jonge koolmees onder de bank
zaterdag 15 mei 2010 om 20:43
Jong koolmeesje in de tuin......vliegen wilde nog niet echt. Heb er een poosje naar staan kijken. Even later hoop gekrijs, 2 buurtkatten er boven op.
Heb een pot creme naar hun kop gegooid en het koolmeesje is via de tuindeuren nu onder mijn bank gaan zitten.
Wat nu???
De optie die ik heb gehoord is: hem in een kartonnen doos in schuur, en morgenvroeg kijken of hij weer uitvliegt.
Iemand meer ideeen?
Heb een pot creme naar hun kop gegooid en het koolmeesje is via de tuindeuren nu onder mijn bank gaan zitten.
Wat nu???
De optie die ik heb gehoord is: hem in een kartonnen doos in schuur, en morgenvroeg kijken of hij weer uitvliegt.
Iemand meer ideeen?

zaterdag 15 mei 2010 om 20:58
quote:molie schreef op 15 mei 2010 @ 20:54:
kun je echt voor een koolmees de dierenambulance bellen?
Koolmees = dier, dus ja!
Je zei dat hij probeert te vliegen, ik zou 'm dus niet binnen in een kooitje stoppen, hij is nu oud genoeg om te leren vliegen. Ik zou 'm even tot rust laten komen en kijken of er buiten een beschut/veilig plekje is waar je hem neer kan zetten.
kun je echt voor een koolmees de dierenambulance bellen?
Koolmees = dier, dus ja!
Je zei dat hij probeert te vliegen, ik zou 'm dus niet binnen in een kooitje stoppen, hij is nu oud genoeg om te leren vliegen. Ik zou 'm even tot rust laten komen en kijken of er buiten een beschut/veilig plekje is waar je hem neer kan zetten.

zaterdag 15 mei 2010 om 21:03

zaterdag 15 mei 2010 om 21:49

zaterdag 15 mei 2010 om 21:50
Ik heb trouwens ooit een muis gered ( vraag me niet waarom) uit de bek van mijn kat. Ik dacht er goed aan te doen, pakte het beestje op en dat beest beet me toch in mijn flikker waarop ik uit schrik het dier liet vallen tegen de deur aan ( okee ik wapperde het beest los van schrik) en toen was ie alsnog dood. Sindsdien bemoei ik me niet meer met de katten hoeveel het me soms ook aan het hart gaat.

zaterdag 15 mei 2010 om 22:13
http://forum.fok.nl/topic/1408703
http://forum.fok.nl/topic/1457609
Filmpjes en foto's van koolmeesjes in een nestkastje
http://forum.fok.nl/topic/1457609
Filmpjes en foto's van koolmeesjes in een nestkastje

zaterdag 15 mei 2010 om 23:22
ouders zijn waarschijnlijk in de buurt en geven vliegles.
Beste wat je kan doen is het beestje op een dak van een schuur zetten. Ouders komen hem dan vanzelf halen. (mits hij niet gewond is natuurlijk en niet meer kan vliegen)
Zo niet bellen met de vogelopvang of dierenambulance dan brengen hun hem naar de vogelopvang
Beste wat je kan doen is het beestje op een dak van een schuur zetten. Ouders komen hem dan vanzelf halen. (mits hij niet gewond is natuurlijk en niet meer kan vliegen)
Zo niet bellen met de vogelopvang of dierenambulance dan brengen hun hem naar de vogelopvang
zaterdag 15 mei 2010 om 23:22
ouders zijn waarschijnlijk in de buurt en geven vliegles.
zondag 16 mei 2010 om 00:23
Zooo zielig. Mijn kat had ook eens een jong koolmeesje te pakken. Het beestje verrekte van de schrik maar leefde nog.
Heb hem gered en onder een heg hierachter gezet en kat binnen gedaan. De dag erna ging ik onder de heg kijken, was het beestje alsnog dood. Was er niet goed van.
Dit jaar hebben we weer een nest koolmeesjes, maar de kat blijft zoveel mogelijk binnen. Ook voor de jonge merel die hier steeds rondfladdert. Tot nog toe gaat het goed.
Heb hem gered en onder een heg hierachter gezet en kat binnen gedaan. De dag erna ging ik onder de heg kijken, was het beestje alsnog dood. Was er niet goed van.
Dit jaar hebben we weer een nest koolmeesjes, maar de kat blijft zoveel mogelijk binnen. Ook voor de jonge merel die hier steeds rondfladdert. Tot nog toe gaat het goed.
zondag 16 mei 2010 om 08:04