Kat door de verf gelopen

29-06-2012 19:16 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
... en nu zitten zijn pootjes helemaal onder de verf. Kan dit kwaad?

Zelf denk ik dat het wel slijt. Alternatief is om met terpentine aan de gang te gaan maar dat lijkt me niet zo goed voor t beestje. Droogt de kussentjes uit en hij likt natuurlijk zn pootjes ook schoon...

Wat denken jullie? Inderdaad gewoon laten zitten?
Sorry maar ik moet wel lachen, zie ook een spoor van kattenpootjes op de vloer

Verder geen ervaring.

Zou het ergste eraf halen met terpetine en goed afspoelen met water.
ik zou ff de DA bellen hiervoor, de kat kan ook zijn pootjes schoonlikken en de verf zo binnen krijgen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik zou (als de verf nog "vers" is) de pootjes afnemen met een doek die vochtig is van de terpentine. Snel zo veel mogelijk de verf verwijderen. Direkt daarna goed afspoelen met water.

Terpentine is niet goed voor kattenpootjes (kan zelfs inbranden dus direct afspoelen !) maar als de kat verf oplikt is ook niet OK.

Maar misschien zijn er mensen met betere tips ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ligt misschien aan de verf, maar kan je niet gewoon haar pootje proberen schoon te maken met een vochtige doek met water? Als het nog nat is laat het zich meestal wel wegvegen.
wat voor verf is het? op terpetine basis of waterbasis? in het geval van het laatste kom je een heel eind met water en zeep en sponsje. en misschien is wasbenzine iets minder slecht dan terpetine?
Mijn kat heeft dat zo vaak gedaan. Als ik er achter kwam pakte ik haar stevig beet, keek poten na en zo nodig maakte ik ze schoon met terpentine en een doekje. Schone natte doek had ik al klaar liggen, poten schoonmaken en weer loslaten.

Poes is ondertussen 18. In goede gezondheid.
Het scheelt inderdaad als de verf op waterbasis is. Dan pak je gewoon een schuursponsje met wat zeep er aan, en water, dan kun je de verf er wel weer af krijgen.
Fijn dat jullie zo snel reageren!

Het is verf voor buiten, op alkalyd-basis (?). Niet te verdunnen met water iig. Ik heb meteen het ergste eraf gehaald , het zit nu vooral nog tussen de kussentjes en op de haren erom heen.

Hmmm... inbranden... nee, dan ga ik zeker geen terpentine op de kat doen! Hij is me nu even zat maar als ik weer in de buurt mag komen kijk ik even hoe erg het nog is. Wie weet kan ik het nog een beetje 'borstelen' met zo'n nagelborsteltje. Wat er nu nog op zit is is iig niet meer 'vers'.

@Thirtysomething: Ja, die had ik ook. Maar de vloer is maar bijzaak en kan gelukkig wél tegen een beetje terpentine.
onze had heeft het ook gehad..rode verf...en ze liep helemaal mank...dacht dat haar hele poot open lag...(ze liep er ook ernstig mank bij...de aanstellerT)heb de DA toen gebeld (was bij andere mensen dus geen idee bij wie en geen idee wat voor verf...)maar is uiteindelijk weggesleten...
Hahaha hebben wij ook eens gehad, alleen dan met zwarte teer. Slijt wel, en als de verf droog is en ze likken eraan is er niks aan de hand hoor. Hoogstens n raar smaakje miss maar dan weten ze gelijk dat ze daar niet meer bij moeten komen. Onze hond heeft ervan geleerd die blijft nu weg als er geverfd word haha
Ik was zelf mijn verfhanden (en kwasten) altijd schoon met groene zeep (driehoek zeep, uit zo'n pot). Werkt bij handen en kwasten als een tierelier, dus wie weet werkt het bij poezenpootjes ook. Moet wel met water erbij en nagespoeld worden. Je wast de terpentine er ook goed mee af.
Hahahaha ! Sorry, geen tips maar ik denk dat het er wel gewoon vanaf slijt. Onze kat heeft wel eens een spoor in vers beton gelopen, ik heb haar poten afgespoeld met water en wat hard geworden was is er vanaf gesleten. Ze is 3 dagen boos op mij geweest
Die van mij liep laatst nog door het cement: resultaat een spoor uitgeharde kattenpootjes. Geen resten aan de pootjes gelukkig, maar ik zou het even eraf proberen te halen met een doekje.
Heeft mijn kat ook gehad, en die is er wel ziek van geworden. Ik weet alleen niet meer wat voor verf het geweest is. Hij werd vergiftigd door de verf, en zakte steeds door z'n pootjes. Zelf voelde hij zich niet naar, alleen het lopen lukte dus niet. Hij is toen ter observatie een nacht in het dierenhospitaal geweest. Ik weet ook al niet meer of ze hem behandeld hebben, het is al ruim tien jaar geleden.
Nou, het lijkt allemaal mee te vallen. Meneer was lekker aan de wandel gegaan buiten en kwam net weer binnen en er is al bijna niks meer van te zien.

Bedankt voor het meedenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven