Kamperfoeliestruik snoeien

22-08-2011 20:40 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kamperfoeliestruik die ik nog nooit heb gesnoeid. Hij is nu 5 jaar oud. Omdat hij erg wild en groot wordt wil ik 'm toch eens gaan snoeien.

Ik heb op internet gezocht en de ene keer lees ik dat ik in maart moet snoeien, op andere sites staat weer in september/oktober.

Dus daarom mijn vraag aan jullie: wanneer kan ik een kamperfoeliestruik snoeien?

Veera
Als je hem gewoon door de midden kan snijden en je woont in NH wil ik wel een helft of een deel hebben hoor. Ik had een mooie plant op mijn terras die ik had gekregen maar die heeft het helaas niet gered. En is een grote hoek die nu kaal is.

Maar echt antwoord op je vraag heb ik niet omdat ik er niet zoveel vanaf weet.

Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als het goed is is de plant net uitgebloeid (de mijne tenminste wel). Dan kun je met een gerust hart de overtollige takken weghalen.

Als je hem tot de grond wilt snoeien, dan zou ik dat in maart/april doen (wanneer het niet vriest).
Meestal snoei ik hem flink in het najaar bij het opruimen van de tuin. Maar als hij in de weg zit dan snoei ik wanneer het mij uitkomt, desnoods in de zomer. Kamperfoelie is super makkelijk is mijn ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven