Kat heeft pijn?

13-08-2012 08:38 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames,

Ik zit met een probleem, ik werd net wakker geappt door mijn vriend, of ik toch even naar de kat wilde kijken.

Die wilde namelijk niet naar buiten of opgetild worden.

Dus ik ga kijken, aai hem even. kat geeft een slome indruk. Ik pak hem op, kat flipt. Voor het eerst in zijn 3jarige leeftijd heeft hij naar me geblaast. Hij gromde hele erg daarbij ook. Maar viel me niet aan. (Hij heeft me niet gekrabd) Maar hij vond het niet leuk dat ik hem vast had.

Nu weet ik dat het zijn buik is. Als ik die zachtjes indruk begint hij te kermen blazen of grommen.

Eten wilt hij wel, hij loopt veder ook gewoon.

Ik weet dit nu net een klein uurtje, en weet echt even niet wat ik moet doen. Ik heb namelijk gisteren al mijn geld opgemaakt met mijn vriend aan een dagje weg. en op 2 10tjes na heb ik tot donderdag(dan komt mijn geld) niks meer.

Dus ik kan nu niet naar de dierenarts!

bovendien heeft de dierenarts mij al vaak geld gekost terwijl er niks aan de hand was met de kat en ik me te snel teveel zorgen maakte.

Maar dit vind ik toch wel vreemd, mijn kat laat alles toe en is nog nooit zo geweest.

Graag hoor ik jullie meningen.
quote:kookwekkertje01 schreef op 13 augustus 2012 @ 09:25:

Niet om te zeiken, TO... Maar een kat spint ook bij pijn.Mijn kater is spinnend ingeslapen.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:miladila schreef op 13 augustus 2012 @ 11:35:

[...]

Ah ok. Ik heb zelf wel paard gereden (maar nooit eentje gehad). Weet niet wat ik daar -financieel- voor over zou hebben.

Die moet je gewoon verzekeren, want met 'n beetje pech ben je zo 'n paar duizend euro verder per blessure/verwonding e.d. En elke keer 'n nieuw paard moeten aanschaffen loopt ook in de papieren.
Toen ik mijn hond uit het buitenland haalde, was het beest helemaal verwaarloosd.

Die heb ik een hele behandeling laten ondergaan.

Kosten 1400 euro.

Ik heb nog nooit met zoveel plezier geld uitgegeven.

We zijn nu 5 jaar verder, en ik (en mijn hond) genieten èlke dag van elkaar!.

Wat een heerlijke investering.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Heel fijn voor je Eindeloos, maar wat heeft dat in vredesnaam met de situatie van TO te maken?
quote:slempie schreef op 13 augustus 2012 @ 11:54:

Heel fijn voor je Eindeloos, maar wat heeft dat in vredesnaam met de situatie van TO te maken?

We hebben het nu toch over dierenarts kosten in het algemeen.

Paarden, gebroken poten, verzekeren etc etc.

Toe even zeg.
Dat is nu eenmaal een wending die een topic neemt.

Leer je nog wel, als je wat langer meeloopt.
Oh oké sorry oma
quote:slempie schreef op 13 augustus 2012 @ 11:58:

Oh oké sorry oma

Verkeerde been uit bed gestapt?

Jeetje Eindeloos reageert toch gewoon op een reactie?
quote:slempie schreef op 13 augustus 2012 @ 11:58:

Oh oké sorry omaPardon ?, snotaap .
quote:druifje83 schreef op 13 augustus 2012 @ 11:59:

[...]

Verkeerde been uit bed gestapt?

Jeetje Eindeloos reageert toch gewoon op een reactie?Slempert, moet nog veel leren, zullen we maar zeggen.
Ja joh, maar ik hoop uiteindelijk net zo wijs als jullie te worden!
quote:slempie schreef op 13 augustus 2012 @ 12:03:

Ja joh, maar ik hoop uiteindelijk net zo wijs als jullie te worden!

Dan heb je nog een lange weg te gaan

Maar on-topic:

TO.... is er al nieuws?
quote:druifje83 schreef op 13 augustus 2012 @ 12:05:

[...]

Dan heb je nog een lange weg te gaan

Maar on-topic:

TO.... is er al nieuws?

Dat zal wel wat later komen, Druifje, ze moest naar de rechtbank.

TO, heeft wel beloofd, de afloop te komen melden.

Ik hoop dat het goedkomt met poes.
quote:elninjoo schreef op 13 augustus 2012 @ 11:18:

[...]

Een dier waar je mee sport (paard of hond) daar krijg je 'n hechtere band mee dan met 'n huisdier vind ik. Heb met huisdieren nooit zo'n diepe band dat ik er niet makkelijk afstand van kan doen. Ben daar idd heel nuchter in.

Paard is gewoon heel anders omdat je daar veel intensiever mee omgaat.

Wat een onzin. Ik heb 10 jaar een paard gehad, Z-dressuur M-springen, dus behoorlijk intensieve trainingen.

Natuurlijk had ik een hele hechte band met hem. Maar ook met mijn andere huisdieren, destijds 1 hond, waar ik inderdaad ook mee trainde en 3 katten,

Maar de meest hechte band had ik met mijn mini katje, waar ik niet meedeed (qua trainingen) behalve veel kroelen.

T.O. ik ken 't wel dat je even een paar dagen (bijna) zonder geld zit, nu gelukkig niet meer.

En nee dat is misschien niet zo verantwoord, maar 't kan wel gebeuren. Gelukkig is op 't Viva forum bijna iedereen heel verantwoord.

Ik hoop dat 't meevalt met je kat en goed dat je naar de D.A. bent.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik heb gelukkig een telefoon met internet

Kat heeft waarschijnlijk een kneuzing. Hij heeft nu een spuitje gekregen voor de pijn, en als het morgen niet beter met hem gaat. En hij nog steeds krijst bij aanraking van zijn buik moet ik terugkomen.

Ging bij de dierenarts niet prettig, hij viel zelfs de dierenarts aan. Ik ben daar heel erg van geschrokken. Hij heeft nog nooit geblaast naar iemand laat staan aangevallen.

Ik heb alleen geen flauw idee hoe die kat aan een kneuzing is gekomen...

Hoop zo dat hij zich morgen beter voelt.

Geldprobleem kon ik zelf oplossen. 50 euro geleend voor 30 minuten en toen stond mijn eigen geld er gelukkig op.
quote:elninjoo schreef op 13 augustus 2012 @ 09:06:

Waarom heb je 'n huisdier als je geen geld hebt voor het onderhoud? Zou gewoon afwachten of 't betert en als ie dood gaat heb je in elk geval geen kosten meer.crematie kosten
quote:visjes schreef op 13 augustus 2012 @ 12:32:

[...]

crematie kosten Ik begraaf ze altijd in eigen tuin.
quote:lovelycomplex schreef op 13 augustus 2012 @ 12:27:

Kat heeft waarschijnlijk een kneuzing. Hij heeft nu een spuitje gekregen voor de pijn, en als het morgen niet beter met hem gaat. En hij nog steeds krijst bij aanraking van zijn buik moet ik terugkomen.

Ging bij de dierenarts niet prettig, hij viel zelfs de dierenarts aan. Ik ben daar heel erg van geschrokken. Hij heeft nog nooit geblaast naar iemand laat staan aangevallen.

Geldprobleem kon ik zelf oplossen. 50 euro geleend voor 30 minuten en toen stond mijn eigen geld er gelukkig op.

Bedankt voor de update!

Een kneuzing, dus... dan lijkt het mee te vallen, gelukkig maar!

Hopelijk heeft de kat morgen geen last meer! Goed gedaan TO!
Wat fijn T.O dat je nu in ieder geval iets meer weet, hopelijk heeft de kat snel minder pijn.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:lovelycomplex schreef op 13 augustus 2012 @ 09:21:

[...]

en ik hoor hem zachtjes spinnen. Dus dat vind hij in ieder geval wel prettig.Vast mosterd, maar katten spinnen OOK als ze (hele erge) pijn hebben!!

Geldprobleem kon ik zelf oplossen. 50 euro geleend voor 30 minuten en toen stond mijn eigen geld er gelukkig op.Ergens vanaf gedonderd? Wij hadden vroeger een kat die een keer van de schutting afgevallen is, precies met zn buik op een paaltje. Die had toen een gescheurd buikvlies..(ook laten opereren toen) Fijn trouwens dat je het geldprobleem op hebt kunnen lossen!
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Hoop dat het allemaal meevalt TO, goed gedaan hoor!
Fijn dat het meevalt TO!

Geldprobleem kon ik zelf oplossen. 50 euro geleend voor 30 minuten en toen stond mijn eigen geld er gelukkig op.Bedankt voor de update! Fijn dat het meevalt en dat je het ook zo hebt kunnen regelen. Veel beterschap voor jouw kat
[quote]elninjoo schreef op 13 augustus 2012 @ 11:34:

[...]

Ons hondje is 17 jaar geworden, maar ik had er nooit zo'n band mee. Vond 't best leuk hoor dat ie er was, maar 't was 'n eigenwijze teckel, dus viel niets mee te trainen. Denk dat ik met bijv. 'n duitse herder vast ook 'n intensievere band zou hebben gekregen, omdat je daar veel meer mee kunt doen.[/quote]

Klopt,ik heb er nl van allebei eentje>teckel doet wat ze zelf wil,en mechelse herder is helemaal gefocust op mij,en doet alles voor me.Maar dat is net als met kinderen,met de ene heb je meer als met de andere,maar ik houd er evenveel van,net als van mijn hondjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven