaal appartement in een grote stad. Een fijn thuis, maar wel voor tijdelijk. Over een aantal jaar gaan we beginnen aan de bouw van ons droomthuis. Of het uiteindelijk wordt wat ik wens is niet belangrijk, een simpele versie is ook goed

zaterdag 18 september 2010 om 15:33
Ik wil een leuk oud vrijstaand huisje, bouwjaar rond 1920 waarin alles nog in originele staat is. Houten krakende vloeren, enkel glas, houten kozijnen, glas-in-lood, liefst een stukje land erbij of een flinke tuin. Houtkachel/ open haard.
Ik hou absolúút niet van modern, dus de inrichting word heel gezellig pippi-langkous style
Mijn vakantiehuis staat in scandinavie:
Ik hou absolúút niet van modern, dus de inrichting word heel gezellig pippi-langkous style
Mijn vakantiehuis staat in scandinavie:

zaterdag 18 september 2010 om 15:38
quote:Bijenkoningin schreef op 18 september 2010 @ 14:50:
Ik woon in een jaren 30 appartement, met 2 balkonnen, openslaande deuren, glas in lood, oroginele paneeldeuren etc.
Voor nu mijn droomhuis en 'later' zou ik wel een grotere woning in dezelfde stijl willen.Gaaf, zeg! Ben jaloers...
Voor nu mijn droomhuis en 'later' zou ik wel een grotere woning in dezelfde stijl willen.Gaaf, zeg! Ben jaloers...

zaterdag 18 september 2010 om 16:05
Ik wil wel graag een soort Pippi Langkous-huis. Met veranda voor de hangmat (en rosé ) en een mooie bloementuin eromheen. Hoeft allemaal niet heel groot of luxe, met 100m² ben ik heel blij (da's toch al een verdubbeling van nu).
Locatie: ergens aan het water, op fietsafstand van een redelijke stad.
Zoiets:
Locatie: ergens aan het water, op fietsafstand van een redelijke stad.
Zoiets: