Kat door de verf gelopen
vrijdag 29 juni 2012 om 19:16
... en nu zitten zijn pootjes helemaal onder de verf. Kan dit kwaad?
Zelf denk ik dat het wel slijt. Alternatief is om met terpentine aan de gang te gaan maar dat lijkt me niet zo goed voor t beestje. Droogt de kussentjes uit en hij likt natuurlijk zn pootjes ook schoon...
Wat denken jullie? Inderdaad gewoon laten zitten?
Zelf denk ik dat het wel slijt. Alternatief is om met terpentine aan de gang te gaan maar dat lijkt me niet zo goed voor t beestje. Droogt de kussentjes uit en hij likt natuurlijk zn pootjes ook schoon...
Wat denken jullie? Inderdaad gewoon laten zitten?
vrijdag 29 juni 2012 om 19:21
Ik zou (als de verf nog "vers" is) de pootjes afnemen met een doek die vochtig is van de terpentine. Snel zo veel mogelijk de verf verwijderen. Direkt daarna goed afspoelen met water.
Terpentine is niet goed voor kattenpootjes (kan zelfs inbranden dus direct afspoelen !) maar als de kat verf oplikt is ook niet OK.
Maar misschien zijn er mensen met betere tips ?
Terpentine is niet goed voor kattenpootjes (kan zelfs inbranden dus direct afspoelen !) maar als de kat verf oplikt is ook niet OK.
Maar misschien zijn er mensen met betere tips ?
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
vrijdag 29 juni 2012 om 19:29
vrijdag 29 juni 2012 om 19:39
Fijn dat jullie zo snel reageren!
Het is verf voor buiten, op alkalyd-basis (?). Niet te verdunnen met water iig. Ik heb meteen het ergste eraf gehaald , het zit nu vooral nog tussen de kussentjes en op de haren erom heen.
Hmmm... inbranden... nee, dan ga ik zeker geen terpentine op de kat doen! Hij is me nu even zat maar als ik weer in de buurt mag komen kijk ik even hoe erg het nog is. Wie weet kan ik het nog een beetje 'borstelen' met zo'n nagelborsteltje. Wat er nu nog op zit is is iig niet meer 'vers'.
@Thirtysomething: Ja, die had ik ook. Maar de vloer is maar bijzaak en kan gelukkig wél tegen een beetje terpentine.
Het is verf voor buiten, op alkalyd-basis (?). Niet te verdunnen met water iig. Ik heb meteen het ergste eraf gehaald , het zit nu vooral nog tussen de kussentjes en op de haren erom heen.
Hmmm... inbranden... nee, dan ga ik zeker geen terpentine op de kat doen! Hij is me nu even zat maar als ik weer in de buurt mag komen kijk ik even hoe erg het nog is. Wie weet kan ik het nog een beetje 'borstelen' met zo'n nagelborsteltje. Wat er nu nog op zit is is iig niet meer 'vers'.
@Thirtysomething: Ja, die had ik ook. Maar de vloer is maar bijzaak en kan gelukkig wél tegen een beetje terpentine.
vrijdag 29 juni 2012 om 19:50
vrijdag 29 juni 2012 om 19:53
Hahaha hebben wij ook eens gehad, alleen dan met zwarte teer. Slijt wel, en als de verf droog is en ze likken eraan is er niks aan de hand hoor. Hoogstens n raar smaakje miss maar dan weten ze gelijk dat ze daar niet meer bij moeten komen. Onze hond heeft ervan geleerd die blijft nu weg als er geverfd word haha
vrijdag 29 juni 2012 om 20:12
vrijdag 29 juni 2012 om 21:15
Heeft mijn kat ook gehad, en die is er wel ziek van geworden. Ik weet alleen niet meer wat voor verf het geweest is. Hij werd vergiftigd door de verf, en zakte steeds door z'n pootjes. Zelf voelde hij zich niet naar, alleen het lopen lukte dus niet. Hij is toen ter observatie een nacht in het dierenhospitaal geweest. Ik weet ook al niet meer of ze hem behandeld hebben, het is al ruim tien jaar geleden.