kado "schoonouders"

02-10-2009 16:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik mag binnenkort een weekend met mijn schoonouders mee naar een huisje. Dat hebben ze gehuurd, het hele gezin gaat mee. Ik heb de mensen pas 2x gezien, mijn vriend en ik zijn nog niet zolang bijelkaar.

Nu willen ze alles betalen, huisje, boodschappen, alles!

Ik stelde voor dat wij de drank mee brengen, mag niet.

Nu wil ik ze graag een bedankt kado geven, en ben op zoek naar iets leuks. het hoeft niet duur te zijn maar mag ook best wat kosten, maakt me niet uit wil graag iets origineels.

Wie heeft er tips?

Alvast bedankt!!
Een mooie bos bloemen? Daar zou mijn moeder al tevreden mee zijn. Die kan ook zo volhardend zijn in het niets willen ontvangen voor een weekendje weg.
Wat leuk! Tja als je ze nog niet zo goed kent, is een erg goede fles wijn misschien wel een idee?
Bos bloemen doet het altijd wel goed.

Misschien lusten ze wel geen wijn
Maak daar in het huisje een leuke foto! Van het hele gezelschap, of juist van alleen het "kern"gezin.. Laat de foto afdrukken, doe hem in een mooi lijstje en klaar is je cadeau.

Zo bedank je ze niet alleen, maar geef je gelijk aan dat je het een leuk weekend vond en dat je het erg waardeert om erbij te zijn..

zou bij mijn schoonouders erg in de smaak vallen in ieder geval!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wie drinkt er nu geen wijn Champagne dan?
Misschien een doos gebak, voor bij de koffie?
Een mooie doos bonbons voor bij de koffie? (en thee, wijn etc.)
Ja ze lusten wel wijn, en bloemen vinden ze ook leuk denk ik.

Mijn vriend zegt ook al, je moet het maar leren want zo zijn ze altijd.

had oko nog gedacht aan een boekenbon ofzo, ze lezen graag.

punt is dat ik die bloemen niet de dag erna kan brengen omdat wij dan op vakantie gaan.

best moeilijk!
Het foto-ding heeft een vriendinnetje van een familielid eens gedaan, en toen vonden de meesten dat wel wat melig... Hoewel het wel origineler is natuurlijk
Je kunt ze toch laten brengen? Via fleurop of de lokale bloemenwinkel?

Ik vind dat idee van de foto ook erg leuk!
Biol , leuk idee!

Het hoeft inderdaad niet meteen op het weekend zelf te zijn he...dat idee heb ik altijd. anders denken ze misschien nog dat ik ondankbaar ben..
Mijn ouders zijn net zo, en die zouden enorm tevreden zijn met een kleine attentie. Het feit dat je eraan gedacht hebt iets mee te brengen, zal al voldoende zijn!
Anders geef je ze bij de foto een boekenbon kado?
ja ik wil zo graag op de avond dat we het huisje verlaten iets even om mijn dankbaarheid te tonen.

Maar gebak of bonbons is ook al leuk, en die foto vind ik ook erg leuk.

kan altijd nog later natuurlijk.
quote:29vlinder29 schreef op 02 oktober 2009 @ 16:21:

Ja ze lusten wel wijn, en bloemen vinden ze ook leuk denk ik.

Mijn vriend zegt ook al, je moet het maar leren want zo zijn ze altijd.

had oko nog gedacht aan een boekenbon ofzo, ze lezen graag.

punt is dat ik die bloemen niet de dag erna kan brengen omdat wij dan op vakantie gaan.

best moeilijk!Via bepaalde websites kun je bloemen online bestellen en met een kaartje laten thuis bezorgen. Let wel: staat er groot boeket, dan is het enorm is de ervaring.
ja dat is ook leuk. denk dat ik het weekend zelf iets lekkers meeneem, en dan later een mooie bos bloemen laat bezorgen.

dat wordt het plan!
Wat dacht je van de foto een week later als kaartje sturen (kan heel makkelijk via tpg) met een attente tekst achterop: "Het was heel gezellig, nogmaals dank voor alles! Vlinder"

In combinatie met iets lekkers voor bij de koffie op het weekend zelf lijkt me dat voldoende attent.
Ben je een kooktalent?

Op een van de avonden iets lekkers koken voor het hele stel kan ook leuk zijn.

Veel plezier ieg.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Zowel mijn ouders als mijn schoonouders zijn ook erg goed in dit soort weekendjes en de ervaring leert dat zíj zich dan weer opgelaten voelen als er te grote kado's tegenover staan. Daarom zou ik eerlijk gezegd de bos bloemen achteraf niet doen, maar iets leuks/lekkers tijdens het weekend. Wat je ook nog kan doen, ipv foto op lijstje, is een kaart maken van een leuke foto van het weekend (via tnt) en die opsturen met 'bedankt' erop.
staatslot :P
Ik zou het zelf houden bij iets lekkers voor bij de koffie (bonbons of gebak ofzo), en vooral blijheid tijdens het weekendje.

Ook mijn schoonouders zijn zo, en voelen zich dan opgelaten bij grote cadeaus. Ze zitten er gewoon niet op te wachten.

Met zijn allen plezier maken is het grootste cadeau dat wij ze kunnen geven.

Kleine attenties zoals iets lekkers bij de koffie, bloemen uit eigen tuin, een kaartje na afloop vinden ze het wel leuk.

Dingen waarbij het om het gebaar gaat.

Veel plezier!
Ik zou graag een cadeau van mijn schoonouders willen krijgen na zon weekend... wat een martelgang

Maar zo te hoeren heb je leukere schoonouders...
anoniem_88914 wijzigde dit bericht op 02-10-2009 21:32
Reden: Freudiaanse verspreking X-D
% gewijzigd
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Singlala, hahahaha. Same here. Ik wil graag vooraf excuses en achteraf een immens cadeau en een eervolle vermelding voor het inslikken van alles wat ik had kunnen zeggen, maar niet heb gedaan, hahaha.

Veel plezier Vlinder en lief dat je eraan denkt om iets 'terug te doen'.
Of een zak met appels en ander fruit. Dat wordt vast niet meegenomen en is wel heerlijk op de schaal en gezond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven