Kat is van de aardbodem verdwenen

13-04-2010 17:38 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet zo gek lang geleden opende ik een topic voor tips om mijn ietwat angstige kat te leren om naar buiten te gaan. Nu, het blijkt een snelle student te zijn want hij is sinds vrijdagavond spoorloos verdwenen. De eerste twee dagen probeerde ik mijzelf te sussen met de gedachte dat hij wel terug zou komen. Maar hoe langer hij van huis is, hoe groter de knoop in mijn maag. Onze kat is nog niet zo lang geleden van het asiel naar ons stulpje verhuisd. Na de wenperiode van vier weken mocht hij de wereld gaan ontdekken. Echter bleek hij niet bepaald dapper, vooral een dominante en uit de kluiten gewassen poes joeg hem de stuipen op het lijf. Afgelopen vrijdag was hij nogal druk en ik besloot de keukendeur open te doen. Deze deur leidt tot de achtertuin en daarvandaan kan hij niet makkelijk naar de voorkant - waar het veel drukker en gevaarlijker is - komen. Met letterlijk een zetje in de rug liep hij met zwiepende staart het terras op. Ik ben nog vijf minuten blijven staan om te kijken of het goed ging, en vervolgens naar binnen gegaan met de deur op een kier. Toen wij rond half twaalf 's avonds wilden gaan slapen was de kat nog steeds niet terug. Ik liep naar de keukendeur, en tot mijn schrik was deze dicht. Mijn man was in de veronderstelling dat de deur per ongeluk open was geschoten en heeft deze, kort nadat de kat buiten was, gesloten. Dat arme, arme diertje heeft dus niet terug naar huis kunnen vluchten. Ik woon in Amsterdam en om die reden was het niet zo verstandig de deur in de nacht open te laten. Ik heb nog twee uur gezocht, maar geen kat. Inmiddels heb ik, echt waar, mijn diensten verzet om de kat te kunnen zoeken, flyers verspreid, is de deur vrijwel constant open - ook 's nachts, ik slaap nu tijdelijk op de bank - en roepen we tot we schor zijn. Maar nog steeds geen kat. Nog los van de nachtelijke lucide dromen waarin ik word herenigd met mijn kat, en dus iedere ochtend teleurgesteld opsta, ben ik er behoorlijk door aangedaan. Het was gewoon zo'n leuk beest, lief en aanhankelijk en 'kletste' op zijn manier middels prutteltjes en grappige miauwtjes de oren van mijn kop. En hij was zo lief met mijn dochtertje. Dit katje heeft in zijn nog maar korte leventje al wat meegemaakt, maar hier had hij het fijn en het gaat mij ontzettend aan het hart dat hij verdwenen is. Bij de aanblik van zijn onaangeroerde voerbakje en koude mandje, waar gewoon een dik poezebeest in hoort, word ik erg verdrietig. Misschien hebben jullie nog een paar tips waar ik nog niet aan gedacht hebt. En ik heb ook wel behoefte aan opbeurende verhalen, ondanks dat er een reële kans is dat ik hem nooit meer terug zal zien
Heb je al contact gelegd met Amivedi, die is er voor zoekgeraakte dieren. Sterkte, ik weet dat het niks aan is, als je kat zoek is. Ik hoop dat hij de weg weer terug vindt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Hoe oud is het beestje? is het niet 'gewoon op jacht' ?

Onze kat vonden we na 8 maanden terug vlakbij ons huis. Aan zijn pootjes te zien had hij een hele lange wandeling gemaakt! Toch weer zijn weg terug kunnen vinden en is nu een echt huiskatje geworden (niet meer de deur uit te slaan haha)
Aaahhhh Mila, wat vreselijk! Ik begrijp dat het beestje nu dus 5 dagen weg is? Misschien een pleister op de wond... mijn kat is eens 14 dagen weggeweest en stond ineens weer in mn huiskamer. Volkomen stoïcijns, alsof meneer nooit weg was geweest. Hij was zelfs beledigd omdat er geen brokjes (meer) in zn bakkie zaten......

Er is dus hoop! Katten zijn vreemde wezens wat dat betreft...
Maleficent, die is ook al ingelicht inderdaad. Ik hoop dat hij de weg terug vindt, omdat hij de voorzijde van ons huis niet kent (maar daar zeer waarschijnlijk toch naar toe is gegaan) ben ik bang dat hij verdwaald is.

Sweetcandy: dat is wel uniek dat je je kat na 8 maanden terug vindt. Die van ons is geschat op 3 a 4 jaar.

Thanks meiden voor jullie snelle en fijne reacties.
Toen wij onze kat hadden gehaald (via marktplaats) hebben we hem 2 dagen binnen gelaten. Hun hadden geen kattenluikje en hij was al als kitten bij hun komen wonen, dus wij in de veronderstelling dat hij niet zou weten hoe een kattenluikje werkt. Na 2 dagen hadden we het kattenluikje van het slotje gedaan, omdat we ook nog een andere kat hebben. De kat was dus verdwenen, maar 3 a 4 dagen later liep hij ineens weer binnen, alsof hij nooit was weggeweest.

Ook hebben we een keer de katten van mijn tante hier een maand gehad, omdat zei op vakantie ging. We hebben die eerst 1 dag binnen gelaten, en daarna naar buiten laten gaan. Ook daarvan was er 1tje gelijk dagen weg, maar ook die kwam toen we het niet meer verwachtten weer terug.

Ik denk dat het normaal is dat katten als ze voor het eerst echt naar buiten gaan, ze een grote verkenningstocht maken.

Ik hoop dat hij bij jullie ook weer gewoon terugkomt!
die van mij heb ik na een zoek actie in de buurt weer gevonden (na een paar dagen) hij keek mij doodleuk aan vanaf een onbekend protiek, van, wat ik doe toch niets?
Heeft je kat een belletje om z'n nek, zodat je hem kan horen, als ie aan zou komen lopen?
Och Milaatje, even voor jou

Heb je de dierenambulance gebeld.?

Ik kan hier niets zinnigs over zeggen.

Ikzelf ben mijn poezen ook vaak 'kwijtgeweest', maar dan waren ze op drift, en woonden al minimaal 3 a 4 jaar bij mij. Ze kwamen ook altijd terug.

Ik vind het zo rot, dat poes nog maar zo kort bij jullie is, en dan ook nog dat grote ' monster' in de buurt, waar poes bang voor is.

Ik prakizeer mij een hoedje, wat er gebeurd kan zijn.....

Maar geef de moed niet op, poes is niet van de aardbodem verdwenen.

Sterkte.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Wat ontzettend goed helpt is briefjes bij mensen in de buurt in de brievenbus doen en bij de buurt aanbellen om in hun tuin en schuurtje te kijken. Laat zo veel mogelijk mensen weten dat je je kat zoekt, dan zoeken ze met je mee en is je kans op terugvinden veel groter. En verder 's-avonds als het donker en dus rustig op straat is gaan zoeken en zijn naam roepen.

Vergeet ook niet het asiel te bellen om te melden dat hij weg is (het blijft namelijk officieel hun eigendom en hij hebt hem in "bruikleen") en om te kijken of hij al bij ze is binnengebracht.
Hi, ja balen. Heb dus sinds vrijdagavond hetzelfde maar woon niet in zo'n drukke stad (wel stad maar rustig deel) en maak me ook ernstig zorgen ondertussen.

Tip die je kreeg van Amivedi is een hele goede, even bellen en foto mailen. Verder Dierenambulance bellen en het asiel of er katten zijn gevonden. Naast alle flyers die je al hebt verstuurd.

Blijft gewoon heel verdrietig maar er is hoop!

Dikke knuffel hoor en hoop dat ze snel terug komt(en).
Bergje en Lotte, jullie verhalen stellen mij wel enigzins gerust. Poeh, dat heb ik even nodig hoor, ook als is het mischien een beetje struisvogelen. Bedoel, als er ergens gevaren zijn is het wel in Amsterdam. Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring met katten, dit is mijn eerste. Ik weet dat het rare en eigenwijze dieren kunnen zijn, maar toch ben ik bang. Bang dat hij nu ergens opgesloten zit (ze zijn hier veel aan het verbouwen), gewond is of zelfs dood. Deze kat schijnt een aanlopertje van de vorige eigenaren te zijn geweest, dus wie weet zit hij nu wel bij anderen. En misschien zijn die mensen niet goed voor hem, zoals bij zijn vorige baasjes. Argh ik maak mijzelf compleet gek met deze doemscenario's, maar ja probeer ze maar eens te stoppen.

Ik hoop toch zo dat, net als bij jullie, die van mij ook met een attitude van heb ik jou daar straks weer voor het raam staat. Dan heeft die voorlopig even huisarrest, ik leef tien jaar korter door dat gekke beest.
Jaren geleden hadden we eenjong katje in huis. De eerste dag is hij via de achtertuin verdwenen maar na een paar uur stond hij bij de voordeur te miauwen terwijl hij de voorkant van het huis alleen vluchtig was gepasseerd.
Tja, alles is mogelijk. Ik ben mijn kat ook wel eens een paar dagen kwijt geweest. Kwam na een paar dagen met een verwilderde kop weer aanzetten. Mijn zus haar kat is een keer zes weken weggeweest en is een paar kilometer verderop gevonden (ze had briefjes met foto bij de supermarkten opgehangen, vandaar dat de kat herkend werd door de vinder). Mijn ouders zijn meerdere katten kwijtgeraakt, we weten nog steeds niet wat er met ze gebeurd is. De kat van de buren is een keer weggeweest en kwam terug met een kogel in zijn buik... Sorry, je wil graag opbeurende verhalen maar zoals ik al zei; alles is mogelijk.

Ik weet niet of je kat gechipt is maar als dat niet het geval is, laat hem chippen. Dan kan jij iig als de eigenaar achterhaald worden.

Sterkte ermee, ik duim voor een goede afloop!
Dank je binkie. Nee, de dierenambulance heb ik nog niet gebeld. Dat wilde ik sowieso morgen doen, net als een paar dierenartsen. Ik had ook iets gelezen over een vangkooi, misschien is dat nog iets. Ik geef de hoop inderdaad nog niet op, de moed soms wel een beetje, maar ik moét hem gewoon vinden.

Iris, de briefjes hadden ook het meeste succes. Ik heb al een aantal telefoontjes gehad, waarvan er twee niets waren en ééntje geeft nog hoop. Een mevrouw vertelde dat ze mijn kat had opgepakt en hem in de tuin van de buren had gezet, omdat ze dacht dat die van hen was. Ontzettend lief dat zij mij contacteerde, maar jee, stel het was onze kat dan zit hij nu in een wildvreemd hofje.

Ik heb nu trouwens 150 flyers verspreid, morgen willen we nog zoiets gaan rondbrengen. Opeens vallen mij nu ook al die flyers aan lantaardpallen e.d. op. Hoeveel mensen hun diertje moeten missen, bah.

Kleintjecool: jij ook veel sterkte! Jouw kat is dus tegelijk met die van mij verdwenen.

Wil nog even benadrukken wat voor topvrouwen jullie zijn zeg! Ik waardeer jullie medeleven en hulp enorm.
Hij is gechipt overigens.
Da's wel heel goed dat hij gechipt is, grote kans dan dat je in ieder geval zekerheid krijgt. Nogmaals Amivedi: daar komt alles samen.

Bereid je je wel goed voor op Dierenambulance bellen! Ik had gisteren gebeld en ja hoor...er was een kat gevonden vlakbij mij vrijdagavond. Hart stil, werd al meegedeeld dat die dood was, duurde echt minuten voor ze de precieze gegevens had maar Thank God...wel rotgevoel. Maar DA informeert Amivedi dus ook altijd.

Ik woon trouwens op een flat en dat is echt naar want dan kan ze sowieso niet naar binnen.

Maarre...kan je niet bij die buren van die mevrouw langsgaan? Heb je wel een indicatie waar ze voor het laatst is gezien en misschien zit hij daar wel binnen. M'n zus woont ook in Amsterdam en die heeft dus heel vaak logépoezen die, terwijl de deuren opstaan, daar rustig 's avonds op de bank liggen en het eten van haar eigen katten opeten....(is weer hoopvol toch? ;))
Milaatje,

Misschien is poes terug naar het asiel gelopen.

Weet natuurlijk niet hoe ver dit van je huis is?

Ik blijf meedenken!.
.
Kleintjekool: ik hoop dat de chip in het voordeel werkt. Maar er zullen genoeg mensen zijn die voor een aanlopertje gaan zorgen, en niet het dier eerst naar een dierenarts brengen om te checken op een chip.

Ik was inderaad even bij een creepy man aan gaan bellen om daar in het hof te mogen speuren. Maar dat hof bleek één grote jungle, dus goed zoeken is niet gelukt. Ik heb wel geroepen en gerammeld met snoepjes, echter zonder succes. Die vrouw zou hem voor mij vangen mocht ze hem weer zien, dus dat geeft een beetje hoop.

Binkie: daar hoor ik ook wel eens verhalen over, katten die vanaf de camping in Zuid-Frankrijk teruglopen enzo. Tsja, ik weet niet. Ik heb hem in de Zaanstreek gehaald, dan moet hij het ij over met de veerpond. Ik denk/hoop dat hij dat niet aan proberen is.
Dank je Lindy, wat ontzettend lief. En je hebt ook gelijk wat betreft die gevaren. Ik denk dat hij niet zo snel zal doodhongeren, genoeg kattenvrouwtjes hier.
Ohh milaatje en kleintjecool wat naar voor jullie

misschien is de kat in milaatjes geval inderdaad terug gegaan naar het Asiel. of misschien naar de vorige eigenaren.

Ik hoop echt dat ze beide terug komen. Ik zal voor jullie duimen.

veel succes de komende tijd.
Alle goede tips zijn al gegeven, dus ik wil je bij deze alleen even veel sterkte wensen. Ik weet hoe het is om zo ongerust te zijn om een vermiste kat en hoop echt dat je hem, gezond en wel, snel terug vindt.

*Dit geldt uiteraard ook voor jou, Kleintjecool*
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Nee dat gaat niet lukken, met de veer over het ij.

Maar houd goede moed, meid.

Ik hoop trouwens dat Eleonora hier even reageert.

Zij heeft 8 katten, waarvan er regelmatig ook 1 flink de hort op gaat.

Laatst was zij ook een poes kwijt.

Maar, is ook weer terug gekomen.!

Ze weet er veel van!.
eerst asiels bellen, amivedi bellen en de dierenambulance. ook briefjes ophangen, vervolgens 's nachts met een lekker hapje naar buiten en kijken of ie tevoorschijn komt. Een angstige kat is niet geschikt om naar buiten te gaan. Door paniekreacties lopen ze extra gevaar in het verkeer en door de overload aan geluid en toestand zal de kat de neiging hebben zich te verstoppen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven